akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

فراگیری جلوگیری از آسیب‌های متداول در ورزش کردن

فراگیری جلوگیری از آسیب‌های متداول در ورزش کردن

<a href="https://ar.drazarnoush.com">تجمیل الانف</a> 

در اینجا با زخم های ورزشی و چگونگی پیشگیری از آن آشنا میشوید . 


انسان‌ها مدام امیدوارند , چه بسا در صورتی‌که بنظر رسد که چیزها مطابق میلشان پیش نخواهد رفت . هنگامی فصل بهار فرا میرسد , کلیه در شتابند که زودتر به آن عادات تناسب اندامی که احتمالا در حین فصل‌زمستان کنار گذارده بودند برگردند . اکثری از آن ها مستقیما یک جور تمرین را استارت میکنند که ممکن است بدنشان پیش از این انجام نداده یا این که آن را فراموش نموده است . 


دوندگان بجای تردمیل , روی آسفالت آغاز به دویدن می کنند . اکثری دیگر به باشگاه رفته و یکراست به سراغ یک برنامه‌ی تمرین با وزنه می روند که احتمال دارد برای آن فراهم نباشند . هنگامیکه این حادثه میفتد , بدنتان دوست دارااست که بگوید : خیر , خیر , نه! 


در فیض بخش اعظمی از اشخاص در گیر صدمات ناشی از ورزش خواهند شد که به سادگی معالجه میشوند و اکثرا قابل پیشگیری نیز میباشند . در اینجا ما آسیب‌های متداولی که احتمال دارد با آن روبرو گردید و نحوه‌ی پیشگیری و معالجه آن‌ها را برایتان ابلاغ کرده‌ایم . 


درد ساق پا 

چه اهل دویدن آرام باشید , چه وقتتان را با پیاده روی در مرکزها خرید بگذرانید , و چه برای یک مسابقه‌ی بزرگ تمرین فرمائید , صدمه دیدن در جاهای گوناگون دوری ناپذیر است . یک کدام از رایج ترین آسیب‌هایی که دوندگان از آن گلایه میکنند , درد ساق پا , یا این که «شین اسپلینت» است . 


شین اسپلینت که به تیبیال پریوستیت هم مشهور است , دردی در ساق پا بین زانو و مچ است و ناشی از فشارهای مکرر است . این جراحت بخاطر در نیز شکستن بافت ماهیچه‌ای همبند فیبری در ناحیه‌ی اطراف استخوان تیبیا واقعه میفتد . در صورتی‌که معالجه نشود , قادر است سبب به آسیب‌های جدی‌تر نظیر شکستگی استخوان , و بقیه آسیب‌های عضلانی , اسکلتی پا شود . 


بعضا شیوه های همگانی برای پیشگیری از درد ساق پا عبارتند از عوض کردن سطحی که روی آن می دوید ( اجتناب از بتن , آسفالت و بقیه سطح ها طاقت فرسا ) و همینطور پوشیدن کفش مطلوب برای کار مورد نظرتان . بخش اعظمی از برندها , پشتیبانی بیشتری ارائه می دهند , اعم از ساق‌‌ها و کفی محکم‌تر , و نظیر آن . 


چنانچه مبتلا چنین مصدومیتی شدید , تلاش فرمائید اولیه آنان‌را با استراحت و یخ معالجه نمائید . می توانید آن‌ها‌را بعداز تمرین حدود ۲۰ دقیقه با یخ سرد نگه دارید . در شرایطی‌که درد ساق پای شما بدتر شد , با یک پزشک معالج که بتواند برای شما درمان‌های موثرتری نظیر کورتیزون , روش‌های معالجه فیزیکی یا این که بقیه درمان‌ها را تجویز نماید مشورت کردن فرمائید . 


کشیدگی عضلانی 

در صورتی مضاعف به باشگاه می روید , تامل نکنید که زخم دیدگی به سراغتان نخواهد آمد . یک جراحت مضاعف مرسوم ( در حالتی که متداول‌ترین جراحت نباشد ) که هنگام بلند کردن وزنه می تواند رخداد بیفتد , کشیدگی عضلانی است . در واقع فشار وارده , فیبرهای عضلانی یا این که تاندون‌ها را بعلت کشیدگی بیشتراز حد یا این که عمل کشیدن بیش تر از حد , پاره می‌کند! 


شما ممکن است تا قبل از این یک کشیدگی را تجربه نموده اید : عضله‌ها محکم , و بطور موضعی دردناک می گردند و در موردها شدید , تغییر تحول رنگ میدهند یا این که چه بسا کبود میگردند . در عمده مورد ها , این کشیدگی قادر است با میزان متعددی استراحت و استفاده از یخ به دوران ۲۰ دقیقه روی ناحیه‌ی مصدوم برای یک سری روز ( برای کاهش تورم ) , فشرده کردن حوزه‌ با نوار کشی ( گشوده نیز برای کاهش تورم ) و قرار دادن ناحیه‌ی متبوع در بلندی برای جلوگیری از تجمع خون , معالجه شود . 

کشیدگی‌های کوچک میتوانند از یکسری روز تا یک هفته یا این که بیشتر , بر شما تاثیر منفی بگذارند . در حالتی که درد , تورم یا این که علامت ها دیگر برطرف نشدند , احتمالا نشان دهنده‌ی شکستگی , پارگی بدون نقص عضله , یا این که بقیه آسیب‌های دور از شوخی باشد . 


پیشگیری کلی از آسیب‌های ورزشی 

تمام ورزشکاران , اشخاصی که انتها هفته‌ها ورزش می‌نمایند , و کسی که دیگر , میتوانند از یک سری موعظه کلی درباره ی پیشگیری از آسیب‌های ورزشی سود ببرند . او‌لین و مهم ترین نکته , استفاده از تجهیزاتی با اندازه‌ی مطلوب است , خواه یک کفش اختصاصی دوی مطمئن باشد , یا این که استفاده از یک کمربند وزنه برداری برای بلند کردن وزنه‌های سنگین وزن , قادر است تاثیر دوچندان مفیدی در پیشگیری از آسیب‌های متداولی مثل پیچ میل کردن مچ پا یا این که کشیدگی عضلانی بگذارد . 


در تراز آن‌گاه , استفاده از تکنیک و فرم مطلوب ( هنگام دویدن , بلند کردن وزنه , تمرین با وزن تن , ضربه به توپ گلف یا این که راکت تنیس ) می تواند از , از کارافتادگی و زخم دیدگی جلوگیری نماید . قرار دادن تمام این عوامل در کنار نیز قادر است به شما یاری دهد که از زخم دیدگی پیشگیری فرمائید و همینطور بازدارنده هدر رفتن وقت در تمرینات‌تان گردید .<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3215.807387193495!2d59.57782241480433!3d36.29272318005622!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c916e8c2f5d65%3A0x4b36b2ccd776a6c9!2z2KzYsdin2K0g2b7ZhNin2LPYqtuM2qkg2K_aqdiq2LEg2KfZhNmH2KfZhSDYotiw2LHZhtmI2LQ!5e0!3m2!1sen!2sfr!4v1504509134023" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.