akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی 

مازندشورا : به نقل از خبر نگار مقر خبری وزارت رویکرد و شهرسازی , فرج الله رجبی مدیریت اداره نظام مهندسی ساختمان مرز و بوم در مراسم روز مهندس در تالار به دنیا آمدن نمایشگاه بین المللی , با شادباش جایگاه مهندس اعلام‌کرد : امیدوارم مدام مهندسان ما در کشوری که در حال پیش رفت است موتور گسترش را روشن نگه دارا هستند . چون مهندسان نقش فراوان مهمی در روشن نگه داشتن موتور گسترش دارا‌هستند . هر چند همگان به‌این نقش مهندسان در مملکت و بسط ایمان دارا هستند ولی احتمالا کمتر به آن پرداخته شده‌است . 

مدیریت اداره نظام مهندسی ساختمان میهن با اظهار خرسندی از حضور در توده مهندسان و علی الخصوص مهندسان عضو اداره نظام مهندسی استان تهران که در حدود ۱۰۰ هزار عضو مهندس داراست , اظهار کرد : تهران نبض مهندسی مرز و بوم و کلید مهندسی میهن است و قابلیت و امکان ندارد که ما هیچگونه تحولی را چه در میدان مهندسی چه در نظامات مهندسی و چه در شئون مهندسی با این مقدار از حقوق و دستمزد , مداقه و تاثیرگذاری داشته باشیم . 

رجبی تصریح کرد : تهران عصاره مهندسی است . مگر میگردد در محدوده ای ما بیشتراز ۱۰۰ هزار مهندس داشته باشیم و آن‌گاه تامل کنیم که‌این تعداد در جریان مهندسی مرز و بوم تاثیر ناچیزی دارا‌هستند , این غیر ممکن است . 

او با تاکید بر آنکه مهندسان تهران نقش زیاد مهمی در گسترش مرزو بوم دارا هستند , ذکر کرد : مهندسان نبض گسترش و آبادانی کشور‌ایران را در دست دارا هستند و کار های فراوانی با حضور مهندسان در مرزوبوم می بایست محقق شود . 

رجبی همینطور با پهنا احترام به شهید علی نظری , شهید حریق نشان عضو اداره نظام مهندسی استان تهران که متاسفانه در واقعه پلاسکو جان خویش را از کف داد و به شهیدشدن رسید , بیان کرد : شهید علی نظری حریق نشان دلیر مرزوبوم , آتشی بر دل زد و چراغی بر منش فروخت که یادش مدام گرامی و راهش مالامال رهرو باشد . شهید علی نظری خیر اولی شهید و خیر نهایی شهید عضو اداره نظام مهندسی خواهد بود . ما در حین دوران انقلاب اسلامی کشور‌ایران از سنگر مهندسی مسئولیت و تعهد خویش را اثبات کردیم . 

مدیریت اداره نظام مهندسی ساختمان مرزوبوم ادامه اعطا کرد : اداره نظام مهندسی مرزوبوم که تیم ای از ارگان های نظام مهندسی میهن و جامعه مهندسی است بایستی در حوزه گسترش سرزمین بایستی نظیر درختی تناور , سرسبز و پایدار باشد و این نمیشود مگر آنکه بتوانیم منزلت حقیقی را که اعتلای مهندسی است احیا کنیم و برگردانیم . 

رجبی افزود : بایستی بتوانیم سرمایه اجتماعی مهندسی را احیا کنیم و این ممکن نیست مگر این که بتوانیم عالی تاءمل , فعالیت و در اختیار گرفتن کنیم و بعد از آن بتوانیم ایجاد تفکر , ایجاد محصول مهندسی کنیم و بتوانیم با بدنه سترگ مهندسی , موجودیت و هستی و توان خویش را به صورت بقیه دستگاه ها بنمایانیم . 

او با اشاره به این که فعلا , سازمانهای نظام مهندسی ساختمان از حیطه دستگاه های دیگر زیر فشار می باشند , در توضیح عارضه ها این فشارها به اهمیت و توان ارگان های نظام مهندسی که درکل مرز و بوم گسترده شده‌است , تاکید کرد و اذعان کرد : این تمامی فشار به‌این ادله است که شما اعضای اداره نظام مهندسی استان تهران ساختار دارید , بیش از۱۰۰ هزار نفر عضو دارید . تشکیلات , نیرو و ضابطه دارید و نزدیک به ۳۰۰ شهر سرزمین شما مقر دارید . هیچ تشکیلات مهندسی و غیرمهندسی و مردمان نهادی بدین وسعت در سرزمین نداریم . 

رجبی ادامه اعطا کرد : از دید بعضی , جای اینکه این درخت تناور را تحت عنوان یک سرمایه نگاه نمایند تصور این است که‌این یک غولی است که از بطری درآمده است و همت می نمایند تا این غول را به بطری برگردانند . در حالیکه از نظر اینجانب اینگونه نیست . ارگانهای نظام مهندسی ساختمان میهن , درخت تناور و سترگی است که شاخه ها و میوه های آن هزاران مهندسی می‌باشند که در سراسر مرزوبوم گسترده گردیده اند و کار مهندسی انجام می دهند و رشته مهندسی را گرامی می دارا‌هستند . 

او تصریح کرد : حتما در اینجا ورود خوا‌هیم کرد که‌این درخت سترگ به دیده همگان بیاید و اثبات میکنیم که‌این غول نیست بلکه درخت تناوری است که با شم مسئولیت و طرح ریزی برای عمل های بدون شوخی آینده مهندسان , توان های گسترش و آبادانی را رسم می نماید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.