akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

گونه های پباده سازی تارنما مبنی بر رابط کاربری اینترنت – گرافیک

گونه های پباده سازی تارنما مبنی بر رابط کاربری اینترنت – گرافیک



یکی مهمترین فاکتورهایی که بازدیدکننده را به خویش جذب می نماید , ظواهر و پباده سازی وب سایت <a href="https://www.on5.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/">طراحی سایت در مشهد</a>

است , البته مدام تمام بازدیدکنندگان و مشتریان سایت‌ها دارنده ذوق و سلیقه یکسان نیستند . یک وبسایت قادر است از لحاظ گروهی از بازدیدکنندگان دوچندان عالی و حرفه‌ای به حیث برسد و از سوی سایر افراد زیاد بد و ابتدایی . طراح تارنما عالی , سایت را با ذوق خویش نمی‌سازد بلکه سازه بر مجموعه مخاطبین تارنما ( بازدیدکنندگان ) و آن‌چه مدیریت وبسایت رغبت داراست , پباده سازی مینماید . مثلا برای یک وبسایت حقوقی نمیتوان از طرح‌های فانتزی استفاده کرد . چون این فعالیت بازدیدکننده را بچه تلقی می کند و به وب سایت جنبه طنز میدهد .


مبنی بر تجربیاتی که از گشت و گذار در وب و تحقیق درمورد اشکال پباده سازی وبسایت کسب شده , متوجه شده‌ایم اکثر اوقات سایت‌ها فی مابین یکی‌از چهار مدل زیر قرار میگیرند . در صورتی این گونه بندی را ندانید و فعالیت را به طراح بسپارید احتمالا در پایان عمل اصلاً از سایتتان راضی نباشید و چه بسا حاضر به نمایش دادن آن به اعضای خانواده نباشید , چه رسد به بازدیدکننده و رقیبان . در نتجیه با فهمیدن آنان راحت‌تر می توانید تارنما موردنیاز خویش را تجسم کرده و توصیه دهید .


۱ . پباده سازی وبسایت نا منظم : که امروزه یکی‌از مالامال طرفدارترین طراحی‌های تازه دنیای گرافیست میباشد , به سایت‌هایی گفته می شود که از خصوصیات زیر برخوردارند :


رها , کهنه , لبه‌های نا متقارن , محو شده و کاملاً متعدد . این خصوصیات , تارنما را از سایر اینترنت سایت‌های درخشان , معمولی و خط کشی شده نسل قبلی پباده سازی , جدا مینماید . البته بایستی بدین این داستان اعتنا داشت که علی رغم وجود این خصوصیات , نظم و هارمونی خاصی در‌این مدل سایت‌ها موجود است که منجر اذیت شدن و راز در گمی مخاطب نمیگردد . درواقع این سایت‌ها با وجود بی رسمی در طرح گرافیک چهارچوب خاصی برای پیاده سازی دارا هستند .


این دست سایت‌ها برای هنرمندان , اشخاص ایده پرداز و هواداران طراحی‌های امروزی و گوناگون مطلوب است و بعضی از پزشکان , مهندسان و اشخاصی که با خط کش و نظم ساخت بشر , اواسط خیر دارا هستند به هیچ عنوان آن را نمی‌پسندند .

پباده سازی تارنما


پباده سازی وبسایت


۲ . پباده سازی وب سایت خلوت : این گونه پباده سازی وب سایت , در ظاهر معمولی می‌باشند البته تفکری به‌دنبال ساخت آنان پنهان است . استفاده از المان‌های کم و گرافیکی و استفاده از دو یا این که سه رنگ در پباده سازی , به آنان ظاهری متفاوتی داده است و برخلاف جور اولیه , به تمیزی معروفند . از لحاظ پباده سازی کاملاٌمتمایز , ماهر و امروزی می‌باشند . همینطور پیام “ مالک این تارنما مشتاق است ” و ” مالک این تارنما قابل اعتماد است ” را به بازدیدکننده القا می نماید . این جور سایت‌ها برای کلیه دلخواه است غیر از اشخاصی که دوست ندارند تفاوت شایانی با سایر داشته باشند . این تفاوت آنها‌را می‌ترساند و سایت‌های استاندارد را می‌پسندند .


۳ . پباده سازی وب سایت لبریز المان : این پباده سازی طرفدارانش در کشور ایران بیشتر از پباده سازی وبسایت دسته‌های دیگر است . قضیه وب سایت انتخاب می کند سایت از چه المان‌ها و رنگ‌هایی ساخته شده باشد . مثلاً در حالتی که زمینه تارنما شرقی , ‌ سنتی هنری و اهل ایران باشد از اشکال المان‌های بته جقه , فلورال یا این که اشکال گلیم و بافت آن در تارنما استفاده می شود . یا این که در شرایطی‌که زمینه وبسایت نوباوه یا این که فضایی فانتزی باشد , آیکون‌های گوناگون در هرجا بک گراند و هدر به عمل میرود . این سایت‌ها در‌حالتی که به صدق پباده سازی شوند , فضایی گرم و مالامال هیجان را تولید می کنند که ابلاغ گر پشتکار , خونگرمی و مشغله صاحب و مالک وبسایت است .


۴ . پباده سازی وبسایت معمولی و استاندارد : این پباده سازی را عالی میشناسید . اکثر وقت ها سایت‌هایی که میبینید از این مدل پباده سازی فایده برده‌اند . هدری مستطیلی بر بالای ورقه , منو در زیر هدر یا این که به طور عمودی , همگی قسمت‌ها در تارنما کادر و محدوده دارا‌هستند , معمولاً از رنگ‌های همگانی خاکستری , سپید برای بک گراند با طرح‌های خط یا این که شیار استفاده میگردد . هدر‌ها مشتمل بر چندین عکس میباشند . اما این طرح‌ها میتوانند در کمال آسانی خوشگل نیز باشند و با تلفیق صحیح رنگ و عکس هدر , حسی حرفه‌ای تولید نمایند . البته ظواهر این جور سایت‌ها یاد بازدیدکننده نمی‌ماند که برای بعضا از صاحبان وب سایت , اصلاً اهمیت ندارد و به مساله دیگری همچون محتوای گرانبها اهمیت میدهند , که صحیح نیز است . این سایت‌ها برای شرکت‌ها , تاجران , وکلا و شغل ها دورازشوخی دوچندان دلخواه میباشند .<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3216.208415546944!2d59.594443715489156!3d36.28299260434094!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c913ae2988767%3A0x9bb53a655a55e550!2sOn5!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767608928" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.