پوسترتبلیغاتی، صفحه ای است حاوی تصاویر، نقوش و کلمات که برای آگاهی دادن یا پیام رسانی مورد استفاده قرار می گیرد. به بیانی ساده تر این چنین می توان گفت پوستر وسیله ای برای اطلاع رسانی و آگاهی بین اطلاع دهنده و اطلاع گیرنده است. یک برگه به ظاهر ساده به نام پوستر تبلیغاتی می تواند با متصاویر جذاب و نوشته های از پیش برنامه ریزی شده خود در تحقق اهداف شما نقش به سزایی ایفا نماید.
شاید حتی تصور کردنش برای شما کار ساده ای نباشد اما حقیقت این است که تاریخچه پوستر به دهه 1800 باز می گردد .پوستر در آن زمان بیشتربرای فروش و معرفی محصولات استفاده میشد و اکثر بازاریان به طراحی پوستر روی می آوردند.
در واقع می توان گفت پوستر یکی از اولین شیوه های تبلیغاتی بود که در اوایل قرن 19 به عنوان ابزاری برای ارتباط تصویری بین اطلاع دهنده و اطلاع گیرنده توسعه یافت . پس از دهه 19 طراحی پوستر تبلیغاتی سریعا در جهان گسترش یافته و به یکی از عناصر مهم طراحی گرافیک و بازاریابی تبدیل شد
پوستار های تبلیغاتی همانند کاتالوگ به عنوان یکی از مهم ترین ابزار های اطلاع رسانی یک گرد همایی یا اتفاق یا معرف یک محصول یا برند در موارد بسیاری که به آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد استفاده می شوند. اگر بیرون بروید و به به اطراف خود به خصوص مغازهها و ساختمانها نگاه کنید، پوستر های تبلیغاتی را مشاهده خواهید کرد. از جمله پر کاربرد ترین مکان هایی که می توانید پوسترتبلیغاتی خود را در آنجا نصب کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:
بیلبوردها
به طور کلی در اکثر مکان های پر تردد که اجازه نصب پوستر تبلیغاتی توسط شهرداری برای آن صادر شده باشد می توان به نصب پوستر ها پرداخت.
با توجه به بیاناتی که در خصوص ماهیت پوستر های تبلیغاتی ارائه کردیم به سادگی می توان به منظور توضیح اهداف طراحی پوستر های تبلیغاتی به موارد زیر اشاره کرد:
تفهیم واقعیت یا اندیشهاى به مخاطب
یک نکته مهم و ثابت شده در زمینه بازاریابی با استفاده از پوستر های تبلیغاتی همانند بنر ها این است که هر چقدر تعداد پوسترهای تبلیغاتی در یک ناحیه بیشتر باشد، تأثیر آنها نیز بیشتر خواهد بود.
اما چیزی که حائز اهمیت است این است که استفاده بیش از حد پوسترهاى تبلیغاتی باعث مىشود که به هدف یا هدف هاى مورد نظر نرسیم و ممکن است مردم علیه اندیشهاى که این پوسترها آن را رواج مىبخشند، برانگیخته شوند.
در واقع نکته مهم درباره طراحی و چاپ بنر و پوسترهای تبلیغاتی این است که برگ برنده دست کسی است که به اندازه ای از پوستر ها استفاده کند که موجب آزار و اذیت بینندگان نشود چرا که اگر آزار و اذیتی در کار باشد هزینه طراحی و چاپ پوستر در راه دور کردن مخاطب از شما صرف می شود.
زمان شما برای جذب مخاطب از طریق پوستر تبلیغاتی آنقدر زیاد نیست پس این نکته مهم را به ذهن خود بسپارید که معمولاً مردم فقط نگاهى گذرا به پوسترها مىاندازند و مدت این نگاه آنقدر است که صرفاً آن را تشخیص بدهند. رهگذران فقط در صورتى مدت نگاه آنها طولانى خواهد بود که چیزى خاصى توجه آنها را جلب و علاقهمندى آنها را تحریک کند پس سعی کنید در پوستر های تبلیغاتی خود از جملات بسیار مهیج و جذاب استفاده کنید.
چه کسی می داند که در ته نشین های رسوبی یک جواهر ارشمند و کمیاب زندگی می کند؟
شاید در رسوبات آتشفشان ها یافتن الماس سفید دور از ذهن نباشد اما گوهر کم یاب و قیمتی الماس سیاه را در آتشفشان ها نمی توان یافت. اگر به رنگ مشکی به عنوان رنگ قدرت علاقه مندید و به تبع آن جواهراتی نظیر الماس سیاه بیشتر نظر شما را به خود جلب می کند در این مقاله با ما همراه باشید.
قیقهمانطور که سایر سنگ های زینتی مانند انواع گوناگونی دارند جواهر ارزشمند الماس نیز دارای انواع مختلفی است. ویژگی های الماس های سیاه به طور کامل با ویژگی های الماس های معمولی تفاوت دارند. در زیر به برخی از این تفاوت ها اشاره می کنیم.
طبق تعاریفی که در مقالات گذشته در خصوص الماس معمولی ارائه کردیم حتما می دانید که ساختار الماس های معمولی، به شکل تک بلورهای عظیم،است. اما الماس های سیاه از میلیون ها بلور الماس ریز به هم چسبیده، شکل گرفته اند و دقیقا همین موضوع باعث شده که ساختار شکننده ای داشته باشند.
نکته دیگری که در خصوص ساختار الماس سیاه می توان گفت این است که به جز گرافیت در ترکیب آن هماتیت یا بلور های کنگلومرا به کار رفته که به این گوهر زیبا خاصیت مغناطیسی کمی نیز بخشیده است.
همانطور که امروزه الماسهای رنگی علیرغم کمیاب بودن آنها در طبیعت در فروشگاهها زیاد دیده میشوند، بیشتر الماسهای سیاه نیز به صورت مصنوعی تهیه شده و به بازار عرضه میشوند. معمولا الماسهای سفیدی که کیفیت پایینی دارند در برابر حرارت و پرتوافکنی قرار میگیرند تا رنگ آنها تیره شود. در نتیجه بیشتر الماسهای سیاهی که در بازار دیده میشوند به طور طبیعی به این رنگ در نیامدهاند؛ اما نکته جالب اینجا است که الماس سیاه چه به صورت طبیعی شکل بگیرد یا به طور مصنوعی تیره شود ترکیبات شیمیایی یکسانی دارد.
در گذشته بیشتر جواهرات ارزشمند را با الماس های معمولی می ساختند و الماس سیاه بیشتر کاربرد صنعتی داشت اما امروزه جواهرات الماس سیاه نیز طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و با توجه به کمیاب بودن قیمت بالتری نیز دارند.
الماس سیاه در سه شکل مختلف وجود دارد:
الماس سیاه فانتزی را به سختی تراش می دهند و از آن برای استفاده در جواهراتی مانند گوشواره، گردنبند و انگشتر استفاده می کنند. در حال حاضر شما علاوه بر خرید انگشتر عقیق یا خرید انگشتر فیروزه می توانی در جواهرات خود از انگشتر الماس سیاه نیز به عنوان یک جواهر گران بها استفاده کنسد.
ساختار شیمیایی الماس سیاه درست همانند نوع سفید آن است اما وجود گرافیت در این سنگ، رنگ آن را به سیاه تبدیل میکند. الماس سیاه به دلیل داشتن ساختار چندبلوری، تلالو و درخشش ندارد. این ساختار باعث میشود نور به جای شکست، جذب شود و ظاهر الماس را مات کند.
چه کسی می داند که در ته نشین های رسوبی یک جواهر ارشمند و کمیاب زندگی می کند؟
شاید در رسوبات آتشفشان ها یافتن الماس سفید دور از ذهن نباشد اما گوهر کم یاب و قیمتی الماس سیاه را در آتشفشان ها نمی توان یافت. اگر به رنگ مشکی به عنوان رنگ قدرت علاقه مندید و به تبع آن جواهراتی نظیر الماس سیاه بیشتر نظر شما را به خود جلب می کند در این مقاله با ما همراه باشید.
قیقهمانطور که سایر سنگ های زینتی مانند انواع گوناگونی دارند جواهر ارزشمند الماس نیز دارای انواع مختلفی است. ویژگی های الماس های سیاه به طور کامل با ویژگی های الماس های معمولی تفاوت دارند. در زیر به برخی از این تفاوت ها اشاره می کنیم.
طبق تعاریفی که در مقالات گذشته در خصوص الماس معمولی ارائه کردیم حتما می دانید که ساختار الماس های معمولی، به شکل تک بلورهای عظیم،است. اما الماس های سیاه از میلیون ها بلور الماس ریز به هم چسبیده، شکل گرفته اند و دقیقا همین موضوع باعث شده که ساختار شکننده ای داشته باشند.
نکته دیگری که در خصوص ساختار الماس سیاه می توان گفت این است که به جز گرافیت در ترکیب آن هماتیت یا بلور های کنگلومرا به کار رفته که به این گوهر زیبا خاصیت مغناطیسی کمی نیز بخشیده است.
همانطور که امروزه الماسهای رنگی علیرغم کمیاب بودن آنها در طبیعت در فروشگاهها زیاد دیده میشوند، بیشتر الماسهای سیاه نیز به صورت مصنوعی تهیه شده و به بازار عرضه میشوند. معمولا الماسهای سفیدی که کیفیت پایینی دارند در برابر حرارت و پرتوافکنی قرار میگیرند تا رنگ آنها تیره شود. در نتیجه بیشتر الماسهای سیاهی که در بازار دیده میشوند به طور طبیعی به این رنگ در نیامدهاند؛ اما نکته جالب اینجا است که الماس سیاه چه به صورت طبیعی شکل بگیرد یا به طور مصنوعی تیره شود ترکیبات شیمیایی یکسانی دارد.
در گذشته بیشتر جواهرات ارزشمند را با الماس های معمولی می ساختند و الماس سیاه بیشتر کاربرد صنعتی داشت اما امروزه جواهرات الماس سیاه نیز طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و با توجه به کمیاب بودن قیمت بالتری نیز دارند.
الماس سیاه در سه شکل مختلف وجود دارد:
الماس سیاه فانتزی را به سختی تراش می دهند و از آن برای استفاده در جواهراتی مانند گوشواره، گردنبند و انگشتر استفاده می کنند. در حال حاضر شما علاوه بر خرید انگشتر عقیق یا خرید انگشتر فیروزه می توانی در جواهرات خود از انگشتر الماس سیاه نیز به عنوان یک جواهر گران بها استفاده کنسد.
ساختار شیمیایی الماس سیاه درست همانند نوع سفید آن است اما وجود گرافیت در این سنگ، رنگ آن را به سیاه تبدیل میکند. الماس سیاه به دلیل داشتن ساختار چندبلوری، تلالو و درخشش ندارد. این ساختار باعث میشود نور به جای شکست، جذب شود و ظاهر الماس را مات کند.
چه کسی می داند که در ته نشین های رسوبی یک جواهر ارشمند و کمیاب زندگی می کند؟
شاید در رسوبات آتشفشان ها یافتن الماس سفید دور از ذهن نباشد اما گوهر کم یاب و قیمتی الماس سیاه را در آتشفشان ها نمی توان یافت. اگر به رنگ مشکی به عنوان رنگ قدرت علاقه مندید و به تبع آن جواهراتی نظیر الماس سیاه بیشتر نظر شما را به خود جلب می کند در این مقاله با ما همراه باشید.
قیقهمانطور که سایر سنگ های زینتی مانند عقیق و فیروزه انواع گوناگونی دارند جواهر ارزشمند الماس نیز دارای انواع مختلفی است. ویژگی های الماس های سیاه به طور کامل با ویژگی های الماس های معمولی تفاوت دارند. در زیر به برخی از این تفاوت ها اشاره می کنیم.
طبق تعاریفی که در مقالات گذشته در خصوص الماس معمولی ارائه کردیم حتما می دانید که ساختار الماس های معمولی، به شکل تک بلورهای عظیم،است. اما الماس های سیاه از میلیون ها بلور الماس ریز به هم چسبیده، شکل گرفته اند و دقیقا همین موضوع باعث شده که ساختار شکننده ای داشته باشند.
نکته دیگری که در خصوص ساختار الماس سیاه می توان گفت این است که به جز گرافیت در ترکیب آن هماتیت یا بلور های کنگلومرا به کار رفته که به این گوهر زیبا خاصیت مغناطیسی کمی نیز بخشیده است.
همانطور که امروزه الماسهای رنگی علیرغم کمیاب بودن آنها در طبیعت در فروشگاهها زیاد دیده میشوند، بیشتر الماسهای سیاه نیز به صورت مصنوعی تهیه شده و به بازار عرضه میشوند. معمولا الماسهای سفیدی که کیفیت پایینی دارند در برابر حرارت و پرتوافکنی قرار میگیرند تا رنگ آنها تیره شود. در نتیجه بیشتر الماسهای سیاهی که در بازار دیده میشوند به طور طبیعی به این رنگ در نیامدهاند؛ اما نکته جالب اینجا است که الماس سیاه چه به صورت طبیعی شکل بگیرد یا به طور مصنوعی تیره شود ترکیبات شیمیایی یکسانی دارد.
در گذشته بیشتر جواهرات ارزشمند را با الماس های معمولی می ساختند و الماس سیاه بیشتر کاربرد صنعتی داشت اما امروزه جواهرات الماس سیاه نیز طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و با توجه به کمیاب بودن قیمت بالتری نیز دارند.
الماس سیاه در سه شکل مختلف وجود دارد:
الماس سیاه فانتزی را به سختی تراش می دهند و از آن برای استفاده در جواهراتی مانند گوشواره، گردنبند و انگشتر استفاده می کنند. در حال حاضر شما علاوه بر خرید انگشتر عقیق یا خرید انگشتر فیروزه می توانی در جواهرات خود از انگشتر الماس سیاه نیز به عنوان یک جواهر گران بها استفاده کنسد.
ساختار شیمیایی الماس سیاه درست همانند نوع سفید آن است اما وجود گرافیت در این سنگ، رنگ آن را به سیاه تبدیل میکند. الماس سیاه به دلیل داشتن ساختار چندبلوری، تلالو و درخشش ندارد. این ساختار باعث میشود نور به جای شکست، جذب شود و ظاهر الماس را مات کند.
با توجه به اینکه پروسه طراحی و چاپ بنر پروسه ای هزینه بردار است دقت در چگونگی انجام آن از مرحله طراحی تا چاپ بسیار حائز اهمیت است. هر گونه اشتباه یا ندانم کاری در پروسه چاپ بنر می تواند برای روند بازاریابی شما نتیجه ای معکوس در بر داشته باشد. برای پیش گیری از این اشتباهات و دستیابی به نتیجه ی موفقیت آمیز در مرحله اول باید به تحلیل و بررسی خطاهای دیگران پرداخت و از آنها درس گرفت. با تحلیل و بررسی 5 مورد از اشتباهات رایج در چاپ بنر در این مقاله با شما خواهیم بود.
مکان نصب بنر یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند تاثیرگذار بودن این شیوه تبلببغاتی را تضمین کند.
در هنگام انتخاب مکان مناسب برای نصب بنر تبلیغاتی باید به نکات زیر توجه کنید:
با توجه به نکاتی که در این بخش از مقاله ذکر شد در می یابیم که یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در چاپ بنر انتخاب مکان نصب و به تبع آن انتخاب سایز بنر اشتباه است.
انتخاب یک عکس با کیفیت و جذاب بهتر است از استفاده بی رویه از عکس های بی کیفیت
این شعاری است که بزرگترین شرکت های تبلیغاتی در زمینه چاپ بنر سر می دهند. شرکت هایی که برای طراحی بنر خود از عکس های زیادی استفاده می کنند، بسیار کار اشتباهی را در طراحی بنر انجام می دهند زیرا یک عکس جذاب می تواند نگاه مخاطب را به قدری به خود جذب نماید که حتی نام برند تبلیغ کننده را با آن عکس به خاطر بسپارد.
یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در چاپ بنر این است که از در بنر تبلیغاتی خود از چندین عکس بی کیفیت استفاده کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر کس کیفیت را فدای کمیت کرده شکست خورده.
بنر تبلیغاتی که عنوان ندارد صد در صد بیننده خود را به سرگردانی می کشاند. پر واضح است که یک بنر تبلیغاتی نصب شده در یک نقطه شلوغ از شهر میزبان مخاطبانی است که خیلی فرصتی برای مطالعه ندارند پس با انتخاب یک عنوان مناسب و کاربردی با یک جمله کار را تمام کرده و هدف تبلیغ خود را به مخاطب القا کنید.
نکته مهم: بنری دارای قدرت بیان کافی می باشد که عنوان مناسبی در آن استفاده شده باشد.
استفاده از نام و لوگوی شرکت برای عنوان بنر کار اشتباهی در طراحی بنر می باشد. این موضوع به خصوص برای شرکت هایی که به صورت نوپا در این زمینه فعالیت دارند صدق می کند زیرا ابتدا باید روی عنوان بنر خود کار کنند و بعدها روی برند و یا لوگو کار کنند.
یکی از اشتباهات رایجی که طراحان در بنر انجام می دهند استفاده از متن طولانی می باشد. بنابراین بهتر است از متن های کوتاه و پر مفهوم برای بنر خود استفاده کنید حتی اگر دو جمله باشد. .خیلی ها هستند که تصورشان این است که چون برای چاپ بنر هزینه کرده اند پس باید همه آنچه می خواهند به مشتریانشان بگویند در دل بنر جای دهند. ما در این بخش از مقاله مجددا تاکید می کنیم که این کار بسیار اشتباه است.
نه آدرس مکان نه ایمیل نه شبکه های اجتماعی، فقط و فقط شماره تماس یا وب سایت خود را در بنر تبلیغاتی تان بنویسید.
اطلاعات تماس تنها پل ارتباطی بین مخاطبان و شما می باشد. پس توجه به آن بسیار مهم است که آن را در بنر خود به کار ببرید و گرنه طراحی بنر کار بیهوده ای خواهد بود. البته در نوشتن اطلاعات تماس با تمام جزئیات نباید زیاده روی کنید زیرا مخاطبان زمان کافی برای ثبت آن نخواهد داشت پس بهترین راه حل درج وب سایت یا یک شماره تماس به صورت درشت می باشد تا مخاطبان بتوانند آن را به ذهن بسپارند.
امیدواریم با شناخت کامل اشتباهات رایجی که در طراحی و چاپ بنر تا کنون شاهد آن بوده ایم بتوانید قدمی در باب پیشگیری از رخ داد مجدد آنها برداشته و در زمینه چاپ بنر موفق باشید.