akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

اسمان مجازی چه می باشد ؟

سقف کاذب چه چیزی است : کلیه ما با سقف های کاذب و اشکال آن کم و بیش شناخت داریم و می‌دانیم که ( آسمان مجازی سقف دومین است که ذیل خیس از سقف حساس تولید شده و به سقف نخستین و دیوارهای اطراف متصل شده و توشه آن بوسیله بنا کلیدی تحمل میگردد ; بطور کلی موردها بخش اعظم کاربرد سقف کاذب عبارتند از : عبور تاسیسات , آکوستیک کردن , موردها دکوراتیو , سبک کردن ساختمان در برجها , سوق‌دهی و خودداری از اتلاف حرارت و رطوبت , نورپردازی مطلوب با موقعیت کار و معاش و . . . . ( سقف کاذب اشکال مختلفی داراست مانند : سقف کاذب با رابیتس و اندود , سقف کاذب آکوستیک , سقف کاذب آلومینیومی و . . . و نسل تازه سقف های کاذب به اسم افق مجازی . فلسفه وجودی عرش مجازی : با دقت به این‌که معاش در محیط نا مرتب و کثیف شهری تاثیر ناخوداگاه و اکثری در برهم میل کردن متانت روحی و کم عقل ساکنان شهرنشین دارااست , استفاده از عواملی که‌این تاثیر مخرب را ( اگرچه کم ) کم کند لازم است . یکی کارداران کاهنده اظطراب و خستگی روحی ناشی از محیط بیرون منزل , پباده سازی هوشمندانه و وقار بخش محیط داخلی خانه ( یا این که محیط کار ) یا این که به تصحیح دکورا سیون داخلی است . و گشوده از دست اندرکاران دستیابی به یک محیط ( دکورا سیون ) مناسب , استفاده باصرفه از المان هایی است که با تاثیر بی واسطه و یا این که غیر بی واسطه خویش بر اشخاص تا حد قابلیت و امکان وقار بصری و در فیض وقار روحی ( یا این که کاهش زخم های روحی روزانه ) را در پی دارااست . با اعتنا با این‌که این گونه از سقف کاذب همسو با فطرت طبیعت گرا و آزاد روح آدم هاست و تا حدودی پباده سازی های کم آب و بی روح این صنعت را قابل انعطاف و اعتقاد و باور پذیر نموده است , با شانس فراوانی در عالم و همینطور در جمهوری اسلامی ایران عزیز روبرو شده‌است . افق مجازی چیست؟ عرش مجازی نسل نو سقف های کاذب هست که با ادغام اشکال دیگر سقف های کاذب و در کنار آنان کاربرد داراست . همینطور این سقف شیوه ی جدیدی در نورپردازی محیطی به حساب آورده می شود . این سقف دارنده سه نصیب کلی است : 1 . بنا نورپردازی 2 . بنا سقف کاذب 3 . تایل های افق مجازی · الویتور ( Elevator ) 1 . بنا نورپردازی : یکی دست اندرکاران اثر گذار در ارگانیک جلوه دادن نمای این مدل سقف , نورپردازی مطلوب و به طور کامل اصولی آن است . بنا نوروفروغ پردازی اولی بخش افق مجازی است که به بنا مهم ( سقف دارای اهمیت ) متصل خواهد شد . به صورت کلی از سه جور المان جهت ساخت نور و روشنایی مناسب استفاده می شود : 1 ) نورپردازی باستفاده از لامپهای FPL 2 ) نورپردازی باستفاده از لامپهای T4 و T5 3 ) نورپردازی با استفاده از LED که جهت اطلاع از مزایای هر یک میتوانید به تعریف تکنیکی افق مجازی مراجعه فرمائید . 2 . بنا سقف کاذب : بخش دومِ عرش مجازی است که پس از بنا نورپردازی و با یک مسافت اصولی ( برحسب جور نورپردازی ) اجرا میشود . این بنا با اعتنا به ذوق وسلیقه و میزان دارایی مشتری دارنده تنوع فراوانی است . به این صورت که محیط متبوع با گونه های جان دار سقف کاذب دکور شده و صرفا در فضایی که اسمان مجازی اجرا خواهد شد از بنا ی سپری با بعدها قابل انجام ( 30×30 , 60×60 , 60×120 ) استفاده میکنیم . هم اکنون تنها تایل های اسمان مجازی را می بایست تعیین کنیم تا افق مد نظر خویش را بالای سرمان داشته باشیم . 3 . تایل عرش مجازی : وجه تمایز این دسته سقف با بقیه سقف های کاذب ( مزیت اساسی آن ) تایل های آن است . به‌این صوت که روی تایل های آن تصاویر فراوان با کیفیتی که ترکیبی است از افق با المان های ارگانیک نظیر ابر ( در حجم های قابل تعیین یعنی برای مثال افق ابری یا این که صاف ) ; درخت ( در اشکال متفاوت : افرا , کاج , شکوفه , پاییزی و . . . ) پرنده ها ( کبوتر , طوطی , طیوران شکاری ) و چه بسا المان های غیر نرمال ( نظیر هواپیما , بالن و . . . . ) , مطابق با ذوق وسلیقه مشتری و با دقت به طرح های جان دار روی تایل ها چاپ می شود . تعداد تایل ها با اعتنا به محیط و دارایی مشتری قابلیت و امکان تعیین و توصیه دارااست . بعداز اتخاب طرح مد نظر ( یا این که بازنویسی طرح به ذوق و سلیقه مشتری ) , طرح روی تایل ها چاپ شده و به طور جورچین ( در بنا سقف کاذبِ اجرا شده در تراز دوم ) به سادگی جاگذاری می شود . *الویتور ( Elevator ) : المانی است که منجر جداسازی تایل ها از بنا سقف کازب میشود و ادله استفاده ی از آن , قرارگیری تماما یکنواخت و سوای دریچه تایل ها بر روی بنا سقف کاذب است که‌این دستور در زیبایی کار تاثیر به سزایی دارااست . ولی قابل ذکر است استفاده از الویتور سازه به درخواست مشتری , ازروی اختیار است و اجزای مهم عرش مجازی به حساب آورده می شود . اکنون نورپردازی را روشن کن . . . . . . . . . . . از آسمانت لذت ببر .

مال پارچه روتختی عروس چه چیزی است ؟

نگام خرید خرقه , کیف یا این که کفش و غیره به گونه های اجناس پارچه با نام‌های تعجب آور و غریب مثل دانتل , بنگالین , لیوسل و غیره برمی‌خورید که اکثر اوقات روح خویش فروشنده هم به تفاوت آن ها التفات ندارد و در حالتی که از او بپرسید که برای مثال “ تفاوت پلی استر و پلی اورتان چیست؟ ” گونه های پارچهخرید روتختی عروس گونه های پارچه و مال آن ساتین : از نوعی نخ درخشان تولید شده , در کل پارچه ساتین با ساتن خیلی فرق دارااست و براقیت خیلی کمی نسبت به ساتن داشته و راز نمیخورد . رانفرس : متاع پارچه از 100 % نخ پنبه تولید شده‌است . بامبو : قابل انعطاف خیس از رانفرس , خاصیت جذب عرق تن تا 3 برابر بیشتر , گیاهی و در کل دارای کیفیت بیشتر از دو مثال بالا میباشد . نخی : لباسهای پنبه‌ای در کشور‌ایران نخی اسم دارا‌هستند . نخ پنبه‌ای از روش بافندگی , به پارچه یا این که بافته های پنبه ای تبدیل می شود . پلی استر : پلی استر کاملاً تصنعی است . برای ایجاد این جنس از مخلوط دی متیل ترفتالات و منو اتیلن گلیکول و یا این که اسید ترفتالیک ( جایگزین ماده نخستین دی متیل ترفتالات ) در جوار کاتالیست های مطلوب , استفاده می شود . پلیمر حاصل از ادغام این دو ماده اول بوسیله پمپ از صفحه ها حرفه ساز عبور داده می شود که زیر تاثیر هوای سرد به صورت لیف تبدیل می گردند . ویسکوز : مغایر تصور همگانی الیافی بر پایه‌ی ارگانیک و همچون پنبه و لینن دارنده ماهیت گیاهی ( سلولزی ) میباشند . صرفا تفاوتی که می شود به الیاف ویسکوز ( ریون ) نسبت به پنبه و لینن نسبت بخشید نحوه‌ی ساخت این الیاف است . الیاف ویسکوز ( نظیر ایجاد صفحه ) از خمیر کردن سلولوز تشکیل میگردند . لینن : لینن به پارچه‌ی کنفی نیز دارای اسم و رسم است و از پارچه های مطلوب فصل‌تابستان به حساب می آید . مرغوب‌تربن گونه این پارچه از 70 درصد پنبه , 10 درصد پلی استر و 20 درصد ویسکوز تنظیم شده و بدترین دسته آن از 50 درصد پنبه و 50 درصد پلی استر , فارغ از ویسکوز است . لاکرا یا این که الاستین : اسپندکس , لاکرا یا این که الاستین یک پارچه‌ی تصنعی و مصنوعی است که به خواص کشسانی فوق‌العاده‌اش شناخته می شود که از پلاستیک ارگانیک محکمتر و بادوام‌تر است . از این پارچه در مواقعی استفاده می‌گردد که کشسانی , علی الخصوص برای راحتی مورد علاقه است . نظیر کاربرد آن در لباس‌های ورزشی . جیر : از پوست بز و گوساله تهیه و تنظیم می شود که طی پروسه خاصی و به وسیله وسایل خاصی فیس آن را پرداخت می‌کنند و مرحله گوشتی را به طور مخملی در می‌آورند که بیشتر تحت عنوان آستر در درون دیگر محصول ها استفاده می شود . چرم ارگانیک : چرم از دباغی پوست حیوان‌ها گوناگون مثل گاو , گوسفند , شترمرغ , کروکودیل , مار و چه بسا کوسه! تنظیم می شود . چرم تصنعی یا این که پی او سی : چرم تصنعی PVC «پی او سی» و PU «پلی اورتان» ترکیبی از یک لایه روکش به اسم Skin و یک لایه اسفنج از فرآورده PVC یا این که PU است که بر روی پارچه پوشش داده می شود . کتان : پارچه ‌ای است که از الیاف ساقه‌ی کتان ساخته میشود . کتان گیاه علفی یکساله‌ و دارنده برگ‌های سبز مات و ساقه‌ی متشکل از الیاف قابل انعطاف و بلند است . از این الیاف نخ کتانی نیز به دست می آورند . پارچه ی کتان تحت عنوان سلطان پارچه ها شناخته می گردد . از کتان برای ساخت جامه و مبلمان خانه استفاده میشود . ابریشم : پارچه های ابریشمی مستحکم ترین پارچه های عالم می‌باشند و به دلیل داشتن پروتئین , ‌هادی حرارت نبوده و آن را در خویش نگه می‌دارند . غالبا از پارچه های ابریشمی برای ساخت اثاثیه خانه و لباس‌های لاکچری استفاده می‌گردد . جین : پارچه ی جین پارچه جناغی بافت ناهموار پنبه ای است . در بافت این پارچه ها پود از پایین دو تار یا این که بیشتر عبور می نماید . این پارچه دارنده استمرار و استحکام بالا است و یکی‌از سبک‌های مد است که در تمام جهان استفاده می‌گردد . ریون : ماده‌ی اولیه‌ی ریون , سلولز است . سلولز از لینتر پنبه و یا این که خمیر چوب درختان مخروطی نظیر سرو و کاج و شبیه آنان به دست میاید . برای تهیه‌ی ماده‌ی اولیه‌ی ریون حتمی است سلولز الیاف کوتاه پنبه یا این که چوب به اعتنا بازیابی گردد . بدین ترتیب با انجام یکسری عملیات شیمیایی در یک‌سری تراز , سلولز ارگانیک به لیف ریون تبدیل می شود . بدین ترتیب , ریون قسمتی از الیاف سلولزی بازیافتی به حساب آورده می شود . نایلون : نایلون استحکام خیر در قبال سایش و کشش داراست به همین جهت مورد ها استفاده متعددی اعم از جورابهای نایلونی داراست که به جهت امکان کششی مضاعف در نصیب زانو و مفاصل کیسه ای نمی‌شود . بلافاصله کم آب می گردند , چون رطوبت یه خرده به خویش جذب مینمایند . کرپ : پارچه کرپ میتواند از متاع هایی زیرا ابریشم , پشم و یا این که پلی استر تنظیم شده باشد . این پارچه با ظواهر توری صورت , معمولا دارنده حالتی مجعد و پیچ خورده میباشد . ساتن : در حقیقت ساتن و مخمل روش بافت پارچه را معلوم می نمایند . برای بافتن ساتن , مرحله پارچه ای که مشاهده میکنید . دارنده نخ های مضاعف طویلی است که تمامی رو به یک سمت دارا‌هستند . این نخ های پود حدوداً ۴/۱ اینچ یا این که بیشتر روی تراز قرار میگیرند . و آن گاه در پارچه فرو می‌روند . این روش منجر می شود . تا پارچه صورت ابریشمی و قابل انعطاف پیدا نماید .

با انواع و مراحل انتقال تصویر دوربین مداربسته روی کامپیوتر آشنا شوید

با اشکال و روند انتقال تصویر دوربین مداربسته روی کامپیوتر آشنا گردید دوربین های مداربسته را می توان سیستم هایی بی سابقه و مضاعف کارآمد برای مراقبت امنیت در محیط های بسته و چه بسا فضاهای گشوده دانست . این سیستم های نظارتی چهره یی با گذر زمان و ترقی تکنولوژی همگی روزه بعد ها جدیدی از کیفیت و تجهیزات را در اختیار یوزرها قرار می دهند . گونه های مضاعف متنوعی از دوربین های مداربسته در بازارهای تجاری جهانی عرضه می‌شوند که میتوانند یوزرها را زیر تاثیر قرار داده و پاسخگوی نیازهای امنیتی آنها باشند . در دنیا روز جاری , ممکن است بتوان کامپیوترها , فضای نت و دهکده جهانی را دیدنی ترین و اصلی ترین ابتکار عمل انسان دانست . چرا‌که تمام بعدها معاش او را ذیل الشعاع قرار داده است . دوربین های مداربسته هم از این دستور مستثنی نبوده اند . اکنون , توسعه یافته ترین و امروزی ترین دوربین های مداربسته با استفاده از کانال نت تبادل دیتا نموده و با استفاده از امکان اتصال به PC نیازهای یوزرها را جواب می‌گویند . در‌این مقاله قصد داریم انتقال تصویر دوربین مداربسته روی کامپیوتر و شیوه این انتقال را مورد دعوا و بررسی در اختیار بگذاریم . اما انتقال تصویر دوربین مداربسته روی کامپیوتر در کانال داخلی و کانال نت با نیز مختلف است . لذا حتمی است به طور غیروابسته بدان پرداخته شود . در‌این مبحث تنها کانال داخلی را مورد دعوا و بررسی قرار میدهیم . انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی کامپیوتر تصاویر دریافتی و ثبت شده بوسیله دوربین های مداربسته صرفا در محل ضبط این تصاویر قابل رویت میباشند . برای این‌که بتوانید تصاویر دوربین های مداربسته را روی تجهیزاتی غیر از دستگاه های ضبط ویدئویی ببینید , انتقال این تصاویر روی دستگاه متبوع ضروری است . انتقال تصویر در همه سیستم ها از جمله کامپیوتر , کامپیوتر همراه , تلفن همراه های گوشی تلفن هوشمند و یا این که تبلت ها دارنده اصول ثابتی است . ولی در بعضی از موردها اندکی تفاوت موجود است . برای انتقال دیتا می توان با استفاده از سیم یا این که به طور بی سیم ( Wireless ) در بین دستگاه و دوربین رابطه برقرار کرد . اگر‌چه سیستم بی سیم وای فای قادر است شعاع محدودی تا حدود 100 متر را پشتیبانی کند . هر چند که می توان از روش سیستم ها و آنتن های رادیویی چه بسا تا شعاع قریه ها کیلومتر هم دیتاها را انتقال اعطا کرد . انتقال تصویر دوربین مداربسته روی کامپیوتر انتقال تصویر دوربین مداربسته روی کامپیوتر لازمات انتقال تصویر دوربین مداربسته روی کامپیوتر دستگاه ضبط ویدئویی دیجیتال DVR یا این که NVR تحت عنوان سرور مرکزی وب در محل ثبت و ضبط تصویر برای دوربین های مداربسته پایین کانال در وضعیت کلی می توان دوربین های مداربسته را به دو جور آنالوگ ( Analog ) و زیر کانال ( IP ) تقسیم نمود . انتقال تصاویر درین دو دسته دوربین تماما جداازهم و مختلف است . به این دلیل که دوربین های مداربسته آنالوگ قابلیت و امکان اتصال بی واسطه به کامپیوتر , نوتبوک یا این که به اصطلاح PC را ندارند . به‌این مراد واجب است از دستگاه های ضبط ویدئویی دیجیتال یا این که Digital Video Recorder استفاده گردد . لیکن دوربین های مداربسته این قابلیت و امکان را در اختیار استفاده کننده قرار می دهند که به طور بدون واسطه , دیتاهای چهره ای را از دوربین به کامپیوتر انتقال دهد . انتقال تصویر دوربین مداربسته روی کامپیوتر طریق انتقال تصویر دوربین مداربسته آنالوگ روی کامپیوتر ساخت دسترسی به منوی پیکربندی دستگاه با استفاده از صفحه نمایش و PC گزینش منوی پیکربندی Setting یا این که Configuration گزینش منوی کانال یا این که Network گزینش کد نصیب مرتبط با نشانی آی پی دستگاه ضبط ویدئویی دیجیتال ( DVR IP Address ) و یادداشت آن اتصال دستگاه ضبط ویدئویی دیجیتال DVR به کامپیوتر ( از روش سوئیچ و یا این که به طور بدون واسطه ) نوشتن DVR IP Address در نوار ابزار مرورگر وب ( مثل Internet Explorer و … ) و گشودن پنجره نام نویسی کاربری ( User Name ) و واژه و کلمه عبور ( Password ) وارد کردن اسم کاربری و واژه و کلمه عبور در صورت نصب برنامه ActiveX توانمند به مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته خویش روی صفحه نمایش کامپیوترتان خواهید بود . طریق انتقال تصویر دوربین مداربسته زیر کانال روی کامپیوتر آغاز سیستم دوربین پایین کانال اتصال دوربین با استفاده از کابل کانال و یا این که سوئیچ به کامپیوتر استفاده از دفترچه دوربین مداربسته پایین کانال یا این که IP Finder برای دستیابی به ادرس IP Address دوربین درج کد IP Address مذکور در نوار ابزار مرورگر وب Internet Explorer وارد کردن اسم کاربری و کلمه و واژه عبور با استفاده از راهنمای منوآل دوربین مداربسته تهیه IP Address دوربین در پنجره گشوده شده و بردن به مشقت معمول کانال بازگردانی IP Address به سختی پیشین در صورت انجام درست فرایند فوق میتوانید شاهد اتصال دوربین مداربسته زیر کانال خویش به کامپیوتر و انتقال تصاویر روی آن باشید .

معضل مهندسی یا نظام مهندسی

چالش مهندسی یا این که نظام مهندسی وقتی زمین­لرزه , شهر بم را در دی ماه 1382 تکان داد , ساخت این مجتمع به وسیله وزارت مسکن و شهرسازی آغاز شده بود . این مجتمع دقیقا بر روی گسل شناخته شده شهر بم قرار داشته و تمام واحدهایی که گذشته از این زمین‌لرزه درست شده بودند , در اثر زمین‌لرزه پایین ریخت . این در حالی است که بعداز تجدید بنا واحد­های مصدوم در پس لرزه­ها مجدد این واحدها در گیر خسارتهای متعددی شدند . این به‌این معنا است که وزارت مسکن و شهرسازی هنگامی خویش مستقیما وارد پروسه ساخت و ساز می­شود , سوای داشتن هیچگونه ناظری و با در دست داشتن توان در مورد طرحهای جامع شهری , مبادرت به انجام پروژه­هایی می­کند که از حیث مهندسی مردود است . احتمال دارد دیدنی باشد بدانید که محل احداث این مجتمع مسکونی در شهر بم , بیرون از محدوده شهری قرار داشته و وزارت مسکن خویش سوای اعتنا به نقشه طرح جامع شهری که از سمت خویش تایید شده‌است , این مجتمع را در بیرون از محدوده معین شده می­سازد! مثالهای فوق دو مثال از مشکلاتی است که بوسیله خویش وزارت مسکن و شهرسازی ساخت شده و شاهد هیچ دسته اظهار نظری از سمت اداره نظام مهندسی نبوده و نیستیم . اینک , به نترسی می­توان خاطرنشان کرد که اداره نظام مهندسی تبدیل به یک بنگاه مالی برای گردانندگان آن شده‌است . اداره نظام مهندسی استان کرمان بعداز زمین‌لرزه شهر بم , به خواسته چک بر فرایند ساخت و ساز پولی بالغ بر 6 میلیارد تومان اخذ نمود تا بر ساخت و ساز در بم محاسبه داشته باشد . مشروح فرآیند این آنالیز و مشکلات مرتبط با آن در مجله شرق تاریخ شانزدهم دی ماه سال 1383 به عنوان ( آنالیز مردمی از سخن تا فعالیت ( از سمت اداره غیردولتی ( جمعیت کاهش مخاطرات زمین لرزه کشور ایران ( ( EHRSI ) به چاپ رسید . نکته دیدنی درین ارزیابی این است که اشخاصی برای چک بر ساختمانهای شهر بم این مبلغ را اخذ کرده اند که گذشته از ز‌لزله هم ناظر بر ساختمانهای فروریخته بوده­اند . احتمالا حتمی بود دستکم تحت عنوان جبران عملکردهای پیشین , این نظارتها داوطلبانه انجام می­گرفت . فعالیتهای انجام نشده علاوه بر وظیفه های نظارتی اداره نظام مهندسی ساختمان که در صدر به آن اشاره شد , اکثری از فعالیتهایی که به صراحت در ضابطه این اداره ذکر شده‌است , پس از 10 سال که از تشکیل آن می­گذرد , کماکان مسکوت مانده و هیچ جور فعالیتی در جهت وصال به هدف ها ذکر شده انجام نپذیرفته است . ماده 4 این ضابطه وظیفه فراگیری به فعالان در بخش ساختمان را به اداره نظام مهندسی , وزارت مسکن و شهرسازی و هم وزارت کار و کارها اجتماعی محول می­کند . در تبصره 1 این بند 10 سال مهلت از زمان بیان این ضابطه رقم خورده تا درین دهه , کلیه اشخاص مشغول به کار زیر فراگیری قرار گیرند . ممکن است در حالتی که این بند تا کنون چه بسا به طور جزئی به اجرا در می­آمد ما در ساخت و ساز ساختمانها با چنین مشکلات بزرگی در اجرا روبرو نبودیم . در موقعیت کنونی , شما می­توانید هر تعداد که بخواهید مدرس و دکترای مهندسی عمران را پیدا کنید اما مطمئنا در پیدا کردن تکنسین اجرایی ساختمان چه در مسئله اسکلت فلزی یا این که بتنی و . . . که دارنده مهارت تایید شده باشد مبتلا مشکلات بسیار خواهید بود و ممکن است به هیچ عنوان چنین اشخاص ماهری پیدا نکنید . اینگونه است که ما هنوز با تکنولوژی روستایی , در حالا ساخت برجهای بلند هستیم . برجهایی که مطمئن باشید کوچکترین قسمتی از آن بوسیله اشخاص حرفه ای اجرا نشده است . و مسلما این نقص برمیگردد به کم کاریهای اداره نظام مهندسی که نتوانسته در 10 سال قبلی به وظیفه خویش کار کند تا بتواند مشکل کمبود کارگر و تکنسین حرفه ای را پوشش دهد و یا این که دست‌کم درصورتی که این فراگیری از وظیفه‌های نهادهای دیگر بوده باشد , گزارشی از عدم کارکرد آنان تنظیم و منتشر کند . توده بندی از مورد ها ذکر شده در فوق که منتخب از حالت حاکم بر اداره نظام مهندسی است , برمی­اید که : - اداره نظام مهندسی بدلیل اینکه از لحاظ سازمان کارها متعلق به وزارت مسکن و شهرسازی است , نتوانسته هیچ زمان خویش را در جریانهای بزرگ کشور شریک کند و همواره تحت عنوان پایین مجموعه­ای از وزارت مسکن , به انجام کارها چک بر نقشه­های ساختمانهای مسکونی پرداخته و کارکشته به ایفای نقشی اگرچه کوچک در پروژه های بزرگ و اصلی نبوده است . - اداره نظام مهندسی چه بسا نتوانسته جایگاهی امن و مطمئن برای مهندسان تولید کند و بتواند از دستمزد آن‌ها دفاع نموده و جایگاهی در اعتلای فرهنگ وتمدن مهندسی کشور داشته باشد . - اکنون , رفته رفته نقش اداره نظام مهندسی حتی‌در چک بر ساختمانهای مسکونی هم بیرنگ شده و نسبتاً پشت صحنه قرار گرفته است . در بخش اعظمی از شهرها , شهرداریها بدلیل ناکارآمدی مدیریتی نهادهای نظام مهندسی استانها , کار بررسی را از نظام مهندسی سلب کرده و چه بسا دیگر نظام مهندسی توانمند به انجام عمل نظارتی بر پروژه های مسکونی هم نیست . با در کنار نیز قرار دادن موقعیت ذکر شده در فوق , مشخص و معلوم می­شود که اداره نظام مهندسی در حین 10 سال پیشین نتوانسته است عملکرد شایسته­ای داشته باشد و این ضعف عملکردی بر می­گردد به ضعف ساختاری و متعلق بودن این نظام به دولت و وزارت مسکن و شهرسازی . احتمال دارد 10 سال پیش , یعنی سال 74 که اداره نظام مهندسی به وسیله وزارت مسکن تاسیس شوید به دلیل بچه بودن آن نیاز به حمایت از سمت این وزارتخانه داشت . البته اکنون با وجود 10 سال تجربه , نظام مهندسی دوران طفولیت خویش را سپری کرده است و مطمئنا ادامه عمل به طور ذیل مجموعه­ای از بدنه دولت دیگر پاسخگوی نیازهای کنونی جامعه و انتظاری که از این اداره می­رود نخواهد بود . چرا که نیز اکنون نظام مهندسی جایگاهی دربین مهندسان ساختمان کشور ندارد و این اداره تبدیل به یک نهاد فرمایشی و مرجع صادر شدن صفحه شده‌است . اولی حرکتی که می بایست از طرف مهندسان برای تصحیح ساختار نظام مهندسی و کارکشته سازی آن انجام پذیرد , استقلال کامل این اداره می­باشد , چرا که صرفا در صورت به وقوع پیوستن چنین استقلالی است که اداره نظام مهندسی تحت عنوان یک اداره غیردولتی خواهد توانست به هدف ها خویش که نیز اعتلای کیفیت ساخت و ساز و نیز دفاع از دستمزد و رده مهندسی است , دست یابد .