akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

سنگ عقیق آتشین : خواص فیزیکی و ویژگی های این سنگ ارزشمند

در این مقاله قصد داریم در مورد انواع سنگ عقیق آتشین و ویژگی های مهم آن و مراقب از این این سنگ با ارزش در قالب زیورآلات عقیق مانند انگشتر عقیق مردانه یا سایر زیورالات نقره عقیق بپردازیم پس در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بتوانید این سنگ با ارزش را به خوبی بشناسید.

تعریف سنگ عقیق آتشین

مکزیک منبع اصلی سنگ عقیق آتشین است،عقیق های بسیار پر ارزش در معادن مکزیک استخراج می شود.این سنگ های  با ارزش در گواتمالا،هند،ایالت متحده و استرالیا نیز یافت می شود.کشور آلمان بیشترین میزان از بهترین سنگ عقیق آتشین در بسیاری از دهه ها وارد  کشور کرده است.

بسیاری از مردم به اشتباه فکر میکنند که یک سنگ عقیق آتشین همانند یک عقیق قرمز رنگ می باشد که رویانگشتر عقیق مردانه به کار میرود، اما این اشتباه قابل فهم است زیرا کلمه "آتش"به این رنگ اشاره دارد اما نه رنگ قرمز واقعی باشد.سنگ عقیق آتشین مکزیکی با سنگ های عقیقی که ما می بینیم بسیار متفاوت است .سنگ عقیق مات و سفید است که رنگین کمان را به خوبی نشان می دهد ولی سنگ عقیق آتش مکزیکی که بهترین نوع سنگ است  شفاف وبا رنگ های یکنواخت قرمز،نارنجی،زرد و قهوه ای می باشد.این سنگ های عقیق بسیار گران بها هستند و لازم است استفاده کننده از شکنندگی سنگ آگاه باشد.این نمونه سنگ های پر قرمزرنگ یا نارنجی رنگ هستندو همچنین در هر قاره قیمتی تا 300 دلار دارند و سنگ هایی که به رنگ زرد یا قهوه ای هستند تا 25 دلار می باشد.

سنگ عقیق آتشیین یک اصطلاحی است که  برای عینک های رنگارنگ و شفاف استفاده می شود و دارای رنگ پس زمینه ی زرد،نارنجی یا قرمز است. بسیاری از سنگ های عقیق در سنگ های آتشفشانی و یا گدازه های باستانی یافت می شوند.در حقیقت پیدا کردن این سنگ قیمتی در حال حاضر بسیار سخت تر از سال های پیش است،بسیاری از معدنچیان به آسانی آن را با حفاری  در گذشته بدست می آوردند اما حال سیاست های دولتی بیشتر شده و کمتر به حفاری در معدن عقیق می پردازند.تولید عقیق قرمز در سال های اخیر کاهش یافته و برای همین تقاضا برای سنگ عقیق افزایش یافته است و این باعث شده است این سنگ ها با قیمت بالایی به فروش برسند.

 انواع ویژگی های مهم و باور نکردنی  سنگ عقیق

 سنگ های عقیق دررا میتوان در انواع مختلف سلیمانی،یمنی،شرف الشمس،چشمی،شجری،خزه ای و ..تقسیم بندی کرد.سنگ عقیق آتشین مکزیکی دارای ویژگی های مثبت بسیاری برای مصرف کننده  میباشد،این سنگ به طور فیزیکی می تواند ارگان های جنسی را تحریک کرده و همچنین این سنگ فوق العاده آتشیین برای کسانی که خجالتی هستند و اعتماد به نفس کافی ندارند می تواند باعث تقویت اعتماد به نفس آن ها شود. گفته می شود این سنگ عقیق به کسانی که از روابط خشونت آمیز رنج می برند کمک شایانی می کند و همچنین به درمان سوء استفاده جنسی کمک می کند و فرد را به رابطه جنسی سالم تشویق می کند، عقیق قرمز رنگ برای درمان کمر درد،پا درد،دردهای استخوانی و ماهیچه ای ،استرس و اضطراب مناسب است  ویژگی دیگر این سنگ عقیق به گفته بسیاری  برای جذب پول عالی است یعنی قرار دادن یک سنگ عقیق آتشین در محل کسب و کار راه خوبی برای جذب مشتریان است ، سنگ عقیق آتشین نماد شادی قلب است.

خواص علمی سنگ عقیق

سنگ عقیق مکزیکی به رنگ نارنجی درخشان و یا رنگ قرمز گیلاسی است این سنگ ها  بسیار روشن وتقریبا شفاف هستند نمونه های شفاف آن ظرافت بالا  و چگالی بسیار کمی حتی کمتر از شیشه دارند.

جنس سنگ عقیق آتشین مانند دیگر سنگ ها نسبتا سخت است و دارای امتیازر5/5 تا 6/6 در مقیاس سختی می باشد،زمین شناس آلمانی به نام فریدریش محسن مقیاس سختی را در سال 1812 ایجاد کرد و مقیاس سختی را عددی بین 1 تا 10 نام گذاری کرد  در این مقیاس 1 یعنی نرم ترین و 10 سخت ترین مقیاس است.این اعداد نشان دهنده مقاومت در برابر خراش مواد معدنی است.

 

مراقبت از سنگ عقیق آتشین

سنگ های قرمز بسیار شکننده هستند و از تغییرات رطوبت،دما و حتی نور دچار آسیب میشوند.این سنگ های عقیق حاوی 20 درصد آب هستند به این معنی که آنها می توانند خشکی و خرد شدن را از خود دور کنند.این پدیده "crazing"   نامیده می شود،مهم است که این نوع سنگ عقیق با هیچ روغن یا مواد شیمیایی لمس نشود و همچنین توجه داشته باشید که سنگ خود را از هر ضربه یا خراش محافظت کنید اگر به خوبی از این سنگ محافظت کنید مطمئن باشید به هنگام فروش از ارزش آن کم نمیشود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.