akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

علت جذابیت فوق العاده رژ لب مات

اگر تاکنون بهترین مارک رژ لب مات را انتخاب کرده و استفاده کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که رنگدانه های این رژ لب ها تراکم بیشتری دارند. به همین دلیل نیز استفاده از رژ لب مات نسبت به رژ لب های معمولی دشوارتر است، اما جذابیت رژ مات ارزش آن را دارد که بازار را برای پیداکردن بهترین مارک رژ لب مات زیرورو کنید. بعد از آن باید با روش درست زدن رژ لب مات آشنا شوید. در همین راستا قصد داریم در این مقاله به آموزش گام به گام استفاده درست از رژ لب مات بپردازیم. پس اگر خواهان داشتن آرایش لب بدون عیب و نقص هستید، با ما همراه باشید.

علت جذابیت فوق العاده رژ لب مات

انصافاً باید اعتراف کنیم از جذابیت رژ لب مات نمی‌توان به‌‌همین راحتی گذشت. دلیل جذابیت این محصولات را شاید بتوان به حساب ترکیبات آن‌ها گذاشت. در رژ‌ لب مات خبری از رنگدانه‌ های براق نیست و ترکیبات این رژ‌ها نور را بازتاب نمی‌دهند. رنگ این رژ ها نیز نسبت به رژ های دیگر یکپارچه‌تر است. رنگ مات این رژ لب ها سازگاری بهتری با پوست تیره و بسیار روشن دارد. براق نبودن رژ لب مات باعث شده تا به‌گزینه‌‌ای مناسب برای استفاد در محیط های کاری تبدیل شود. رژ لب مات دوام بیشتری داشته و برای مهمانی‌ها و مجالس رسمی نیز انتخاب خوبی به حساب می‌آید.

تمام این موارد به این شرط است که استفاده دقیق از رژ لب مات را بلد باشید. در غیر این صورت حتی خرید بهترین مارک رژ لب مات نیز تأثیر چندانی در زیبایی آرایش ندارد. به این ترتیب مراحل زیر را برای استفاده درست از رژ لب مات دنبال کنید.

مراحل استفاده درست از رژ لب مات

گام‌ اول: لایه برداری لب ها

گام‌ اول برای استفاده درست از رژ لب مات لایه برداری لب ها است.گام اول در استفاده درست از رژ لب، لایه برداری از لب هاست. در نظر داشته باشید که رژ لب مات رنگدانه های متراکم‌تری دارد و مواد آبرسان هم در این محصولات کمتر استفاده می‌شود تا رنگ رژ روی لب ها ثبات بهتری پیدا کند و ترک‌ها و چین‌های پوست لب را کاملاً پوشش دهد. در نتیجه اگر بادقت رژ لب مات نزنید، رژ در میان چین‌و‌چروک‌های لب با حالتی ناهموار قرار می‌گیرد. برای جلوگیری از چنین اتفاقی پیشنهاد می‌‌کنیم هفته‌ای ۲ تا ۳ مرتبه لب ها را لایه برداری کنید تا با صاف و یکدست شدن پوست لب، بستری مناسب برای رژ لب مات فراهم کنید.

گام دوم: آبرسانی لب ها

گام دوم: آبرسانی لب هاپیشنهاد می‌کنیم به همان اندازه که برای خرید رژ لب وسواس دارید و همیشه به‌دنبال انتخاب بهترین مارک رژ لب می‌گردید، به همان اندازه نیز حواستان به سلامتی لب ها باشد و از آبرسانی لب های خود غافل نشوید. در راستای انجام گام دوم استفاده درست از رژ لب، باید سراغ یک بالم لب با کیفیت بروید و قبل از زدن رژ لب، حتماً بالم لب بزنید. سپس مدتی صبر کنید تا ترکیبات بالم لب به‌طور کامل جذب پوست شود، سپس آرایش را آغاز نمایید. از طرف دیگر استفاده از بالم لب را فقط به قبل از رژ لب‌ زدن محدود نکنید و این عمل را در برنامه روتین هر روز خود داشته باشید. بهتر است شب ها قبل از خواب حتماً بالم لب بزنید.

گام سوم: آرایش صورت و چشم

گام سوم: آرایش صورت و چشمگام سوم در استفاده درست از رژ لب، انجام آرایش صورت و چشم است. اگر بخواهیم ترتیبی برای آرایش صورت ذکر کنیم می‌توان این‌گونه گفت که این فرایند، از آبرسانی لب ها با بالم شروع می‌شود و سپس برای جذب مواد مرطوب کننده بالم لب، باید سراغ آرایش صورت و چشم ها بروید. با این روش بالم لب، زمان کافی دارد تا کاملاً جذب پوست شود. در غیر این صورت بالم لب با رژ لب مات ترکیب خواهد شد و به رژ مات شما اندکی جلوه‌‌ی براق می‌دهد. رژ لب کشیدن در آخرین مرحله آرایش باعث می‌شود اشتباه های رایج در رژ‌ زدن را نیز راحت‌تر اصلاح کنید.

گام چهارم: استفاده از پرایمر لب

گام چهارم: نوبت استفاده از پرایمر لب فرا رسیده استاگر می‌خواهید رژ لب ماتی که زده‌اید در طول روز ماندگار و درخشان باشد، حتماً پرایمر لب بزنید. پرایمر، باعث تثبیت رنگ رژ لب می‌شود و جلوی مالیده‌شدن رژ‌ به دیگر قسمت‌ها را می‌گیرد. برای پرایمر زدن کافی است به کمک قلم مو یا انگشت‌های خود، مقداری پرایمر لب را روی تمام قسمت‌های لب بمالید. معمولاً خیلی از افراد پرایمر صورت خود را به لب هایشان می‌زنند. بهتر است در کنار انتخاب بهترین مارک رژ لب مات، یک پرایمر لب نیز خریداری کنید؛ چراکه پرایمر صورت دارای ترکیبات مخصوص پوست صورت است؛ در حالی که پوست لب نازک تر و حساس تر از پوست صورت است. پس با خرید پرایمر لب جلوی آسیب احتمالی به پوست لب را گرفته و به زیبایی بیشتر آن کمک کنید.

گام پنجم: کشیدن خط لب

گام پنجم: خط لب بکشیدگام پنجم در استفاده درست از رژ لب، کشیدن خط لب مات است. رژ لب مات رنگدانه های بیشتری نسبت به رژ های معمولی دارد، در نتیجه زودتر از رژهای معمولی به کناره‌های لب رنگ پس می‌دهد. با این حساب برای تثبیت بیشتر رژ لب مات، از خط لب کمک بگیرید. خط لب کشیدن هم کار سختی نیست و کافی است با انتخاب یک مداد لب، دور لب ها را خطی زیبا و متقارن ترسیم کنید. نهایتاً ناهماهنگی‌های خط لب را با برس مداد لب یا انگشت اصلاح نمایید. بهتر است رنگ خط لب، یک یا دو درجه روشن تر از رنگ رژ لب مات باشد.

گام ششم: استفاده از رژ لب مات

گام ششم: وقت استفاده از رژ لب مات فرا رسیده استاکنون که تمام زیرسازی های لازم برای آرایش لب را انجام داده‌اید، زمان رژ لب زدن فرا می‌رسد. برای استفاده درست از رژ لب مات توصیه می‌‌کنیم سراغ هر برندی نروید و بادقت بهترین مارک رژ لب مات موجود در بازار را انتخاب نمایید. سپس ر‌ژ را به‌طور کامل روی لب ها بمالید.

گام ششم: کشیدن خط در اطراف لب با کرم پودر و کانسیلر

گام ششم: ترسیم خطی فرضی برای محیط بیرون لب با پودر و کانسیلردور رژ لب ماتی که با دقت کشیده‌اید را با خطی فرضی به کمک کرم پودر و کانسیلر پوشش دهید. برای این کار یک برس آرایشی مناسب را بردارید و به کرم پودر آغشته کنید. نهایتاً نیز با دقت تمام محیط بیرونی لب را با کرم پودر پوشش دهید. اگر هم در حین استفاده از رژ لب قسمتی از رژ به محیط بیرون از لب‌ها مالیده شد، این رژ لب را با انگشت پاک نکنید؛ چراکه باعث ایجاد لک روی آرایش صورت می‌شود. در عوض برس آرایشی را به کانسیلر آغشته کنید و به صورت دورانی روی قسمتی مورد نظر بمالید تا رژ لب کاملاً پوشش داده شود.

گام هفتم: پاک کردن رژ لب اضافی با دستمال

گام هفتم: رژ لب اضافی را با دستمال پاک کنیدگام هفتم در استفاده از رژ لب، سنجش حجم آن روی لب است. اگر احساس کردید که رژ لب اضافی روی لب ها جمع شده است، با یک دستمال کاغذی پاک کنید. دستمال را به‌آرامی روی لب ها قرار دهید تا حجم رژ لب اضافی جذب دستمال شود.

گام هشتم: متعادل تر کردن رنگ مات رژ لب

گام هشتم رنگِ ماتِ رژ لب را متعادل‌تر کنیداگر مات بودن بیش از حد رنگ رژی که زده‌اید به دل شما ننشست، می‌توانید مقدار بسیار کمی رژ لب براق یا برق لب به مرکز لب های خود بزنید. متعادل تر کردن رنگ آرایش لب، خود یک گام مهم در استفاده درست از رژ لب مات یا انواع رژ های دیگر است.

گام نهم‌: حفظ رنگ مات رژ لب

گام نهم‌ در استفاده درست از رژ لب مات حفظ رنگ مات رژ لب استبرای شما از دوام بیشتر رژ لب مات گفتیم، اما باز هم پس از چند ساعت، احتمال کم رنگ شدن رژ لب وجود دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم هر چند ساعت یک بار نگاهی به آینه بیاندازید و اگر احساس کردید رژ لب ماتی که زده‌اید جذابیت اول را ندارد، ابتدا بالم لب بزنید، یکه دقیقه صبر کرده و مجدداً رژ لب مات بمالید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم با دقت تمام سراغ خرید بهترین مارک رژ لب مات بروید و روش استفاده درست از رژ لب مات را به کار ببرید. در این صورت آرایش لب جذاب و بدون عیبی را تجربه خواهید کرد. اگر در هنگام خرید نسبت به انتخاب رنگ رژ لب مردد هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش های انتخاب رنگ مناسب رژ لب برای انواع پوست را بخوانید. گفتنی است که فروشگاه اینترنتی اردمی امکان انتخاب و خرید معتبرترین برندهای آرایشی و بهداشتی را برای شما همراهان عزیز فراهم کرده است.

ماسک شب چیست و روش استفاده از این ماسک چگونه است؟

خرید بهترین ماسک صورت و استفاده از آن علاوه بر تأثیر فراوانی که در سلامت پوست صورت دارد، نوعی تفریح لذت بخش نیز محسوب می‌شود. در بین محصولات مختلف سلامت و زیبایی پوست، ماسک ها طرفداران همیشگی خود را دارند. افرادی که سلامت پوستشان برایشان مهم است از هر فرصتی برای افزایش اطلاعات خود برای خرید بهترین ماسک صورت بهره می‌گیرند. در این بین مدتی است که ماسک شب محبوبیت زیادی در میان دیگر ماسک ها پیدا کرده است. در این مقاله می‌خواهیم از ویژگی ها و روش استفاده از ماسک شب بیشتر بدانیم.

علت محبوبیت ماسک شب

علت محبوبیت ماسک شب

همان‌گونه که از نام این ماسک ها پیداست برای استفاده‌های شبانه کاربرد دارند. این محصولات همانند دیگر ماسک هایی که تاکنون استفاده می‌کردیم ترکیبات متفاوتی دارند و با توجه به نوع پوست خود و توقعی که از ماسک دارید حرف اول را در انتخاب بهترین ماسک صورت می‌زند.

در میان تمامی ماسک های صورتی که در بازار موجود است یک تشابه اصلی وجود دارد و آن این است که بیشتر این ماسک ها با هدف آبرسانی پوست ساخته شده‌اند. در نتیجه ماسک شب نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که این ماسک ها در طول شب روی صورت قرار دارند، در کنار آبرسانی، ترکیبات مفید ماسک فرصت کافی برای نفوذ مؤثر به داخل پوست را پیدا می‌کنند. ویژگی ماسک صورت این است که نسبت به کرم های شبانه غلظت کمتری دارند و استفاده از ماسک شب هنگام خواب، بالشت را چرب و کثیف نمی‌کند.

روش استفاده از ماسک شب

استفاده از ماسک شب

قبل از هر چیز باید ابتدا صورت را کاملاً تمیز و لایه‌برداری کنید. سپس اگر سرم یا لوسیون مخصوصی برای تقویت و سلامت پوست استفاده می‌کنید مقداری از آن را روی صورت بمالید، در نهایت نیز نوبت استفاده از ماسک شب فرا می‌رسد تا تمامی ترکیباتی که روی صورت مالیده‌اید در قسمتی میان ماسک و پوست قرار بگیرند و تا صبح کاملاً جذب شوند. در واقع ویژگی ماسک شب این است که مانند یک سد دفاعی تا صبح روی پوست قرار می‌گیرد و ترکیبات مغذی را به مرور به پوست منتقل می کند. توجه داشته باشید بهترین ماسک صورت شبانه در کنار استمرار در مصرف آن اثربخش است. پیشنهاد می‌کنیم هفته‌ای دو تا سه‌ مرتبه ماسک شب بزنید. در فصل‌های سرد سال که هوا خشک‌تر است، استفاده از ماسک شب بیشتر توصیه می‌شود.

ویژگی ماسک شب و روش نگهداری از آن

ویژگی ماسک شب

نسخه‌ی واحدی در این زمینه نمی‌توان پیچید و بسته به نوع پوست و توقعی که از ماسک دارید باید ماسک را با ترکیباتی انتخاب کنید که نیاز پوست شما را برآورده کند. برای نمونه اگر قصد روشن‌تر کردن رنگ پوست را دارید باید سراغ ماسک‌ روشن کننده و ضد لک بروید. لازم به‌ذکر است ماسک شبی که در ظرف‌های شیشه‌ای فروخته می‌شوند در معرض هوا قرار دارند و ترکیبات این ماسک ها سریع‌تر خشک می‌شود؛ در نتیجه بهتر است سراغ ماسک‌ شبی را بگیرید که در محفظه‌های ضد نفوذ هوا به فروش می‌رسد.

عوارض استفاده از ماسک شب

عوارض استفاده

برای شما از فایده‌های ماسک شب گفتیم و احتمالاً این سؤال در ذهنتان ایجاد شده که آیا ممکن است ماسک شب برای بعضی از افراد ضرر داشته باشد؟ برای پاسخ به این پرسش باید به کارایی ماسک نگاه کنیم. ازآنجایی‌که بیشتر ماسک شب برای آبرسانی و تقویت پوست عرضه می‌شوند، استفاده از آن‌ها ضرری برای غالب پوست‌ها ندارد؛ اما اگر پوست بسیار چربی دارید، باید در انتخاب ماسک شب وسواس بیشتری به خرج دهید. در واقع ماسک شب تمامی ترکیبات را میان لایه‌ای بین پوست و ماسک در طول شب قرار می‌دهد و احتمال ایجاد عارضه‌های پوستی ناشی از چربی بیش از حد را به دنبال دارد.

در نتیجه می‌توان گفت اگر صورت شما پوسته‌پوسته می‌شود و پوستی خشک دارید یا در مناطق سرد و خشک زندگی می‌کنید، ماسک شب بهترین گزینه برای شماست. اما اگر پوست‌ شما بیش از حد چرب می‌شود، بهتر است به جای ماسک شب، از ماسک مخصوص پوست چرب کمک بگیرید.

محصولات پیشنهادی در کنار ماسک شب

محصولات پیشنهادی

مطمئن هستیم با توجه به آنچه از ویژگی ماسک شب گفتیم به‌ این فکر افتاده‌اید که در اولین فرصت سراغ خرید ماسک شب بروید. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در کنار استفاده از ماسک شب، لوسیون‌های دارای رتینول نیز خریداری کنید؛ چرا که ماسک شب خیال شما را از آبرسانی پوست راحت می‌کند؛ اما غالباً ترکیبات ویتامینه و مغذی ندارد. استفاده از محصولات دارای آنتی اکسیدان نیز در کنار ماسک شب توصیه می‌شود.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تاکنون ماسک های مختلفی را امتحان کرده‌اید؛ ولی باز هم دقیقاً نمی‌دانید از چه نوع ماسکی به عنوان بهترین ماسک صورت استفاده کنید، ضمن مطالعه‌ی مقاله‌ی انواع ماسک صورت چند کاره، سری به فروشگاه اردمی بزنید. در این فروشگاه محصولات متنوعی وجود دارد که توضیح کامل خصوصیات و روش استفاده‌ی هر کدام برای شما آمده است. شما کدام محصول را بیشتر می‌پسندید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

عایق حرارتی پشم سرباره (SLAG WOOL) چیست؟

انتخاب عطر زنانه خوشبو، کار دشواری است؛ چراکه هیچ چیزی مانند یک عطر نمی‌تواند لحظه‌های ناب زندگی را در ذهن ما ثبت و ماندگار کند. سلیقه و علاقه فرد به رایحه عطر حرف اول را برای خرید عطر و ادکلن می‌زند. توجه به فصل و مکانی که قصد دارید به آنجا بروید، اولویت‌های بعدی برای خرید بهترین عطر زنانه هستند. فصل پاییز نیز فصل خاطره‌سازی و خاطره‌بازی است، پس با خرید عطر پاییزی به پیشواز این فصل زیبا بروید. در ادامه به معرفی ۷ عطر زنانه مناسب برای فصل پاییز پرداختیم . پس اگر برای خود یا کسی که دوستش دارید به دنبال خرید عطر زنانه خوشبو هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

۱. ادو پرفیوم گلدیا BVLGARI

ادو پرفیوم گلدیا BVLGARI، عطر زنانه مناسب برای فصل پاییز است.«ادو پرفیوم گلدیا BVLGARI»، در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی تولید و روانه بازار شد. گلدیا با توجه به بوی شیرین و گرمش عطر زنانه مناسب برای فصل پاییز به شمار می‌رود. با اولین اسپری از گلدیا روی محل نبض خود بوی ترنج، مشک، تمشک و شکوفه‌ پرتقال را استشمام خواهید کرد. این ترکیب شیرین، طراوت و حال خوبی را در شما ایجاد می‌کند. در ادامه، این نت های آغازین جای خود را به نت های میانی می‌دهند. گل یاسمین، یلانگ یلانگ و مشک نت های میانی این ادو پرفیوم هستند. در ادامه کهربا، مشک، گیاه پاتچولی یا نعناع هندی و پاپیروس که عناصر تشکیل دهنده‌ نت های پایانی هستند، شما را احاطه خواهند.

۲. ادو پرفیوم پرادا کندی Prada

ادو پرفیوم پرادا کندی Prada عطر زنانه مناسب برای فصل پاییز است.«ادو پرفیوم پرادا کندی Prada»، با رایحه شیرین، تند و گرم خود عطر زنانه مناسب فصل پاییز و زمستان است. پرادا کندی در دو حجم ۵۰ و ۸۰ میلی لیتر تولید شده و برای نگه‌داشتن در کیف دستی مناسب است. در تمام مدت استفاده از پرادا کندی بوی وانیل و مشک را استشمام خواهید کرد. پس از اسپری کردن پرادا کندی متوجه بوی کارامل می‌شوید.

نت آغازین شیرین این عطر، شادی و طراوت را در شما به وجود می‌آورد. در ادامه متوجه جابه‌جایی نت های آغازین و میانی خواهید شد. نت های میانی از ترکیب نت های پودری و رایحه مشک ساخته شده‌اند. رایحه مشک اعتمادبه‌نفس شما را افزایش می‌دهد. پس از گذشت زمان طولانی، نت های پایانی از راه رسیده و جایگزین نت های میانی می‌شوند. نت های پایانی مشام شما را با رایحه های وانیل و صمغ بنزویین نوازش می‌کنند. خرید عطر پرادا کندی با توجه به ماندگاری طولانی، پخش بوی قوی و قیمت مناسبش برای شما به تجربه‌ای شیرین تبدیل خواهد شد.

۳. ادو پرفیوم نارسیسو Narciso Rodriguez

ادو پرفیوم نارسیسو Narciso Rodriguez عطر زنانه مناسب برای فصل پاییز است.«ادو پرفیوم نارسیسو Narciso Rodriguez»، یک عطر زنانه خوشبو مناسب فصل پاییز است. با اولین اسپری از نارسیسو روی پوست و محل نبضتان، متوجه رایحه گل های گاردنیا و رز خواهید شد. گرفتن انرژی مثبت و افزایش اعتمادبه‌نفس از دستاوردهای این ترکیب شیرین و گلی برای شما است. با گذشت زمان اندکی، نت های میانی، جای نت های آغازین را خواهند گرفت و شما را مهمان بوی مشک خواهند کرد. این رایحه از آن دسته رایحه هایی است که توجه آقایان را نیز به سوی شما جلب می‌کند. پس از مدتی، متوجه حضور نت های چوب سدر و علف وتیور خواهید شد. این ترکیب طبیعی و چوبی، آرامش بسیاری را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

۴. ادو تویلت د وان Dolce & Gabbana

ادو تویلت د وان Dolce & Gabbana«ادو تویلت دِ وان از برند دولچه اند گابانا (D&G)»، دارای رایحه گرم و شیرین است و بیشتر، رایحه های شرقی و گل ها از آن به مشام می‌رسد. برند ایتالیایی دولچه اند گابانا، این عطر را برای خانم‌های شیک‌‌پوش و سخت‌پسند طراحی کرده است. پس از اولین اسپری از این ادو تویلت،‌ رایحه ای افسون کننده را حس می‌کنید که احساس سرزندگی را در انسان ایجاد می‌کند. برند معتبر دولچه اند گابانا، تمرکز خاصی در استفاده از رایحه گل ها در این عطر دارد.

رایحه های آغازین این عطر را بوی خوش شکوفه‌ های پرتقال، نارنگی و هلو تشکیل داده‌اند. بوی طاووسی، سوسن سفید، زنبق دره، یلانگ یلانگ و شکوفه پرتقال در نت های میانی این عطر به مشام می‌رسند. رایحه اصلی ادو تویلت د وان دارای ترکیبی از رایحه های وانیل، خزه اوک موس، مشک و کهربا است. جالب است بدانید امیلیا کلارک، ستاره‌ی سریال گیم آو ترونز (بازی تاج و تخت) از طرفداران خاص این ادوتویلت به شمار می‌رود.

۵. ادو پرفیوم اسنزا Roberto Cavalli

ادو پرفیوم اسنزا Roberto Cavalli«ادو پرفیوم اسنزا Roberto Cavalli»، رایحه شرقی، گرم و شیرینی داشته و عطر زنانه مناسب برای فصل پاییز به شمار می‌رود. این ادو پرفیوم در حجم ۷۵ میلی لیتر تولید و سرشار از رایحه وانیل و بادام است. پس از استفاده از این عطر متوجه بوی بادام تلخ خواهید شد. این ترکیب بوی شیرین میوه و چوب، شادی و تازگی را در شما ایجاد می‌کند. شکوفه پرتقال نت های میانی عطر اسنزا هستند. پس از مدتی، نت های میانی جای خود را به نت های پایانی می‌دهند. نت های پایانی از ترکیب وانیل با رایحه شرقی، شیرین و اندکی تند ساخته شده است.

۶. ادو پرفیوم لی پارفیوم LALIQUE

ادو پرفیوم لی پارفیوم LALIQUE«ادو پرفیوم لی پارفیوم LALIQUE»، ساخت کشور فرانسه و دارای ظاهری کلاسیک است. رایحه شرقی، شیرین و گرمش باعث شده تا این عطر زنانه مناسب فصل پاییز و زمستان باشد. این محصول دارای رایحه هایی از وانیل، دانه‌ی درخت تانکا و چوب صندل است. از مشخصه های آن میزان پراکنندگی و پخش بوی خوب، ماندگاری بسیار طولانی و شیشه بسیار شیک است. قیمت مناسب و بوی خوش، این عطر را به گزینه‌ی مناسبی برای هدیه دادن تبدیل کرده است.

۷. ادو پرفیوم استار لایت AIGNER

ادو پرفیوم استار لایت AIGNER یک عطر زنانه مناسب برای فصل پاییز است.«ادو پرفیوم استار لایت AIGNER»، یکی از خاص ترین ادو پرفیوم های زنانه است که در سال ۲۰۰۸ میلادی به بازار معرفی شد. این عطر محصولی از برند مشهور اگنر است. استار لایت با بوی تند، شیرین و گرم خود به عنوان عطر زنانه مناسب فصل پاییز و زمستان پیشنهاد می‌شود. شیشه استار لایت بسیار زیبا و شیک طراحی شده و مثل یک ستاره می‌درخشد. آناناس و ترنج نت آغازین این عطر بوده که در ادامه جای خود را به نت های میانی با بوی توت فرنگی، زیره سیاه و یاسمین می‌دهد. طولی نمی‌کشد که نت های پایانی به استقبال آن‌ها می‌آیند و با بوی خوش مشک، چوب صندل، نعناع هندی و وانیل ماندگار می‌شوند.

راهنمای خرید از فروشگاه اینترنتی اردمی

راهنمای خرید عطر زنانه مناسب برای فصل پاییز از فروشگاه اینترنتی اردمی۷ عطر زنانه خوشبو را سعی کردیم در این مقاله به شما معرفی کنیم و برایتان از رایحه و دیگر ویژگی های مهم این عطرها بگوییم تا با کمک این اطلاعات خریدی مطمئن داشته باشید. لازم به ذکر است که فروشگاه اینترنتی اردمی دنیایی از عطر و ادکلن را با معتبرترین و محبوب‌ترین برندها عرضه می‌کند. پس اگر قصد خرید بهترین عطر زنانه را دارید فقط کافیست با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اردمی و یک جستجوی ساده محصول مورد نظر خود را بیابید. سپس با خواندن معرفی کوتاه و درباره محصول آن، نسبت به خرید آن عطر اطمینان حاصل کرده و در نهایت بهترین عطر زنانه را خریداری کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم با خواندن مقاله‌ی راهنمای آسان خرید عطر زنانه خوشبو مناسب روحیات فردی اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

عایق حرارتی پشم سرباره (SLAG WOOL) چیست؟

عایق حرارتی پشم سرباره (SLAG WOOL) چیست؟

در ادامه معرفی انواع عایق حرارتی پس از معرفی عایق های حرارتی پشم سنگ، پشم سرامیک، عایق الاستومری و عایق های xps امروز در این نوشتار می خواهیم در مورد عایق پشم سرباره صحبت کنیم. عایق حرارتی پشم سرباره یک نمونه ی دیگر از انواع عایق های حرارتی است که ویژگی های مشابه بسیاری با عایق پشم سنگ دارد. برای آشنایی بیشتر با این عایق حرارتی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی اولیه  با عایق حرارتی پشم سرباره


عایق حرارتی پشم سرباره، یکی از انواع  عایق هایی است که همانند پشم سنگ از مواد معدنی تشکیل شده است.شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایده این نوع عایق حرارتی از آتشفشان ها گرفته شده است. در واقع گداخته هایی که پس از فوران از کوه بر اثر وزش باد به صورت لایه ای روی دامنه ی کوه انباشته می شوند، شکلی شبیه به پشم ایجاد می کنند و همین عامل موجب شده است تا این نام را برای سرباره بر گزینند.

اگر بخواهیم به صورت فنی تر در باره ساختار پشم سرباره صحبت کنیم باید بگوییم پشم سرباره ماده ای است که از بازیافت ضایعات ایجاد میشود(ضایعات کوره بلند ذوب آهن)


عایق پشم سرباره چگونه تولید می شود؟

اصولا عایق پشم سرباره و پشم سنگ از نظر مکانیزم تولید نیز مشابه هم هستند. در واقع هر دو عایق با استفاده از یک فرآیند مکانیکی گداخته ای زا با یکدیگر ترکیب می شوند تا از ترکیب آنها فیبرهایی تولید شوند که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند. به عبارتی دیگر این دو عایق  تحمل حرارت را تا دمای ۷۵۰درجه دارا بوده و همچنین نقطه ذوب آن به ۱۳۰۰می رسد.

همین موضوع سبب می شود که این دو عایق به عنوان  بهترین عایق حرارتی شناخته شده باشند.

در ادامه به بررسی ساختار پشم سرباره می پردازیم.

بررسی ساختار عایق حرارتی پشم سرباره

یکی از عمده ترین مواد تشکیل دهنده تمامی عایق های معدنی از جمله پشم سرباره ماده اکسید سیلیس یا   SiO2  می باشد.

سایر مواد مواد تشکیل دهنده پشم سرباره عبارتند از :

اکسید سیلیس : ۳۶%

اکسید منیزیم :  ۰.۹۷%

اکسید آهن :  ۰.۷۶%

اکسید آلومینیوم :  ۱۰.۴۵%

اکسید منیزیم :  ۱۰.۹%

اکسید کلسیم :  ۳۶.۵۶%

اکسید تیتانیم :  ۲.۸۳%

سایر مواد :  ۱.۵۸%

تفاوت عایق های حرارتی پشم سنگ و پشم سرباره چیست؟

تا کنون در باب شباهت های عایق حرارتی پشم سنگ و پشم یرباره صحبت کردیم در این بخش از مقاله می خواهیم منحصرا تفاوت های این دو نوع عایق حرارتی را تحلیل کنیم.

پشم سنگ و پشم سرباره هر دو از عایق های حرارتی متشکل از مواد معدنی محسوب می شوند ولی تفاوت آنها در نسبت مواد به کار فته در تشکیل آنهاست به صورتی که پشم سنگ از 70 تا 75% مواد معدنی تشکیل میشود و این ترکیب در پشم سرباره بسیار متفاوت است(کمتر است چیزی حدود 25%) .همین عامل موجب می شود تا عایق حرارتی پشم سنگ از مقاومت بالاتری در برابر حرارت و صوت برخوردار باشد. پشم سرباره از 75%مواد کوره بلند تشکیل میشود و میتوان آنرا از محصولات جانبی کارخانه فولاد دانست.

ضریب انتقال حرارت در پشم سرباره در مقایسه با پشم سنگ بالاتر است و این موضوع موجب شده تا پشم سنگ عایق حرارتی مناسب تری نسبت به پشم سرباره باشد( هر چقدر میزان ضریب انتقال حرارت کمتر باشد،راندمان عایق حرارتی بیشتر است).

ضریب انتقال حرارت هدایتی در پشم سنگ w/mk 0.037 و در پشم سرباره w/mk 0.040 است.

 میزان مقاومت حرارتی پشم سنگ در مقایسه با پشم سرباره و درگر عایق های حرارتی بالاتر است.

خصوصیات منحصر به فرد پشم سرباره

بعد از تحلیل تفاوت های پشم سنگ و پشم سرباره بد نیست تا نگاهی به ویژگی های خاص و منحصر به فرد پشم سرباره بیندازیم.

پشم سرباره :

دارای خواص و درصد خلوص یکنواختی در تمام محصولات است.

در کشور های صنعتی جزو پر مصرف ترین عایق های معدنی است.

سر الیاف آن کروی شکل بوده که به همین دلیل باعث خراش و تحریک پوستی بسیار کمتری می شود .

به دلیل ریز بودن ذرات آن عایق الکتریسته نیز می باشد .

بازگشت پذیری آن به طبیعت سریع انجام می شود .

حداکثر تحمل درجه حرارت آن در نوع خالص ۷۵۰درجه سانتیگراد است و در حالت غیر خالص و مخلوط با ماده چسباننده حداکثر در حدود ۳۵۰درجه سانتیگراد را تحمل می کند .

این ماده می تواند به عنوان عایق صوتی نیز به کار رود .

چرا کفپوش اپوکسی بهترین گزینه برای پوشش بیمارستان هاست؟

چرا کفپوش اپوکسی بهترین گزینه برای پوشش بیمارستان هاست؟

در مقالات پیشین هنگامی که به تعریف کفپوش اپوکسی پرداختیم و مزیت های آن را بر شمردیم چنیدین بار به این نکته اشاره کردیم که یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای اجرای کفپوش اپوکسی این است که سطح خروجی را تبدیل به سطحی می کند که امکان رشد میکروب ها را به حداقل می رساند. همین ویژگی کافیست تا به سوال چرا کفپوش اپوکسی بهترین گزینه برای پوشش بیمارستان هاست با صراحت تمام پاسخ دهیم. امکان ایجاد سطحی تمیز و عاری از هر گونه میکروب و آلودگی مهم ترین عامل برای اجرای کفپوش اپوکسی در محیط های حساسی همچون بیمارستان هاست.

در ادامه این مقاله به نکات ارزشمند دیگری اشاره خواهیم کرد که موجب می شود تا برای محیط های حساسی همجون مراکز بهداشتی به سمت کفپوش اپوکسی برویم.

چرا پوشش کف بیمارستان ها از اهمیت بالایی برخوردار است؟

پوشاندن کف بیمارستان ها با یک کفپوش خوب و مناسب وظیفه حساسی است که باید آن را با آگاهی و دقت کافی انجام داد. در صورتی که کفپوش درستی برای بیمارستان انتخاب نشود، جان بیماران و کارکنان بیمارستان به خطر می‌افتد. یک کفپوش بیمارستانی باید از لحاظ بهداشتی و ایمنی تمام ویژگی های مورد نیاز لازمه را داشته باشد. آنتی باکتریال بودن، مقاومت در برابر حریق، آنتی استاتیک بودن و قابلیت شستشو آسان از جمله مهمترین ویژگی هایی است که یک پوشش کف مرکز درمانی باید دارا باشد.

ویژگی های کفپوش اپوکسی بیمارستانی

کفپوش اپوکسی بیمارستانی یا اجرای کفپوش اپوکسی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی باید از یک سری از استاندارد هایی برخوردار باشد که در این قسمت از مقاله به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

کفپوش اپوکسی بیمارستانی باید کاملا ضد آب بوده و به راحتی تمیز شود. در برابر مواد شوینده مقاوم باشد تا بتواند سطحی کاملا تمیز و پاکیزه را در محیط های بیمارستانی و اتاق های تمیز به دنبال داشته باشد.

سطح زیرکار کفپوش اپوکسی جهت اجرا می بایستی بتن ماله پروانه و یا موزاییک، سرامیک و یا سنگ باشد. ضخامت کفپوش چیزی بین 2 الی 3 میلیمتر باشد.

به جز استاندارد های ذکر شده در قسمت بالا کفپوش اپوکسی بیمارستانی باید ویژگی های زیر را نیز دارا باشد:

  • یکنواخت و بدون درر
  • قابلیت رنگ بندی و جانمایی و خط کشی
  • مقاومت شیمیایی در برابر مواد شوینده
  • مقاومت فیزیکی و مکانیکی مناسب
  • آنتی باکتریال و آنتی داست
  • قابلیت ایجاد خاصیت آنتی استاتیک در مواقع لزوم

آنتی استاتیک بودن کفپوش بیمارستان ها چه مزیتی دارد؟

کف اتاق عمل با توجه به دستگاه های حساس الکتریکی علاوه بر تمیز بودن نیاز به این دارد که بار الکتریکی را نیز از خود عبور دهد تا در عملکرد دستگاه ها اختلالی ایجاد نشود. کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک می تواند این بار های الکتریکی را از خود عبور داده و به زمین انتقال دهد، به همین دلیل این کفپوش انتخاب بسیار مناسبی برای اتاق های عمل بیمارستان ها می باشد.آنتی استاتیک بودن یکی از مهم ترین مزایایی است که کفپوش های اپوکسی دارا هستند و می توان گفت دلیل خوبی برای انتخاب آنها به عنوان کفپوش بیمارستان ها است.

کاربردهای کفپوش اپوکسی بیمارستانی

از جمله محیط‌های بیمارستانی که می‌توان از کفپوش‌های اپوکسی استفاده نمود عبارتند از:

  • اتاق‌های عمل
  • واحدهای تخصصی مانند فیزیوتراپی و رادیولوژی
  • فضای داخلی راهروها
  • داروخانه
  • آشپزخانه

درپایان می توان چنین گفت کفپوش اپوکسی انتخاب بسیار مناسبی برای کلیه مراکز و اماکن حساس به شمار می آید.