akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

کدام بینی را نباید کار کرد؟

تجمیل الانف

کدام بینی را نباید کار کرد؟ 

در طبقه بندی علمی , بینی ها را با دقت به موقعیت نژادی به 3 تیم تقسیمی می نمایند : 


1 - بینی های آسیایی که بافت استخوانی کم و سوای برجستگی دارا هستند ; 


2 - بینی های آفریقایی که پهن می‌باشند و غضروف متعددی دارا‌هستند و اصطلاحا به آن بینی گوشتی میگویند ; و 


3 - بینی های خاورمیانه ای که میزان بزرگ و پوست ضخیمی دارا‌هستند . 


کدام بینی را نباید فعالیت کرد؟ 



با دقت به دسته مشکل هم می توان بینی ها را گونه بندی کرد ; تحت عنوان به عنوان مثال , بینی های استخوانی قوزدار , بینی هایی که انحراف قابل مشاهده دارا‌هستند و محور بینی به جهت چپ یا این که راست گمراه است یا این که بینی هایی که درپی ضربه مبتلا اختلالات ظاهری شدید می باشند و به آن بینی پیچ دار می‌گویند . 


در تعریف عامیانه , بینی ها به 2 تیم گوشتی و استخوانی تقسیم می گردد ; بینی های گوشتی که پوست کلفت و چرب و غضروف ضعیفی دارا‌هستند و بینی های استخوانی که دارنده پوست های میانگین تا نازک و بافت غضروفی و استخوانی بالایی می باشند یا این که اصطلاحا قوز دارا هستند . 


ممنوعیت مطلق برای جراحی بینی نیست البته فیض جراحی در اقلیتی از بیماران چندان موفقیت آمیز نیست و در فیض بعداز کار نسبت به قبلی از آن چندان تفاوتی نمیکند . 


این اشخاص دارنده پوست های کلفت با آکنه های مضاعف و پوست های چربی می باشند یا این که غضروف های ضعیف و پاره ای دارا‌هستند یا این که این‌که تعدادی درجه فعالیت بینی انجام داده و رضایت نداشته اند و بافت بینی از لحاظ کفایت غضروف ضعیف شده و خونرسانی به بافت در صورت جراحی دوباره در معرض خطر است . 


این اشخاص خوب تر است فعالیت جراحی بینی انجام ندهند . کسانی که مشکلات روان پزشکی دارا‌هستند و مبتلا خودزشت انگاری تن میباشند یا این که به شدت وسواسی اند و از لحاظ خلقی ناپایدارند نیز نباید ابدا جراحی بینی انجام دهند . 


فعالیت زیابی بینی فارغ از عارضه نیست 


معمولا 90 درصد جراحی های بینی موفقیت آمیز است . با این وجود این جراحی ها با عوارضی نیز همراه است که بعضا از آن ها مرتبط با خویش فعالیت و بعضا دلایل نامطلوب و غیر از دلایل خویش کار است . مثلا بعضی اشخاص درپی عفونت , بافت بینی یا این که پوست بینی خویش را از دست می دهند یا این که در گیر عفونت های شایان توجه در تن یا این که مننژیت میگردند . 


این دلایل شیوع پایینی داراست و در توا‌ن 1 تا 2 درصد است . یکی دیگر از دلایل نامطلوب جراحی بینی , نیاز به کار دوباره است . به ارتفاع کلی , 5 تا 15 درصد فعالیت های جراحی بینی نیازمند کار دوباره می باشند . درین اشخاص گرچه بینی از دید ظاهری خوبتر شده البته کماکان مشکلاتی دارااست که می بایست تصحیح شود . پیدایش مشکلات ظاهری از لحاظ غیرقرینگی بینی یا این که اشکالات مرتبط با ظاهرا مانند افتادگی یا این که منحرف شدن شایان توجه بینی یا این که غیرقرینه بودن 2 سمت بینی به صورت چشمگیر که آناتومی ارگانیک بینی را مخدوش می نماید را نیز نباید فراموش کرد . 


یک مجموعه دیگر نیز عارضه ها تنفسی است و برهان آن برداشته شدن بیش تر از حد غضروف یا این که داشتن پیش قضیه مشکلات تنفسی به دلیل سوابق پولیپ یا این که اگزماست که درپی فعالیت جراحی بینی تشدید میشود . این اشخاص معمولا در گیر اختلالات کارکردی می گردند ; یعنی ظواهر بینی شان ایراد چندانی ندارد ولی کارکرد بینی که به عبارتی تنفس است , مخدوش میگردد . 


بینی گوشتی را می توان فعالیت کرد؟ 


کسانی که بینی گوشتی دارا‌هستند , خوبتر است کار جراحی بینی انجام ندهند . ولی در بعضی اشخاص که بینی های گوشتی یا این که غضروف توانمند دارا هستند می توان توقع سود خیر و خوبی داشت البته سود فعالیت در بینی های گوشتی که پوست قطور و چرب و پرآکنه و غضروف ضعیفی دارا‌هستند , در غایت عالی نیست . 


چه افرادی به رینوپلاستی نیاز دارند؟ 


جراحی زیبایی بینی به طور کامل ذوق وسلیقه ای است . گهگاه یک بینی چندان خوشگل نیست ولی خویش شخص با آن مشکلی ندارد . در‌این موقعیت هیچ وقت شخص را تشویق نمیکنیم فعالیت جراحی بینی انجام دهد . بعضی بینی ها انحرافات مضاعف شدیدی دارا‌هستند که‌این انحراف اختلال تنفسی نظیر تنفس با دهن گشوده تولید می نماید و شخص هنگام ورزش در گیر مشکل تنفس میشود . این مشکل روی کیفیت معاش شخص اثر منفی میگذارد . جراحی بینی درین موقعیت , درمانی است . 


این مجموعه از اشخاص با کار رایج بینی تصحیح نمیشوند و نیاز به فعالیت توام تصحیح انحراف تیغه بینی دارا هستند و پزشکان از تصمیم این مجموعه از اشخاص استقبال می نمایند . پزشک معالج در قبال اشخاصی که فقط خلل جزیی ظاهری دارا هستند در رده قضاوت بر نمی آید . چنانچه توقع واقع‌بینانه باشد دکتر با محاسبه پیشین از فعالیت تلاش می نماید به گونه ای کار را انجام دهد که شخص به سود مناسب رسد . 


نگهداری های بعداز رینوپلاستی 


پس از فعالیت جراحی بینی در یکسری هفته نخستین شخص نباید کار فیزیکی قابل توجهی داشته باشد و وسیله سنگین وزن بلند نماید . وی بایستی از نوروفروغ خورشید و گرمابه آفتاب بپرهیزد . درین وضعیت شخص می بایست از بینی خویش در قبال ضربه نگهداری نماید . شستشوی داخلی بینی هم الزامی است . 


شخص می بایست از داروهای موضعی برای محل بخیه استفاده نماید , عینک نزند , دوچندان سخن نکند و دوچندان نخندد و در کل از عضله ها صورت چندان استفاده نکند . هنگام خوابیدن می بایست به شرایط درازکشیدن دقت نماید ; یعنی نباید شرایط نامناسبی داشته باشد که به بینی فشار آورد . فرد بایستی بین یک‌سری هفته تا 2 ماه , این مساله را رعایت نماید . 


یک رینوپلاستی چقدر آب می خورد؟ 


تعدادی سال پیش مطالعه ای در سرزمین انجام شد و رقم 80 هزار مورد جراحی زیبایی بینی را در سال اظهار کرد که به لحاظ منطقی می‌رسد . مراجع بین المللی معمولا به گزارشات بی مبنا و شالوده وبسایت ها و مجلات داخلی نسبت دادن می نمایند که مستند نیست و تخمینی است . 


در خصوص تعرفه ها نیز بایستی اظهار‌کرد زمانی تعرفه ها در چارچوب طرح سالم تصویب شده شد , بها جراحی زیبایی در مقایسه با گذشته ذیل خیس آمد ولی معارضان این توجیه را داشتند که در‌حالتی که طرح تندرست موافق دانش های جراحی زیبایی نیست می بایست بها آن را ارتقاء دهد تا دردسترس و ارزان نباشد البته در فعالیت این رخداد نیفتاد و پس از طرح دگرگون سازی سالم , میانگین هزینه جراحی یا این که اثبات ماند یا این که کمتر شد . 


چرا بینی شما از بینی بقیه افراد بزرگ خیس است؟ 


پژوهشگران انگلیسی چیره شدند ژن های دخیل در صورت بینی را شناسایی نمایند . به گفته محققان دانش گاه لندن , 4 ژن در مورفولوژی بینی دخالت دارا‌هستند : 


- GLI3 که در رویش غضروف بینی و پهنا ترک های بینی نقش داراست ; 


- DCHS2 در نوک تیز یا این که پهن شدن بینی دخالت داراست ; 


- RUNX2 در رویش استخوانی بینی و بزرگی آن داراست ; و 


- PAX1 


کدام بینی را نباید کار کرد؟ 


پژوهشگران بعداز بررسی DNA 6 هزار و 275 شخص اروپایی , آمریکای جنوبی و آفریقایی توانستند به نقش هر ژن در ساخت تغییرات در بینی پی ببرند . به گفته پژوهشگران , محیطی که انساندر آن معاش می نماید به شدت بر صورت بینی تاثیر میگذارد . مثلا بینی اروپایی ها به دلیل آب و هوای سرد و بی آبی که دارا‌هستند , استخوانی و کشیده است . شناسایی ژن های دخیل در تغییر و تحول بینی هم پژوهشگران را یک گام به کشف این زمینه نزدیک خیس کرد که چرا بشر ها مبتلا اختلالات ژنتیکی و در ادامه آن تغییرات در مورفولوژی صورت شده اند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.