akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

حضور شرکت مادر تخصصی در نخستین المپیاد ملی بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی

حضور شرکت مادر تخصصی در نخستین المپیاد ملی بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی

نخستین المپیاد ملی بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی با حضور مدیران ملی و استانی در جمع کشاورزان و بهره‌برداران به همت اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی میهن سوم اسفندماه در محل تالار همایش های اداره حفاظت محیط زیست سرزمین برگزار شد .

به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی ; نخستین المپیاد ملی بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی با حضور و سخنرانی محمد شریعتمداری , نائب رئیس اجرایی رییس جمهور , سید ابوالفضل رضوی , نائب رئیس توسعه روستایی و بخشها محروم نهاد ریاست جمهوری , رویا طباطبایی , رییس سازمان ملی بهره وری جمهوری اسلامی ایران , حضرت آیت ااحمدی شاهرودی , نماینده مجلس خبرگان در جمع کشاورزان و بهره برداران به همت اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی میهن سوم اسفندماه در محل تالار همایش های اداره حفاظت محیط زیست میهن برگزار شد .

درین مراسم با حضور سخنرانان , کاندیداهای حوزه های زراعت , باغبانی , دام , طیور و آبزیان , تعاونی , تشکلها و شرکت ها بازرگانی معرفی و با اهداء لوح تقدیر از آن‌ها تجلیل به عمل آمد .

همینطور از بین کاندیداهای هر حوزه به نفرات برگزیده با اهداء نشان ملی بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی تقدیر شد .

http://www.sfida.ir/fa/images/news/gozareshha/DSC01705%20-%20Copy.JPG

در ادامه این مراسم به شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تندیس طلایی جشنواره تقدیم شد.

همچنین شرکت مادر تخصصی در نمایشگاه جانبی این المپیاد با برپایی غرفه ای به معرفی اهداف، راهبردها، ماموریت ها و سیاست های شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی پرداخت.

http://www.sfida.ir/fa/images/news/gozareshha/DSC01662%20-%20Copy.JPG

علی اکبر مهرفرد؛ قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی در نخستین المپیاد ملی بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: بهره وری آب از مهمترین موضوعات در وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: در کشت های گلخانه ای مصرف آب تا ۹۰کاهش و میزان تولید تا ۱۰برابر افزایش می یابد.

قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی اهرمی کلیدی برای واگذاری تصدی های دولت به بخش خصوصی

http://www.sfida.ir/fa/images/news/gozareshha/DSC01691%20-%20Copy.JPG

محمد شریعتمداری , نائب رئیس اجرایی رییس جمهور روز جاری در نخستین المپیاد ملی بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع ارگانیک در جمع کشاورزان و بهره برداران اظهار کرد : ضابطه ارتقا بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع ارگانیک با داشتن ۳۵ماده و تبصره‌های آن تمام شئون بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور را دیده و برخی از اختیارات را از دولت به بخش خصوصی واگذار نموده است .

او بابیان این‌که بهره‌وری نقش مهمی در کشاورزی کشور داراست خاطرنشان کرد : کشور ما وضعیتی خشک و نیمه‌خشک داراست و استفاده از روان‌آب‌ها جای خویش را به استفاده از ذخایر زیرزمینی خود داده و روند ۷۰درصد استفاده از روان‌آبها در حال تبدیل به سفره‌های زیرزمینی است به طوریکه ۳۱۰دشت مرزوبوم ذخایر آن ها به شدت کاهش پیدا کرده و در بعضی بخش ها تا ۳۰۰متر پایین رفته است .

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: کسانی که می‌گویند کشاورزی توجیه ندارد موضوعی انحرافی را مطرح می‌کنند در صورتی که اگر صرفه‌جویی ها در بخش کشاورزی انجام شود به اندازه مصرف شرب و صنعت می‌توانیم صرفه‌جویی ایجاد کنیم که این امر با افزایش بهره‌وری قابل دسترسی است.

وی گفت: امنیت غذایی و آثار مثبت، صدور محصولات کشاورزی و سهم بالای کشاورزی در اشتغال کشور که یک چهارم اشتغال کشور را تشکیل می‌دهد از مزایای مهم کشاورزی است و باید اذعان داشت که ۴میلیون شغل از این طریق در کشاورزی ایجاد شده است.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه از نظر دولت اساسی‌ترین محور توسعه کشاورزی است، گفت: در صورتی که واردات برای حمایت از کشاورزان محدود شود قیمت به نفع کشاورزان در بازار داخلی گران می‌شود که هدف ما نیز همین است تا سود کشاورزان بالاتر و بیشتر شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.