akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

برخورد قانونی اداره ارثیه ‌فرهنگی به گفتگوها تندگویان

برخورد قانونی اداره ارثیه ‌فرهنگی به گفتگوها تندگویان

<a href="https://www.akhbarmohandesi.ir/category/test-engineering-council/test-engineering-council-news/">آزمون نظام مهندسی</a> 

معاون میراث‌فرهنگی ; کلام نایب‌ مدیریت کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران را مبتنی بر بی سر و صدا اداره ارثیه ‌فرهنگی درخصوص قیمت میراثی «کاخ ثابت‌پاسال» اشتباه دانست . برخورد قانونی اداره به جا مانده ‌فرهنگی به گفتگوها تندگویان 



عکس العمل قانونی اداره به جا مانده ‌فرهنگی به گفتگوها تندگویان 

برخورد قانونی اداره ارثیه ‌فرهنگی به بیانات تندگویان 


برخورد قانونی اداره به جا مانده ‌فرهنگی به گفتگوها تندگویان 

محمدحسن طالبیان در جواب بدین حرف محمد مهدی تند گویان نایب‌رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ذکر کرد : «مطلبی که آقای تندگویان گفته‌اند مبتنی بر این‌که اداره میراث‌فرهنگی درخصوص بنای ثابت‌ پاسال بی صدا کرده است , درست نیست . » 

طالبیان ادامه بخشید : «در سال نود و چهار , آقای خسروآبادی , مدیرکل میراث‌فرهنگی , صنایع‌دستی و گردش گری استان تهران , با ارسال نامه‌ای به شهرداری تهران اعلام قانونی نموده‌اند که‌این این شرکت بها مند است و می بایست مراقبت گردد . درین طومار نیز چنین به طومار آقای حناچی , نائب رئیس معماری و شهرسازی وزارت رویکرد , اشاره شده است که در آن بیان شده همگی معماران , شهرسازان و نظام مهندسی اعلام نموده‌اند که‌این این موسسه قیمت مند است و حفاظت و صیانت از آن الزامی داراست . » 

گفته دستورنقشه تازه شهرداری بر دوری از هر تخریبی در بنای ثابت‌پاسال 

او ابلاغ داشت : «موضوع دیگر این است که در امر نقشه‌ای که شهرداری جدیداً برای این سازه صادر نموده قید شده‌است که با اعتنا به اعلام اداره‌کل میراث‌فرهنگی , صنایع‌دستی و گردش گری استان تهران بر اساس گران بها بودن ملک مذکور , این سازه بایستی نگهداری گردد و نباید تخریبی در آن انجام شود . » 

نائب رئیس میراث‌فرهنگی اداره میراث‌فرهنگی و گردش گری اعلام کرد : «موضع‌گیریهای اداره میراث‌فرهنگی در باره گروه ” کاخ ثابت‌پاسال “ کاملاً روشن و بدیهی است و مراحل رسمی ثبت ثابت‌پاسال در جریان است . » 

*کاربری هتل و سرویس ها فرهنگی است خیر مسجد 

رجب علی خسروآبادی , رئیس کل به جا مانده فرهنگی استان تهران نیز دوازدهم خرداد در جواب به صحبتهای تندگویان تیتر کرد : بیشتراز ۱۰ توشه باارزش بودن تیم “ اثبات پاسال ” را بشهرداری اعلام کرده‌ایم , سندها نیز خودشان داده‌اند . برنامه ای که صاحب و مالک اثبات پاسال به ما داده کاربری هتل و سرویس ها فرهنگی است و خیر مسجد . 

خسرو ده به دنبال با اشاره بدین نکته که طبق درخواست صاحب اثبات پاسال یعنی «شرکت پیشگامان بسط تجارت البرز» که می‌دانم زیر حیث آقای انصاری است , طرح در دست بررسی است ; تاکید کرد : از روز ۲ روز شنبه پیش _ هشتم خرداد ماه _ که صاحب شخصا طرح را در محل کار به جا مانده فرهنگی استان تهران ارائه بخشید تا روز جاری در حالتی‌که مالکیت این سازه انتقال پیدا کرده‌با‌شد هیچ اطلاعی نداریم , اگر‌چه تغییر تحول مالکیت «ثابت پاسال» هیچ چیز را در حفاظت از این بنای گران بها کم نمی‌کند . 

وی نیز چنین به نامه‌ای که ۲ سال قبلی , چیره حناچی , دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی بر اساس باارزش بودن این بنای تاریخی به تمام دستگاههای مربوط بیان کرده است , اشاره و بیان کرد : با اعتنا به واجد بها شناخته شدن این سازه حیث اداره ارثیه فرهنگی هم بر اساس ارائه نقشه ازطرف صاحب برای هر برنامه ای که صاحب و مالک در آن جا داراست , واجب بوده است . 

ثابت‌پاسال دارنده بها معماری و در حکم تنفس‌ گاه شهرسازی 

از سوی دیگر صحبتهای تندگویان درحالی مطرح می‌شوند که ۲ روز پیش , ۴ روز شنبه دهم خرداد ماه , هم طالبیان در میز گرد خبری اداره میراث‌فرهنگی , در جواب به سؤالی در باب ممنوعیت ساخت‌وساز در اطراف «کاخ ثابت‌پاسال» , اظهار کرده بود : «از زمانیکه متوجه اتفاقات درمورد بنای ثابت‌پاسال شدیم مبادرت کردیم و اعلام کردیم که‌این سازه یک برگ از مورخ جمهوری اسلامی ایران و دارنده بها معماری است و در حکم تنفس گاه شهرسازی است و شهرداری وظیفه دارااست که به ارزشهایی که در شهر است مهم و در نگهداری آن ها پیش‌ گام باشد . » 

طالبیان افزوده بود : «مهم است که در طرح تفصیلی بدین بناها اعتنا شود و به عبارتی زمان نیز اعلام شوید که هیچگونه ساخت‌وسازی نباید در‌این سازه و اطراف آن صورت گیرد . » 

نائب رئیس میراث‌فرهنگی اداره میراث‌فرهنگی , صنایع‌دستی و گردش گری گفته بود : ‌ «برای ثبت پروسه رسمی نخستین مذاکراتی با صاحب و مالک انجام دادیم . آن‌گاه و پیرو به ما گفتند این سازه به بنیاد مستمندان واگذار شده که فورا با طومار ‌نگاری درخواست کردیم فرآیند رسمی ثبت انجام گردد ; اگر چه در‌این در میان عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف بودند , البته انگیزه ما از ثبت , شناسایی بخشهایی از مورخ و مراقبت یک اثر است و حتماً می بایست مراحل رسمی انجام گردد و پرونده به شورای فنی برود و بعد از آن به کمیسیون ماده پنج ارائه گردد . » 

او به‌دنبال تاکید کرده بود : «طبق بررسی و مذاکرات با صاحب و مالک قرار شده که‌این سازه بعنوان ” مکان اقامتی‌فرهنگی منزل ثابت‌پاسال “ مراقبت گردد که‌این نقشه‌ها بایستی بعداز ارائه روند رسمی خویش را طی کنند . »<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3126.6807791454203!2d47.67706561553423!3d38.402629383560175!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x401842da23955c23%3A0x3944b889f2b45f1c!2z2b7Yp9uM2q_Yp9mHINiu2KjYsduMINiq2K3ZhNuM2YTbjCDZhti42KfZhSDZhdmH2YbYr9iz24w!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767332908" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.