akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

تجهیز 3500 هکتار زمین خراسان شمالی به سامانه نوین آب پاشی آغاز شد

تجهیز 3500 هکتار زمین خراسان شمالی به سامانه نوین آب پاشی آغاز شد 
حسن نامجو پنج شنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا خاطرنشان کرد : اکنون 131 پروژه در سطح بیش تر از 2 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی در شهرستان های استان در حال اجرا است . 
او افزود : سامانه های آب پاشی قطره ای هم در 942 هکتار از زمین های منطقه دشت در زمین های زراعی و باغی انجام میشود . 
او با اشاره به ترقی 70 درصدی ایمن سازی چشمه ها درفاز در آغاز این پروژه اعلام کرد : پروژه یاد شده , اصلی ترین پروژه آب پاشی نوین در استان است و سعی داریم اجرای آن در فصل بهار سال آتی تمام شود . 
نامجو اظهارکرد : درین پروژه تامین لوله و بقیه امکانات از محل کمک های بلاعوض دولت , تامین می شود که پیش گویی می شود در سه ماهه اولیه 96 عملیات اجرایی آن به پایان برسد . 
رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی در باره نحوه تامین اعتبار پروژه های آب پاشی تحت فشار اظهار‌کرد : اکنون به ازای تمام پرونده های تکمیل شده , بودجه اختصاص داده شده‌است . 

*اعطای جواز 24 عنوان عمل به سازمان نظام مهندسی کشاورزی 
نامجو با اشاره به بیان دستور العمل تبصره 2 ماده 2 قانون افزایش بهره وری اظهار کرد : بر پایه ی این ضابطه جواز 24 عنوان فعالیت به اداره نظام مهندسی کشاورزی استان واگذار شده‌است . 
او افزود : بر طبق فرمان العمل مزبور نیروی انسانی کارشناس مراکز ضابطه افزایش بهره وری به اداره نظام مهندسی و نظام دامپزشکی بیان شده‌است . 
او اظهار‌کرد : به استناد این امر العمل حدود 39 عنوان مجوز جدید و ترکیب نیروی آن‌ها به اداره نظام مهندسی و دامپزشکی واگذار شده که از این تعداد 24 عنوان مجوز مرتبط با اداره نظام مهندسی کشاورزی است . 
رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی بیان کرد : واگذاری امور مرتبط با مراکز تلقیح مصنوعی دام , موسسات تامین نیروی کار در بخش کشاورزی , موسسه ها خدمات تصحیح نژاد , عرضه گذاشته ها و امکانات کشاورزی , آزمایشگاه تجزیه خاک و گیاه , موسسات علم بنیان اعم از این اموری است که بدین اداره واگذار شده‌است . 
او اظهارکرد : همینطور این فرمان العمل کارها مرتبط با موسسات تخصصی بخش کشاورزی دربرگیرنده موسسات زراعی , باغی , آب و خاک , مشاوره وپیمانکاری را شامل می شود . 
او اظهار کرد : از این پس جواز این مرکزها بوسیله اداره نظام مهندسی صادر و آنالیز های ضروری بر روی آنان اعمال می گردد . 
او افزود : ادغام نیروی انسانی سبب می گردد موسسه ها به طور تخصصی سازمان شود و در سود اشتغال علم آموختگان بخش کشاورزی را داشته باشیم . 

*انعقاد تفاهم طومار مشترک با اداره کارها زمین ها به خواسته تحلیل بر زمین های واگذار شده به متقاضی ها 
رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع ارگانیک خراسان شمالی از منعقد تفاهم طومار مشترک با اداره کارها زمین ها به مراد بررسی بر زمین های واگذار شده به درخواست کنندگان خبر اعطا کرد . 
نامجو گفت : بر پایه ی این تفاهم طومار از این پس ارزیابی بر زمین های واگذار شده به وسیله کارها زمین ها به درخواست کنندگان بوسیله این اداره انجام میشود . 
او افزود : بدین ترتیب زمین هایی که به مراد اجرای پروژه ها تغییر‌و تحول کاربری داده شده و یا این که برای اجرای پروژه های دارای ربط یا این که غیر مربوط به بخش کشاورزی واگذار گردیده اند از سال آتی بوسیله اداره نظام مهندسی مورد محاسبه قرار میگیرند . 
او اعلام کرد : به این ترتیب پیش بینی میگردد حدود 50 نفر از ناظران دراین بخش به کار گیری شوند که می تواند اشتغال خوبی ایجاد کند . 
رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی اظهارکرد : با اعمال لحاظ عوامل نظارتی دراین بخش تمدید و یا این که بررسی پروسه کار در زمینه های تخصیص داده شده به پروژه ها درصورت عدم انجام کار نسبت به استرداد زمین مبادرت حتمی صورت می‌گیرد . 
خراسان شمالی 344هزار هکتار میدان کشاورزی دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.