akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

تجمیل الانف

محافظت های بعداز کار زیبایی بینی 

مراقبت های پس از کار زیبایی بینی 

نکات مهمی که پس از فعالیت جراحی زیبایی بینی به بهبود پرسرعت معالجه صورت گرفته امداد می کند 

دراین بخش به محافظت های بعداز فعالیت زیبایی بینی اشاره می‌کنیم . 


بعداز وصال به خانه در جایی که راحت خیس می‌باشید استراحت نمائید . در ۲ _ ۳ روز اولیه جهت کاهش تورم خوبتر است هنگام دراز کشیدن راز شما پاره ای فراتر باشد . کمپرس سرد پیشانی و مدل ها هم در‌این مسافت موءثر است . فعالیتهای روزمره خویش را میتوانید با احتیاط استارت فرمایید اما همت فرمائید بیشتر از مدام استراحت فرمائید . 


در شرایطی که بعداز جراحی حس تهوع می‌کنید نگران نباشید . تلاش فرمائید درتوان تحمل مایعات مصرف فرمائید و از تناول کردن غذاهای سنگین وزن اجتناب فرمائید . 

داروهای تجویز شده خویش را مطابق امر مصرف نمائید . در صورت شم درد از مسکن های تجویز شده استفاده فرمایید . 

خروج ترشحات در روزهای نخستین پس از کار ارگانیک است که شاید خونی باشد . در صورت توده شدن ترشحات نزدیک ترک بینی میتوانید آنان را به وسیله گوش منزه کن مرطوبی با ملایمت منزه نمایید . 

به بازه زمانی قریه روز از فین کردن دوری کنید و از بلند کردن اجسام سنگین وزن , خم شدن و اجبار زدن جلوگیری فرمایید . 

از خندیدن , میل کردن غذاهای جویدنی و انجام مکالمات طولانی تا دو هفته پرهیز کنید . از مسواک قابل انعطاف استفاده کرده دندانهای بالا را با ملایمت مسواک بزنید . 

از انجام ورزشهای هوازی ( که ضربان قلب را از ۹۰ در دقیقه فراتر میبرد ) تا ۴هفته , شنا و ورزش هایی که احتمال برخورد در آن ها هست تا دو ماه اجتناب نمائید . هر ضربه در حین این دوران میتواند منجر جابجا شدن استخوانهای بینی شود . 

از آنجاییکه حرارت سبب ساز تورم بینی می گردد تا ۶ هفته از قرار دریافت کردن در معرض آفتاب یا این که چراغ های آفتابی و حضور در سونا دوری کنید . 

به خاطر داشته باشید که شدت تورم در دو طرف بینی متعدد است . چه بسا در صورتی‌که کار مشابهی در هر دو طرف صورت گرفته باشد . در صورت تفاوت میزان کبودی و تورم دو طرف نگران نباشید . 

چسبی که روی بینی شما قرار می‌گیرد جهت امداد به کاهش تورم و چسبیدن پوست به اسکلت بینی است . چسب را می بایست تا حد قابلیت کم آب نگه دارید . گرمابه کردن به طور شستشوی موها از پشت و شستشوی غیروابسته تن سوای تر شدن صورت در هفته اولیه موردی ندارد . صورت خویش را می‌توانید با استفاده از دستمال مرطوب منزه نمایید . 

استفاده از لنز های تماسی از روز سوم مجاز است اما دستکم به بازه زمانی ۶ هفته از زدن عینک پرهیز کنید . 

احتمال کبودی بعداز کار هست بخصوص در اشخاصی که پوست نازک و یا این که استخوان های محکمی دارا هستند , البته حداکثر ظرف ۷ـ۱۰ روز بر طرف می گردد . می‌توانید بعداز روز سوم از اسباب آرایشی استفاده نمائید . 

در حین یک هفته پس از کار از لباسهایی استفاده نمائید که راحت بوده و از جلو یا این که پشت بسته میگردند . از پوشیدن تیشرت /یقه اسکی و جامه هایی که از راز پوشیده شوند دوری کنید . 

با اعتنا به تغییر و تحول در میزان و جهت جریان هوا پس از کار یکسری هفته زمان واجب است تا به شم نو خویش هنگام تنفس عادت نمایید . 

بینی شما تا تعدادی هفته بعد از فعالیت شاید بی شم باشد که بازگشت آن در منطقه رمز بینی معمولأ بیشتر است . زمانیکه نوک بینی بی شم است آن را بزرگتر شم می‌کنید ( شبیه احساساتی که پس از بی حسی دندانپزشکی در لب خویش دارید ) . 

تراز بینی شما بوسیله اسپلینت حفظ می گردد که یک هفته پس از کار در مطب برداشته میگردد . بخیه ها هم در همین گرد هم آیی بیرون خواهند شد . 

در‌حالتی که در هر زمان در گیر خون‌ریزی از بینی شدید همت نمائید ادب خویش را مراقبت نمایید . آهسته بنشینید و راز را مقداری به جلو خم نمایید . از بیرون با انگشتهای شست و اشاره بالای سوراخهای بینی را فشار دهید . به دوران بیست دقیقه به طور متناوب فشار وارده را کم وزیاد فرمایید . استفاده از کمپرس یخ روی بینی هم موءثر است . در صورت استمرار خون‌ریزی تماس حاصل نمایید .

تجمیل الانف

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.