akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی

آساخبر : مدیریت اداره نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد : اینک ۳۰ هزار مهندس فارغ‌التحصیل در هفت فن مهندسی عضو نظام مهندسی استان می‌باشند . 

علی طوماری بابیان این‌که از تعداد عضوهای نظام مهندسی استان ۱۶ هزار نفر دارنده پروانه اشتغال به کار می باشند , اعلام‌کرد : ۱۴ هزار عضو فارغ از پروانه در اساس مهندسی عضو اداره می‌باشند . 

مدیر اداره نظام مهندسی استان با اشاره به بیکاری مهندسان نسل تازه در جامعه افزود : با اعتنا به این‌که بیکاری یکی‌از مشکل‌ها بزرگ جامعه است , جامعه مهندسان هم از این چالش بی‌بهره نیست و جوان ها کارشناس و فارغ‌التحصیل این فن بدون شغل مانده‌اند . 


او اعلام کرد : نظام مهندسی اختیار کارآفرینی را نداشته و مطابق با تعداد پروانه‌های صادر شده از سوی شهرداری و پروژه‌های اجرایی در باطن شهر کار می نماید و از این رو اشتغال‌زایی نمی‌تواند انجام دهد . 


طوماری افزود : با طرح‌هایی از قبیل عقد تفاهم‌نامه با بعضا دستگاه‌ها از قبیل آب و فاضلاب و برق خواهان ارائه سرویس ها مهندسی و معرفی اعضای کارشناس تحت عنوان بازوی برنا هستیم .

آزمون نظام مهندسی

جراحی بینی با لیزر

جراحی بینی با لیزر 


عالم روز جاری جهانی مبنی بر کامپیوتر , لیزر و وب و تلفن همراه است . لیزر یکی بخش های اصلی این دنیا است . لیزر نوری صد درصد همدوس و متمرکز است و در صنعت های متفاوت نظیر کشتی سازی هواپیما سازی ساخت جنگنده موشک های فضایی و فضاپیماها و صنعت های الکترونیک اپتیک و فاصله یابی و صنعت های نظامی کاربرد وسیعی داراست . در غایت لیزر وارد پزشکی نیز شد . لیزر ابتدا وارد دیده پزشکی و مسایل آن شد , یعنی در جهت حل مشکلات شبکیه و قرنیه به کار رفت . لیزر در محیط دیده که آکنده از مایعات است خوب کار می نماید . آنگاه انقلابی در پوست و گیسو ساخت و معالجه ضایعات خشن را ممکن کرد . 

در زیبایی امروزه لیزر کاربردی زیاد پهناور داراست لیزر در گوش و حلق و بینی نیز کاربردهایی دارااست مانند کاربرد فراوانش در حنجره . در پاپیلوم حنجره جهت بخار کردن آن خوب فعالیت می کند . در پولیپ بینی عملکردی قابل پذیرش دارااست ولی آیا در جراحی بینی فعالیت لیزری داریم یا این که خیر؟ حقیقت این است کار بینی لیزری جراحی بینی لیزری جراح بینی لیزرری همگی کلاه برداری است و اصلاً در هیچ جای جهان نیست و مجامع علمی هم ان را رد می نمایند پوست نازک بینی تحمل برش با لیزر را به هیچ عنوان ندارد . دوستان خوب روشهایی نظیر کرم کوچک کننده جراحی بینی لیزری و فعالیت بینی لیزری و قالب گیری و مجسمه سازی پیشین فعالیت همگی شیادی و کلاهبرداری است . 

مبتنی بر ضوابط فیزیک نسبیت پیش گویی شده بود که چنانچه فتونها همدوس یا این که نیز فرکانس شوند مدل نوری کاملاً یکنواخت و با توان فراوان ساخت می‌شود . از دید فیزیک نظری قابلیت وجود لیزر ثایت شده بود البته به حیث عملیاتی تا ده سال شصت میلادی این مورد میسر نشد . اولی لیزر ساخت انسان لیزر یاقوت بود در سال 1961 میلادی پروفسور علی برنا فیزیکدان برنا اهل ایران در ایالات متحده اول لیزر گازی عالم یعنی لیزر هلیوم نئون را ساخت . لیزر مخفف تقویت فروغ به روش گسیل القایی تابیدن هست ( به لهجه انگلیسی ) 


از ده سال هفتاد میلادی لیزر در اعمال جراحی کاربرد پیدا کرد . در عملهای دیده به جهت این که محیط ویتره نصفه جامد و نصفه مایع است سریعاً لیزر رده خویش را پیدا کرد و در قسمتهای متعدد نظیر شبکیه و قرنیه و عنبیه بکار رفت . 

در حرفه گو ش وحلق و بینی او‌لین لیزر های مورد استفاده , لیزر دی اکسید کربن بود . این لیزر از روش یک‌سری آینه به محل تابانده می‌شد . او‌لین کاربرد لیزر در فعالیت های گوش و حلق و بینی در پولیپها و عده های حنجره بود که مبادرت به سوزاندن پولیپ با لیزر شد . 


در ده سال هشتاد میلادی هم زمان با رویش تکنولوژی , لیزرکی تی پی جهت سوزاندن پولیپ های بینی استفاده شد اما هیچگاه این قضیه به طور روتین در نیامد . علت این بود که استفاده از لیزر , گران و هزینه بر و نماید بود بطوری که یک فعالیت جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس که با وسایل معمولی یک ساعت زمان میبرد با لیزر سه عدد چهار ساعت زمان میبرد . لذا هیچگاه لیزر رده ویژه ای در جراحی بینی و سینوس پیدا نکرد . گرچه در حنجره به جهت تاثیر شگفت لیزر دی اکسید کربن مقام ویژه ای برای لیزر موجود است . 


در جراحی و کار بینی حیث پزشک معالج سید مجید کاظمی این است که با اعتنا بدین مورد که در فعالیت زیبایی بینی ما بایستی برای دسترسی به بافت زیرین پوست را برش بدهیم و بالا ببریم در‌صورتی‌که بخواهیم با لیزر این کار را انجام دهیم خواص سوزانندگی لیزر سبب ساخت رد روی محل برش می‌شود و قطعاً اسکار یا این که رد متعددی در محل می‌ماند . لذا لیزر هیچ گاه در جراحی زیبایی بینی منزلت ندارد . 

ولی در بعضی وقتها که برای مثال رخنه‌ شدگی در تیغه میانه داریم و جراح میخواهد سپتوم یا این که تیغه اواسط را ترمیم نماید از خواص چسبندگی و جوش بافتی لیزر برای چسباندن مخاط به مخاط استفاده می شود . 


به جز موردها جزیی به صورت کلی در جراحی بینی و فعالیت بینی که به مراد زیبایی انجام می‌شود لیزر جایگاهی ندارد در گاهی اوقات جراحان برای سوزاندن شاخک تحتانی یا این که به عبارتی کورنه تحتانی از لیزر استفاده می کنند که اما با دقت به استخوانی بودن کورنه تحتانی معمولا فیض مطلوبی ندارد و برداشتن زیر مخاطی کورنه اثرگذار خیس است . 


کار بینی لیزری و جراحی زیبایی لیزری که درین سالها خیلی مطرح می توان به به هیچ وجه نیست و متاسفانه از طرف بعضا جراحان برای رونق بخشیدن به کار تبلیغ می شود . در آتی احتمالا با ترقی لیزرها قابلیت فعالیت جراحی بینی با لیزر میسر شود اما فعلاً این زمینه در توا‌ن تخیل و آرزوی انسان است . لذا دوستانیکه تروتمیز میپرسند کار بینی شما لیزری است یا این که خیر اعتنا نمایند این ها صرفاً تبلیغات بعضا اشخاص است .

تجمیل الانف

پباده سازی صفحه های اینترنت با استفاده از HTML

پباده سازی صفحه های اینترنت با استفاده از HTML 

HTML مخفف ( HyperText Markup Language ( است . HTML زبانی است که از آن برای نوشتن صفحه های اینترنت ایستا ( استاتیک ) استفاده می‌شود . این لهجه برای معلوم کردن موادسازنده گوناگون برگه از چندین تگ ( برچسب ) استفاده میشود . مثلا برای این که یک تصویر را وارد کاغذ کنیم از برچسب  استفاده می‌کنیم و برای مشخص و معلوم کردن یک پاراگراف نوشته متبوع خویش را بین تگ

و

قرار می‌دهیم . به‌این وسیله مرورگر وب می تواند عنصرها متفاوت ورقه را شناسایی نماید و آن‌ها‌را نمایش دهد . مرورگرهای وب کدهای HTML را اخذ می نمایند و بعد از تعبیروتفسیر آنان را به طور یک ورقه اینترنت به نمایش در میاورند . 


نوشتن صفحه ها HTML لزوماً به برنامه خاصی احتیاج ندارد . چه بسا با استفاده از NotePad در ویندوز نیز میتوانید صفحه های متبوع خویش را پباده سازی فرمایید . صرف لحاظ از طرحی که از آن برای پباده سازی صفحه ها خویش یاری می‌گیرید شناخت شما با HTML می تواند تا حد مضاعف متعددی در کیفیت صفحه ها تأثیر بگذارد .

طراحی سایت در مشهد

تجمیل الانف

محافظت های بعداز کار زیبایی بینی 

مراقبت های پس از کار زیبایی بینی 

نکات مهمی که پس از فعالیت جراحی زیبایی بینی به بهبود پرسرعت معالجه صورت گرفته امداد می کند 

دراین بخش به محافظت های بعداز فعالیت زیبایی بینی اشاره می‌کنیم . 


بعداز وصال به خانه در جایی که راحت خیس می‌باشید استراحت نمائید . در ۲ _ ۳ روز اولیه جهت کاهش تورم خوبتر است هنگام دراز کشیدن راز شما پاره ای فراتر باشد . کمپرس سرد پیشانی و مدل ها هم در‌این مسافت موءثر است . فعالیتهای روزمره خویش را میتوانید با احتیاط استارت فرمایید اما همت فرمائید بیشتر از مدام استراحت فرمائید . 


در شرایطی که بعداز جراحی حس تهوع می‌کنید نگران نباشید . تلاش فرمائید درتوان تحمل مایعات مصرف فرمائید و از تناول کردن غذاهای سنگین وزن اجتناب فرمائید . 

داروهای تجویز شده خویش را مطابق امر مصرف نمائید . در صورت شم درد از مسکن های تجویز شده استفاده فرمایید . 

خروج ترشحات در روزهای نخستین پس از کار ارگانیک است که شاید خونی باشد . در صورت توده شدن ترشحات نزدیک ترک بینی میتوانید آنان را به وسیله گوش منزه کن مرطوبی با ملایمت منزه نمایید . 

به بازه زمانی قریه روز از فین کردن دوری کنید و از بلند کردن اجسام سنگین وزن , خم شدن و اجبار زدن جلوگیری فرمایید . 

از خندیدن , میل کردن غذاهای جویدنی و انجام مکالمات طولانی تا دو هفته پرهیز کنید . از مسواک قابل انعطاف استفاده کرده دندانهای بالا را با ملایمت مسواک بزنید . 

از انجام ورزشهای هوازی ( که ضربان قلب را از ۹۰ در دقیقه فراتر میبرد ) تا ۴هفته , شنا و ورزش هایی که احتمال برخورد در آن ها هست تا دو ماه اجتناب نمائید . هر ضربه در حین این دوران میتواند منجر جابجا شدن استخوانهای بینی شود . 

از آنجاییکه حرارت سبب ساز تورم بینی می گردد تا ۶ هفته از قرار دریافت کردن در معرض آفتاب یا این که چراغ های آفتابی و حضور در سونا دوری کنید . 

به خاطر داشته باشید که شدت تورم در دو طرف بینی متعدد است . چه بسا در صورتی‌که کار مشابهی در هر دو طرف صورت گرفته باشد . در صورت تفاوت میزان کبودی و تورم دو طرف نگران نباشید . 

چسبی که روی بینی شما قرار می‌گیرد جهت امداد به کاهش تورم و چسبیدن پوست به اسکلت بینی است . چسب را می بایست تا حد قابلیت کم آب نگه دارید . گرمابه کردن به طور شستشوی موها از پشت و شستشوی غیروابسته تن سوای تر شدن صورت در هفته اولیه موردی ندارد . صورت خویش را می‌توانید با استفاده از دستمال مرطوب منزه نمایید . 

استفاده از لنز های تماسی از روز سوم مجاز است اما دستکم به بازه زمانی ۶ هفته از زدن عینک پرهیز کنید . 

احتمال کبودی بعداز کار هست بخصوص در اشخاصی که پوست نازک و یا این که استخوان های محکمی دارا هستند , البته حداکثر ظرف ۷ـ۱۰ روز بر طرف می گردد . می‌توانید بعداز روز سوم از اسباب آرایشی استفاده نمائید . 

در حین یک هفته پس از کار از لباسهایی استفاده نمائید که راحت بوده و از جلو یا این که پشت بسته میگردند . از پوشیدن تیشرت /یقه اسکی و جامه هایی که از راز پوشیده شوند دوری کنید . 

با اعتنا به تغییر و تحول در میزان و جهت جریان هوا پس از کار یکسری هفته زمان واجب است تا به شم نو خویش هنگام تنفس عادت نمایید . 

بینی شما تا تعدادی هفته بعد از فعالیت شاید بی شم باشد که بازگشت آن در منطقه رمز بینی معمولأ بیشتر است . زمانیکه نوک بینی بی شم است آن را بزرگتر شم می‌کنید ( شبیه احساساتی که پس از بی حسی دندانپزشکی در لب خویش دارید ) . 

تراز بینی شما بوسیله اسپلینت حفظ می گردد که یک هفته پس از کار در مطب برداشته میگردد . بخیه ها هم در همین گرد هم آیی بیرون خواهند شد . 

در‌حالتی که در هر زمان در گیر خون‌ریزی از بینی شدید همت نمائید ادب خویش را مراقبت نمایید . آهسته بنشینید و راز را مقداری به جلو خم نمایید . از بیرون با انگشتهای شست و اشاره بالای سوراخهای بینی را فشار دهید . به دوران بیست دقیقه به طور متناوب فشار وارده را کم وزیاد فرمایید . استفاده از کمپرس یخ روی بینی هم موءثر است . در صورت استمرار خون‌ریزی تماس حاصل نمایید .

تجمیل الانف

آزمون نظام مهندسی

به نقل از خبر نگار رودسریها , همه پرسی نظام مهندسی شهرستان رودسر با مشخص و معلوم شدن اعضای نو عصر ۵ اسفند ماه به کار خویش پایان بخشید . 


براساس نتایج اعلام شده از بین ۹ کاندیدا در سه حرفه معماری , عمران و برق , بابک قاسمی ( از کلاچای ) در فن معماری , مهدی علیزاده ( رودسر ) در مجموعه عمران و شیلا افشار روش ( گزافرود کلاچای ) در تیم برق با بیشترین آراء ماخوذه اعضای نو نظام مهندسی رودسر شدند

آزمون نظام مهندسی