akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

آیا آب بندی دیوار حائل الزامی است؟

در این مقاله در نظر داریم در گام اول  به معرفی و تعریف دیوار حائل بپردازیم،  سپس کاربرد های دیوار حائل را بررسی کرده و در باره اهمیت لزوم آب بندی آن نیز صحبت کنیم و در گام دوم  به توضیح شیوه های آب بندی دیوار حائل بپردازیم. اگر با مفهومی به نام دیوار حائل آشنا نیستید تا انتها همراه ما باشید.

دیوار حائل چیست؟

حتما تا به حال  با دیوار ه های سنگچین شده ی کنار جاده های کوهستانی یا ساحلی مواجه شده اید. دیوار حائل دیواری است که برای کاربردهای مختلفی احداث می گردد. این دیوار در واقع در حکم تکیه گاه یا مانع ریزش عمل می کند.از جمله کاربرد های آن می توان به  عنوان یک سازه نگه دارنده و تکیه گاهی برای پایداری سازهٔ دیگر،یا جلوگیری از ریزش، و مهار خاک‌های تپه‌ ها یا دیگر عوارض طبیعی مشرف به جاده‌ها یا ساحلی نزدیک به دریاها و دامنه‌های غیرطبیعی و به‌طور کلی هر جا که احتیاج به تکیه‌گاه جانبی باشد اشاره کرد. وجود خاک محدود بین دو ارتفاع مختلف و نیز در جاهایی که چشم‌انداز نیاز شدیدی به شکل گیری دارد، یا برای هدف ویژه‌ای مانند کشاورزی در دامنه کوه‌ها و تپه‌ها از دیوار یا دیواره‌های حائل استفاده می‌شود. 

انواع دیوارحائل

  • دیوار حائل وزنی وزنی
  •  دیوار حائل طره‌ای
  • دیوار حائل پشت‌بنددار

آیا آب بندی دیوار حائل الزامی است؟

همانطور که می دانید آب می تواند از میان درز و ترک های بسیاری از مواد مختلف مانند بتن، سنگ و آجر عبور کند پس بدیهی است که آب  از میان لایه های بتنی دیوار حائل نیز می تواند  عبور کند و موجب نشست دیوار یا سست شدن آن شود.با توجه به نقش اساسی که دیوار حائل به عنوان نگهدارنده و تکیه گاه ایفا می کند تخریب آن خسارت سنگینی را به همراه خواهد داشت.  با توجه به اینکه سطح آب زیرزمینی بالاست، فشار هیدروستاتیک ناشی از آب باعث نفوذ جریان آب به داخل سازه (دیوار حائل)  و در نتیجه موجب  نشت آب  به داخل سازه می شود.

نکات نام برده شده می تواند دلیل محکمی برای لزوم  آب بندی دیوار حائل باشد. حال که به اهمیت آب بندی دیوار حائل پی بردید خالی از لطف نیست که با روش های مختلف آب بندی دیوار حائل نیز آشنا شوید.

روش های آب بندی دیوار پشتیبان یا دیوار حائل

آب‌بندی مخزنی (TANK SYSTEM)

به عنوان اولین و پایه ای ترین روش آب بندی دیوار حائل  می توان به روش آب بندی مخزنی  اشاره کرد. در این روش با در نظر گرفتن فشار هیدرواستاتیک آب و طراحی سازه زیرزمینی براساس وجود آن از ترکیب آببند‌های غشائی مناسب با پایدارسازی به همراه بتن آب‌بند استفاده می گردد که درآن آب‌بندهای غشائی نقش محافظت از سازه در مقابل شرایط تهاجمی محیطی را دارا بوده و وظیفه اصلی آب‌بندی با بتن می باشد.

این روش آب بندی نسبت به  سطح آبی که پروژه در آنجا واقع شده است به  3 روش قابل انجام است:

الف) روش ECO :

این روش در پروژه‌هایی که سطح آب در طولانی مدت پایین تر از کف فونداسیون قرار داشته و صرفاً نیاز به کنترل نم و رطوبت خاک دارند (Damp proofing) استفاده می‌شود. بهره‌گیری از یک لایه آب‌بند غشائی مناسب به تنهایی توجیه فنی داشته و به لحاظ اقتصادی هزینه ناچیزی دارد.

ب) روش MODERATE :

این روش که در آب‌بندی یک روش کاملا متوسط است می‌تواند فشار هیدرواستاتیک آب را تا ارتفاع محدودی کنترل نماید. در این روش یک لایه آب‌بند غشائی مناسب به همراه بتن آب‌بند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ج) روش PRO :

مصالح آب‌بندی غشائی مورد استفاده در این روش با ایجاد چسبندگی بسیار مناسب با سازه باعث می‌شوند تا در صورت ایجاد هرگونه سوراخ شدگی، نشت به صورت کاملاً موضعی و محدود باشد که بتن آب‌بند مورد استفاده کاملاً در مقابل آن ایستادگی خواهد کرد. این مصالح از جدیدترین نسل آب‌بندهای غشائی بوده و از ضرایب اطمینان بسیار بالایی برخوردارند. همچنین علاوه بر ارائه جزئیات فنی نصب، طرح اختلاط و اجرا خدماتی همچون نظارت و پایش نیز در این روش ارائه می‌گردد

آشنایی با عایق حرارتی الاستومری

در مقالات پیشین در باره عایق حرارتی و انواع آن صحبت کردیم و مزایا و معایب هر یک را بر شمردیم. در این مقاله می خواهیم یک نوع عایق حرارتی دیگر به نام عایق حرارتی الاستومری را به شما معرفی نماییم. اگر بیشتر با این عایق حرارتی آشنا شوید و اطلاعات فیزیکی و فنی آن را در اختیار داشته باشید قطعا عایق حرارتی الاستومری را به عنوان بهترین عایق حرارتی که تا کنون به شما معرفی کردیم بر خواهید گزید.

عایق حرارتی الاستومری چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است ابتدا واژه الاستومر را تشریح کنیم. الاستومر واژه ای متشکل از دو بخش است که قسمت اول آن «الاستو» برگرفته از «الاستیک» و به معنای ارتجاع ‌پذیر و بخش دوم آن «مر» برگرفته از واژه  «پلیمر») است.

 الاستومرها در صنعت کاربرد فراوانی دارند که از جمله این کاربرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 در ساخت محصولات زیادی مانند لاستیک اتومبیل، سیل‌های آب‌بندی، برف پاک‌کن، شلنگ‌ها

الاستومرها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  •  ترموست الاستومرها که در نتیجه حرارت سخت شده و دیگر به حالت اولیه بر نمی‌گردند
  •  ترموپلاستیک الاستومرها که با حرارت حالت ارتجاعی پیدا می‌کنند.

طبق تعاریفی که تا کنون ارائه شد در می یابیم که عایق حرارتی الاستومری یکی از انواع عایق حرارتی و برودتی ست از دسته ترموست الاستومتر ها است که در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوان دارد.

این عایق با حضور خود در صنعت ساخت و ساز به دوران عایق های حرارتی سنتی همچون پشم سنگ پایان داد و به عنوان جدید ترین نوع عایق حرارتی معرفی شد.

ساختار این عایق به صورت سلول بسته است و مقاومت آن در برابر آلودگی, رطوبت, بخار آب و حرارت بسیار بالا میباشد. عایق های الاستومری وزن بسیار سبکی دارند و به دلیل انعطاف پذیری بالا برای عایق کاری انواع تاسیسات ساختمانی, کانال های هوا, لوله های بزرگ, سیستم های گرمایشی و سرمایشی, صنعت خودرو سازی و … مورد استفاده قرار میگیرد.

چرا عایق حرارتی الاستومری به عنوان مدرن ترین و بهترین عایق حرارتی حال حاضر معرفی می شود؟

عایق حرارتی الاستومری دارای ویژگی های بی نظیری است که با تکیه بر آنها در عرصه ارائخعایق حرارتی پیشتاز است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از عایق های الاستومری باعث بهینه سازی مصرف انرژی و صرفه جویی در آن میشود.

 ضریب انتقال حرارتی این نوع عایق بسیار پایین است و مقاومت آن در برابر خوردگی و بخار آب بالا میباشد.

فوم عایق الاستومری را میتوان به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات ویژه نصب کرد و از بی خطر بودن بودن آن مطمئن بود.

 این نوع عایق دوستدار محیط زیست است و هیچ نوع آلرژی و حساسیت پوستی در حین کار با آنها ایجاد نمیشود.

علاوه بر آن طول عمر این عایق ها بسیار بالا می باشد و نگهداری از آنها بسیار آسان است.

انواع عایق حرارتی الاستومری

  •    عایق الاستومری رولی یا ورقه ای
  •   عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی

عایق الاستومری رولی یا ورقه ای

عایق الاستومری رولی یا ورقه ایاین نوع عایق حرارتی برای کار در دیوار در ضخامت های مختلف تولید می شود.به جر کار در داخل دیوار ها این نوع عایق به عنوان روکش لوله های آب یا مخازن نیز بسیار استفاده می گردد. عایق الاستومری رولی در دو نوع ساده و آلومینویمی تولید می شود.

به دلیل شرایط متغیر آب و هوایی برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی باید از عایق هایی استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و اشعه UV داشته باشند. از عایق های الاستومری بدون روکش میتوان در

 عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی

این نوع عایق حرارتی به عایق صوتی معروف تر است تا عایق حرارتی. ساختار غیر هم سطح و سایر مشخصات فیزیکی آن موجب شده است تا این نوع عایق به شدت در کاهش آلودگی های صوتی تاثیر گذار باشد.

عایق شانه تخم مرغی در دو نوع ساده یا موجدار و به دو صورت ساده یا چسب دار تولید میشود. مقاومت این نوع عایق در برابر جذب آب, حرارت, مواد شیمیایی و آسیب دیدگی بسیار بالا میباشد.

امیدواریم با ارائه این مقاله ارزشمند توانسته باشیم شما را با محصولات جدید صنعت ساخت و ساز آشنا کرده باشیم.

طراحی سایت سئو فرندلی


طراحی سایت در مشهد حرفه ای و سئو فرندلی معانی گسترده ای دارد و شامل آیتم ها و گزینه های مختلفی نیز میشود و تمامی این معانی میتواند تاثیر مستقیمی بر سئو سایت و بهینه سازی  رتبه سایت شما در موتور جستجو داشته باشد.



گاهی اوقات حتی طراحی سایت در مشهد با رعایت کلیه اصول گرافیکی نیز تاثیری در سئو سایت شما ندارد شاید دلیل این موضوع این واقعیت باشد که این مساله به خاطر عدم رعایت قوانین بهینه سازی سورس و تصویر باشد که به درستی در طراحی سایت ما رعایت نشده است و نکته دیگر این مساله است که استفاده از تصاویر بیش از حد در دستیابی به رتبه بالاتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو کمکی به ما نمی کند. در عوض شما باید به کیفیت محتوای خود، و متن در وب سایت خود توجه بیشتری داشته باشید.


 گوگل وب سایت هایی را که در مدت زمان کمتری لود میشوند و محتوای اصولی و مفیدی دارند را بیشتر دوست دارد پس همیشه در بهینه سازی وب سایت خود به این دو نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

در واقع به روز رسانی و آپدیت منظم محتوای شما میتواند امتیاز بسیار زیادی برای شما داشته باشد. علاوه بر محتوای غنی و به روز ، شما همچنین باید محتوایی داشته باشید که از وب سایت شما به وب سایت های دیگر پیوند های قوی داده می شود.

توجه به این نکته بسیار مهم و حیاتی است که رعایت تمامی این موارد مستلزم  طراحی سایت در مشهد با رعایت تمامی نکات بهینه سازی سورس میباشد.

چندین نکته برای طراحی سایت اصولی وجود دارد که در این قسمت به برخی از آن ها اشاره میکنیم

1.حجم وب سایت شما!!

سعی کنید برای وب سایتتان محتوا با حجم بالا تهیه کنید، اگر محتوای  صفحات داخلی شما نسبت به سایر وب سایت های رقبایتان کمتر باشد در رتبه بندی موتور جستجو جایگاه بالاتری پیدا نخواهید کرد.

این محتوا میتواند هم شامل محتوا داخل یک صفحه شما باشد هم تعداد صفحات موجود در سایت شما را شامل شود.

 موتورهای جستجو صفحات با حجم محتوایی بالا را بیشتر دوست دارند. این امر به افزایش زمان ماندگاری کاربران در صفحات سایتتان کمک بسیار زیادی میکند.

2-وب سایت های مبتنی بر گرافیک زیبا!!

به نظر من توضیح دادن به کاربران در مورد خدمات وب سایت و محصولات موجود در سایت با استفاده از تصاویر کار راحت تری است. اما نکته مهم و اساسی این مساله است که این تصاویر باید با رعایت کلیه اصول بهینه سازی و سئو تصاویر همراه باشد.

ربات های موتور جستجو قادر به خواندن محتوا درج شده بر روی یک تصویر نیستند. در این مواقع راه حل استفاده از محتوای هر چه بیشتر بر روی تصاویر سایتمان است فقط به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید که در استفاده بیش از حد از تصاویر میتواند نتیجه معکوس داشته باشد.


 

  1. استفاده از HTML.

شما می توانید از word  برای ایجاد فایل های HTML استفاده کنید.در این حالت  می توانید این فایل ها را در وب سایت خود با استفاده از سرویس ftp آپلود کنید.

 

  1. انتخاب یک نام دامنه مناسب

ممکن است تا به حال به این نکته توجه نکرده باشید اما مهمترین نکته در هنگام طراحی وب سایت از دید بازدیدکنندگان انتخاب نام  دامنه سایت شما است. شما باید یک نام تجاری را به عنوان نام دامنه انتخاب کنید یا باید یک توصیف کوتاه از محصول خود داشته باشید. به یاد داشته باشید، هرگز از یک نام طولانی برای دامنه خود استفاده نکنید.همیشه سعی کنید تا حد امکان عبارات کلیدی خود را در دامنه تان به کار ببرید.

 

  1. به روز رسانی محتوا مطالب سایت تان

اگر از به روز کردن محتوا سایتتان غافل شوید، رتبه بندی ضعیفی در موتور جستجو گوگل کسب خواهید کرد وب سایت هایی که همیشه به روز می شوند، دارای رتبه بالاتری نسبت به سایر وب سایت ها که به روز رسانی نمیشوند هستند. بنابراین بهتر است به خاطر داشته باشید که وب سایت خود را به روز نگه دارید تا امتیاز بیشتری به دست آورید.

سایت سئو فرندلی

اکثر شرکت های بزرگ از طراحی سایت ساده و کاربر پسند استفاده می کنند و همچنین توجه بسیار زیادی به محتوای وب سایت خود دارند. این وبسایت ها از نظر سئو بسیار ایده آل و غنی هستند.

 

وبسایت های متعددی نیز وجود دارد که شگفت انگیز و جذاب هستند اما اصول و قوائد سئو در آن ها به درستی رعایت نشده است. در این حالت نمیتوان گفت که این وب سایت ها قدرت لازم را برای کسب جایگاه برتر در موتور جستجو دارند و میتوانند از طریق بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود را رونق دهند.

مهم ترین نکته در هنگام طراحی سایت این مساله است که هدف اصلی شما از طراحی وب سایت چیست؟

آیا فقط میخواهید وب سایت شما دارای ظاهر گرافیکی مناسب باشد یا میخواهید به وسیله ی این وب سایت بتوانید جایگاه خود را در کسب و کارتان ارتقا دهید.

باید توجه داشته باشید که مخاطبان شما چه چیزی  از شما می خواهند و مخاطبان شما چه حجمی از بازار هدف شما را تشکیل میدهند؟

سایت سئو دوست

من پیشنهاد میکنم قبل از طراحی سایت خود تحقیقات لازم خود را انجام دهید  و جامعه آماری هدف خود را بشناسید سپس با توجه با نیاز بازار و مخاطبان خود و شناخت موانع و مشکلات حوزه فعالیت خود اقدام به طراحی سایتی کاربر پسند با رعایت کلیه نکات و قوانین سئو کنید.


بررسی همه جانبه و تخصصی کاربردهای ورق ژئوممبران

ورق ژئوممبران یکی از مهم ترین محصولات از گروه ژئوسنتتیک ها می باشد که در صنعت ساخت و ساز و به خصوص پروژه های آب بندی بسیار از آن استفاده می شود. ورق ژئوممبران همانند ورق ژئوتکستایل یا ورق پلی یوریا که پیش از این بسیار در باره آنها سخن گفته ایم خاصیت عایقی بسیار بالایی دارد و امروز در این مقاله می خواهیم بگوییم که در چه پروژه هایی می توان از این خاصیت های عایقی استفاده کرد.

بررسی تخصصی کاربردهای ورق ژئوممبران در کشاورزی

کاربرد های ورق ژئوممبران در کشاورزی  را می توان در حوزه آب بندی مخازن و استخر ها خلاصه کرد. آب بندی مخازن با ورق ژئوممبران می تواند شامل تالاب ها، حوضه های آبیاری و کانال های آب باشد.

برخی از شایع ترین کاربرد های ورق ژئوممبران در کشاورزی عبارتند از:

  • نگهداری آب آشامیدنی
  • پرورش ماهی
  • هیدروپونیک - تخت های بتونی برای جلوگیری از از دست دادن مواد مغذی و آب
  • Haystack پوشش می دهد
  • عایق بندی  مخازن آب و سوخت، مهار اولیه و ثانویه
  • محافظ نور خورشید و افزایش دمایی بیش از حد در گلخانه ها
  • حفاظت از تجهیزات مزرعه
  • عایق بندی سدها
  • آب بندی استخر جلبک
  • ایجاد پرده سیل برای استفاده در عملیات معدن
  • آب بندی استخرهای نمکی
  • ایجاد سیستم های مدیریت طوفان

با توجه به شرایط خشکسالی که از چند سال گذشته دامن گیر کشور مان شده است اهمیت ذخیره سازی آب، جلوگیری از باد و طوفان و.. بسیار حائز اهمیت است.

 احتباس طوفان، جهت کاهش خشک شدن ذخایر آب مورد استفاده در کشاورزی و حتی آب آشامیدنی  برای استفاده در آبیاری و آب آشامیدنی، با ایجاد حوض خشک، به عنوان وسیله ای برای کنترل سیل یکی از مهم ترین کاربرد های ورق ژئوممبران است. استفاده از نقاط ژئومورفیک در حوضچه ها برای استفاده های تجاری، صنعتی یا مسکونی، موجب میشود تا این حوضجه ها در برابر سایش و خوردگی نیز بسیار مقاوم باشند.

در پایان این بخش به تعداد دیگری از کاربرد های ورق ژئوممبران در کشاورزی اشاره می کنیم:

  • حوضچه های گلف
  • دریاچه های مصنوعی
  • حوضچه های پیش ساخته
  • حوضچه های نگهداری
  • حوضچه تبخیر برای بازیابی نمک
  • استخرهای تفریحی
  • آبشار و استخرهای معماری
  • استخر کوی
  • کانال های آبیاری

هزاران کیلومتر از کانال های آبیاری وجود دارد، که دیوارهای آنها از بتن، خاک رس یا خاک ساخته شده اند. با گذشت زمان،  این دیواره ها ترک می خورند به طوری که آب از طریق آن ترک ها می تواند به بیرون نفوذ کند. تخمین زده شده است که  همین ترک خوردگی های جزئی می تواند تا 50 درصد آب آبیاری را هدر دهد. افزودن ژئوممبران به کانال ها، هدر رفت  آب ذخیره شده را از بین می برد.


بررسی تخصصی کاربرد ورق ژئوممبران در راه سازی

مهم ترین نکته ای که قبل از هر چیز دیگر لازم است تا به آن اشاره کنیم این است که ورق ژئوممبران  نیز همانند ورق ژئوتکستایل با محیط زیست سازگار است و همین عامل خود به تنهایی کافیست تا این محصول کاربردی از خانواده ژئوسنتتیک ها نظر همه اهالی فن را به خود جلب نماید.

حال وقت آن است که به موضوع اصلی این بخش از مقاله بپردازیم و کاربرد های ورق ژئوممبران را در راه سازی بیان نماییم:

کاربرد ورق ژئوممبران در راه سازی

  •  به عنوان یک لایه ضد آب زیر آسفالت عمل می کند.
  • محافظ در برابر مایع های خطرناک زیر و اطراف جاده ها
  • محافظ در برابر مایع های خطرناک زیر و اطراف جاده ها
  • حفاظت از آلودگی های ناشی از نمک هایاضافه شده به جاده
  • محافظت در برابر نفوذ مواد سمی و قابل اشتعال
  • محافظت در برابر خوردگی

بررسی تخصصی کاربرد ورق ژئوممبران در صنایع و معادن

محافظت و جلوگیری از:

  • انبساط میدان نفتی
  • انهدام معدن
  • پیستون حفاری سایت
  • ذخیره / حذف زباله های رادیواکتیو و خطرناک و فاضلاب
  • نگهداری ثانویه مخازن ذخیره سازی بالا و زیر زمین
  • مهار ثانویه مایعات خطرناک در حمل و نقل
  • دفع زباله های آسیاب از عملیات استخراج معادن
  • پرده های بازدارنده ای از جنس پلاستیک
  • لوله های تحت پوشش
  • انسداد ضایعات حیوانی
  • هیدروژن های هوازی و بی هوازی
  • پوشش شناور برای جلوگیری از آلودگی
  • پوشش شناور برای جمع آوری بیوگاز
  • گودال دفع نمک
  • چاله های شکستگی نفت و گاز
  • مخازن نگهداری آتش
  • دفن زباله ها
  • مدیریت زباله مناسب و کارآمد می تواند یک چالش باشد.
  • تثبیت خاک برای جلوگیری از لغزش و فرسایش
  • کنترل خاک های فراوان
  • مدیریت خاک های حساس به یخ زدگی
  • کنترل تبخیر با پوشش شناور برای حوضچه
  • موانع بخار

ما در این مقاله کاربردی سعی کردیم تا ریزترین و جرئی ترین کاربرد های ورق ژئوممبران را مورد بررسی قرار دهیم امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما کاربران گرامی گذاسته باشیم تا به خوبی با محصولات گرو ژئوسنتتیک همچون ورق ژئوتکستایل،ورق ژئوممبران وورق پلی یوریا آشنا شوید.



ترمو پودر یا ملات عایق حرارتی چیست؟

هماان طور که می دانید یکی از عوامل مهم درتأمین شرایط آسایش انسان درفضاهای داخلی، تنظیم درجه حرارت محیط اطراف آنهاست. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن بهترین عایق حرارتی و بهترین مصالح ساختمانی ، ضخامت پوسته خارجی ساختمان به حداقل کاهش یافته،و همین عامل موجب شده تا تبادل حرارتی محیط داخلی و خارجی ساختمان ها با هم به صفر برسد.

ترمو پودر یا ملات عایق حرارتی چیست؟

عایق های حرارتی با حذف تبادل حرارت ما بین داخل و خارج ساختمان میزان هزینه و انرژی مورد نیاز برای تامین  گرمایش وسرمایش فضاهای داخلی را  تا حد زیادی کاهش می دهند.

وقتی بحث عایق کاری می شود فکر همه مالکین به سمت عایق کاری رطوبتی سوق داده می شود و اهمیت عایق کاری حررتی و صوتی انچنان که باید و شاید پر رنگ نیست.

اگر مالکین ساختمان بدانند که عایقکاری حرارتی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اتلاف گرما در فصل زمستان و خنک نگه داشتن فضای داخلی در فصل تابستان دارد و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ منابع انرژی برای استفاده آیندگان به پاکی محیط زیست نیز کمک می کند قطعا به اجرای آن اهمیت بیشتری می دهند.

ما در این مقاله می خواهیم برای آشنایی بیشتر مالکین ساختمان با عایق کاری حرارتی در ارتباط با ترمو پودر یا ملات عایق حرارتی صحبت کنیم و همچنین مشخصات بهترین عایق حرارتی را بیان نماییم.چنانچه برای شما جالب است بدانید ترموپودر چیست و چه کاربردی دارد با ما همراه باشید.

کاربرد ترمو پودر

طبق آماری که در سال 2017 توسط یک مجله معتبر ساختمانی ارائه شد ، به طور متوسط ۵۰ % از تلفات حرارتی ساختمان هایی که عایق کاری نشده اند ناشی از پوسته خارجی ساختمان شامل دیوار،سقف و کف می باشد .

ترمو پودر ماده ای است که آن را همچون ملات درست می کنند و بر روی دیوار می کشند. به عبارتی کاربرد ترموپودر را می توان این گونه بر شمرد:  عایقکاری حرارتی و صوتی داخل و خارج ساختمان (دیوارهای داخلی وخارجی ، کف ساختمان،سقف ،بام و ضد حریق نمودن مصالحی مانند فوم سقف و دیوار

روش استفاده ملات عایق حرارتی 

مانند گچ کاری برای داخل ساختمان و سیمان کاری خارج ساختمان

مزایای ملات عایق حرارتی 

مزایای ملات نسبت به عایق های پانلی پشم شیشه یا پشم سنگ عبارتند از:

۱- عدم ایجاد پل حرارتی در ساختمان :  برخلاف دیگر عایق های حرارتی مثل پشم سنگ و شیشه و فوم که حتی از ابتدا نیز دارای پل حرارتی هستند استفاده از ترموپودر هیچ پل حرارتی در سازه شما ایجاد نمی کند.

۲-  اجرای راحت و آسان : از آن جهت اجرای آن ساده است که  نیاز به تیم تخصصی ندارد و همانند ملات های گچی و سیمانی در ساختمان اجرا می شود.

۳ -  مقرون به صرفه: با جایگزینی گچ و خاک، علاوه بر عایق کاری، هزینه مصالح و اجرای گچ و خاک از هزینه کل ساختمان کسر می گردد (در صورت اجرای عایق های دیگر در ساختمان، اجرای گچ و خاک الزامی است

۴-  کاهش زمان پروژه: با اجرای این ملات دو عمل در یک زمان انجام می گیرد، عایق کاری و حذف گچ و خاک.

۵-  کاهش وزن ساختمان: ۷۰ % از گچ و خاک سبکتر است.

6- دوام همیشگی و نداشتن تخریب و ریزش در اثر مرور زمان

مشخصات فنی ملات عایق حرارتی
  • شکل ظاهری: پودر
  • نحوه اجرا:گچ کاری برای فضای داخلی و سیمان کاری برای فضای خارجی ،روش سنتی(تخته ماله)
  • زیر سازی:نیاز به هیچگونه زیر سازی ندارد
  • پوشش توسط دستگاه
  • تخصص اجرایی  اجرای ساده به روش سنتی، بدون نیاز به تیم تخصصی
  • مکان قابل اجرا   دیوار داخلی و خارجی، کف ، بام ،سقف
  • سطح نهائی بعد از اجرا   : صاف
  • رنگ پس از اجرا:سفید مایل به کرم
  • قابلیت اجرای رنگ:اجرای سفید کاری بر روی عایق و سپس رنگ