akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

ایده‎های ساده و خلاقانه برای ساخت کاردستی‎های چرمی

چرم ماده‎ای است که دارای طیف وسیعی از بافت‎ها، رنگ‎ها، وزن‎ها و انواع گوناگون است. اگر تا کنون برای ساخت کاردستی های چرمی از این ماده‎ی بی نظیر استفاده نکرده‎اید، باید بگوئیم که کار کردن با آن، شما را شگفت زده خواهد کرد. با این که ایده‎های ذکر شده در این جا بسیار ساده هستند، اما نتیجه‎ی کار شما زیبا و کاربردی خواهد بود.

[caption id="attachment_3548" align="alignnone" width="800"]ایده‎های ساده و خلاقانه برای ساخت کاردستی‎های چرمی ایده‎های ساده و خلاقانه برای ساخت کاردستی‎های چرمی[/caption]

  1. کیف دوشی و کیف پول:

یکی از کاربردی‎ترین و ساده‎ترین کارها این است که با استفاده از قطعه‎ای چرم یک کیف دوشی یا کیف پول درست کنید. برای این کار، به یک چاقوی تیز نیاز دارید که بتواند چرم را به ابعاد دلخواه شما برش دهد و آن را پاره نکند. علاوه بر این، لازم است یک درفش یا یک دستگاه پانچ داشته باشید تا سوراخ‎های مورد نیاز و نوارهای چرمی لازم را به وجود آورید. برای آن که این کار را به شکل تمیزی انجام دهید، ممکن است لازم باشد که یکی از کیف پول های قدیمی و دوست داشتنی خود را پاره کنید تا بتوانید الگوی لازم را به دست آورید!

برخی از افراد همیشه از کیف‎های بزرگی استفاده می‎کنند تا بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را همواره به همراه داشته باشند. بنابراین ممکن است کیف دوشی لازم داشته باشید. برای این کار، کافی است یک چرم با وزن مناسب را به ابعاد دلخواه برش دهید. پس از این که قطعات چرمی را به یکدیگر دوختید، دقت کنید که محل مناسبی را برای قرار گرفتن بند کیف در نظر بگیرید. این محل، در واقع باید شکافی باشد که بند کیف شما بتواند از آن عبور نماید. برای درست کردن بند کیف، کافی است چندین نوار چرمی را به هم ببافید. دقت کنید که این نوارها دارای طول مناسبی باشند. حالا بند کیف خود را از شکاف ایجاد شده بر روی کیف عبور داده و دو بار این کار را تکرار کنید.

 

  1. ایجاد نقش و نگار بر روی چرم:

چرم ساده از زیبایی خاصی برخوردار است، اما اغلب افراد ترجیح می‎دهند، دست سازهای چرمی خود تزئین کنند. ایجاد نقش و نگار بر روی چرم اصلاً کار پیچیده‎ای نیست و تنها نیازمند کمی تمرین است. برای این کار، لازم است تعدادی ابزار حکاکی و مُهر زنی داشته باشید که به صورت اختصاصی برای همین کار درست شده‎اند. درضمن، بهتر است ابتدا و پیش از آغاز به کار به کتاب‎ها یا سایت‎های آموزش این هنر مراجعه کنید. برای انجام این کار بهتر است از چرم‎های ضخیم‎تر استفاده نمائید. چرا که چرم‎های ضخیم دارای عمق بیش‎تری بوده و برای ایجاد نقش و نگار و حکاکی مناسب‎تر هستند.

]عکس محتوا[

  1. نقاشی و رنگ آمیزی:

یکی دیگر از روش‎های تزئین محصولات چرمی، نقاشی کردن یا رنگ آمیزی کردن آن‎هاست. اگر بین رنگ کردن و نقاشی کردن بر روی چرم مردد هستید، لازم است بدانید، در صورتی که قرار باشد با آن چرم، لباس درست کنید، بهتر است رنگ آمیزی گردد. با این که نقاشی بر روی چرم بسیار زیباست، اما با گذر زمان و خم شدن چرم، نقش‎ها ترک خورده و آسیب می‎بینند. بهتر است روش نقاشی بر روی چرم را به قطعات چرم ضخیم‎تری که جنبه‎ی تزئینی داشته یا مصارفی از قبیل کمربند دارند، اختصاص دهید. فارغ از این که بخواهید چرم را نقاشی یا رنگ آمیزی نمائید، لازم است در نهایت، کار خود را با مواد روغنی جلا دهید تا رنگ، ثبات بیش‎تری داشته باشد.

 

  1. لوازم جانبی مخصوص حیوانات خانگی:

افرادی که از حیوانات خانگی نگه داری می‎کنند، نیاز دارند تا قلاده یا پوشش چرمی مخصوصی را برای حیوانات‎شان تهیه کنند. درست کردن یک قلاده یا یک روپوش چرمی زیبا برای یک سگ، اصلاً کار سختی نیست! می‎توانید ابعاد حیوان خانگی خود را به دقت اندازه گرفته و سپس یک قطعه چرم زمخت تاپ گرین انتخاب نمائید. پس از این، می‎توانید سگک و سوراخ‎های لازم را بر روی چرم ایجاد نموده و با استفاده از ابزار مناسب، چرم خود را حکاکی یا نقاشی کنید. لازم است حتماً یک حلقه‎ی فلزی هم به قلاده اضافه کنید تا بتوانید بند قلاده را به آن بیافزائید. مطمئن باشید که در هنگام استفاده از این قلاده‎ی زیبا، تعریف و تمجیدهای بسیار زیادی خواهید شنید!

 

  1. زیورآلات چرمی:

ساخت زیورآلات چرمی بسیار ساده و استفاده از آن‎ها لذت‎بخش است. شما می‎توانید برای ساخت این محصول، قطعه‎ای چرم را رنگ کرده، برش داده و آرایه‎های مختلفی هم به آن اضافه کنید. برای درست کردن زیورآلات چرمی، لازم است چرم را به گونه‎ای برش دهید که بیش از اندازه ضخیم و سفت نباشد. پس از آن، می‎توانید تعدادی از نوارهای چرمی برش داده شده را به یکدیگر ببافید و گردنبند، دستبند یا کمربند درست کنید. برای تزئین محصول خود می‎توانید پیش از بافتن، تعدادی مهره‎ی رنگی به آن اضافه کرده و گره بزنید. با این کار می‎توانید زیورآلات چرمی زیبا و منحصر به فردی داشته باشید.

 

  1. پوشاک:

برخی از ایده‎های مربوط به کار بر روی چرم کمی پیچیده‎تر از سایر ایده‎ها هستند. لباس‎هایی همچون دامن، شلوار و جلیقه می‎توانند از چرم ساخته شوند. البته درست کردن یک دامن یا جلیقه‎ی چرمی از درست کردن شلوار ساده‎تر است. بهتر است بدانید، الگوی لازم برای تهیه‎ی این لباس‎ها در تمام پارچه فروشی‎ها یا فروشگاه‎های کتاب موجود هستند. برای این که بتوانید یک لباس چرمی درست کنید، لازم است یک دستگاه چرخ خیاطی داشته باشید تا بتوانید لایه‎های چرمی را به یکدیگر بدوزید. بهتر است برای انجام این کار از چرم‎های سبک استفاده نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.