akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

4 تاثیر دارچین بر کاهش وزن 

تاثیر دارچین بر کاهش وزن 


دارچین یک کدام از با ارزش‌ترین ادویه‌های دنیاست . این چاشنی در پخت غذاهای متفاوت مورد استفاده قرار میگیرد و رایحه بسیاراشتها آور و دل پذیری داراست . ولی آیا می‌دانستید که‌این چاشنی شگفت انگیز علاوه بر تامین گرما و متانت تن در روزهای سرد فصل‌زمستان , اثرات فوق‌العاده ای نیز بر کاهش وزن , خصوصا از بین بردن چربی‌های شکم دارد؟ 


بها غذایی دارچین 


این چاشنی به طور چوب , روغن , پودروعصاره جان دار میباشد . جذاب است بدانید که هر2 قاشق غذاخوری دارچین حدودا دارنده 2 . 5 گرم فیبر است . این چاشنی مشتمل بر مواد معدنی مختلفی اعم از کلسیم , آهن , فسفر و منگنز است . 


Dollarphotoclub _ 83329044 


تاثیر دارچین بر کاهش وزن 


به صورت کلی تعادل وزن تن با اثبات نگه داشتن انسولین و فشارخون زیاد آسان‌تر انجام میگیرد . از طرفی در شرایطی‌که سیستم گوارش تن هم به خیر و خوبی کار نماید , تعادل وزن تن دوچندان ساده‌تر خواهد شد . مطالعات نشان داده‌اند که گنجاندن دارچین در رژیم غذایی روزمره یاری دوچندان متعددی به کاهش وزن خواهد کرد . فواید دارچین در کاهش وزن عبارتند از : 


1 - کاهش و اثبات نگه داشتن قند خون ( انسولین ) 


2 - کاهش اشتها و حس سیری 


3 - چربی سوزی ( خصوصاچربی های شکم ) 


4 - از بین بردن چربی‌های موضعی زیر پوست ( سلولیت ) 


رازهای دارچین و قدرتش در سوزاندن چربی 


تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف دارچین , سوخت‌وساز ( متابولیسم ) تن را افزایش می دهد . یافته‌های حاصل از این تحقیقات نشان میدهند که مصرف روزمره یک چهارم قاشق چای خوری دارچین به بازه زمانی ۶ هفته به صورت واضحی قند و کلسترول بد خون را کسر کرده و همینطور بضاعت تن در سوزاندن قند را ارتقا میدهد . در حقیقت , زمانی که سوخت و ساز تن افزایش می‌یابد , تن این توانایی را پیدا میکند که برای انرژی خویش از چربی ذخیره شده در سلول‌ها استفاده نماید . در صورتی‌که تن اشخاص دارنده رژیم , از سوخت و ساز پایینی برخوردار باشد , تن آنان نمی‌تواند چربی ذخیره شده را بسوزاند , در نتیجه وزن آنها کاهش نمی یابد یا همان , وزنی از دست نمی‌دهند . 


Cinnamon 


بر پایه ی مطالعات , مصرف دارچین به تن امداد می کند تا قند ذخیره شده را خوب تر و کارآمدتر بسوزاند در نتیجه , سطح ها قند خون کاهش می‌یابد . با کاهش یافتن سطح ها قند خون , تن می تواند سطح ها انرژی , میل به طعام و سیگنال‌های گرسنگی خویش را تنظیم نماید . علاوه بر این , تمایل تن برای ذخیره چربی را نیز کاهش می دهد . در سود با افزایش سوخت وساز , سبب ساز تعادل قند خون می گردد . همینطور منجر کاهش کلسترول بد خون ( LDL ) می گردد . 


Juice - For - Weight - Loss - With - Zero - Calories - smeneta 


دارچین را وارد معاش خویش کنید 


دارچین , این ادویه خوش مزه را می‌توانید به غذاهای مد نظر خویش بیشتر کنید . غذاها و نوشیدنی‌هایی که به صورت معمول این ادویه در آنان به کار برده میگردد , عبارتند از : 

1 - چای یا این که قهوه : بسیاری از چای‌هایی که مزه ندارند با دارچین بسیار خوش مزه می شوند . چه بسا می‌توانید به چای‌های مزه دار نیز دارچین طولانی تر کنید . 


2 - همه غذاها : در صورتی‌که میزان دارچینی را که به خوراک بیشتر می‌کنید , جوانه‌های چشایی شمارا تحریک نمیکند , میزان آن را افزایش دهید . نگران نباشید , مزه غذایتان بد نخواهد شد . 


3 - بلغور سوای مزه : در سوزاندن سلول‌های چربی بسیار فوق‌العاده فعالیت می‌نماید . درصورتی که می‌خواهید فواید آن را افزایش دهید , بلغور را با دارچین بپزید . 


4 - ماست بی آلایش و فارغ از چربی در کاهش وزن موءثر است . ولی اشخاصی با این رژیم , به نداشتن مزه آن شاکی می‌باشند . به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که به ماست خویش دارچین بیش تر کنید .


5 - پنیر روستایی یا به عبارت دیگرسنتی , به دلیل چربی پایین و میزان پروتئین بالا , ماده غذایی پرطرفداری است . برای شیرین کردن این گونه از پنیر , از دارچین استفاده کنید . 


6 - دارچین را می‌توانید همراه با میوه‌های فصلی نیز مصرف کنید . پاره ای از آن را به سیب و کدو تنبل بیش تر کنید . بسیار لذیذ خواهد شد . 


7 - در کاپوچینوی خویش به جای شکر دارچین بریزید . 


8 - چه بسا می توانید برای مزه دار کردن کیک , به آن پودر دارچین بیشتر نمایید .

تجمیل الانف

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.