akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

روش های خانگی از بین بردن ترک کف پا



ترک کف پا در اکثری از اشخاص سبب ساز حزن و زشت شدن ظواهر پای آن ها می گردد . درمانهای خانگی برای از بین بردن این خلل موجود است که پیرو این مقاله از جمهوری اسلامی ایران ناز راههای خانگی رفع و معالجه ترک پا را با شما بررسی می‌کنیم . 


مهم‌ترین علت ترک کف پا , کم آبی پوست کف پا است . ترک کف پا عارضه شایعی است که در صورت بی توجهی و عدم معالجه میتواند به عفونت باکتریایی و درد شدید باعث شود , البته با تعدادی استراتژی خانگی و بی آلایش می‌توان ترک پا را در کمترین زمان ممکن معالجه کرد . 


با آغاز بهار و فصل‌تابستان و استفاده از دمپایی و کفش رو گشوده , ترک کف پا شیوع بیشتری پیدا می کند . مهم‌ترین علت آن کم آبی پوست کف پا است ; چون کف پا فاقد هرگونه غده چربی است و همین دستور سبب ساز می‌‌شود مستعد بی آبی باشد . 


بی آبی کف پا میتواند به خون ریزی و عفونت‌های باکتریایی باعث شود که مخصوصا در بیماران دیابتی فراوان خطرناک است . کم آبی پوست , استفاده از ماده های شوینده شیمیایی , رژیم غذایی , طولانی تر وزن , ایستادن بسیار درطول روز , بی توجهی به بهداشت پا و بقیه حالت پزشکی مثل اگزما , پسوریازیس , دیابت و کم کاری غده تیرویید و استفاده از دمپایی میتواند بی آبی پا را تشدید نماید . 


شایسته ترین درمان‌های خانگی برای ترک خوردگی کف پا : 


- استفاده از سنگ پا 


سنگ پا یکی‌از روش‌های حذف پوست طولانی تر و مرده از کف پاست . برای این کار کافی است کف پا را چندین دقیقه در وان آب ولرم قرار دهید , بعد از آن با سنگ پا پوست مرده را حذف نمایید . 


- چرب کردن و مرطوب کردن پوست 


استفاده از روغن زیتون , نارگیل و بادام شایسته ترین روش برای قابل انعطاف کردن کف پاست . برای این کار کافی است شب گذشته از خواب پای خویش را بشویید و آن‌گاه به روغن آغشته نمایید و جوراب بپوشید و بخوابید . صبح شاهد نرمی کف پا خواهید بود . 


– استفاده از سرکه 


ادغام سرکه سپید و آب ولرم یک روش مطلوب برای اسکراب کف پا و از بین بردن لایه های مرده پوست است . 


- عسل 


ادغام آب ولرم و عسل یک معجون ضدعفونت باکتریایی دلخواه برای ضد عفونی کردن کف پا و معالجه ترک پاست . این روش سه توشه در هفته پیشنهاد شده‌است . 


- جوش شیرین 


جوش شیرین سبب ساز از بین رفتن التهاب کف پا می‌‌شود . کافی است پا را به زمان 10 دقیقه در وان آب ولرم که در آن سه قاشق غذاخوری جوش شیرین حل شده‌است قرار دهید و بعد از آن از سنگ پا استفاده نمائید . 


- آرد برنج 


ارد برنج , سرکه سیب و عسل را ترکیب نمایید و کف پا را با این خمیر ماساژ دهید و بعداز یکسری دقیقه بشویید . سه توشه این کار را در هفته تکرار فرمایید . 


- سولفات منیزم 


سولفات منیزیم سبب تحریک گردش خون در پاها می گردد . می توان علاوه بر نمک سولفات منیزیم , از عصاره نعناع هم در یک وان آب ولرم استفاده کرد و دو توشه در هفته پاها را با این ادغام ماساژ اعطا کرد . این کار از پیدایش عفونت در پا جلوگیری مینماید . 


- لیمو 


آب و پوست لیمو یک روش ارگانیک فوق العاده برای نرمی کف پا است . ‌ می توان از ادغام آب ولرم و لیمو برای نرمی کف پا استفاده کرد و پا را به مقطع 10 دقیقه در‌این ادغام ماساژ بخشید . یک راه و روش دیگر آغشته کردن مخلوط وازلین و آب لیمو به کف پا , گذشته از خواب است . 


آب و پوست لیمو یک روش ارگانیک فوق العاده برای نرمی کف پا است 


- موز 


درین روش پیشنهاد شده‌است موز تماما رسیده را دررون ترکیب کن تماما له کرده و به برهه زمانی 15 دقیقه روی ترک های پا قرار بخشید و آن گاه پا را با آب ولرم شست . 


- پراکسید هیدروژن 


پراکسید هیدروژن را با آب ولرم ترکیب کرده و پا را به بازه زمانی 30 دقیقه در‌این ادغام قرار دهید و بعد از آن از سنگ پا استفاده فرمائید . 


- آلوئه ورا 


آلوئه ورا به طور ارگانیک یک روش قدرتمند برای نرمی و لطافت کف پا است . 

تجمیل الانف

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.