akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

مقدمه ای از SEO برای مبتدیان

هنگام انجام جستجو در Google (یا هر موتور جستجوی دیگر) ترتیبی که نتایج آن بازبینی شده نمایش داده می شود، بر اساس الگوریتم های پیچیده ای است.

سئو در مشهد

این الگوریتم ها با استفاده از فاکتورهای تصمیم میگیرند که کدام صفحه وب باید در مکان اول، مکان دوم و غیره نمایش داده شود.

توجه داشته باشید که بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو، به شما مزیتی نسبت به سایت های غیر بهینه سازی می دهد و آن این است که شانس خود را برای رتبه بندی بالاتر افزایش می دهد.

مراحل اصلی روند بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

SEO یک فرایند استاتیک نیست بلکه یک چارچوب با قوانین و فرآیندهای خاص است. برای سادگی بیشتر SEO می تواند به 2 مرحله اصلی شکسته شود:

SEO درون سایتی: قوانینی که در سایت شما اعمال می شود تا موتور جستجوگر آنها را بهتر شناسایی کند.

سئو در مشهد

SEO برون سایت: چگونه از وب سایت یا وبلاگ خود تبلیغ کنید تا بتوانید در نتایج جستجو بهتر رتبه بندی شوید.

SEO درون سایتی

در اینجا  چند قانون مهم برای SEO درون سایتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • عنوان صفحه و یا توضیحات درون آن

عناوین صفحه یکی از مهم ترین نکات درSEO است و به همین دلیل اولین مورد در فهرست قرار گرفته است.

مهمترین ویژگی های عنوان صفحات عبارتند از:

  1. عنوان یک صفحه باید ممنحصر به فرد باشد.
  2. عنوان بایستی محتوی را به خوبی توصیف کند.
  3. خلاصه و کاملا توصیفی باشد.

عنوان صفحات دیگر نیز باید مرتبط با همان چیزی باشد که در صفحه وجود دارد.

محتوی صفحه نیز بسیار مهم است. گوگل ممکن است آنچه را که شما در توصیف به عنوان یک قطعه برای صفحه خود تایپ می کنید را انتخاب کند و از آن استفاده نماید. پس توصیفا شما از صفحه باید:

  1. همیشه توصیف منحصر به فرد برای همه صفحات، پست ها، محصولات وب سایت خود را ارائه دهید.
  2. اندازه آن را بین 140 تا 150 کلمه نگه دارید.
  3. از تکرار عنوان در شرح اجتناب کنید.
  4. کلمات کلیدی زیادی اضافه نکنید.
  5. سعی کنید از توضیحات به عنوان راهی برای تبلیغ صفحه خود به خواننده استفاده کنید تا بر روی عنوان خود کلیک کنید و از صفحه بازدید کنید.
  • ساختار لینک دائمی داشته باشید

ساختار لینک یک اصطلاح است که برای توصیف قالب URLS ها برای صفحات (دسته ها / برچسب ها) و یا پست های خاص یک وب سایت استفاده می شود. به عنوان نشانی آن برایتان نمایش داده میشود. دستورالعمل های SEO برای انتخاب :URLS

  1. ایجاد Url ساده و آسان برای درک موتورهای جستجو و کاربران
  2. از  "-" برای جدا کردن کلماتی که یک URL را تشکیل می دهند استفاده کنید.
  3. از آدرس های طولانی با اطلاعات غیر ضروری اجتناب کنید.
  4. از کلمات کلیدی در آن استفاده نکنید.

یک مثال از Url بد : http://www.example.com/UK/123213/5005.html

و اما یک Url خوب: http://www.example.com/social-media-news

  • پیوندهای داخلی

هنگامی که ما در مورد لینک های داخلی صحبت می کنیم، به معنای پیوندهای در یک صفحه است که به صفحات دیگر درون وبسایت اشاره می کند. قوانین پیگیری برای لینک های داخلی ساده هستند:

  1. لینک هایی را به هم ارتباط دیهد که با یکدیگر و یا کل مطلب مرتبط هستند.
  2. اطمینان از مفید بودن لینک ها برای کاربر و اینکه توسط موتورهای جستجو قابل درک باشند.
  3. لینک دهی را فقط برای موتورها استفاده نکنید. یک لینک داخلی باید به کاربر کمک کند که به سایت بهتر حرکت کند.
  4. از تعداد زیادی لینک ستفاده نکنید. استفاده از چند لینک داخلی در هر صفحه کافی است.
  • قالب بندی متن با استفاده از H1، H2 و H3

قبل از انتشار متن در سایت آن را قالب بندی کنید. دستورالعمل های عمومی برای قالب بندی پست یا صفحه در وب سایت شما:

  1. از برچسب H1 برای عنوان پست خود استفاده کنید.
  2. از برچسب H2 برای سر فصل اصلی پست خود استفاده کنید.
  3. برای جلب توجه کاربران، از BOLD و Italics استفاده کنید.
  4. از برچسبهای H2 برای همه سرفصلهای خود استفاده نکنید.
  5. پاراگرافهای کوچکی بنوسید.
  6. اندازه فونت خوبی را انتخاب کنید که برای خواندن آسان باشد.

با توجه به انچه که گفته شد ساختار یک وب سایت نیز برای اهداف SEO اهمیت دارد. اگر به طور جدی این عوامل را رعایت کنید ، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا به وب سایت شما اعتماد کنند.

SEO برون سایتی

علاوه بر تغییراتی که می توانید بر روی وب سایت خود (SEO) انجام دهید به طوری که در SERPs بالاترین رتبه را داشته باشد، راه دیگری برای بهبود موقعیت رتبه بندی وب سایت شما وجود دارد آن هم استفاده از تکنیک های جستجوگر خارج از سایت است.

به طور کلی، موتورهای جستجو در حال تلاش برای پیدا کردن مهم ترین صفحات وب هستند و آن ها را برای اولین بار زمانی نشان می دهد که کاربر عبارتی را جستجو می کند. یکی از عوامل تعیین کننده موقعیت یک صفحه را در نتایج، تعداد پیوندهای ورودی به آن صفحه است.

 

پیوندهای ورودی یک موجی از اعتماد هستند و بسته به اینکه این پیوندها از کجا آمده اند ، می توانند تا حد زیادی موقعیت رتبه بندی شما را تحت تاثیر قرار دهند (مثلا اگر لینک ها از سایت های شناخته شده و قابل اطمینان بیایند پیج شما معتبر و در غیر این صورت ممکن است رتبه پایینی به خود اختصاص دهد).

حا امید داریم توانسته باشیم ذهن شما را با SEO و نحوه انجام آن تا حدی آشنا کرده باشیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.