akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

7 تکنیک پباده سازی وب سایت و ارتقا سئو


ما بعداز این‌که سئوی <a href="https://www.on5.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/">طراحی سایت در مشهد</a>

تارنما خویش را انجام دادیم , درحال حاضر وقت آن رسیده که به مساله فنی تارنما خویش رسیدگی کنیم , برای انجام مساله فنی یکسری از شغل های مشخص و معلوم شده‌است که اسم میبریم : این امور مشقت بار نیست بلکه یه خرده نیاز به زمان و خلاقیت داراست , این فعالیت ها سبب ارتقا سکو تارنما ما می‌شود . 


1 . معماری داده ها 


معماری داده ها یک زمینه فراوان بزرگ و گسترده است , در واقع این معنا به معنای شیوه تراکم سازی داده ها در وب سایت است . 


سه نقطه مهم برای معماری داده ها موجود است : 


Navigation تارنما : 

Navigation وبسایت , یاری بسزایی درباره‌ی سئو است , در‌صورتی‌که سیستم ارشادوراهنمایی شما بر بالای تارنما به طور منطقی و درست ساخت شده باشد یعنی تمام تیم ها و زیر مجموعه های وب سایت شمارا نمایش دهد , خزنده های موتورهای کاوش قدرتمند می باشند به راحتی به صفحه ها متفاوت وبسایت شما دسترسی پیدا نمایند ! 


برچسب گذاری مطلوب محتوا و عنا وین مجموعه های وبسایت : 

در تعیین تیتر های محتوا ی خویش و همینطور تیتر های تیم های وب سایت خویش که در navigation استفاده میشود , بایستی توجه حتمی را داشته باشید , دراین‌صورت موتورهای کاوش مطالب تارنما شمارا به طور بدون نقص یعنی همراه با شناسنامه محتوا index می نمایند , به عنوان مثال شما میتوانید یک مثال navigation وب سایت را مشاهده کنید , که به طور منطقی و صحیح پباده سازی شده‌است : ( تصویر شماره 1 ) 


همان طور که صورت ( 1 ) را مراعات نمودید , علاوه بر این navigation صحیح پباده سازی شده‌است , از برچسب گذاری مطلوب هم برخوردار شده‌است , به این ترتیب خزنده ها با استفاده از این برچسب گذاری میدانند که چه صفحاتی با چه محتوایی را index می نمایند . 


ساختار دایرکتوری تارنما : 

ساختار فایل و پوشه های تارنما هم از اهمیت مضاعف بالائی در معماری وب سایت برخوردار‌است , عملکرد نمایید همواره ساختار فولدر های خویش را به طور سلسله مراتبی ساخت کنید , یعنی برای دسترسی یک ورقه در صدر می بایست به زیر تیم آن مراجعه نموده و بعد وارد کاغذ متبوع شد همانند : 

www . yoursite . com/maincategory/products/productpage . html 


2 . خطاهای سرورها 

یکی مهم‌ترین مساله در سئو یا این که ( Search Engine Optimization ) این است که در جواب به موتورهای کاوش چه کد HTTP ای بایستی برای آن‌ها ارسال شود , ممکن است برای یوزرها معمولی وبسایت ها و وب لاگ ها , چندان این داستان فرقی نکند و دارای اهمیت ورقه و محتوایی باشد که اخذ می‌شود , ولی از دید موتورهای کاوش این‌که یک سرور در جواب به درخواست آنان چه کدی ارسال می نماید , می‌تواند نقش گزینش کننده ای در شیوه همت آن داشته باشد , بعضی به چشم می‌خورد که به دلیل غلط یا این که ناآگاهی از طرز سعی کدهای HTTP , چه بسا تمامی محتوای یک وبسایت که در ظاهر مشکلی نیز نداشته , از لیست نتایج کاوش حذف شده‌است شماره های این کد ها دوچندان متنوع می‌باشند اعم از ۳۰۱ , ۳۰۲ و … 


article _ image _ one _ 173 . jpg 

در نصیب پائین یکسری کد را که در سئو وبسایت مضاعف مالامال اهمیت میباشند را برای شما معرفی میکنیم : 


کد ۳۰۱ , انتقال دائمی ( Moved Permanently ) 

کد ۳۰۱ یکی‌از مهم‌ترین و حیاتی ترین کدهای HTTP علی الخصوص در دانش سئو است , اخذ این کد از سمت سرور , در معنای انتقال مستمر یک نشانی اینترنت , به آدرسی دیگر است , از این کد به خصوص زمانی که در نشانی لینک و پیوند های وبسایت , به هر استدلال تغییراتی تولید می‌شود , می توان جهت سوق دهی ربات های خزنده یا این که یوزرها به لینک و پیوند دارای اهمیت , استفاده کرد . 


کد ۳۰۲ , پیدا شد ( Found ) 

کد ۳۰۲ به‌این مفهوم است که منبع درخواستی یافت شده , البته مرورگر می بایست موقتی به نشانی دیگری منتقل شود ( Moved Temporarily ) , این موقعیت با کد ۳۰۱ متعدد است , در اینجا انتقال به طور موقت انجام یافته و نشانی با اهمیت کماکان دارای اعتبار و دراختیار خواهد بود , البته در ریدایرکت ۳۰۱ , مراد از انتقال , انتقال مستمر , حذف نشانی فعلی و جایگزینی آن با نشانی تازه است . 


کد ۴۰۴ , منبع درخواستی پیدا نشد ( Not Found ) 

کد ۴۰۴ در مواردی چهره میدهد که استفاده کننده تقاضای یک ورقه یا این که فولدر را از سرور داراست که اکنون مو جود نبوده یا این که حذف شده‌است و یا این که احتمالا اسم آن عوض شده کرده‌باشد . 

برای مشاهده تعداد این ایرادات و همچین محاسبه آن‌ها ابزارهای دوچندان مفیدی در این باره مطرح شده شده‌است از شایسته ترین ایشان Google Webmaster است , گوگل اینترنت مستر ابزاری را در اختیار یوزرها قرار داده است که اطلاعاتی در امر پیوند های حاد , تارنما , لینک و پیوند هایی که دیگر نیست و … را نظارت کنند . در‌حالتی که شما وبسایت خویش را در Google Webmaster ثبت نموده باشید میتوانید از این ابزار برخوردار گردید . 


3 . موردها مرتبط با index شدن صفحه ها : 

در حالتی که صفحه ها شما به وسیله خرنده های موتورهای کاوش , چشم نمی‌شوند و مسلما index هم نمیشوند , حتما یک مشکلی بوجود آمده است , این خلل می‌توانید نشات گرفته شده از مساله متعددی همچون کد ۴۰۴ , استفاده از فلش در وب سایت , استفاده بی راه و روش از فناوری ajax , یا این که iframe ها و … باشد , شما بایستی تمام این مساله را در حیث گرفته باشید و تحقیق فرمائید که کدامین مورد شاید منجر شده باشد که خزنده ها به تارنما شما مراجعه نکنند , همینطور در‌این بررسی تارنما دایرکتوری های خویش را هم بررسی نمائید , ممکن است اسکریپتی وجود داشته باشد که بازدارنده ورود خزنده های به تارنما شما میگردد , در حل این مورد خوب تر است هر چه سریعتر مبادرت نمایید . 


4 . URL های پویا 

URL های پویا , QUERY های می باشند همراه با نشانه سوال ( ؟ ) , که به هیچ عنوان باب میل خزنده های موتورهای کاوشگر نیست , چون این نشانی های پویا , هیچ مضمون‌ و مفهومی برای خرنده ها ندارد , بر این اصول احتمالا که موتورهای کاوش , چنین URL هایی را به هیچ عنوان فهرست نکنند , پس تا جایی که برای شما مقدور است از چنین نشانی هایی استفاده نکنید! 

تلاش نمائید این نشانی ها را به طور با صرفه خیس دستکاری نمائید تا موتورهای کاوش به URL های شما عشق و علاقه مند شوند . 

یک مثال نشانی پویا : 

/edge/app/viewArticle ? catId=FIN&articleId=1108lskolnik03 


5 . مطالب تکراری یا این که duplicate content : 

مطالب تکراری یکی‌از مساله دارای اهمیت مرتبط با سئو است , وقتی که یک موتور کاوش , وقتی که یک موتور کاوش گر به دو محتوای یکسان البته با نشانی های گوناگون برخورد نماید , مشکلات فراوانی به‌وجود می‌آید , ولی این مشکلات برای موتورهای کاوش به‌وجود میاید خیر شما , زیرا آن ها بایستی شایسته ترین گزینش را داشته باشند . 

مطالب تکراری را از چند آن‌گاه می‌تواند مورد بررسی قرار اعطا کرد , مطالب تکراری می‌تواند در یک وب سایت چشم شود : دومحتوای یکسان البته با نشانی های متفاوت , یا این که این که میتواند در وب سایت های گوناگون باشد , یعنی یک وب سایت مولف و سایر تارنما ها اسکن کننده و… 

برای حل خلل مطالب تکراری صرفا راه حل تنظیم محتوای منحصربه‌فرد هست , این فعالیت منجر جلب اعتماد بیشتر موتور های کاوش به وب سایت یا این که بلاگ شما و بالا رفتن رنک مطالب شما در لیست نتایج آنان میشود , پس تا جایی که برای شما مقدور میباشد از مطالب تکراری در وب سایت خویش استفاده نکنید و محتوای اختصاصی جایگزین آنان فرمایید . شما میتوانید مطالبی را از وبسایت های دیگر نسخه برداری فرمائید اما تلاش فرمائید , بی نقص نسخه برداری نشود , یعنی شما خویش هم آن مقاله را بازنویسی یا این که گسترش دهید . 


6 . SiteMap : 

درج یک تارنما مپ یا این که نقشه وبسایت در وبسایت خویش , برای موتورهای کاوش مضاعف دارای اهمیت می‌باشد . این نقشه , یاعث میگردد که خزنده های موتورهای کاوش بتوانند راحت خیس و سریعتر مطالب شما‌را ایندکس کنند! 

ابزارها و افزونه های بدون‌پول بخش اعظمی برای ساخت نقشه تارنما موجود هست که شما به راحتی می‌توانید از آنان برخوردار گردید البته نکته ای که شایان توجه می‌باشد این است خیلی از این سایتها برای سرویس ها مجانی خودشان محدودیت لینک و پیوند نهاده اند . یعنی بطور نمونه بیشتر از ۱۲۰۰ لینک و پیوند از وب سایت شما‌را در تارنما مپ وارد نمی‌کنند . حتما اعتنا نمایید که سیستم محدوددیت تعداد معلوم نکرده باشد و بصورت نامحدود لینک و پیوند پذیرش بکند . ضمنا فراموشتان نشود که SITEMAP وب سایت خودرا در پوشه ROBOTS خویش درج نمایید : 


# Sitemap 

Sitemap : http : //www . Domain . ir/sitemap . xml . gz 


7 . زمان بار گذاری تارنما : 

در حالتی که سرعت لود وب سایت شما مضاعف پائین باشد , علاوه بر اینکه در موتورهای کاوش سکو جالبی کسب نخواهید کرد , یوزرها زیاد متعددی را نیز از دست خواهید بخشید , برای حل این اختلال می‌توانید از تصاویر کم حجم , پوشه و اسکریپت کمتر یا این که باصرفه خیس و … استفاده فرمایید , همواره عملکرد فرمائید حداکثر میزان ورقه مهم ( Home Page ) وبسایت شما ۱۳۰ کیلوبایت و دیگر صفحه های وبسایت ۱۸۰ کیلوبایت باشد . 

هرچه سرعت بار گذاری تارنما بیشتر باشد , در باصرفه سازی تارنما شما تاثیر خیر می‌گذارد .

<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3216.208415546944!2d59.594443715489156!3d36.28299260434094!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c913ae2988767%3A0x9bb53a655a55e550!2sOn5!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767608928" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.