akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

پیوند دادن به دنیای واقعی!

پیوند  طراحی سایت در مشهد

دادن به دنیای واقعی! 

پژوهشگران 

اروپایی که روی پروژه MOBVIS فعالیت می‌کنند، سامانه جدیدی پدید آورده‌اند که به یوزرها تلفن‌های یاور اذن می‌دهد، به دنیای حقیقی و واقعی لینک و پیوند بدهند! 

کافی 

است، با گوشی تلفن همپا عکسی بگیرید و به سامانه MOBVIS تحویل دهید، این سامانه ساختمان‌ها و بناهای یابدبود و چه بسا اتوموبیل‌ها و لوگوها و بنرها را شناسایی می‌نماید و بعد اطلاعات دارای ارتباط را به صورت متنی روی تصاویر متناظر به سناریو می‌گذارد! 

پروژه MOBVIS چیزی فرای ابزارهایی مانند «گوگل استریت» هست . در گوگل استریت Google’s Street، نخست محل هر استفاده کننده به کمک GPS یا این که از رویه سیستم «مثلث‌بندی» معلوم می گردد و آنگاه عکس‌هایی که در خزانه اطلاعات سیستم قرار داده شده‌اند به شما نشان داده می گردد .


البته MOBVIS ، عملکردی متفاوت دارااست و از طرز آن شما حقیقتا می توانید جهان را از روزنه لنز دوربین موبایل‌تان مشاهده کنید . به این عمل می‌توان «دید کامپیوتری» یا «دید موبایلی» اعلام کرد . 


تفکر 

می‌کنید، چنین فناوری‌ای، چه کاربردهایی می‌تواند پیدا کند؟ 

تصور فرمائید که به تیتر یک جهانگرد در حالا هجرت باشید و کنجکاو باشید که اطلاعاتی در قضیه یک عمارت پیدا فرمایید . پیش از این بایستی به داده ها راهنماها -اگر ساختمان راهنما داشت- بسنده می‌کردید یا بایستی در گوگل دنبال اطلاعاتی می‌گشتید . اما این فناوری قادر است توریسم را متحول کند . کسی را در حیث بگیرید که از «تخت جمشید» عکس می گیرد و بعد از آن بلافاصله روی به عبارتی عکس، داده ها متنی در مسئله تاریخچه تخت جمشید بخواند، یا عکس‌های سایر اشخاص را در پیکاسا یا فیلکر ببیند .

راه و روش متفاوتی برای انتخاب محل: این فناوری می‌تواند به شیوه‌ای متعدد با GPS محل هر کاربر را معلوم کند . کافی می‌باشد این فناوری با فناوری مثلت‌سازی ادغام شود . به شیوه مشابهی می‌توان سرعت جنبش و جهت تکان کاربر را نیز معین کرد . 

این فناوری به به‌روزرسانی نقشه گوگل و خدمت گوگل استریت نیز امداد می کند . چرا که دیگر نیازی نیست که گوگل خودروهای اختصاصی تهیه و تنظیم عکس را به جاهای متفاوت بفرستد . یوزرها با این فناوری خواهند توانست، نقشه‌ها را برای گوگل به روز نمایند . 

در واقع MOBVIS ، یک موتور جستجوی چهره‌ای به حساب می‌آید و دورنمایی از وب آینده، بعنی وبی که کنیه معنایی با semantic را به آن می‌دهند، ارائه می دهد . با کمک MOBVIS تمامی ساختمان‌ها و اشیا، نظیر صفحه ها وب لینک‌شدنی می باشند . یوزرها دیگر مجبور نخواهند بود برای کسب داده ها در موضوع یک محل، اسم آن را را جستجو کنند، زمینه هنگامی قیمت بیشتری پیدا می‌نماید که این را هم در حیث بگیرید که یک شخص نا آشنا با یک محل ممکن است، اسم یک محل را نداند و اصلا نداند چه چیز را باید کاوش کند . 


ساختن سامانه MOBVIS ، به هیچ عنوان چیز ساده‌ای نیست، چرا که الگوریتم‌های این سامانه بایستی بتوانند عکس‌های جان دار در خزانه اطلاعاتی MOBVIS را با عکس‌های موبایلی که با کیفیت‌ها و از زوایا متفاوت و در حالت آب و هوایی متفاوت گرفته می‌شوند، تطبیق دهند . 


چنین فعالیت دشواری را محققان دانش گاه Ljubljana اسلوونی انجام داده‌اند و توانسته‌اند الگوریتم قدرتمندی بنویسند که در ۸۰ درصد موردها غالب به شناسایی محل می‌گردد . آن ها امیدوارند توجه الگوریتم خویش را افزایش دهند . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.