akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

کدامیک بهترند؟ وردپرس , دروپال یا این که جوملا

کدامیک بهترند؟ وردپرس , دروپال یا این که جوملا

زمانی که کلام از گزینش سیستم رئیس محتوا <a href="https://www.on5.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/">طراحی سایت در مشهد</a>به در بین میاید سه مورد پیش روی خویش خواهید داشت : شما میتوانید از دربین سیستم های وردپرس , جوملا و دروپال یکی را به مطلوب تعیین فرمایید .


این سیستم‏ها , به‌راحتی قابل‌استفاده می‏باشند , و به نسبت , امنیت بالایی دارا‌هستند و با اعتنا به نیاز یوزرها می‏توانند سفارشی شوند ; و مهم‏تر از تمامی , هر سه به طور کامل بدون پول می‏باشند .


تعیین صرفا یکی آن‏ها , عمل رنج میباشد , چون هریک به‌تنهایی تمام ویژگی‏های یک CMS برتر و عالی را , دارا می باشند .


بعضا خصوصیت های مشترک :


هر سه سیستم مدیر محتوا ; ( وردپرس , جوملا و دروپال ) را بطور بدون پول میتوان دانلود و استفاده کرد .

هر سه مورد به یاری PHP تشکیل‌شده گردیده اند .

هر سه CMS از MySQL پشتیبانی می کنند .

و هر سه آنها به طور open source میباشند .




وردپرس


وردپرس محبوب‌ترین سیستم رئیس محتوا در دنیا است که عمل خویش را اختصاصا برای بلاگ نویسی آغاز کرد , البته طی تعدادی سال قبل ترقی قابل‌ملاحظه‌ای داشته و به معنای حقیقی کلمه و واژه , طوفانی برپا نموده است , بیش تر از ۶۰ میلیون وب‌سایت و هم‌چنین بیش تر از ۴۰ % از وب‌سایت‌هایی که دارنده سیستم رئیس محتوا میباشند , از وردپرس استفاده میکنند که نشان‌دهنده محبوبیت مضاعف آن است .


اکثری از شرکت‌های میزبانی اینترنت , قابلیت و امکان نصب خودکار سایت‌های وردپرس را دارا‌هستند . این بدان معناست که شما می توانید یک پباده سازی وب‌سایت تازه را در چندین دقیقه نصب نمایید .


وردپرس , به‌طور قابل‌توجهی , بیش تر از هر سیستم مدیر محتوای دیگری , دارنده افزونه , تم , قابلیت و امکان تهیه و تنظیم و سفارشی‌سازی , است . هم‌چنین با استفاده از ابزارهای نو آن می‏توانید یک وب‌سایت سفارشی پباده سازی فرمائید .


به دلیل سهولت استفاده , شایسته ترین تعیین برای مبتدیان می باشد و مورد نیکی به‌خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک و میانگین , وبلاگ‌ها و فروشگاه‌های تجارت الکترونیک است .


وردپرس تماما مجانی است و ده‌ها هزار نفر به‌راحتی می توانند از افزونه و تم‌های مو جود در آن استفاده نمایند . این CMS برای اکثری از مبتدیان که می‏خواهند برای نخستین دفعه پباده سازی وبسایت نمایند دلخواه است چون هزینه‌های محافظت مقداری داراست .


پلاگین ها به طور خود کار در سیستم وردپرس عرضه می گردند . فعلا بیش تر از ۳۶۰۰۰ پلاگین در مخزن وردپرس یافت میگردد . همینطور تعداد کثیری پلاگین ی پرمیوم در اینترنت وجود دارد که یوزرها میتوانند آن را تنظیم نمایند . شما بخش اعظمی از کار ها را با یاری پلاگین ها میتوانید انجام دهید مثلا تولید یک پنل کاربری در وردپرس , ساخت دکان آنلاین , ساخت انجمن و اکثری شغل های دیگر .


با یک کلیک می‌توانید پلاگین ی متبوع خویش را در وردپرس لود فرمایید .


در بخش پلاگین ها هم شما توانا به بازنویسی پلاگین ها خواهید بود و به راحتی می‌توانید سازه به میل خویش در کدهای آنها تغییراتی را تولید نمایید .


با وجود همگی مزایایی که در صدر به آن اشاره کردیم , وردپرس یک سیستم مدیر محتوای بی نقص نیست . این سیستم هم معایبی داراست :


وبسایت های پیچیده و بزرگ برای این‌که بتوانند ترافیک جان دار را تحمل نمایند به پلن های هاست توسعه یافته تری نیاز خواهند داشت .


API های آن تماما استفاده کننده پسند نیست . این قضیه به‌این معناست که هسته وردپرس را نمی‌توان به آسانی تغییر و تحول اعطا کرد .




دروپال


دروپال سخت‌ترین ولی قدرتمندترین CMS است که نیاز به یک فهم و شعور HTML , CSS و PHP دارااست .


دروپال دو‌مین CMS دوست داستنی در دنیا است و وبسایت هایی متعددی در وب موجود است که از این پلتفرم اقتدار گرفته اند . این پلتفرم زیاد کار کشته است . این مسئله به‌این مفهوم است که وبسایت های بزرگ و پیچیده میتوانند از آن استفاده نمایند .


بعضی از مزایای استفاده از دروپال :


انعطاف پذیری : دروپال به آسانی قابل سفارشی سازی است . شما می‌توانید پوشه هسته را به آسانی بازنویسی نمایید .


تلاش بهبود یافته : وب سایت هایی که با دروپال ساخته میگردند سرعت لود بالایی دارا هستند .


بدون پول بودن : این سیستم هم همانند وردپرس و جوملا بدون‌پول است .


دروپال , در میان این سه سیستم رئیس محتوا ازلحاظ فنی پیشرفته‌تر است و اکثرا , کاربرانی ترجیح میدهند از آن استفاده نمایند که بیشتر به قابلیت‌های تکنیکی نیاز دارا هستند .


صفحه ها دروپال معمولا به سرعت بار گذاری می گردند و زمان پاسخگویی آن , برای نمایش صفحه های اینترنت , به نسبت سریع‌تر از وردپرس و جوملا است . عامل آن‌هم این است که منابع فشرده کمتری و سرورهای ارزان تری دارا هستند .


دروپال به‌راحتی به وسیله افزونه‏های متعدد , تم‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی , قابل تهیه است . هم‏چنین اشخاصی که اشراف کافی بر کد نویسی ندارند , می‏توانند نیازهای خویش , از روش کد نویسی معمولی , به‌این سیستم مدیر محتوا بیش تر نمایند و آن‏ها را رفع نمایند .


دروپال سیستم دوچندان قدرتمندی است ولی هنوز معایبی دارااست :


برای استفاده از دروپال می بایست دست کم یک دانش‌پایه از HTML , PHP و دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی زیر اینترنت داشته باشید . اضطراری نیست که لزوما یک کارشناس باشید , ولی می بایست توانا به عیب‌یابی , فهم و شعور پیام‌های نادرست و شناسایی مشکلات کد نویسی باشید .


منحنی یادگیری عمیق در صورتی بیشتر از فعال سازی یک بلاگ یا این که تارنما کوچک به دروپال نیاز دارید می بایست زمان متعددی را برای یادگیری آن کنار بگذارید .




جوملا


جوملا برای پباده سازی سایت‌ های بزرگ تجارت الکترونیک و یا این که شبکه‌های اجتماعی , دلخواه است ; ولی نیاز به شعور پایه‌ای از مهارت‌های فنی دارااست .


جوملا حد واسط بین وردپرس و دروپال می باشد و به‌اندازه کافی قادر است به‌طوری‌که روی بخش اعظمی از وب‌سایت‌ها سوای هیچ مشکلی اجرا میشود و برخلاف دروپال به تجربه فنی نیاز ندارد .


جوملا بعداز وردپرس به همراه دروپال به‌عنوان دومی سیستم رئیس محتوای دوستداشتنی , مورداستفاده قرار می‏گیرد . هم‏چنین نظیر وردپرس و دروپال , پلاگین‏ها و تم‏های بخش اعظمی داراست ( نزدیک به ? ? ? ? یا این که بیشتر ) ; بدین ترتیب میتوانید با اعتنا به نیازتان آن را تهیه نمایید .


بعضی از خصوصیت های استفاده از جوملا :


کانال اجتماعی : جوملا قابلیت و امکان تولید کانال اجتماعی را فراوان معمولی خیس نموده است . این یک مورد کارکشته برای تارنما های متعدد به حساب آورده می شود .


تارنما های تجاری : فعال‌سازی یک وبسایت تجاری با استفاده از جوملا پرسرعت خیس و بی آلایش خیس خواهد بود . جوملا پشتیبانی خیر و خوبی برای چنین تارنما هایی داراست .


بسیار فنی نیست : هر چند استفاده از جوملا به علم فنی نیاز داراست و همانند وردپرس نیست ولی برای کاربرد آن به علم فنی متعددی نیاز نخواهید داشت . کسانی که در مرحله تازه کار توسعه و گسترش اینترنت می باشند می‌توانند از این سیستم استفاده نمایند .


پورتال امداد و پشتیبانی : جوملا پورتال پشتیبانی برای یوزرها خویش داراست .


مجانی است : همانند وردپرس , استفاده از جوملا هم بدون‌پول است .




چه‌طور یک CMS مطلوب برای خویش گزینش کنیم : وردپرس جوملا یا این که دروپال؟


شکی نیست که هر سه سیستمی که روز جاری معرفی کردیم مزایای زیاد متعددی در اختیار شما قرار می دهند . درصورتی که برای یافتن جواب این سوال محرمانه به وب بزنید متوجه خواهید شد که هرکدام از این پلتفرم ها هوا داران خاص خویش را دارا‌هستند . همین فرمان منجر میگردد تعیین شما دوچندان مشقت بار باشد . برای کسب وکار کوچک خویش از دربین وردپرس , جوملا یا این که دروپال کدام یک را تعیین می کنید؟ متاسفانه هیچ جواب مشترکی برای این سوال نیست . حقیقت این است که هر کسب وکار و سایتی حالت و وضعیت منحصر خویش را داراست . جوملا برای تارنما هایی با مقدار میانگین یا این که اشخاصی که در پی کانال اجتماعی میباشند موثر است . از سمت دیگر دروپال برای کسانی مطلوب است که تارنما پیچیده و بزرگی دارا هستند . کسانی که درپی فعال سازی یک وبسایت کوچک برای کسب وکار خویش می باشند می‌توانند از وردپرس استفاده نمایند . قضیه دیگری که بایستی مورد‌علاقه داشته باشید بضاعت های فنی تان است . در صورتی فراوان عشق و علاقه ای به مساله فنی ندارید خوب تر است از وردپرس استفاده نمائید . درصورتی که توان متعددی در حوزه مساله فنی دارید خوب تر است بر حسب نیاز خویش دروپال یا این که جوملا را تعیین فرمائید .


هنگامی که کلام از سیستم مدیر محتوا به دربین می‌آید , وردپرس , جوملا و دروپال از دوستداشتنی ترین چاره های جان دار خواهند بود . هر سه مورد مزایا و معایب خاص خویش را دارا هستند .


در شرایطی که پیرو پباده سازی وب سایت بی آلایش یا این که بلاگ فردی می‌باشید , وردپرس شایسته ترین مورد برای گزینش است .


برای افرادی که پیرو رویش قابل‌توجهی میباشند و نیاز به ویژگی‌های گسترده و سفارشی‌سازی نامحدود , دارا‌هستند دروپال آیتم دلخواه است .


جوملا نیز برای شبکه‌های اجتماعی و یا این که تارنما تجارت الکترونیک دلخواه است .


هر سه سیستم‌عامل مجانی هستند و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به تارنما شما بیشتر خواهند کرد . هم‏چنین پشتیبانی فنی با در دسترسی راحت در اختیارتان قرار می دهند .


هیچ چیزی بدتر از این نیست که یک CMS گزینش فرمایید و در وسط عمل بفهمید که انتخابتان خطا بوده است . در بیشتر مورد ها هجرت از یک CMS به سیستم دیگر اسان است ولی می بایست به خاطر داشته باشید که اینکار وقت گیر و اما هزینه بر خواهد بود .


گزینش از فی مابین این سه مورد عمل سادگی نیست . بدین ترتیب شما می بایست انگیزه خویش از فعال سازی تارنما را در لحاظ داشته باشید و میزان دارایی خویش را در لحاظ بگیرید . پس از این که همه جوانب عمل را سنجدید یکی‌از سیستم های معرفی شده را تعیین نمائید .<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3216.208415546944!2d59.594443715489156!3d36.28299260434094!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c913ae2988767%3A0x9bb53a655a55e550!2sOn5!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767608928" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>

اشتراک 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.