akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

بلیت های جشنواره فیلم فجر را چطور خریداری کنیم؟

بلیت های جشنواره فیلم فجر را چطور خریداری کنیم؟

اخبار فرهنگی هنری پایشگر-در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر می‌توانید می تانید از فردا با مراجعه به سایت جشنواره ، فیلم هایی را که امسال نمایش داده می شوند، خریداری کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،جشنواره فیلم فجر هر سال در دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزبان علاقه‌مندان سینما می‌شود. امسال هم طبق روال سال‌های گذشته می توان بلیت فیلم‌های جشنواره را هم به صورت پیش خرید (سری ۱۱ تایی) و هم به صورت تکی در زمان برگزاری جشنواره خرید کرد. برای خرید بلیت به صورت پیش خرید باید از ساعت ۱۰ صبح یکشنه ۳۰ دی ماه (فردا) به سایت Fajr.cinematicket.org مراجعه کنید.

علاقه‌مندان سینما برای خرید بلیت جشنواره به صورت سری باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

*بهتر است قبل از خرید و مراجعه به سایت فوق، جدول نمایش فیلم‌ها در سینما‌های مردمی را از طریق این لینک مشاهده و سینما و سانس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

*هر نفر با کد ملی خود می‌تواند ۳ انتخاب و در مجموع ۴ سری بلیت خریداری کند. (هر سری شامل ۱۱ بلیت برای ۱۱ روز و مخصوص یک نفر است)

*بهای هر سری بلیت برای سینما‌های مختلف در شهر تهران مطابق جدول زیر است:

گروه الفپردیس آزادی، فرهنگ، پردیس کورش، پردیس مگامال، ایران مال، آستارا، شکوفه، استقلال، جوان، ماندانا، پردیس زندگیهر سری
۱۳۲هزار تومان
تکی

۱۵ هزار تومان

گروه بپردیس راگا، پردیس کیان و پردیس تماشاهر سری
۸۸ هزار تومان
تکی

۱۰ هزار تومان

*در پایان، صندلی‌های خود را انتخاب کنید. در صورت انتخاب نکردن صندلی این کار توسط سامانه انجام می‌شود.

*سایت فروش بلیت مردمی جشنواره فیلم فجر از یکشنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۱۰ صبح باز می‌شود و تا ساعت ۲۲ روز دوشنبه اول بهمن ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

* برای دریافت بلیت‌های خود در تاریخ‌های ۵ و۶ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح با در دست داشتن کارت ملی و کد پیگیری سامانه به نشانی زیر مراجعه کنید: خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش، پردیس سینمایی ملت، بخش پیش فروش بلیت جشنواره فیلم فجر، طبقه اول.

*همچنین امکان تحویل با پیک (فقط محدوده مناطق ۲۲ گانه شهر تهران) و با هزینه ۱۰۰۰۰ تومان وجود دارد. در هنگام خرید با انتخاب گزینه «ارسال با پیک»، بعد از نهایی شدن خرید می‌توانید زمان و آدرس دقیق تحویل بلیت‌های خود را مشخص کنید تا بدون مراجعه حضوری بلیت خود را تحویل بگیرید.

*در صورتی که در مراحل خرید در سامانه به مشکلی برخورد کردید، پنجره‌های مرورگر را کاملا بسته و از ابتدا مراحل خرید را آغاز کنید. همچنین در صورت بروز مشکل یا سؤال به‌هنگام خرید با شماره ۷۵۳۹۱ (داخلی یک) تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین در سایت فروش اقدام کنید.

*بلیت خریداری شده قابل استرداد یا تعویض نیست.

گفتنی است سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از تاریخ ۱۰ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و سالگرد چهل سالگی انقلاب برگزار خواهد شد.

۶ نکته برای مهاجرت به کانادا

۶ نکته برای مهاجرت به کانادا


آیا شما مشخصات ورود اکسپرس خود را ایجاد کرده اید، اما ناراضی هستید با نمره CRS (رتبه بندی سیستم جامع)؟ شاید شما هنوز درخواست برنامه مهاجرت به کانادا خود را آغاز نکرده اید زیرا احساس می کنید که امتیاز کافی ندارید؟ نگران نباش! در این مقاله، ما شش راهنما برای بهبود مهاجرت به کانادا به شما می دهیم.

به خاطر داشته باشید که نمره CRS بالاتر شما شانس شما را بهتر می کند، زیرا مهاجرت کانادا یک سیستم مبتنی بر شایستگی است. این قانون برای هر کسی است که مایل به مهاجرت به کانادا است، آیا شما دارای تابعیت در امارات متحده عربی هستید یا خیر. اگر، با این حال، شما در حال حاضر در امارات متحده عربی زندگی می کنید، احتمالا باید راهنمای ما را در مورد نحوه مهاجرت از امارات متحده عربی به کانادا اولویت بندی کنید.

۱) برگرداندن آیلتس شما

به عنوان یک یادآوری، آزمون تست زبان انگلیسی شما (IELTS) توانایی شما را در صحبت کردن، خواندن، نوشتن و گوش دادن به زبان انگلیسی نشان می دهد. پس از ایجاد نمایه اکسپرس ورود شما می توانید آزمون خود را IELTS به عنوان آنجا که می خواهید برای بهبود نمره خود را دوباره. اگر شما نمره بالا برای IELTS خود را، شما می توانید حداکثر ۱۶۰ امتیاز کسب کنید!

بنابراین، در حالی که شما در استخر اکسپرس صبر کنید، توصیه می کنیم که به تلاش برای بهبود مهارت های انگلیسی خود ادامه دهید. این آزمون می تواند عامل تعیین کننده در مهاجرت شما باشد. همچنین، به یاد داشته باشید کانادا استان دو زبانه است، به این معنی که شما می توانید امتیاز بیشتری برای مهاجرت کانادا برای توانایی های فرانسوی خود کسب کنید که نتایج TEF شما نشان داده شده است.

6 نکته برای مهاجرت به کانادا6 نکته برای مهاجرت به کانادا

بهبود مهاجرت کانادا خود با تجدید IELTS خود!

۲) نامزدی ولایتی را تأمین کنید

در حال حاضر شما ممکن است بدانید که گرفتن نامزدی استانی (PN) به شما مجموع ۶۰۰ امتیاز CRS را می دهد. اگر شما می توانید یک PN را نگه دارید، تقریبا قطعا در قرعه کشی اکسپرس بعدی انتخاب می شود، به عنوان حداقل نقطه قطع به طور متوسط ​​حدود ۴۵۰٫

متأسفانه این ساده ترین کاری نیست. شما نیاز دارید تا با نیازهای در حال تغییر هر ۱۳ استان و قلمرو کانادا و همچنین الزامات بیش از ۵۰ زیرمجموعه برنامه های نامزدی استان (PNP) باقی بمانید. خوشبختانه ما برای کمک به اینجا هستیم. به طور منظم به صفحه ما اختصاص داده شده به همه چیز PNP اینجا و ما شما را به روز نگه دارید.

۳) یک پیشنهاد شغلی بگیرید

یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی می تواند تفاوت زیادی در درخواست مهاجرت شما داشته باشد. اگر شما یک را دارید، می توانید به میزان ۲۰۰ امتیاز CRS بر اساس نوع کاری که انجام می دهید، امتیاز دهید. این نیز یک الزام ضروری برای چند PNP است، بنابراین شما واقعا از آن بهره مند خواهید شد.

ما توصیه می کنیم در اسرع وقت به دنبال شغل ها بروید. اگر نمی دانید کجا شروع جستجوی خود را انجام دهید، نگران نباشید. کانادا منابع متعددی را در اختیار شما قرار می دهد، مانند بانک کار کانادا. ثبت نام برای بانک کار برای در تماس با صدها نفر از کارفرمایان کانادایی به دنبال کارگران ماهر مانند شما. سایر خدمات مشابه شما ممکن است از آن استفاده کنید LinkedIn، Indeed.ca و Monster.ca.

یک پیشنهاد شغلی برای بهبود نقاط مهاجرت کانادا را تأمین کنید
۴) ادامه آموزش تربیتی

کانادا واقعا ارزش آموزش و پرورش دارد و به همین دلیل مایلند پاداش کسانی را که به سختی تحصیل کرده اند، پاداش دهند. اگر شما دارای مدرک تحصیلی یا تحصیلات عالی دیگر هستید که سه سال تحصیل به آن نیاز دارید، می توانید به ۱۲۰ امتیاز CRS برسید. علاوه بر این، اتمام برنامه یک سال دیگر می تواند هشت امتیاز کسب کند.

یکی دیگر از نکات مهم این است که تحصیلات عالی خود را در کانادا با تحصیل ویزا ادامه دهید. نه تنها امتیازات را برای مدارک تحصیلی کسب می کنید، بلکه شما همچنین می توانید تجربه کاری کانادا را به دست آورید که در نهایت می تواند به شما در ارائه پیشنهاد شغلی کمک کند.

۵) یاد بگیرید چگونه امتیازات دو طرفه کار کنید

اگر می خواهید با همسر یا شریک زندگی مشترک خود مهاجرت کنید، می توانید نقاط اضافی CRS کسب کنید، اما این به همان اندازه ساده نیست. در حقیقت، لیست او در برنامه شما همچنین می تواند نقاط ضعف شما را تحت تاثیر قرار دهد اگر آنها نمره سرمایه انسانی بالا CRS را ندارند.

به عبارت دیگر، اگر دیگران دارای اهمیت زیادی در تجربه کاری داشته باشند، نمره IELTS بالا و مدارک عالی، می توانند CRS شما را افزایش دهند. این به این دلیل است که کانادا چندین امتیاز CRS را که شما می توانید به همسر خود بفروشید، اگر شما آنها را به عنوان یک متقاضی دوم ثبت کنید، رزرو کنید. اگر او سرمایه انسانی بالایی نداشته باشد، این نقاط همچنان برای آنها ذخیره می شود، اما آنها کمتر از آن درآمد کسب خواهند کرد و در نهایت نمره کل CRS خود را کاهش خواهند داد.

۶) امتیاز مهاجرت کانادا از برادران شما

این احتمالا اساسی ترین نکات در لیست ما است و هنوز بسیاری از مردم این را نمی دانند! اگر شما یک برادر یا خواهری دارید که شهروند کانادا هستید یا اگر آنها در این کشور به عنوان اقامت دائم زندگی می کنند، می توانید ۱۵ امتیاز اضافی برای CRS کسب کنید.

این برادر یا خواهر حتی به خون شما وابسته نیستند. آنها می توانند خواهر یا برادر موردنظر شما باشند یا خواهر یا برادر شما در قانون باشند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را در نمای ورود اکسپرس خود ذکر کنید.

خواهر و برادر شما می تواند نقاط مهاجرت کانادا را بهبود بخشد

به دنبال این ۶ نکته مطمئنا نقاط مهاجرت کانادا را بهبود خواهد بخشید. با این حال، بهترین راه برای بهبود برنامه شما با کمک یک تیم حرفه ای است. ما  همیشه آماده هستیم تا مهاجرت خود را به دست کارشناسان خود منتقل کنیم.

قسمت اول: معرفی زبان مردم کانادا

قسمت اول: معرفی زبان مردم کانادا

مردم کانادا به زبان های بسیاری  سخن می گویند، بازتابی از تاریخ طولانی کشور و ریشه های استعماری باعث بوجود آمدن این عامل شده است. از دیدگاه رسمی، کانادا یک کشور دو زبانه است که هر دو زبان فرانسه و انگلیسی به عنوان زبان های ملی به رسمیت شناخته می شوند، اما زبان های غیر رسمی ای که در این کشور صحبت می شود از زبان آلمانی و اسپانیایی به پنجابی و چینی نیز می رسد. این شامل تعداد زیادی از زبان های مادری است که می تواند در سراسر کشور شنیده شود، به ویژه در شمال کانادا. بر اساس آخرین اطلاعات سرشماری، بیش از ۵۰ زبان متمایز وجود دارد و بسیاری از زبانهای بومی بیشتر در کانادا صحبت می شوند که به ۱۱ گروه زبان بومی طبقه بندی می شوند. از آنها، فقط Ojibway، Inuktitut و کری توسط گروهی از سخنرانان به اندازه کافی بزرگ صحبت می شود که در نظر گرفته شود. زبان های سلیشان نیز در Plateau شمال غربی استفاده می شود، در حالی که زبان ایروکو و زبان Algic در منطقه فرهنگی شرقی وودگلز صحبت می شود. اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را دارید بهتر است زبان های انگلیسی و فرانسه را یاد داشته باشید ، اگر علاقه مند هستید تا بفهمید مردم کانادا به چه زبان هایی صحبت می کنند تا انتهای مقاله بعدی با ما همراه باشید.

فرانسوی و انگلیسی در کانادا

انگلیسی و فرانسوی زبانهای رسمی کانادا هستند و هر دو در نهادهای دولتی فدرال استفاده می شوند. اساسا این بدان معنی است که عموم مردم حق ارتباط برقرار کردن و دریافت خدمات از موسسات دولتی فدرال را در زبان انگلیسی یا فرانسوی دارند و کارمندان دولت فدرال می توانند در زبان رسمی خود در زبان دو زبانه تعیین شده کار کنند .

دولت فدرال کانادا متعهد به پیشرفت برابری و وضعیت زبان انگلیسی و فرانسوی در جامعه کانادایی است و حمایت از توسعه جوامع اقلیت های زبانی انگلیسی و فرانسوی را پشتیبانی می کند. منشور حقوق و آزادی های کانادا حقوق زبان را در کانادا تعریف می کند و قانون زبان رسمی، وظایف موسسات دولتی کانادایی را در سطح فدرال مشخص می کند.

در حال حاضر کانادا، فرانسوی و انگلیسی اول زبان یا زبان مادری ۲۳٫۲ درصد و ۵۸٫۸ درصد از جمعیت کانادایی است. با توجه به توزیع جغرافیایی، ۹۵ درصد از کسانی که در کبک زندگی می کنند به زبان فرانسه صحبت می کنند و ۴۵ درصد آنها دو زبانه (فرانسوی / انگلیسی) هستند. اکثریت مردم  در بقیه کانادا انگلیسی صحبت می کنند، و ۷٫۵ درصد می توانند به زبان فرانسه صحبت کنند. کمربند دو زبانه ای از کانادا، که در آن ۶۳ درصد از کانادایی های دو زبانه ای ساکن است، کبک، شمال شرقی انتاریو و بخش های اوتاوا را پوشش می دهد. در کبک، میزان دوزبانه در دو دهه گذشته از ۲۶ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

تاریخ سیاست دو زبانه کانادا را می توان به قانون آمریکای شمالی در سال ۱۸۶۷، که به طور رسمی اجازه استفاده از زبان های فرانسوی و انگلیسی را در جلسات پارلمانی و جلسات دادگاه های فدرال می دهد، پیگیری می کند. بخش ۱۳۳ این قانون همچنین تصریح کرد که انگلیسی ها و فرانسوی ها باید در نشریات و پرونده های مجلس استفاده شوند و قوانین باید در هر دو زبان رسمی اعمال شود.

تمبرهای فدرال در سال ۱۹۲۷ در انگلیس و فرانسه آغاز شد و در سال ۱۹۳۶، اسکناس نیز دو زبانه شد. ادارۀ ترجمه، یک نهاد فدرال در سال ۱۹۳۴ توسط قانون مجلس تشکیل شد و در سال ۱۹۵۹، ترجمه مجدد در مجلس عوام ارائه شد.

تغییرات بیشتر در سال ۱۹۶۹ اتفاق افتاد، زمانی که پارلمان کانادا اولین قانون رسمی زبان را تصویب کرد، که زبانهای رسمی و فرانسوی را به عنوان زبان رسمی در همه نهادهای فدرال مورد استفاده قرار داد. در میان دیگر موارد، ACT اعلام کرد که همه کانادایی ها حق دارند که در دادگاه ها و دادگاه های فدرال به زبان رسمی انتخاب شوند. در نهایت، در سال ۱۹۹۷، یادداشت تفاهم بین دبیرخانه هیئت خزانه داری و میراث کانادا، تمام ادارات را به دلیل اقلیت های رسمی زبان پاسخگو بود.

قسمت اول: معرفی زبان مردم کانادا
قسمت اول: معرفی زبان مردم کانادا

زبان فرانسوی در کانادا

در قرن هفدهم، مهاجران اولیه فرانسه دومین مستعمره در آمریکای شمالی را تاسیس کردند: Acadia، در حال حاضر در حال حاضر نوا اسکوشیا؛ و نیو فرانسه، در حال حاضر استان کبک است.
بین سال های ۱۷۵۵ و ۱۷۶۳، ۱۰،۰۰۰ از ۱۴۰۰۰ نفر که در Acadia زندگی می کردند توسط انگلیس اخراج شده بودند، اما بسیاری از این تبعید ها پس از آن در نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد و نووا اسکاتا به سر می بردند و در آنجا دوباره به سایر اقلیت هائی که از اخراج فرار کرده بودند، . در حال حاضر در حال حاضر حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر در این سه ولایت وجود دارند که زبان مادری آنها به زبان فرانسوی هستند که اکثریت آنها مستقیما از آکادیا های اصلی هستند.

نیواورلئان در کانادا به آرامی رشد کرد و جمعیت آن ۱۳ هزار نفر در سال ۱۶۹۵ شروع شد و تا سال ۱۷۶۳ به ۷۰ هزار نفر افزایش یافت که مستعمره انگلیس شد. پس از تسخیر بریتانیا در نیو فرانسه، مهاجرت از فرانسه به شدت کاهش یافت و تا آغاز قرن بیست و یکم، زمانی که مهاجرت فرانسوی در تمام اوقات بالا بود، دوباره نیافت. امروزه تعداد افرادی که در فرانسه زندگی می کنند در کبک زندگی می کنند بیش از ۵٫۵ میلیون نفر است، در حالی که مناطق غرب کویت، از انتاریو تا بریتیش کلمبیا، تقریبا ۸۰۰،۰۰۰ فرانکفوکس هستند.

با توجه به جمعیت بزرگی از ساکنان فرانسوی، می توان با خیال راحت فرض کرد که انجمن فرانکوفو کبک در آینده به خوبی به زندگی ادامه می دهد، به خصوص هنگامی که شما قوانین اخیر را که اهداف احترام به حقوق این جوامع را در نظر می گیرند، در نظر بگیرید. از سوی دیگر، در خارج از نیوبرانزویک و انتاریو، بقای جوامع فرانسوی بیشتر به مراتب کمتر مشخص است. داده های سرشماری اخیر نشان می دهد که در حداقل سه استان (بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و نیوفاندلند) جمعیت زبان فرانسوی در حال کاهش است به شدت به علت جذب اکثریت انگلیسی زبانان است.

متخصصان زبان مطالعات متعددی درباره زبان فرانسه، به ویژه از دهه ۱۹۶۰، در مناطق مانند دریای نواحی، نیوفاندلند، کبک و انتاریو انجام داده اند، در هر دو مناطق روستایی و شهری، اما تاکنون چهار استان غربی نسبتا نادیده گرفته شده اند به تازگی.

به طور کلی، Acadians و سخنرانان فرانسوی و کانادایی به راحتی یکدیگر را درک می کنند، علیرغم این واقعیت که برخی از تفاوت های جزئی در نوع فرانسوی آنها صحبت می کنند. فرانسوی Acadian که در Maritimes و در بعضی از کبک ها صحبت می شود، ویژگی های خاص آوایی خاص خود را دارد، از قبیل استفاده از واکه “u” به جای باز “o”. همچنین با کلمات متعدد که از مناطق فرانسه که از آن آنها مهاجرت کردند، مناطق جنوب لور.

فرانسوی کانادایی، در حالی که در یک منطقه وسیع جغرافیایی صحبت می کند و تفاوت های منطقه ای خاصی در واژگان و تلفظ (مونترال، کبک، مرکزی کبک، ساگنای لاک سنت ژان، دره اتاوا، شمال انتاریو، و غیره)، بسیار بیشتر است همگن از فرانسوی اروپایی، که تغییرات را از منطقه به منطقه نشان می دهد بیش از یک قلمرو کوچکتر.

زبان انگلیسی یا زبان انگلیسیها به عنوان زبان شناس آنها را فراخوانده است؛ همچنین تاثیر زیادی بر فرانسوی های کانادایی گذاشت، مخصوصا در قرن نوزدهم و نیمه اول قرن بیست و یکم. در طول آن دوره، فرانسوی تحت عنوان زبان انگلیسی در بسیاری از بخش های جامعه کانادایی تحت سلطه قرار گرفت و به همین ترتیب، بسیاری از واژگان و عبارات آن در سخنرانی فرانسوی رایج بود.

در طول دو قرن گذشته، بسیاری از خلبانان فرانسوی کانادایی – افرادی که بر این باورند که حفظ خلوص فرانسوی کانادایی مهم است و احساس افتخار در داخل کشور کانادایی فرانسوی را حفظ می کنند، از ریشه کن کردن زبان انگلیس حمایت کرده اند؛ یک تلاش است که در مناطقی از قبیل کبک، شروع به پرداخت می کند.

 معرفی زبان مردم کانادا
معرفی زبان مردم کانادا

زبان انگلیسی در کانادا

اگر چه زبان انگلیسی در کانادا قبل از قرن نوزدهم شنیده می شد، نه سخنرانان کافی کافی و نه ویژگی های قابل توجهی در زبان وجود داشت که بتوان آن را به هیچ عنوان غیر از انگلیسی انگلیسی تعبیر کرد. با این حال، بین ۱۸۲۵ و ۱۸۴۶، بیش از نیمی از میلیون مهاجر به طور مستقیم از انگلیس به کانادا درآمدند و در سال ۱۸۷۱ بیش از ۲ میلیون نفر در کانادا جزایر بریتانیا را به عنوان سرزمین اصلی خود فهرست کردند. این کانادایی های جدید با نوعی از انگلیسی هایی که از پدر و مادرشان در میهنشان آموخته بودند، به ارمغان آوردند و شباهت اندکی به آنچه که اغلب به انگلیسی Standard British English یا Standard English می گویند، به ارمغان می آورد.
به گفته کارشناسان، بعید است که مهاجران بریتانیایی در کانادا تحصیلات عالی داشته باشند. به این ترتیب، آنها با “فرم مناسب” انگلیسی که با آنها به عنوان مثال، توسط فارغ التحصیلان دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج سخن گفته نشد. در عوض آنها یک نوع “گاه به گاه” انگلیسی را به کشور آوردند، این شرایط باعث شد اقلیت مهاجرین تحصیلکرده، از جمله یک خانم به نام سوزانا مودی، که کتاب “اوجش را در بوش” (۱۸۵۲) نوشته بود، بیوگرافی در مورد مبارزاتش با زبان انگلیسی کانادایی است. با این وجود، نوع انگلیسی که در اوائل قرن نوزدهم کانادا معرفی شد، به هیچ وجه استاندارد نبود. انگلیسی صحبت شد، که اغلب از منطقه ای است که سخنرانان از آن سخن می گویند، مانند ایرلند، یورکشایر یا دون.

وقتی افراد به دور از میهن خود حرکت می کنند، دو چیز به زبانشان رخ می دهد. اول، تاثیر مستقیمی بر تغییرات در دستور زبان و تلفظ در زبان پدر و مادر فرار می کند؛ و دوم، تغییرات عمده ای در واژگان و کلمات عامیانه به وجود می آورد تا کاربران آن بتوانند سخنرانی خود را در شرایط جدید خود قرار دهند. این قطعا موردی برای مهاجران انگلیسی بود که برای ایجاد یک زندگی جدید به کانادا آمدند.

اگر چه در تلفظ انگلیسی انگلیسی و کانادایی کمی متفاوت است، تفاوت های دستوری چند عدد است. این به این دلیل است که همه تغییرات عمده ای که بر ساختار دستوری انگلیس تأثیر گذاشتند، در انگلستان خیلی خوب پیش رفتند تا بیشتر مردم به کانادا مهاجرت کنند.

امروزه زبان انگلیسی، زبان برجسته ای است که در کانادا صحبت می شود، زبان اول برای تقریبا ۶۰ درصد از جمعیت است. حتی در مناطقی که زبان فرانسه بیشتر شنیده می شود، اکثر ساکنان می توانند حداقل برخی از انگلیسی ها صحبت کنند و تقریبا نیمی از آنها دو زبانه هستند، به این معنی که آنها به زبان فرانسه و انگلیسی مسلط هستند.

زندگی رویایی در پایتخت ایالت نوناووت شهر ایکالوئیت

زندگی رویایی در پایتخت ایالت نوناووت شهر ایکالوئیت

اگر شما قصد مهاجرت به کانادا دارید بازدید از شهر ایکالوئیت پایتخت نوناووت می تواند یک مرز مدرن برای بازدید کنندگان باشد . این شهر با داشتن هوای سرد ولی بسیار زیبا است .

این یک مکان در نوناووت است که شما می توانید shawarma بخورید، یا شما می توانید دستور غذای کلاسیک بدهید. لژیون سلطنتی کانادا در این شهر  یکی از بهترین سالن های رقص در شمال را دارد که دارای قدمت  ۶۰ ساله است و این شهر از لحاظ غذا و نوشیدنی ها خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید را ارائه می دهد. اگر فقط می خواهید در یک هتل با یک بطری شراب بمانید و یک فیلم تماشا کنید، می توانید این کار را هم انجام دهید – اما اگر فقط به دیدن شهر می روید , می توانید از جاهای دیدنی بازدید کنید.

تجربیات بزرگ و کوچک

اپراتورهای گردشگری محلی ارائه طیف گسترده ای از خدمات، و در حالی که تابستان در اینجا فوق العاده است – پیاده روی و ماهیگیری در Sylvia Grinnell پارک حیاط در لبه شهرستان – ایکالوئیت در زمستان بهشت بهشت برفی است.

 

علاوه بر مشاهده آئورورا و ماهیگیری یخی (دو گزینه فوق العاده برای کسانی که از شمال به شمال) هستند، سازندگان محلی سگ های برقی، تورهای برفی، کارگاه های ساخت آگول، اسکی و تفریحات اسنواش را در منطقه پشت صحنه ارائه می دهند. شما می توانید در برخی از تجربیات کاملا قطعی قطب شمال در یک شهر بزرگ، همه در میان چشم انداز چشمگیر تاندرا جزیره بافین، خیلی راحت را در یک لحظه بسته کنید و اگر احساس کنید که پس از یک آبجو سزاوار (و انجام می دهید)، زندگی شبانه شهر خیلی برای غذا، نوشیدن و موسیقی محلی ارائه می شود.

اگر شما محتوا را فقط به سرگردان در اطراف، موزه شهر و بازدید کنندگان مرکز هر دو ارزش بازدید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایکالوئیت و فرهنگ نوناووت . شما ممکن است هنر و سوغاتی در آنجا پیدا کنید، اما اگر هنوز به دنبال چیزی برای رفتن به خانه هستید، می توانید وقت خود را صرف بررسی فروشگاه های چندگانه کنید که از بهترین هنرهای زیبا در نوناووت – حکاکی، چاپ و پوشاک ساخته شده از مهر و موم است.

زندگی رویایی در پایتخت ایالت نوناووت شهر ایکالوئیت
زندگی رویایی در پایتخت ایالت نوناووت شهر ایکالوئیت

می دانید که کجا هستی

در حقیقت تاریخی در ایقالیت وجود دارد، تا مطمئن شوید. گنبد سفید، بقیه عملیات خط دفاعی زودهنگام (DEW) خطوطی که در طول جنگ سرد در سراسر قطب شمال گسترش یافت، برای هشدار دادن به بمب افکن های شوروی سابق، از شهر قابل مشاهده است. پیشاپیش شرکت خلیج فارس قدیمی هادسون هنوز در حومه آپکس نشسته است. شما می توانید از این خودتان بازدید کنید یا تور گشت و گذار را به صورت محلی ارائه کنید، که همچنین شما را به برخی مواقع ضروری و فروشگاه های بوتیک سوار می کند.

 

با این حال، حوادث عجیب و غریب در تاریخ این اماکن، در نزدیکی دهانه خلیج فاربیشیر قرار دارند. در حالی که احتمالا شانس بازدید از آن را نخواهید یافت، ارزش این را دارد که داستان را بدانید.

خلیج فاربیشیر

نام قبیله ایکالویت و نام پایدار خلیج که در آن قرار دارد – به خاطر مارتین فریبیشر، مهاجر بریتانیایی که توسط ملکه الیزابت برای بررسی و استفاده از مواد معدنی برای امپراطوری خود در سال ۱۵۷۶ شروع به کار کرد، به نام “مارتین فریبیشر” یک قهرمان و یک دزد دریایی، Frobisher هیچ دوستی به Inuit بود. در طول سه سفر او به خلیج فارس، او ابتدا در معرض فروش قرار گرفت و سپس Inuit را به قتل رساند و در خارج از کشور به سر می برد و سپس در سرزمین های خارجی جان خود را از دست می داد. در سال ۱۵۷۸، فریبیشر به انگلستان با ۱۱۰۰ تن سنگ معدن غیرقابل بازگشت بازگشت و مقدار زیادی از خون را که توسط دو طرف فرو ریخته بود، کنار گذاشت.

سه سال پس از آن، چارلز فرانسیس سالن در سال ۱۸۶۱-۶۲ به قطب شمال رفت و سعی کرد تا سرنوشت هژمونی از دست رفته سفر سر جان فرانکلین را بیابد. در سفرهای خود، از خلیج فبریسبور بازدید کرد و در مسیر اصلی خود، کشف تاریخی قابل توجهی را به نمایش گذاشت. Inuit که او ملاقات کرد او را به محل به نام Kodlunarn جزیره – در Inuktitut امروز، احتمالا Qallunaan یا جزیره سفید مرد – در نزدیکی دهانه خلیج. وی با اشاره به حقیقت شگفت انگیز سنت شفاهی اینویت، رهبران او توانستند جزئیات و جزئیات مارتین فریبیشر و خدمه او را از این، سرچشمه اصلی خود، به گونه ای شبیه به هفته گذشته نشان دهند.

عبارات رایج (برای شجاعان)

اگر شما نمیتوانید زبان خود را در اطراف این کلمات قرار دهید ناامید نشوید. زبانهای اینویت برای شروع یادگیری دشوار است. اکثر افرادی که با آنها روبرو میشوید، انگلیسی را می دانند، اما اگر میخواهید سعی کنید، شمال یک مکان استقبال است و شما می توانید بسیاری از مردم خوشحال خواهند شد که زبان محلی را یک ضربه می زنید. (فقط بخاطر شکستن شکار فقط از خواب بیدار شوم.

چند نکته در مورد نگهداری از مبلمان چرم طبیعی

وقتی صحبت از محصولات چرم طبیعی به میان بیاید، ذهن ها بیشتر به سمت انواع کیف چرم، از کیف اداری و کیف پول و مدارک، تاکیف دوشی و پوشیدنی های چرم و اکسسوری چرم منعطف می شود، که البته بی دلیل هم نیست.چرا که بیشتر تولیدات صنعت چرم طبیعی، برای دوخت انواع پوشیدنی و کیف استفاده می شود. اما استفاده از چرم طبیعی در تولید مبلمان چرم طبیعی نیز متداول است و این محصولاتِ بسیار نفیس و کلاسیک و البته گرانقیمت، طرفداران خاص خودش را دارد.

در پاراگراف های بعدی، به بررسی نکاتی در مورد روش نگه داری و مراقبت از مبلمان چرمی یا روکش چرمی اتومبیل شما خواهیم پرداخت. با مطالعه‎ی این مطلب خواهید توانست مبلمان ارزشمند و روکش گرانقیمت اتومبیل خود را زیباتر و سالم‎تر نگه داشته و برای مدت بیشتری از آنها لذت ببرید.

پیش از هر چیز در نظر داشته باشید که مراقبت از مبلمان چرمی باید به صورت مستمر و پیوسته مورد توجه قرار گیرد. مبلمان چرمی، هم به دلیل زیبایی و ماندگاری بالا، هم به خاطر این که در مقایسه با وسایل چوبی به سادگی تمیز می‎شوند از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. یکی از مزایای استفاده از مبلمان چرمی این است که به ندرت نیاز پیدا می‎کنید آن‎ها را به صورت تخصصی تمیز نمائید. و این یعنی می‎توانید این کار را شخصاً، به سادگی و با سرعت هر چه تمام‎تر انجام دهید. اگر شما هم در منزل یا محل کار خود از مبلمان چرمی استفاده می‎کنید و یا اگر در نظر دارید که مبلمان زیبایی خریداری کنید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  1. از جارو برقی برای پاک کردن آلودگی های درشت تر استفاده کنید.

در این مرحله به یک دستگاه جارو برقی و یک ماده‎ی پاک کننده‎ی مخصوص چرم نیازمندید. ابتدا لازم است مبل چرمی را با جارو برقی یا به وسیله‎ی جاروی شارژی تمیز کنید. توصیه می‎کنیم ماهی یک بار این کار را انجام دهید. پس از آن می‎توانید از مواد پاک کننده‎ی مخصوص چرم استفاده نمائید. انواع گوناگونی از این مواد در بازار وجود دارند. لازم است کار تمیز کردن چرم با مواد پاک کننده را با ملایمت هر چه تمام‎تر و با استفاده از یک تکه پارچه نرم انجام دهید تا چرم صدمه نبیند.

  1. استفاده از واکس و روغن های مخصوص ضروری‌ست

واکس زدن و تمیز کردن مبلمان چرم، همانند مشابه کالاهای چرم طبیعی بسیار مهم است. درست همان طور که پوست بدن خود را به طور مستمر و مداوم تمیز کرده و به آن رسیدگی می‎کنید، لازم است با چرم هم همین رفتار را داشته باشید. هر چقدر بیش‎تر به یک کالای چرمی توجه کنید و آن را تمیز و براق نگه دارید، عمر مفید و زیبایی طولانی تری خواهد داشت. توصیه می کنیم حداقل هر ۶ ماه یکبار این کار را انجام دهید.

  1. استفاده از دستمال مرطوب ساده ترین روش تمیز کردن مبلمان چرم است

با توجه به بهای بالا و زیبایی و وقار خاصی که یک مبلمان چرمی دارد، تمیز کردن مداوم آن ضروری است. برای این کار به سادگی می‎توانید هر چند روز یک بار و با استفاده از یک دستمال مرطوب، گرد و غبار و آلودگی‎ها را از روی مبلمان پاک کنید تا ظاهر آلوده ای نداشته باشد. اما توجه داشته باشید که این کار به هیچ وجه انجام سایر روشهای مراقبت را نفی نمی کند.

 

  1. جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید:

نکته بسیار مهم در نگهداری این است که چرم در صورت قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید به سرعت خشک شده و به مرور زمان ترک می خورد و ترک‎ها به سادگی پاره می‎شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید آن را از تابش مستقیم نور خورشید در امان نگه دارید. لازم است بدانید هر نوع حرارت و دمای بالا و مستقیم نیز همین تاثیر را بر روی چرم دارد. به همین دلیل، لازم است دقت کنید که مبلمان چرمی خود را از مجاورت با شومینه و بخاری یا هر منبع گرمازای دیگری دور نگه دارید.

و چند نکته تکمیلی

همان طور که قبلاً هم ذکر شد، بهتر است هر چند روز یک بار، مبلمان چرمی خود را با کمک جارو برقی تمیز کنید تا باقی مانده‎ی مواد مختلف از سطح و داخل درزهای آن زدوده شوند. اگر مبل شما دارای کوسن باشد، بهتر است در هنگام استفاده از جارو برقی آن‎ها را از مبل خود جدا کرده و پس از اتمام کار، دوباره در جای نخست قرار دهید. اگر از حیوانات خانگی نگه داری می‎کنید، بهتر است جلوی بالا رفتن آن‎ها از مبل را بگیرید. زیرا حیوانات خانگی با ناخن یا دندان و یا با مالیدن خود به سطح مبل به آن صدمه می‎زنند.

توجه داشته باشید که رعایت تمام نکات ذکر شده ضروری است. واکس یا اسپری مخصوص چرم را می‎توانید از نزدیک‎ترین فروشگاه‎های لوازم چرمی خریداری نمائید. دقت کنید که عدم رسیدگی به محصولات چرمی موجب خشک شدن، ترک خوردن و پاره شدن آن می‎شود. بنابراین، بهتر است توصیه‎های ما را جدی بگیرید و مبلمان چرمی خود را پیوسته تمیز، براق و خوشبو نگه دارید.