akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

بهترین روش های سئو برای دامنه

در این مطلب سعی دارین در مورد بهترین روش های سئو برای دامنه خاص صحبت کنیم.

برای به حداکثر رساندن ترافیک مربوط به موتور جستجوگر یا بهینه سازی موتورهای جستجو ، مهم است که هر یک از عناصر زیر را در ذهن داشته باشید.

سئو در مشهد

 

  1. نام دامنه خود را به یاد ماندنی کنید

برای نام دامنه ای که کوتاه باشد، آسان به یاد بسپارند، آسان تایپ شود و گفتن آن آسان باشد، تلاش کنید. این کار برای تبلیغات دهان به دهان بسیار ارزشمند است زیرا بازدیدکنندگان باید مستقیما از دامنه شما بازدید کنند، همچنین برای پردازش روان نیز مهم است. یک پردازش روان، مفهومی است که ما آن را به یاد می آوریم و ارتباطات مثبت بیشتری با چیزهایی دارد که ما به راحتی می توانیم بگوئیم و به راحتی در مورد آن فکر کنیم. بنابراین، از نام دامنه که شامل اعداد و یا دیگر کاراکترهای غیر استاندارد است، در آن از املای غیرعادی استفاده شده و یا بیش از 15 کلمه و غیره می باشد، اجتناب کنید.

به دلیل وابستگی موتورهای جستجوگر به قابلیت دسترسی و قابلیت استفاده به عنوان یک عامل رتبه بندی، دامنه ساده تر (و یا URL) برای خواندن توسط انسان ها، برای موتورهای جستجو نیز بهترین انتخاب است.

 

  1. تا هنگامی که قابل درک باشد، از کلمات کلیدی عریض استفاده کنید

اگر شما می توانید از یک کلمه کلیدی که به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را با آن مشخص کنید در حالی که نام دامنه شما همچنان جذاب، منحصر به فرد و brand-friendly است، استفاده کنید، به دنیال استفاده از کلمات کلیدی در دامنه خود باشید. اما از نام دامنه ای که ممکن است به عنوان "غنی شده با کلمه کلیدی" و یا "هدفمند سازی شده با کلمه کلیدی" (مانند best -pancake-pans-for-pancakes.com و یا senior-eldercare-retirement-home-finder.com) در نظر گرفته شود، دوری کنید. ما قبلا به این مطلب اشاره کرده ایم، اما لازم به ذکر مجدد است که: در حالی که این نوع از نام دامنه بعنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می شود، تمایل آنها در ارتباط با محتوای با کیفیت پایین همراه است؛ به این معنی که جستجوگران (و موتورهای جستجو) ممکن است اکنون به نام دامنه شما که با کلمات کلیدی پر شده با یک دید منفی نگاه کنند.

علاوه بر این، در سال های اخیر گوگل تغییراتی را ایجاد کرده است که سایت هایی که با دامنه های غنی از کلمات کلیدی هستند را به عنوان سایت هایی با کیفیت بالا نمی شناسد. بودن کلمه کلیدی در دامنه شما هنوز هم مفید خواهد بود، اما همچنین می تواند منجر به بررسی دقیق تر و داشتن تاثیر منفی در رتبه بندی موتورهای جستجو شود، بنابراین این کار را با دقت مورد توجه قرار دهید.

  1. در صورت امکان از خط ربط استفاده نکنید

اگر نام دامنه شما شامل دو کلمه (مانند www.examplesite.com) است، ممکن است بخواهید کلمات را با یک خط برای خواندن بهتر جدا کنید: www.example-site.com. اما در نظر داشته باشید که استفاده از خطوط ربط نیز به شدت با رفتار هرزنامه ارتباط دارد و خوانایی و یادآوری نام دامنه شما را کاهش می دهد. به همین دلیل، به طور کلی، نباید از بیش از یک خط ربط (اگر نیاز باشد مورد استفاده قرار گیرد) استفاده شود.

  1. اجتناب از دامنه های سطح بالا غیر .com (TLDs)

هنگامی که یک وب مستر نام دامنه ای را ثبت می کند، اغلب آنها گزینه ای برای خرید TLD های اضافی را دارند. برای به حداکثر رساندن ترافیک مستقیم به یک دامنه، تعصب به خرید TLD،  .com را بیشتر از سایرین داشته باشید. اگر TLD .com  دامنه برای نام دامنه ای که می خواهید آن را خریداری کنید در دسترس نبود، Rand به شما توصیه می کند که به سمت خرید دامنه های .net، .co و یا یک دامنه شناخته شده در ccTLD به عنوان جایگزین بروید.

علاوه بر این، توصیه نمی شود که مدیران وب سایت آگاه به سئو به سمت خرید TLD های با کیفیت پایین مانند .biz، .info، .ws، .name و غیره به منظور افزایش ترافیک بروند. این به این دلیل است که آنها کمتر شناخته شده هستند، این TLD ها به طور قابل توجهی از دامنه های شناخته شده ترافیک کمتری را دریافت می کنند و همچنین ممکن است بیشتر با رفتارهای هرزنامه ای در ارتباط باشند.

  1. توجه کردن به زیر پوشه ها / زیر فهرست ها بیش از زیر دامنه ها

موتورهای جستجو معیار های مختلفی را برای دامنه ها حفظ می کنند تا اینکه بخواهند آنها را بر روی زیر دامنه ها انجام دهند، پس حتی اگر گوگل خود این موضوع را اعلام کرده است - از دیدگاه رتبه بندی – با محتوای موجود در زیر دامنه ها و زیر فهرست ها تقریبا به طور مساوی رفتار می شود، همچنین توصیه می شود که وبسایت ها لینک دهی به محتوای عالی خود مانند وبلاگ ها را در زیر پوشه ها به جای زیر دامنه قرار دهند (به عنوان مثال www.example.com/blog/ به جای blog.example.com).

استثنا های قابل توجه این مورد مربوط به وب سایت هایی با زبان خاص هستند. (به عنوان مثال، en.example.com برای نسخه انگلیسی وب سایت).

  1. بیش از حد به سن دامنه توجه نکنید

مفهوم اینکه سن دامنه (یعنی دامنه چه مدتی ثبت شده است) عامل مهمی در رتبه بندی سئو است یک افسانه است. هنگامی که درباره طول دوره ثبت نام دامنه سوال شد، مت کاتز گوگل گفت: "از نظر من، هیچ موتور جستجو تا به حال تایید نکرده است که آنها از طول ثبت نام دامنه به عنوان یک عامل در نمره دهی استفاده می کنند. اگر یک شرکت ادعا می کند که این عامل یک عامل مهم است شما را قطعا گمراه کرده است. دلایل اصلی برای تجدید یک دامنه، اگر آن دامنه اصلی شما باشد، این است که یا شما قصد دارید آن را برای مدت زمان طولانی نگه دارید، و یا اینکه ترجیح می دهید برای افزایش تسهیلات آن را تجدید کنید، پس بنابراین برای از بین رفتن دامنه خود استرسی نداشته باشید. "

چیزهایی که برای گوگل اهمیت دارد (هرچند به لحاظ درجه بندی متفاوت باشد) چیزهایی مانند این است که چقدر از زمانی که سایت شما برای اولین بار خزیده شده گذشته است و یا از زمان ثبت اولین لینک ورودی چقدر زمان سپری شده است. با این حال، مت کاتز اطمینان می دهد که "تفاوت بین دامنه ای که شش ماه و یک ساله از عمر آن می گذرد، واقعا بزرگ نیست."

  1. حرکت دامنه

اگر یک وب مستر نیاز به انتقال یک دامنه به دامنه دیگری را داشته باشد، عوامل متعددی برای بررسی این موضوع وجود دارد، از جمله تنظیم تغییر مسیرها به صورت صفحه به صفحه، به طوری که زیر پوشه ها و صفحات محتوای عمیق آن به زیر پوشه های مربوطه و صفحات محتوا عمیق در دامنه جدید هدایت شوند. سئو کننده ها باید از تغییر مسیر همه صفحات از یک دامنه به صفحه اصلی در دامنه دیگر اجتناب کنند.

تیم رایاپردازش متخصص در بهینه سازی سایت و سئو در مشهد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.