akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

طبع تن شما چیست؟

ادله جوش زدن پوست صورت 

چرا پوست صورتم جوش می زند؟

<a href="https://ar.drazarnoush.com">تجمیل الانف</a> 


پوست صورت تان تر و تمیز و تر و تمیز کرده بودید؟ چندین روز است که غافل شده اید و صورت تان مملو‌از جوش شده؟ احتمالا شما نیز از آن نوع اشخاصی باشید که به محض میل کردن گرمی ها جوش می زنند . جوش هایی که با مصرف بعضی مواد غذایی , لوسیون ها و چه بسا مواد ارگانیک خوب تر یا این که بدتر می‌شوند . احتمال دارد در مهاجرت کرم ضدآفتاب را فراموش کرده باشید یا این که آب و هوای شهر دیگر با مذاق تان مدل در نیامده باشد . دکتر معالج علیرضا عباسیان تحت عنوان کارشناس طب سنتی در باب این میهمان های ناخوانده برای ما ایده هایی داراست . 


طبع تن شما چیست؟ 

نخستین از همگی خوب تر است بدانید که چرا جوش می زنید . خیلی از مشکلات پوستی ناشی از سبک معاش شماست که احتمال دارد تغییرات متعددی کرد‌ه باشد . پزشک معالج عباسیان , کارشناس طب سنتی می گوید با تصحیح سبک معاش و مصرف مواد غذایی مطلوب می توانیداز آن‌ها جلوگیری فرمایید . 

برای این مورد می بایست طبع تن خویش را بشناسید و روش های سنتی معالجه جوش را یاد بگیرید . به امداد پزشک معالج عباسیان راه‌حل های طب سنتی برای معالجه جوش را مرور می‌کنیم . 

راه‌حل های طب سنتی برای معالجه جوش : 

در هجرت ; غافل شده اید! 

عملکرد فرمائید مدام به همراه خوراک سبزی و سالاد مصرف فرمایید این مواد به دلیل فیبر مضاعف و یاری به دستگاه گوارش نقش مهمی در از بین بردن جوش ها دارا‌هستند . احتمال دارد در مهاجرت از این مواد غذایی غافل شده باشید ولی می‌توانید با از راز تصاحب کردن مصرف آنان , مجدد پوست شادابی داشته باشید . 

گهگاه به طور روزمره یه خرده کاهو یا این که خیار سبز را به همراه سیب رسیده شیرین با استفاده از دستگاه آبمیوه گیری آب گرفته و میل نمائید . استفاده از اشکال میوه ها مخصوصا مرکبات و میوه هایی با طبع سرد نظیر آلبالو , توت خارجی , لیموترش , سیب , هندوانه , گلابی , نارنگی , پرتقال و گریپ فروت نیز به شدت سفارش میشود . 


لیموترش نو روی پوست 

مصرف لیموترش چه به طور خوراکی و چه استفاده روی پوست خیر صرفا سبب ساز معالجه جوش های صورت می‌شود بلکه روشن شدن پوست را هم پیرو دارااست و اثرات درمانی دیگری هم دارااست . هر روز یکی لیموترش را از میانه به دونیم کرده و به همراه تمام وعده های غذایی و با فشار دادن و آب میل فرمایید این کار به هضم غذاو تصفیه خون یاری می نماید . 

برای استفاده از لیمو روی پوست صورت هیچ فشاری به پوست وارد نکنید . لیمو را بر پوست ماساژ دهید و یک سری دقیقه آنگاه پوست را شست وشو دهید . این فعالیت منجر از بین رفتن محیط کثیف ای که باکتری های تراز پوست برای معاش استفاده می نمایند خواهد شد . 


این شربت را بنوشید 

زرشک سیاه یا این که زرشک آبگیری با زرشکی که در اشکال غذاها از آن استفاده می‌کنیم یه خرده مختلف است . این زرشک که به رنگ تیره متمایل به سیاه است برخلاف زرشک پلویی , هسته دارااست . کافی است مقدار۲۵۰ تا ۵۰۰ گرم از این زرشک را بعد از پاک کردن و شست وشو با ۸ تا ۱۲ استکان آب به بازه ۲۴ ساعت در ظرفی چینی و یا این که لعابی تر کرده و آن را صاف فرمایید . 

آب زرشک فراهم است و می‌توانید آن را در سردخانه محافظت نمایید . هر روز صبح و هر شب یک جام از آن را میل نمائید . مصرف مداوم آب زرشک سبب ساز رقیق شدن خون میشود که در غایت تاثیر خویش را روی پوست نشان میدهد . 


خاکشیر درمانی فرمائید 

خاکشیر یک کدام از دانه های گیاهی است که به دلیل طبع سرد و خواص نیکی که برای دستگاه گوارش دارااست , مصرف آن در طب سنتی سفارش میشود . میزان دو قاشق خاکشیر را به همراه یک جام آب تر کرده و با یه خرده آب لیموترش و عسل میل فرمایید . خنکی خاکشیر برای معالجه جوش های چربی موءثر است . 


جوانه گندم بخورید 

جوانه گندم را این روز ها به راحتی می‌توانید تهیه و تنظیم نمایید . این جوانه , به دلیل این که سرشار از ویتامین های تیم B و همینطور فیبر است , در معالجه مشکلات پوستی تاثیر فراوان دارااست . سفارش میشود که تا پایان معالجه از مصرف روزمره جوانه گندم در خوراک و سالاد و از جور کم آب آن به طور ماسک استفاده نمایید . برای اصلاح کردن ماسک , پاره ای از پودر جوانه گندم را به همراه کمی شیرکم چرب روی صورت قرار داده و قبلی از کم آب شدن ماسک پوست را شست وشو دهید . 


از این ماسک غافل نشوید 

برای استفاده از تاثیر شایان توجه آلوئه ورا می‌توانید اصل این گیاه را روی پوست به کاربگیرید . آلوئه ورا راتازه به نو و همراه با ساقه بلند از دکان های عطاری تنظیم نمائید و برای هر توشه استفاده نصیب پاره ای از آن را از زیر ساقه برش داده و شیره ای را که از آن خارج خواهد آمد با به عبارتی ساقه گشوده شده به آرامی روی جوش ها بزنید و بگذارید عالی کم آب شود . گذشته از استفاده از آلوئه ورا پوست خویش را پاک فرمائید و برای تاثیر خوب تر روزی دو توشه , صبح و شب این فعالیت را انجام دهید . 


پژوهشگران از عوامل پیدایش جوش صورت میگویند : 

مصرف گونه های شیرینی علی الخصوص شیرینی های خیس و خامه دار , گردو و گونه های مغزها و شکلات صورت را آکنده از اشکال جوش , لکه و اگزما می نماید . شایسته ترین فعالیت این است که در شرایطی که با میل کردن شیرینی مبتلا مشکلاتی از این قبیل میشوید , مصرف این نوع مواد را به دست‌کم ممکن برسانید . اشخاصی که طبع گرم تری دارا هستند با میل کردن میوه هایی مانند موز , رطب , انگور , انجیر , انبه , خربزه , طالبی و تنقلاتی نظیر چیپس , پفک , شکلات , کیک , اشکال بستنی و شیرموز مبتلا مشکلاتی مانند جوش میگردند . این مواد علاوه بر این که انرژی بالایی دارا هستند , قند متعددی نیز دارا‌هستند که کبد میتواند آن را تبدیل به چربی نماید که در ساخت و تشدید جوش ها تاثیرگذار است . 


اثاثیه و مواد آرایشی نامرغوب 

مواد آرایشی راکه صورت تان به آن ها مهم است بشناسید . برخی از مواد آرایشی چربی متعددی دارا‌هستند و دلخواه پوست های اصلی نیستند , گهگاه استفاده از مواد آرایشی و تمیز نکردن اصولی این مواد و اکتفا به تطهیر پوست با دستمال و چه بسا با آب فارغ از استفاده از ماده شوینده دلخواه پوست , محیطی را برای رویش باکتری ها فراهم می نمایند که سبب ترقی یا این که ماندگاری بیشتر جوش ها میگردند . 


بازنویسی جوش 

یکی‌از بدترین عادت ها در اشخاصی که جوش می زنند , ویرایش کردن جوش هاست ; در زمان عید احتمالا زمان هایی را که درمقابل تلویزیون سپری نموده اید ناخودآگاه دست تان به سوی جوش ها و بازنویسی آن ها رفته باشد , ویرایش و یا این که ترکاندن جوش ها منجر باقی ماندن جای آن ها میگردد و احتمال دارد جوش را به محیط اطراف پخش نماید ; در صورت قابلیت کمتر مقابل آینه بروید برای شمارش جوش ها . 


یبوست های طولانی 

در شرایطی که در تعطیلات به خاطر سفر یا این که حضور در مکان های غریبه یبوست گریبانتان را گرفته است , خوب تر است بدانید که همین مسائل , یکی عوامل شایع مشکلات پوستی نظیر لکه و جوش صورت است که چنانچه مبتلا این اختلال میباشید می بایست در بالا با اصلاح مواد غذایی سعی بر رفع یبوست داشته باشید , چون اکثری از مواد چرب و زیان آور بایستی از روش روده ها و دستگاه گوارش دفع شوند . 


متخصص ها چه می گویند؟ 

پزشک عباسیان سفارش می نماید برای این‌که پوست صاف و شفافی داشته باشیم , بایستی علاوه بر مصرف داروهای مالیدنی , در مصرف غذاها و گونه سبک معاش نیز توجه کنیم . مصرف آب کافی , خواب مطلوب در زمان شبانه روز به ویژه از ساعت ۹ شب تا دو صبح زود , ورزش تر و تمیز و سبک و . . . در رفع جوش صورت نقش دارا‌هستند . 


همین طور می‌توانید عرق بید و عرق کاسنی مصرف نمائید . این عرق ها در طب سنتی طبع سرد دارا‌هستند و برای کسانی که طبع گرم دارا‌هستند دلخواه است , ترکیب عرق بید و کاسنی به طور هم اندازه و مصرف روزمره تاثیر مثبتی در فرآیند بهبودی جوش های ناشی از مصرف مواد گرم و چربی دارااست . از اشکال گوشت ها گوشت ماهی از لحاظ اصول تغذیه ای شایسته ترین جور است . مصرف تروتمیز غذاهای دریایی در معالجه گونه های جوش ها تاثیر مثبت داراست به شرطی که از چاشنی های تند استفاده نکنید .<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3215.807387193495!2d59.57782241480433!3d36.29272318005622!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c916e8c2f5d65%3A0x4b36b2ccd776a6c9!2z2KzYsdin2K0g2b7ZhNin2LPYqtuM2qkg2K_aqdiq2LEg2KfZhNmH2KfZhSDYotiw2LHZhtmI2LQ!5e0!3m2!1sen!2sfr!4v1504509134023" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.