akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

با صرفه سازی تصاویر در پباده سازی تارنما چه گونه است ؟

با صرفه سازی تصاویر در پباده سازی تارنما چه گونه است ؟ 

بهینه سازی وبسایت تصاویر , برای لو<a href="https://www.on5.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/">طراحی سایت در مشهد</a>

عت صفحه های وبسایت در کوتاه ترین زمان ممکن واجب است . زمان بار گذاری کوتاه , نیازمند فایلهایی با حجم کم است . این مقاله روشهای مورد استفاده در با صرفه سازی تصاویر را مورد دعوا قرار میدهد . 

در یک دنیای ایده آل , طراح تارنما قادر است از کیفیت بالا ترین تصاویر استفاده نماید و کاغذ را تولید نماید که در منظر به نیز زدنی گشوده شود . لود سرعت بالا نیازمند آن است که حجم فایلها برای تصاویر تا حد ممکن کوچک باشد . متاسفانه تعادلی در بین کیفیت تصاویر و حجم فایلها موجود است . 

معروف است که یوزرها اینترنتی جمعیتی از اشخاص بی طاقت میباشند . در شرایطی که سایتی بیشتراز حد زمان بار گذاری آن بطول بیانجامد , آن ها بر روی دگمه رجوع و برگشت کلیک کرده و از تارنما شما بیرون خواهند شد . 

مانیتور کامپیوتر می‌تواند صرفا تصاویری با وضوح 72dpi ( نقطه در اینچ ) را نمایش دهد . در سود اولی قدم در با صرفه سازی تصاویر , کاهش وضوح به 72 dpi است . تصاویر بزرگتر میتوانند به قسمتهای کوچکتری تقسیم بندی شوند . هر بخش , فولدر کوچکی است که میتواند در کسر کوچکی از زمان بارگذاری شود . 

بیشتر فایلهای گرافیکی مشتمل بر اطلاعاتی درباره‌ی پالت رنگ تصویر می‌باشند . این داده ها معمولا برای نمایش در وبسایت موردنیاز نمیباشد . اکثری از برنامه های گرافیکی این قابلیت و امکان را دارا هستند تا تصاویر را بتوان برای اینترنت دخیره سازی نمود . ( Save for the web ( انتخابی است که تمامی داده ها غیر لازم را از تصویر حذف می نماید فارغ از آنکه بر کیفیت آخرین تصویر خدشه ای وارد شود . 

روش دیگری که در ظاهر میتواند زمان بار گذاری را فراتر پیروزی , استفاده از خصوصیت progressive برای تصاویر GIF , یا این که PNGهای interlaced است . هر دوی این ویژگیها این قابلیت را می دهند تا زمان بار گذاری صفحه ها به‌تدریج صورت گیرد و در صدر چهره ای مات نمایش داده شود و آن‌گاه چهره یی با وضوح بیشتر و واضح خیس . در حقیقت این تصاویر چه بسا یکسری ثانیه هم کندتر از تصاویر معمولی بار گذاری می‌شوند اما آنان برای بازدید کنندگان به حیث سریعتر می باشند . 


خصیصه ارتفاع و پهنا IMG 

تگ IMG به مرورگر اینترنت می گوید تا مربعی با سایزی خاص را برای محافظت گرافیک ساخت نماید . با اینکار مرورگر قادر است مابقی ورقه وبسایت را لود کند در حالیکه تصویر در اکنون لود است . در صورتیکه ارتفاع و پهنا تصویرمشخص نشود , مرورگر اینترنت ناچار است تا زمانیکه تصویر بطور بدون نقص لود نشده است , در انتظار بماند و قسمتهای دیگر کاغذ را لود نکند . 

از یک‌سری تصویر بایستی استفاده کرد؟ 

بعضا از طراحان وب سایت از تصاویر برای هر چیزی استفاده می نمایند . درحالیکه اینکار میتواند بنظر مطلوب باشد البته مطلقا زمان بار گذاری صفحه های را فراتر خواهد پیروزی . سرعت صفحه های متعلق به حجم خویش پوشه HTML و سایز همه فایلهای بکار رفته در آن است . تصاویر معمولا 50 درصد زمان بار گذاری را دربرگیرنده میشوند . 

استفاده از تصاویر کمتر , زمان لود را کمتر خواهد کرد سبب خواهد شد تا یوزرها بی طاقت از وب سایت شما گریز نکنند . 


کیفیت تصاویر 

کیفیت تصاویر به وسیله وضوح , خلوص رنگ و جزئییات تصویر معلوم میشود . از ویرایشگرهایی استفاده نمایید که نویزها و دیگر خصیصه های تحمیلی را در تصویر حذف نمایند . بیشتر ویرایشگرها به شما این قابلیت و امکان را می دهند تا برای ارتقا توجه تصویر , قرمزی چشمها و حاشیه های تیز تصویر را تصحیح کنید . 

ویرایشگرهای ماهر مثل Fireworks و Photoshop به شما قابلیت می دهند تا پیش مورد و سطح ها رنگ را تهیه فرمایید و نسبتاً هر کاری که دوست دارید با تصویر انجام دهید . 

همینطور میتوانید از یک تصویر کوچک شده روی وبسایت استفاده نمایید تا لینکی به ورژن ای با کیفی خیس و بزرگتر از به عبارتی عکس بدهد بطوریکه بازدید کننده بتواند آن را مشاهده نماید . 


چهارچوب با صرفه سازی تصاویر 

پیشنهادهای زیر به شما این قابلیت را می دهند تا تصاویرتان را برای لود پرسرعت در وب سایت باصرفه سازی نمایید فارغ از آنکه بر کیفیت پایانی آنان تاثیری گذارد : 


وضوح تصاویر را به 72 dpi کاهش دهید . 

تصاویر متنی را به نوشته حقیقی و واقعی تبدیل فرمائید . 

تصاویر را به مقدار ای که موردنیاز است برش ( crop ) دهید . 

عمق رنگ را درمواقعی که برای کیفیت موردنیاز نیست کم فرمائید . 

ارتفاع و پهنا حقیقی تصاویر را معین نمایید . 

در صورت لزوم از ورژن کوچک عکسها استفاده فرمائید . 


جمله انتها 

گرافیک بایستی مطالب وب سایت را پررنگ نماید بجز در مواقعی معدودی که تصاویر دربرگیرنده نوشته می‌باشند . در هر دو صورت , شما نیاز دارید تا تصاویرتان و فایلهای گرافیکی را برای دانلود سریعتر با صرفه سازی فرمائید تا بتوانند در وبسایت مورد استفاده قرار گیرند در غیر این صورت قابلیت و امکان تلف کردن بازدید کنندگان را خواهید داشت .

<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3216.208415546944!2d59.594443715489156!3d36.28299260434094!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c913ae2988767%3A0x9bb53a655a55e550!2sOn5!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767608928" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.