akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

75 ایده برای راه اندازی فست فود یا یک رستوران

 

چگونه می توان راه اندازی فست فود یا یک رستوران را انجام داد؟ با تحمل مشکلات، داشتن پشتکار و داشتن خلاقیتی پایان ناپذیر!!

شاید در شهر شما بیش از صدها رستوران وجود داشته باشد یا صدها نفر به راه اندازی فست فود اقدام کرده اند و این تعداد زیاد به معنی آن است که مردم گزینه های زیادی برای انتخاب پیش رو دارند. آن ها زمانی که می خواهند بیرون از خانه غذا بخورند، باید از بین رستوران های موجود یکی را انتخاب کنند و مطمئنا معیارهای زیادی را برای انتخاب خود در نظر خواهند گرفت.

تجهیزات فست فود

پس شما به عنوان فردی که صاحب رستوران است چه کاری می توانید انجام دهید که رستوران شما در صدر انتخاب ها قرار بگیرد؟ چگونه می توانید مردم را تشویق کنید تا به رستوران شما بیایند؟

برای دانستن جواب سوالات بالا ادامه مطلب را بخوانید. در ادامه ما ۷۵ ایده را به شما معرفی می کنیم که با به کار گرفتن آن ها مشتریان شما تمایل پیدا می کنند تا دوباره و دوباره به رستوران شما بیایند.

  • از مواد غذایی تازه استفاده کنید. این روزها مشتریان بیش تر در مورد موادی که غذای آن ها از آن تهیه می شود کنجکاو هستند. هر چه مشتری شما بیش تر در مورد تازه بودن موادی که شما استفاده می کنید مطمئن باش، بیش تر انگیزه پیدا می کند که به رستوران شما بیاید.
  • به سرآشپزهای خود اهمیت دهید. سعی کنید سرآشپزهای شما دلیل اصلی جذابیت رستوران شما باشند. تا جایی که می توانید دست آن ها را در تنوع دادن به غذاها و منوی رستوران باز بگذارید. این کار باعث می شود تا مردم در هر بار مراجعه به رستوران غذایی جدید در منو ببینند.
  • ایده های خود را در مقیاس های کوچک امتحان کنید. اگر هنوز آمادگی لازم برای عملی کردن ایده جدید خود را در مقیاسی وسیع در رستوران ندارید اما می خواهید میزان کارآمدی ایده خود را بسنجید، می توانید در بخش کوچکی از رستورن خود را آن را به کار بگیرید و میزان استقبال مشتریان را بررسی کنید.
  • از سرآشپزهای مختلف استفاده کنید. می توانید هر ماه یک سرآشپز جدید را برای چند روزی دعوت کنید و به این صورت مشتریان را تشویق کنید تا به رستوران شما بیایند.
  • با دیگر رستوران ها همکاری کنید. سعی کنید با دیگر رستوران هایی که در محدوده شما قرار دارند رابطه همکاری داشته باشید. چرا که با این کار می توانید طیف وسیع و مختلفی از مشتریان را جذب کنید.
  • مشتریان را با سرآشپزهای آشنا کنید. می توانید گاهی برنامه ای در رستوران خود برگزار کنید که مردم از نزدیک با سرآشپزهای شما آشنا شوند و سرآشپزها به صورت خصوصی تنها برای تعدادی از مشتریان در محیطی جداگانه آشپزی کنند. این که مشتریان شما احساس کنند مشتری خصوصی سرآشپز شما هستند، تجربه کم نظیری برای آن ها خواهد بود.
  • فضاها را در کنار هم به کار بگیرید. برخی از بخش های رستوران در روز بیش تر مورد پسند مشتریان برای نسشتن هستند و برخی دیگر با توجه به نور پردازی شما در شب بیش تر مورد توجه قرار می گیرند. سعی کنید فضای خود را طوری طراحی کنید که مشتریان در همه جا احساس راحتی داشته باشند.
  • از حیوانات در طراحی فضای رستوران کمک بگیرید. می توانید در طراحی فضای رستوران خود از آکواریوم یا دیگر نوع حیوانات استفاده کنید. شما حتی می توانید تمرکز خود را بر گونه خاصی از حیوانات قرار دهید و به این صورت مشتریان شما علاقه مند هستند تا از این ایده شما در طراحی نیز لذت ببرند.
  • نوشیدنی های خود را تنوع بدهید. درست است که تمرکز اصلی رستوران بر ارائه غذاهای متنوع است اما مشتریان در کنار غذا نوشیدنی نیز سفارش می دهند. سعی کنید منوی نوشیدنی شما متنوع و با طعم های جدید طراحی شود.
  • نوشیدنی های بدون قند و بیرون بر داشته باشید. میت وانید تعدادی از نوشیدنی های خود را در منویی جداگانه و به نحوی ارائه دهید که مشتریان در هنگام رفتن از رستوران آن ها سفارش بدهندو همراه خود ببرند.
  • محلی جداگانه برای صرف نوشیدنی داشته باشید. برخی رستوران ها در عقب رستوران محلی طراحی می کنند که مشتریان در آن جا فقط می توانند نوشیدنی سفارش دهند. شما حتی می توانید در ورودی رستوران خود چنین مکانی داشته باشید.
  • مکانی برای تجربه نوشیدنی های جدید طراحی کنید. غذا خوردن و نوشیدن یک نوشیدنی خوب در بیرون از خانه یک تجربه لذت بخش است. شما می توانید با خلاقیتی کوچک آن را برای مشتریان خود لذت بخش تر کنید. گزینه ای در منوی نوشیدنی های خود قرار دهید که با استفاده از آن مشتریان بتوانند ترکیب نوشیدنی خود را انتخاب کنند.
  • نوشیدنی سلف سرویس ارائه دهید. می توانید با یک برانامه و طرح درست این امکان را برای مشتریان ود فراهم کنید که خودشان نوشیدنی خودشان را تهیه کنند و از ان کار لذت ببرند.
  • از فرهنگ ها و نشانه های عامه پسند در فضای رستوران استفاده کنید. می توانید از مواردی که مربوط به تاریخ و فرهنگ مردم منطقه شما هستند و فکر می کنید برای مشتریان جذابند در طراحی فضای رستوران خود استفاده کنید.
  • از نشانه های افراد سرشناس و محبوب در تاریخ شهر و کشور خود در رستوران خود استفاده کنید. شما حتی می توانید بخش هایی از رستوران را متناسب با عناصر مربوط به یک چهره تاریخی طراحی کنید.
  • از نور استفاده بهینه داشته باشید. در طراحی فضای رستوران خود از نور درست و مناسب استفاده کنید. شما حتی می توانید از سنسورهای نوری در رستوران استفاده نمایید و یافتن آن سنسورها و روشن کردن چراغ ها توسط آن ها برای مشتریان جذاب خواهد بود.
  • مشتریان خود را به دنیایی جدید ببرید. یکی از رستوران های معروف آمریکایی طراحی فضای رستوران را با مارپیچ ها و راهارو های خاصی انجام داده استو هم چنین گارسن ها با لباس های ویژه نه تنها غذا را سرو می کنند، بلکه تردستی های کوچک و زیبایی نیز در حین سرو غذا به نمایش می گذارند.
  • به مشتریان خود ماموریت بدهید. در هنگام ورود مشتری به رستوران، می توانید او را با یک چالش مواجه کنید. یکی از رستوران های شناخته شده به مشتریان خود ماموریت جاسوسی می دهد و آن ها مجبور هستند برای برخی کارها کلمه رمز را بیابند و تشویق می شوند تا ماموریت خود را به پایان برسانند.
  • غذاهایی ارائه دهید که ریشه در فرهنگ و تاریخ شما داشته باشند. این که مواد غذاای شما تازه باشد خیلی خوب است، اما سعی کنید در آماده کردن غذا نیز خلاقیت داشته باشید. غذاهای اصیل مربوط به فرهنگ منطقه را نیز در منو بگنجانید.
  • از مناظر اطراف خود استفاده کنید. اگر رستوران شما در منطقه است که میت وان از مناظر اطراف برای جذابیت استفاده کرد، حتما از این گزینه برای جذب بیش تر مشتریان استفاده کنید. حتی ممکن است خیابانی در مقابل شما باشد که مردم به آن رفت و آمد می کنند و شما با چینش درست میزها بتوانید به مشتریان این امکان را بدهید تا در هنگام صرف غذا شاهد جریان پر تکاپوی زندگی در آن سوی دیوارهای رستوران شما باشند.
  • اجازه بدهید مشتریان برخی نوشیدنی ها را در ظرف مناسب بریزند. برخی نوشیدنی ها روش خاصی برای ریختن داخل ظرف دارند. مثلا تزیین قهوه مهارت خاصی می خواهد. گاهی این شانس را به مشتریان خود بدهید تا مهارت خود را در این گونه کارها به چالش بکشند. حتی می توانید از این کار به عنوان یک مسابقه و رقابت استفاده کنید و برای برنده امتیازات ویژه ای در سفارش غذای رستوران قائل شوید.
  • غذای رستوران را برای مشتریان بیرون هم بفرستید. می توانید گاهی اوقات و در برخی روزها و مناسبات امکان سفارش غذای بیرون بر داشته باشید. حتی می توانید در صورت امکان غذا را با پیک مخصوص برای مشتریان ارسال کنید. این کار به جذب مشتری کمک بسیاری خواهد کرد.
  • اجازه بدهید مشتریان غذای خود را آماده کنند. داشتن این امکان که مشتری بتواند همه و یا بخشی از غذای خود را آماده کند، واقعا به جذب مشتری کمک شایانی می کند. مشتری مستقیما در روند آماده کردن غذای خود مشارکت می کند و از این کار لذت می برد. هم چنین صرف غذا نیز برای وی لذت بخش تر خواهد بود. شما می توانید برخی از غذاهای منوی خود را با این روش به مشتریان پیشنهاد بدهید. این روشی است که بسیاری رستوران های معروف و حتی فست فودها از آن به خوبی بهره می گیرند.
  • مکان های مختلف را در یک جا  جمع کنید. اگر رستوران شما دارای دو طبقه یا بیش تر است می توانید هر طبقه را به یک نوع خوراک اختصاص دهید. شما حتی می توانید در یک فضای مناسب و با استفاده از دیوارهای موقت و فضابندی درست، هر بخش را برای نوع خاصی از غذاها طراحی کنید. مثلا در یک طبقه یا بخش فقط نواع ساندویچ و پیتزا و در بخش دیگر غذاهای دیگر را به مشتریان خود عرضه کنید.
  • از تاریخچه منطقه و ساختمان رستوران استقاده کنید. ممکن است ساختمانی که شما در حال حاضر از آن به عنوان رستوران استفاده می کنید، پیش از این کاربری متفاوتی داشته است. اگر کاربری و تاریخچه آن برای مشتریان جذابیت دارد، حتما از آن برای جذاب تر کردن رستوران خود استفاده کنید. حتی این امکان وجود دارد که ساختمان رستوران شما در منطقه ای باشد که از نظر تاریخی ارزش خاصی داشته باشد. هرگونه اطلاعات مربوط به آن را به نحوی در فضابندی رستوران استفاده کنید و از این عوامل به نحوی استفاده کنید که برای مشتریان شما جذابیت داشته باشد.


 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.