akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

آسان‌ترین روش های مهاجرت به کانادا


آسان‌ترین روش های مهاجرت به کانادا

آسان‌ترین روش های مهاجرت به کانادا واقعا برای همه امکان‌پذیر نیست. شما باید ثروتمند باشید، “مهارت” داشته‌باشید یا به نوعی هنرمند باشید. در ادامه آسان‌ترین روش های مهاجرت به کانادا آمده‌است، البته اگر واجد شرایط باشید:

  • رنامه‌های مهاجرت “کسب و کار” یا “سرمایه‌گذار” که در آن مهاجران حتما به واسطه‌ی ساختن یک کسب و کار یا سرمایه‌گذاری در کسب و کار و ایجاد شغل، اقامت دائم خود را می‌خرند. این گزینه در برنامه‌ی فدرال درحال‌حاضر متوقف شده‌است، اما بیشتر استان‌ها هنوز آن را باز نگه داشته‌اند.
  • برنامه‌ی کارگران ماهر (The Skilled Worker) و تجارت‌های ماهر(Skilled Trades)، که به صورت گزینشی برای افراد محدودی امکان‌پذیر است. برنامه‌ی تجارت‌های ماهر در هر سال تنها ۳۰۰۰ نفر را می‌پذیرد. برنامه کارگر ماهر گزینشی است و تنها برای تعداد محدودی از متخصصان باز است. مهاجرت از طریق این برنامه مستلزم دانش و تجربه‌ی زیاد است، یا برای افراد دانش‌آموخته و باتجربه‌ای است که پیشنهادهای کاری دریافت کرده‌اند. هم‌چنین اگر شما دارای مدرک دکتری باشید ممکن است شرایط کارگر ماهر را احراز کنید.
  • نهایتا برای ورود به کانادا به قصد کار کردن در برخی حرفه‌ها نیازی به ویزا نیست و برای برخی از این افراد که خوداشتغال هستند، مانند هنرمندان، نوعی اقامت دائم خاص وجود دارد.

خوب بسیاری از آدم‌هایی که می‌خواهند به کانادا بروند ثروتمند یا هنرمند نیستند؛ و بیش‌ترشان تحصیلات و یا تجربه‌ی کاری ندارند. بنابراین یک فرد معمولی چگونه به کانادا مهاجرت می‌کند؟

در ادامه ۷ آسانترین روش های مهاجرت به کانادا آمده‌است که بیشتر آنها برای اقامت موقت در کانادا است اما می‌توان هر یک از آنها را به اقامت دائم، و نهایتا به شهروندی تبدیل کرد، البته اگر شرایط لازم را احراز کنید.

۷. تفاهمنامه‌های تجاری

امضای قرار تجارت آزاد امریکای شمالی (نفتا)

کانادا علاوه بر مشهورترین تفاهمنامه‌ی تجاری، یعنی نفتا، تفاهمنامه‌های تجاری دیگری نیز دارد که برخی معافیت‌ها را برای مهاجرت را امکان‌پذیر می‌سازد.

فهرست این کشورها در آینده افزایش خواهدیافت چون کانادا در حال طرح‌ریزی تفاهمنامه‌های تجاری زیادی است، اما درحال‌حاضر فقط بومیان این کشورها مجاز به دریافت ویزای به اصطلاح “نفتا” هستند.

اگر به مدتی کافی در کانادا بوده‌اید، شاید بتوانید با استفاده از تجربه‌‌ی کاری که در کانادا داشته‌اید از طریق برنامه تجربه کانادایی (CEC) یا از طریق برنامه مهاجرت استانی (PNP) درخواست اقامت دائم بدهید.

۶. مجوز کار با پیشنهاد کاری

برای بیشتر آدم‌هایی که نیمه ماهر یا “ماهر” (دارای تحصیلات دانشگاهی) هستند ساده‌ترین روش های مهاجرت به کانادا گرفتن مجوز کار است. اما ۲ مشکل وجود دارد:

  • اول این‌که باید یک کارفرمای کانادیی را متقاعد کنید به جای یک شهروند یا کسی که اقامت دائم دارد، کار را به شما بدهد.
  • دوم، کارفرمای شما باید سازمان منابع انسانی و گسترش مهارت‌های کانادا را متقاعد کند که باید یک کارگر خارجی را استخدام کند، چون هیچ شهروند کانادایی نمی‌تواند آن کار را انجام دهد (گواهی LMO یا تاییدیه استخدام نیروی خارجی بگیرد). برای همین فرآیندی که در ظاهر آسان به نظر می‌رسد، پیچیده شده‌است.

مشکل درخواست شغل از آن سوی مرزها را نیز به آن اضافه کنید تا این روش غیرممکن به نظر برسد. اگر در کانادا روابطی دارید، این بهترین روش است؛ با آشنایان‌تان در کانادا تماس بگیرید و ببینید کسی را سراغ دارند که در حال استخدام نیرو باشد یا خیر. یا مورد ۱ را در ادامه بخوانید.

تجربه‌ی کاری شما می‌تواند از طریق یکی از برنامه‌های زیر به اقامت دائم بینجامد:

  • برنامه تجربه‌ی کانادایی (CEC)
  • شرکت در برنامه‌های تجاری به عنوان کارگر ماهر فدرال، در صورت احراز شرایط
  • یا از طریق برنامه‌های استانی کارگر ماهر یا نیمه ماهر

۵. حمایت همسر

به کسی نگویید اما داشتن همسر یا نامزد کانادایی یکی از آسان‌ترین روش های مهاجرت به کانادا است. وزارت مهاجرت، پناهجویان و شهروندی کانادا در حال برخورد با “ازدواج صوری” است. ازدواجی صوری زمانی است که دو نفر یک ازدواج ساختگی را ثبت رسمی می‌کنند تا به واسطه همسر خارجی خود اقامت دائم یا شهروندی بگیرند. بنابراین بهتر است مطمئن شوید رابطه‌تان واقعی است، چون اکنون وزارت مهاجرت، پناهجویان و شهروندی کانادا طی یک دوره‌ی ۲ ساله پس از این‌که تایید شدن شما رابطه‌تان را بررسی می‌کند.

۴. تجربه بین‌المللی کانادا (IEC) یا تعطیلات کاری

اگر شما اهل یکی از کشورهای انتخاب‌شده‌ی زیر باشید، این برنامه برای شما باز است. اگر سن شما بین ۱۸ تا ۳۵ باشد، می‌توانید با مجوز کار به کانادا بروید، یعنی نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی ندارید. توجه داشته‌باشید که برای شهروندان برخی کشورها بیش‌ترین سن مجاز ۲۹ یا ۳۰ سال است.

۳ نوع برنامه‌ی IEC وجود دارد:

  • تعطیلات کاری – این برنامه برای بیشتر بومیان کشورهای بالا، در صورت احراز شرایط، باز است.
  • متخصصان جوان – باید مدرک دانشگاهی و پیشنهاد شغلی داشته‌باشید.
  • کارآموزی (Co-Op) – باید در کشور خودتان دانش‌آموز یک موسسه آموزشی بالاتر از متوسطه، در یک برنامه مجاز باشید

شما می‌توانید از طریق یکی از برنامه‌ی زیر با استفاده از تجربه کاری‌ای که در برنامه تعطیلات کاری یا متخصصان جوان به‌دست آورده‌اید اقامت دائم بگیرید:

  • برنامه CEC (مهاجرت استانی)
  • شرکت در برنامه‌های تجاری به عنوان کارگر ماهر فدرال، در صورت احراز شرایط
  • یا از طریق برنامه‌های استانی کارگر ماهر یا نیمه ماهر

نمی‌توان از تجربه کارآموزی در جهت تجربه کار کانادایی (CEC) استفاده کرد.

۲. مجوز تحصیل

اگر پرداخت هزینه‌ی تحصیل در یک دانشگاه یا کالج کانادایی برای شما یا خانواده‌تان میسر است، برای رفتن به کانادا هیچ روشی از این آسان‌تر نیست. کانادا برنامه‌های تحصیلی پرشماری ارائه می‌کند و تعدادی از دانشگاه‌های این کشور جزء بهترین دانشگاه‌های جهان هستند. ثبت نام در کالج‌ها، که آموزش کاربردی‌تری ارائه می‌کنند، یک گزینه‌ی دیگر است. بهترین بخش آن این است که که استان‌های کانادا برای فارغ‌التحصیلان دوره‌های آموزشی بالاتر از متوسطه مسیرهای دریافت اقامت دائم ارائه می‌کنند. فقط حتما هنگام انتخاب دانشگاه‌تان درباره‌ی برنامه‌ی مهاجرت استانی در استان محل دانشگاه‌تاه به خوبی تحقیق کنید تا بدانید دریافت اقامت دائم چه شرایطی دارد. معمولا باید پس از فارغ‌التحصیلی پیشنهاد شغلی داشته‌باشید و تعهد بدهید که حداقل برای مدتی در آن استان می‌مانید. هم‌چنین مهم است به یاد داشته‌باشید هر کاری که در دوره‌ی تحصیل می‌کنید در هیچ‌یک از مسیرهای تجربه‌ی کاری قابل استناد نیست. بنابراین اگر برای پشتوانه‌ی مالی مجوز کار دانشجویی می‌گیرید، این نکته را در نظر داشته‌باشید.

۱. ویزای بازدیدکننده

اگر برای شما رفتن به کانادا تنها از طریق پیشنهاد شغلی و مجوز کار امکان‌پذیر است، آسان‌ترین روش های مهاجرت به کانادا این است که در صورت لزوم ویزای بازدیدکننده بگیرید و وقتی در کانادا هستید به دنبال کار باشید. شما با استفاده از ویزای بازدیدکننده نمی‌توانید در کانادا کار کنید. اما می‌توانید برای شغل آینده‌تان با کارفرمای احتمالی ارتباط برقرار کنید. باید بدانید که برای بازدید از کانادا به دلیل دیگری نیاز دارید، چون اگر به افسر مرزی بگویید برای پیدا کردن کار به کانادا آمده‌اید، احتمال این‌که تمایل داشته‌باشد شما را به این کشور راه بدهد کم است. اما دروغ نگویید؛ دروغ فقط باعث بی‌اعتبار شدن شما می‌شود،و معنی‌اش این است که به شما اجازه ورود داده نمی‌شود. بلکه شما باید یک برنامه‌ی تعطیلات واقعی در کانادا ترتیب بدهید تا این کشور زیبا را ببینید، و وقتی در این کشور هستید ببینید آیا می‌توانید چند ارتباط برقرار کنید یا نه. و هنگامی که به خانه بازگشتید 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.