akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

دامنه چیست؟ تعریف دامنه یک سایت و انتخاب یک دامنه مناسب

دامنه ها منحصر به فرد هستند و آدرس اینترنتی هر وب سایتی است به طوری که برای انسان ها  قابل خواندن باشد. آنها از سه بخش تشکیل شده اند، که شامل: یک دامنه سطح بالا (گاهی اوقات پسوند و یا دامنه پسوندی نامیده می شوند)، نام دامنه (یا آدرس IP) و یک زیر دامنه اختیاری است.

سئو در مشهد

ترکیبی تنها متشکل از نام دامنه و دامنه سطح بالا به عنوان یک " دامنه ریشه " شناخته می شود. عبارت " http://" بخشی از URL یک صفحه است،و جزئی از نام دامنه نیست و به عنوان "پروتکل" شناخته می شود.

بیایید هرکدام از این عناصر را بیشتر بررسی کنیم:

دامنه سطح بالا (Top-level domain)

دامنه سطح بالا (TLD) اصطلاح رسمی برای پسوند است که در انتهای نام دامنه ظاهر می شود. برخی از  نمونه های دامنه های سطح بالا عبارتند از:

  • .com
  • .net
  • .org
  • .edu

شما احتمالا با TLD های بالا آشنا هستید، در واقع بیش از 1000، TLD وجود دارد که وبسایت ها بتوانند آن را انتخاب کنند. که شامل مواردی مانند: .book، .clothing، .dog و lifeinsurance. و همچنین TLDs ممکن است با کلمات اختصاری کشورهای خاص و یا قلمروهایی نظیر .uk (انگلستان) و یا .dk (دانمارک) ترکیب شوند. این TLD های خاص کشور ها (و گاهی اوقات منطقه) به عنوان دامنه های سطح بالا در سطح کشور و یا ccTLD شناخته می شوند.

نام دامنه

نام دامنه سطح دوم یک سلسله مراتب دامنه است (پس از دامنه سطح بالا). نام دامنه در یک TLD مشخص (که دامنه ریشه نامیده می شود) از نمایندگان آن خریداری شده و نشان دهنده مکان مشخص و منحصر به فرد یک وب سایت است. در مثال های زیر، نام دامنه به صورت پررنگ نشان داده شده است:

  • example.org
  • https://moz.com
  • blogspot.com

موتورهای جستجو از کلمات کلیدی موجود در نام دامنه به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کنند (که موجودیت یک دامنه را نشان می دهند)، اما در زمان بهینه سازی دامنه ریشه خود برای موتورهای جستجو باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که یکی از توابع خاص الگوریتم گوگل این است که با کلمه های کلیدی دقیقا مطابق با دامنه ها مبارزه کند.

دامنه ریشه

اصطلاح "دامنه ریشه" در ابتدا در زمینه DNS (سرورهای دامنه نام) ایجاد شد، این اصطلاح معمولا به ترکیبی از نام دامنه منحصر به فرد و دامنه سطح بالا (پسوند) اشاره می کند تا یک آدرس وب کامل را ایجاد کند. " دامنه ریشه وب سایت شما بالاترین صفحه در سلسله مراتب سایت شما (احتمالا صفحه اصلی شما) است. صفحات فردی و یا زیر دامنه ها می تواند از دامنه ریشه ساخته شود، اما هر صفحه URL باید از نظر فنی شامل یک دامنه ریشه یکسان باشد تا بتواند به عنوان بخشی از وب سایت شما در نظر گرفته شود.

نمونه هایی از دامنه های ریشه عبارتند از:

  • com
  • net
  • gov

تمام صفحات در یک وب سایت دارای یک دامنه ریشه ی مشابه هستند، و هیچ دو وب سایت متفاوتی نمی توانند یک دامنه ریشه ی مشابه داشته باشند.

از آنجایی که دامنه های ریشه به جای صفحات خاص وب، تمام وب سایت را نمایش می دهند، شمارش لینک های دامنه های ریشه به جای پیوند های URL (صفحات) می تواند روش دقیق تری برای تعیین اندازه پروفایل پیوند ورودی سایت شما باشد (به طور کلی، دامنه های ریشه پیوندی بیشتر برای شما بهتر است) . ابزارهایی مانند Link Explorer و یا Majestic می توانند به شناسایی تعداد کل و هویت خاص دامنه های ریشه مرتبط با سایت شما کمک کنند.

زیر دامنه

زیر دامنه ها سطح سوم یک سلسله مراتب دامنه هستند و بخش هایی از دامنه سطح بالا هستند. آنها در مقابل دامنه ریشه اضافه می شوند و از نام دامنه با یک نقطه از آن جدا شده اند.

به عنوان مثال، "blog.example.com" و "english.example.com" هر ​​دو زیر دامنه، دامنه ریشه "example.com" هستند. زیر دامنه ها رایگان هستند.

دو مورد از رایج ترین زیر دامنه ها عبارتند از:

  • http://www.example.com )  یک زیر دامنه استwww)
  • http://example.com (دارای زیر دامنه نیست)

این ها همچنین زیر دامنه هایی هستند که معمولا به اشتباهات کانونیزاسیون منجر می شوند.

با مقاله بعدی ما در مورد نقش انتخاب دامنه در سئو و تاثیراتی که در بهینه سازی موتورهای جستجو دارد همراه باشید.


دامنه چیست؟ تعریف دامنه یک سایت و انتخاب یک دامنه مناسب

دامنه ها منحصر به فرد هستند و آدرس اینترنتی هر وب سایتی است به طوری که برای انسان ها  قابل خواندن باشد. آنها از سه بخش تشکیل شده اند، که شامل: یک دامنه سطح بالا (گاهی اوقات پسوند و یا دامنه پسوندی نامیده می شوند)، نام دامنه (یا آدرس IP) و یک زیر دامنه اختیاری است.

سئو در مشهد

ترکیبی تنها متشکل از نام دامنه و دامنه سطح بالا به عنوان یک " دامنه ریشه " شناخته می شود. عبارت " http://" بخشی از URL یک صفحه است،و جزئی از نام دامنه نیست و به عنوان "پروتکل" شناخته می شود.

بیایید هرکدام از این عناصر را بیشتر بررسی کنیم:

دامنه سطح بالا (Top-level domain)

دامنه سطح بالا (TLD) اصطلاح رسمی برای پسوند است که در انتهای نام دامنه ظاهر می شود. برخی از  نمونه های دامنه های سطح بالا عبارتند از:

  • .com
  • .net
  • .org
  • .edu

شما احتمالا با TLD های بالا آشنا هستید، در واقع بیش از 1000، TLD وجود دارد که وبسایت ها بتوانند آن را انتخاب کنند. که شامل مواردی مانند: .book، .clothing، .dog و lifeinsurance. و همچنین TLDs ممکن است با کلمات اختصاری کشورهای خاص و یا قلمروهایی نظیر .uk (انگلستان) و یا .dk (دانمارک) ترکیب شوند. این TLD های خاص کشور ها (و گاهی اوقات منطقه) به عنوان دامنه های سطح بالا در سطح کشور و یا ccTLD شناخته می شوند.

نام دامنه

نام دامنه سطح دوم یک سلسله مراتب دامنه است (پس از دامنه سطح بالا). نام دامنه در یک TLD مشخص (که دامنه ریشه نامیده می شود) از نمایندگان آن خریداری شده و نشان دهنده مکان مشخص و منحصر به فرد یک وب سایت است. در مثال های زیر، نام دامنه به صورت پررنگ نشان داده شده است:

  • example.org
  • https://moz.com
  • blogspot.com

موتورهای جستجو از کلمات کلیدی موجود در نام دامنه به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کنند (که موجودیت یک دامنه را نشان می دهند)، اما در زمان بهینه سازی دامنه ریشه خود برای موتورهای جستجو باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که یکی از توابع خاص الگوریتم گوگل این است که با کلمه های کلیدی دقیقا مطابق با دامنه ها مبارزه کند.

دامنه ریشه

اصطلاح "دامنه ریشه" در ابتدا در زمینه DNS (سرورهای دامنه نام) ایجاد شد، این اصطلاح معمولا به ترکیبی از نام دامنه منحصر به فرد و دامنه سطح بالا (پسوند) اشاره می کند تا یک آدرس وب کامل را ایجاد کند. " دامنه ریشه وب سایت شما بالاترین صفحه در سلسله مراتب سایت شما (احتمالا صفحه اصلی شما) است. صفحات فردی و یا زیر دامنه ها می تواند از دامنه ریشه ساخته شود، اما هر صفحه URL باید از نظر فنی شامل یک دامنه ریشه یکسان باشد تا بتواند به عنوان بخشی از وب سایت شما در نظر گرفته شود.

نمونه هایی از دامنه های ریشه عبارتند از:

  • com
  • net
  • gov

تمام صفحات در یک وب سایت دارای یک دامنه ریشه ی مشابه هستند، و هیچ دو وب سایت متفاوتی نمی توانند یک دامنه ریشه ی مشابه داشته باشند.

از آنجایی که دامنه های ریشه به جای صفحات خاص وب، تمام وب سایت را نمایش می دهند، شمارش لینک های دامنه های ریشه به جای پیوند های URL (صفحات) می تواند روش دقیق تری برای تعیین اندازه پروفایل پیوند ورودی سایت شما باشد (به طور کلی، دامنه های ریشه پیوندی بیشتر برای شما بهتر است) . ابزارهایی مانند Link Explorer و یا Majestic می توانند به شناسایی تعداد کل و هویت خاص دامنه های ریشه مرتبط با سایت شما کمک کنند.

زیر دامنه

زیر دامنه ها سطح سوم یک سلسله مراتب دامنه هستند و بخش هایی از دامنه سطح بالا هستند. آنها در مقابل دامنه ریشه اضافه می شوند و از نام دامنه با یک نقطه از آن جدا شده اند.

به عنوان مثال، "blog.example.com" و "english.example.com" هر ​​دو زیر دامنه، دامنه ریشه "example.com" هستند. زیر دامنه ها رایگان هستند.

دو مورد از رایج ترین زیر دامنه ها عبارتند از:

  • http://www.example.com )  یک زیر دامنه استwww)
  • http://example.com (دارای زیر دامنه نیست)

این ها همچنین زیر دامنه هایی هستند که معمولا به اشتباهات کانونیزاسیون منجر می شوند.

با مقاله بعدی ما در مورد نقش انتخاب دامنه در سئو و تاثیراتی که در بهینه سازی موتورهای جستجو دارد همراه باشید.


معرفی انواع مختلف فست فودها برای راه اندازی یک فست فود


در این مطلب سعی داریم در مورد انواع مختلف فست فود ها نصب و راه اندازی فست فود و تجهیزات فست فود اطلاعاتی را برای شما بیان نماییم

فست فود را می توان غذایی سریع، آسان و کم هزینه برای یک وعده غذایی خانواده به شمار آورد. با توجه به تبلیغات و فرهنگ سازی های اخیر در مورد ارزش مواد غذایی، بسیاری از فست فودها در کنار غذاهای معمول خود، غذاهای سالم را نیز در منوی خود قرار داده اند. غالب فست فودها غذاهای شناخته شده ای برای مردم هستند که با به کار بردن تجهیزات خاص، زمان آماده کردن آن ها کوتاه تر شده و کم هزینه تر تهیه می شوند.

سبک آمریکایی فست فودها

فست فودهای آمریکایی در سراسر دنیا شناخته شده هستند. برندهای شناخته شده ای مانند مکدونالد، ساب وی و برگر کینگ بهترین و با کیفیت ترین فست فودها را با قیمتی مناسب عرضه می کنند. بیشت رین تنوع آن ها در زمینه همبرگر است، که ترکیبی از گوشت، پنیر، پیازو کمی ترشی است که معمولا همراه با سیب زمینی سرخ شده به مشتری عرضه می شود. تفاوتی کعه برند ساب وی با سایرین دارد این است که بیش تر تمرکز خود را بر انواع ساندویچ قرار داده است و مشتری می تواند نحوه تهیه ساندویچ خود را انتخاب نماید.

سبک ایتالیایی فست فودها

بزرگترین و شناخته شده ترین برند فست فود ایتالیایی پیتزا هات است. این برند تنها پیتزا به مشتریان عرضه نمی کند بلکه دارای منوی متنوعی از پاستاها و سالادها است. پیتزا هات انواع بسیار مختلفی از پیتزا، پاستا و سالاد را به مشتریان عرضه می کند که پاسخگوی سلیقه طیف وسیعی از مردم است. پیتزا هات زیر مجموعه Yum!Brands است که در سراسر دنیا بسیار شناخته شده است.

سبک مکزیکی فست فودها

تاکو بل، نام شناخته شده دیگری در فست فود است که زیر مجموعه Yum!Brands است و به ارائه انواع فست فود مکزیکی می پردازد. تاکو بل  در آمریکا بیش از 580 شعبه دارد که فست فودهای مکزیکی را مانند تاکو، بوریتو، فاهیتا و اِنچیلادا را به مشتریان علاقه مند به فست فود مکزیکی ارائه می کند. این برند از فست فودها سعی دارند تا با استفاده از مواد سالم و تازه که از مزرعه های مخصوص به خود آن ها تهیه می شود، غذاهایی سالم در اختیار مشتریان بگذارد.

سبک آسیایی فست فودها

فست فودهای آسیایی از نظر سالم بودن غذا در آخر لیست قرار دارند، چرا که اکثر آن ها غذاهایی هستند که در روغن سرخ می شوند. اکثر غذاهایی که در فست فودهای آسیایی تهیه می شوند حاوی منوسدیم گاوتامات (MSG) هستند. یک افزودنی که برای دادن عطر و طعم بهتر به غذا افزوده می شود. پاندا اکسپرس یکی از بزرگترین فست فودهای چینی در آمریکاست که بیش از 1000 شعبه در این کشور دارد.

شما میتوانید جهت راه اندازی فست فود یا خرید و نصب تجهیزات فست فود با مجموعه ایران اچ اف سی در ارتباط باشید.

معرفی انواع مختلف فست فودها برای راه اندازی یک فست فود


در این مطلب سعی داریم در مورد انواع مختلف فست فود ها نصب و راه اندازی فست فود و تجهیزات فست فود اطلاعاتی را برای شما بیان نماییم

فست فود را می توان غذایی سریع، آسان و کم هزینه برای یک وعده غذایی خانواده به شمار آورد. با توجه به تبلیغات و فرهنگ سازی های اخیر در مورد ارزش مواد غذایی، بسیاری از فست فودها در کنار غذاهای معمول خود، غذاهای سالم را نیز در منوی خود قرار داده اند. غالب فست فودها غذاهای شناخته شده ای برای مردم هستند که با به کار بردن تجهیزات خاص، زمان آماده کردن آن ها کوتاه تر شده و کم هزینه تر تهیه می شوند.

سبک آمریکایی فست فودها

فست فودهای آمریکایی در سراسر دنیا شناخته شده هستند. برندهای شناخته شده ای مانند مکدونالد، ساب وی و برگر کینگ بهترین و با کیفیت ترین فست فودها را با قیمتی مناسب عرضه می کنند. بیشت رین تنوع آن ها در زمینه همبرگر است، که ترکیبی از گوشت، پنیر، پیازو کمی ترشی است که معمولا همراه با سیب زمینی سرخ شده به مشتری عرضه می شود. تفاوتی کعه برند ساب وی با سایرین دارد این است که بیش تر تمرکز خود را بر انواع ساندویچ قرار داده است و مشتری می تواند نحوه تهیه ساندویچ خود را انتخاب نماید.

سبک ایتالیایی فست فودها

بزرگترین و شناخته شده ترین برند فست فود ایتالیایی پیتزا هات است. این برند تنها پیتزا به مشتریان عرضه نمی کند بلکه دارای منوی متنوعی از پاستاها و سالادها است. پیتزا هات انواع بسیار مختلفی از پیتزا، پاستا و سالاد را به مشتریان عرضه می کند که پاسخگوی سلیقه طیف وسیعی از مردم است. پیتزا هات زیر مجموعه Yum!Brands است که در سراسر دنیا بسیار شناخته شده است.

سبک مکزیکی فست فودها

تاکو بل، نام شناخته شده دیگری در فست فود است که زیر مجموعه Yum!Brands است و به ارائه انواع فست فود مکزیکی می پردازد. تاکو بل  در آمریکا بیش از 580 شعبه دارد که فست فودهای مکزیکی را مانند تاکو، بوریتو، فاهیتا و اِنچیلادا را به مشتریان علاقه مند به فست فود مکزیکی ارائه می کند. این برند از فست فودها سعی دارند تا با استفاده از مواد سالم و تازه که از مزرعه های مخصوص به خود آن ها تهیه می شود، غذاهایی سالم در اختیار مشتریان بگذارد.

سبک آسیایی فست فودها

فست فودهای آسیایی از نظر سالم بودن غذا در آخر لیست قرار دارند، چرا که اکثر آن ها غذاهایی هستند که در روغن سرخ می شوند. اکثر غذاهایی که در فست فودهای آسیایی تهیه می شوند حاوی منوسدیم گاوتامات (MSG) هستند. یک افزودنی که برای دادن عطر و طعم بهتر به غذا افزوده می شود. پاندا اکسپرس یکی از بزرگترین فست فودهای چینی در آمریکاست که بیش از 1000 شعبه در این کشور دارد.

شما میتوانید جهت راه اندازی فست فود یا خرید و نصب تجهیزات فست فود با مجموعه ایران اچ اف سی در ارتباط باشید.

اطلاعات لازم درباره ی فست فود و تجهیزات فست فود

در سال ۲۰۱۱طبق آمار مشخص شد که میزان فروش فست فودها سالانه بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار است. امروزه فست فودها به طور متوسط درهر روز حدود ۵۰ میلیون مشتری دارند. پس جای تعجب ندارد که هر روز یک فست فود جدید در مکانی جدید آغاز به کار می کند. موفقیت فست فودها به دو عامل عمده بستگی دارد، خدمات به مشتریان و کیفیت غذا. فست فودها مقدار بسیار زیادی از مواد غذایی را به صورت روزانه مورد استفاده قرار می دهند. به همین دلیل تجهیزات فست فود  باید از درجه ای از استاندارد برخوردار باشند تا بتوانند کیفیت مواد غذایی و در نتیجه کیفیت غذای فست فود را در حد مطلوب نگه دارند.

تجهیزات فست فود

برای راه اندازی فست فود به تجهیزات فست فود مختلفی نیاز دارد تا بتواند انواع مختلف غذا را به مشتریان خود عرضه کند. در این مطلب به بررسی تعدادی از این تجهیزات می پردازیم.

تمامی فست فودها به یخچال نیاز دارند. زمانی که می خواهید در مورد نوع یخچال مورد نیاز فست فود خود تصمیم بگیرید حتما به اندازه آن و فضایی که در اختیار دارید نیز فکر کنید. هم چنین فکر نکنید که با خرید بزرگترین یخچال موجود در واقع بهترین تجهیزات را در اختیار دارید، چرا که یخچال بزرگ نه تنها فضای زیادی را اشغال می کند، بلکه مصرف انرژی بالایی نیز دارد.

دستگاه دیگری که در هر فست فود مورد نیاز است، دستگاه سرخ کن است. امروزه بهترین دستگاه های سرخ کن که مصرف انرژی پایینی دارند نیز وجود دارند که شما با مبلغ مناسبی می توانید آن ها را تهیه کنید. ممکن است در ابتدا هزینه تهیه آن ها زیاد به نظر برسد ولی به مرور زمان شاهد صرفه جویی هزینه خواهید بود.

نوشیدنی های گرم و سرد جزء جدایی ناپذیر هر فست فودی محسوب می شود. از آن جا که زمان در فست فود حرف اول را می زند و مسئولان فست فود تمام تلاششان این است که در کوتاه ترین زمان ممکن سفارش مشتری را به وی عرضه کنند، پس در زمینه نوشیدنی ها هم دستگاهی را تهیه کنید که بتواند هم زمان چندین کار مختلف را انجام دهد.

بسیاری تجهیزات فست فود  و دستگاه های دیگر نیز در فست فود مورد نیاز است. شما باید سعی کنید با توجه به سرمایه ای که در اختیار دارید بهترین دستگاه ها را تهیه کنید و با این روش کیفیت و سرعت خدمات خود را بهبود ببخشید.