akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

ورژن ۲ اپلیکیشن اندروید ووکامرس منتشر شد.

  بالاخره ورژن ۲ اپلیکیشن اندروید ووکامرس آنلاینر منتشر شد. در این نسخه از فروشگاه ساز اندروید امکانات فوق العاده ای اضافه شده و همچنین یکسری موارد اعلامی از سوی کاربران برطرف شده. نکته ای که حتما برای شما خوشحال کننده اس اینه که پشتیبانی از سیستم چند فروشندگی قرار بود در آپدیت ۳ پیاده سازی بشه که در این آپدیت اجرا شد :) بعلاوه امکاناتی که در هیچ اپ دیگه ای یا پیدا نمیکنید یا رایگان پیدا نمیکنید چون یکسری از مشتریان اعلام کردند که سایر اپ ها براشون هزینه مجزا دارن دریافت میکنن. برای اطلاع از قیمت اپلیکیشن فروشگاهی آنلاینر میتونید به این آدرس اپلیکیشن فروشگاه ساز مراجعه کنید.  

لیست امکانات جدید و تغییرات ورژن ۲ اپلیکیشن:

۱- امکان تعیین رنگ اپلیکیشن

ازین به بعد میتونید از تنظیمات اپلیکیشن برای اپلیکیشن فروشگاه ساز تون بعلاوه لوگو ها و عنوانش رنگبندی اپلیکیشن تون رو هم تعیین کنید. در تنظیمات اپلیکیشن ۲ فیلد با نام های رنگ اصلی اپ و رنگ مکمل اپ که میتونید برای هرکدوم از این فیلد ها ۱۶ میلیون رنگ رو انتخاب کنید. راهنمایی: معمولا برای دریافت نتیجه بهتر رنگ مکمل رو مقداری روشن تر و یا تیره تر از رنگ اصلی انتخاب میکنند ولی با این حال شما در انتخاب رنگ بندی اپلیکیشن اندرویدتوون کاملا مختارید :) [caption id="attachment_23705" align="aligncenter" width="730"]رنگبندی اپلیکیشن رنگبندی اپلیکیشن[/caption]

۲- امکان تست ۴۸ ساعته رایگان اپلیکیشن اندروید

با وارد کردن نام کاربری و پسورد demo - demo در اپلیکیشن دموی آنلاینر میتونید اون رو به سایت خودتون متصل کنید و به مدت ۴۸ ساعت تست و تمامی قسمت های اون رو با سایت خودتون امتحان کنید.   آموزش ساخت اپلیکیشن آندروید برای سایت و تست ۴۸ ساعته به همراه ویدیو [caption id="attachment_23703" align="aligncenter" width="730"]۴۸ ساعت تست ۴۸ ساعت تست[/caption]  

۳- امکان تغییر دامنه اپلیکیشن رایگان

کاربران عزیز ازین پس میتونند دامنه مورد استفاده پروژه فروشگاه اندروید شون رو یکبار بصورت رایگان تعویض و بیشتر از یکبار با هزینه ای جزئی تغییر بدن و روی یک سایت دیگه اپلیکیشن رو استفاده کنند. [caption id="attachment_23702" align="aligncenter" width="730"]امکان تغییر دامنه اپلیکیشن رایگان امکان تغییر دامنه اپلیکیشن رایگان[/caption]  

۴- پشتیبانی از سیستم چند فروشندگی

در ورژن ۲ اپلیکیشن اندروید ووکامرس پشتیبانی از (سیستم چند فروشندگی دکان) نیز پیش بینی شده است. بطوری که اگر سایت شما از سیستم دکان استفاده میکند، بصورت خودکار اطلاعات فروشنده هر محصول در اپلیکیشن نیز نمایش داده خواهد شد. بعلاوه اینکه دقیقا مانند سایتتان در اپلیکیشن صفحه ای برای هر فروشنده نیز طراحی شده تا محصولات هر فروشنده (به همراه اطلاعات فروشنده عنوان - آدرس - تماس - آواتار - بنر و ...) بصورت مجزا در صفحه ای خاص نمایش داده شود. همچنین اگر هزینه حمل و نقل مجزا اگر برای سیستم دکان تنظیم کرده باشید در اپلیکیشن نیز پشتیبانی خواهد شد. آموزش فعال سازی سیستم چند فروشندگی [caption id="attachment_23738" align="aligncenter" width="730"]پشتیبانی از (سیستم چند فروشندگی دکان) پشتیبانی از (سیستم چند فروشندگی دکان)[/caption]  

۵- نمودار قیمت (محصولات ساده و متغیر)

نمایش نمودار قیمت دلخواه برای محصولات ساده و متغیر یک امکان ویژه و خاص هست که باعث میشه نرم افزار فروشگاه ساز اندروید شما از سایر همکاراتون یک سر و گردن بالاتر باشه. [caption id="attachment_23704" align="aligncenter" width="730"]نمایش نمودار قیمت دلخواه برای محصولات ساده و متغیر نمایش نمودار قیمت دلخواه برای محصولات ساده و متغیر[/caption]  

۶- امکان افزودن منوی دلخواه و درج آیکن های شبکه اجتماعی

امکان افزودن منوی دلخواه به تعداد نامحدود هم در این ورژن اضافه شده. طوری که میتونید انواع آیتم منو با انواع لینک رو بسازید. (لینک آرشیو و محصول درون برنامه ای - لینک خارجی به سایت - لینک تماس - لینک تلگرام - لینک اینستاگرام) [caption id="attachment_23656" align="aligncenter" width="490"]امکان افزودن منوی دلخواه به تعداد نامحدود امکان افزودن منوی دلخواه به تعداد نامحدود[/caption]  

۷- پیاده سازی سیستم پرداخت درون برنامه ای (به همراه امکان فعال و غیر فعال سازی)

در این ورژن امکان فعال سازی پرداخت درون برنامه ای وجود داره تا دوستانی که میخوان مشتریانشون هنگام پرداخت از اپلیکیشن خارج نشن هم مشکلی نداشته باشن.

۸- بخش اطلاعیه ها

توسط این بخش میتونید اطلاعیه هایی رو تنها برای کاربران اپلیکیشن تون در نظر بگیرید تا در اپ بهشون دسترسی داشته باشن.

۹- آخرین بازدیدهای کاربر

آخرین محصولاتی که کاربر از اونها بازدید کرده رو میتونه در این صفحه از پنل کاربریش در دسترس داشته باشه.

۱۰- امکان افزودن دکمه دلخواه به صفحه درباره ما

در صفحه درباره ما امکان اضافه کردن یک دکمه با متن و لینک دلخواه پیاده سازی شده. مثال: دکمه مشاهده سایت [caption id="attachment_23653" align="aligncenter" width="512"]امکان اضافه کردن یک دکمه با متن و لینک دلخواه امکان اضافه کردن یک دکمه با متن و لینک دلخواه[/caption]

۱۱- امکان نمایش ویدیو صوت و تصویر در توضیحات محصول

به درخواست یکسری از کاربران امکان نمایش ویدیو ها و تصاویر و فایل های صوتی موجود در توضیحات محصول نیز در ورژن ۲ اپلیکیشن اندروید ووکامرس طراحی شد. کاملا نیتیو هم طراحی شد :) ینی وب ویو نیست. [caption id="attachment_23659" align="aligncenter" width="517"]امکان نمایش ویدیو ها و تصاویر و فایل های صوتی موجود در توضیحات محصول امکان نمایش ویدیو ها و تصاویر و فایل های صوتی موجود در توضیحات محصول[/caption]  

۱۲- ارتقاء و باز طراحی پنل کاربری

در ورژن ۲ اپلیکیشن پنل کاربری باز طراحی و به صورت زیبایی پیاده سازی شده است. [caption id="attachment_23657" align="aligncenter" width="531"]بازطراحی پنل کاربری بازطراحی پنل کاربری[/caption]

۱۳- پیاده سازی بلاگ در اپلیکیشن

به درخواست بسیاری از کاربران مورد پیاده سازی بلاگ در اپلیکیشن نیز در ورژن ۲ اپلیکیشن اندروید ووکامرس انجام شد و میتونید از این به بعد بلاگ سایتتون رو در اپلیکیشن نیز در دسترس کاربران قرار بدید. [caption id="attachment_23660" align="aligncenter" width="543"]پیاده سازی بلاگ در اپلیکیشن پیاده سازی بلاگ در اپلیکیشن[/caption]

۱۴- بهینه سازی ui اپلیکیشن

در ورژن ۲ اپلیکیشن سعی شده نقاط ضعف طراحی گرفته شده و تا حد امکان با طراحی کاربر پسند استفاده از اپلیکیشن را برای کاربران شما راحت کند.  

۱۵- پیاده سازی سیستم گالری تصاویر در صفحه محصول

با درخواست برخی کاربران این سیستم گالری تصاویر نیز در صفحه محصول پیاده سازی شد. کاربران با کلیک روی تصاویر میتوانند وارد گالری تصاویر شده و بصورت ناوبری تصاویر را مرور کنند.

۱۶- امکان انتخاب نوع ناوبری دسته بندی های محصولات

در ورژن اول اپلیکیشن اگر دقت کرده باشید با انتخاب یک دسته بندی وارد دسته بندی والد آن میشدید و محصولات دسته ی اصلی مشاهده میشد و مجددا باید زیر دسته را انتخاب و وارد میشدید. این سیستم از اپلیکیشن دیجیکالا الگو گرفته شده بود. جدیدا دوستانی درخواست اصلاح این مورد رو کرده بودند که با کلیک روی دسته وارد والد آن دسته نشود و مستقیما وارد آرشیو همان دسته شود. برآن شدیم که این مورد را بصورت انتخابی قرار بدیم تا سیستم ناوبری دسته بندی محصولات توسط خود صاحبان اپلیکیشن انتخاب شود.  

۱۷- نمایش متن ناموجود روی باکس محصول

در ورژن ۲ اپلیکیشن اندروید ووکامرس محصولاتی که در تنظیمات موجودی انبار اونها ناموجود ست شده باشه در باکس های محصولات صفحه اول و همچنین آرشیو اپلیکیشن و متن ناموجود نمایش داده میشه.  

۱۸- پشتیبانی از محصولات دانلودی و دانلود فوری پس از پرداخت

در نسخه ۲ با پشتیبانی از محصولات دانلود، کاربرانی که از طریق اپلیکیشن اقدام به خرید محصولات دانلودی میکنند در پنل کاربری اپلیکیشن خود میتوانند از بخش لیست سفارشات خود فایل های محصولات مربوطه را بصورت آنی دانلود و استفاده کنند.  

۱۹- پشتیبانی از محصولات خارجی

از دیگر درخواست های کاربران پشتیبانی اپ از محصولات خارجی بود که در این نسخه پیاده سازی شد. دوستانی که در فروشگاهشون از سیستم های همکاری در فروش استفاده میکنند و یا به هر دلیلی محصولات خارجی دارند ازین به بعد نسخه ۲ این اپلیکیشن این محصولات رو هم پشتیبانی میکنه.  

۲۰- تبدیل تاریخ میلادی به شمسی

برخی قسمت های ورژن قبلی اپلیکیشن تاریخ رو به میلادی نشون میداد که در این نسخه این تاریخ ها به شمسی تبدیل شدند.  

۲۱- پیاده سازی محاسبه تعداد بازدید مجزا برای اپ

در نسخه ۲ امکان محاسبه تعداد بازدید هر محصول پیاده سازی شد. به طوری که میتونید بازدید محصولات اپ رو از صفحات سایت مجزا و یا همسان تنظیم کنید.  

۲۲- امکان انتخاب نمایش توضیحات کامل و یا توضیحات کوتاه برای محصولات

امکان انتخاب نوع نمایش توضحات در پنل تنظیمات اپلیکیشن فراهم شده است. میتوانید انتخاب کنید که توضیحات کامل محصول در اپلیکیشن نمایش داده شود یا توضیحات کوتاه  

۲۳- پیاده سازی حالت کاتالوگ برای محصولاتی که قابلیت خرید ندارند و صرفا جنبه نمایشی دارند

یک نوع محصول در ورژن جدید اضافه شده به نام کاتالوگ - این نوع محصول هنگامی استفاده میشه که مدیر سایت نمیخواد محصول قابلیت خرید داشته باشه و صرفا میخواد که محصول جنبه ی نمایشی و نمایشگاهی داشته باشه. برای استفاده از این آپشن کافیه نوع محصول رو کاتالوگ انتخاب کنید.  

۲۴- رفع مشکلات اعلامی از سوی کاربران

در ورژن ۲ اپلیکیشن فروشگاه ساز بیشترین انرژی که تیم آنلاینر صرف کرد بابت رفع مشکلات اعلامی از سوی کاربران بود. مشکلات عدیده ای از جمله تداخل اپ با ssl - مشکل جستجو - منفی شدن تعداد موجودی انبار - سوالات متداول - مرتب سازی صفحات آرشیو بصورت کامل برطرف شده است.


منبع: قالب رایگان وردپرس فروشگاهی

چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد - آموزش تخصصی سئو سایت

چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد - آموزش تخصصی سئو سایت

همیشه برای ما سواله که چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد .شاید از ابتدایی ترین کارها این باشه که بفهمیم سئو چیه؟ اهمیت سئو چیه؟ چجوری میتونیم از افزونه Yoast SEO در جهت بهبود سایتمون استفاده کنیم؟ ما در این مقاله میخوایم به صورت کامل به همه این سوالات پاسخ بدیم و به صورت تخصصی سئو یک سایت و بررسی کنیم. پس با تیم آنلاینر همراه باشین.

آموزش سئو سایت به صورت تخصصی

نکاتی که قرار است من برای شما توضیح بدم، بسیار ساده و کاربردی هستند. اما در هر صورت ممکنه همه ی شما.با این نکات موافق نباشید.ولی همه ی این نکات.طبق اصول کار سئو سایت های معتبر می باشد. وردپرس جزو بهترین ابزار های طراحی سایت است.که ده ها میلیون از وب سایت ها.توسط وردپرس.طراحی و ساخته شده است.

1- بهینه سازی وب سایت در گوگل یا سئو سایت چیست؟

سئو سایت یک حرفه ی بازاریابی است.که هدف آن بهتر دیده شدن.وب سایت ما در گوگل است. سئو تمام پارامتر هایی که برای یک وب سایت لازم است که وب سایت رتبه ی بهتری در گوگل کسب کند.و کاربر های بیشتری جذب وب سایت شوند.و موتور های جست و جو.از وب سایت مطلع شوند، را در اختیار ما قرار می دهد. برای سئو سایت پارامتر های زیادی وجود دارد مثل: کلمات کلیدی و ساخت لینک داخلی و ... در این آموزش ما در نظر داریم به شیوه ی بهینه سازی و سئو سایت های وردرس.را در گوگل و موتور های جستجوگر بپردازیم.و در نهایت شما آموزش خواهید دید.که چطور خودتان وب سایت وردپرسی.خود را سئو کنید. نکته ی مهم اینکار این است که شما قرار نیست.وب سایتتان را برای موتور های جستجوگر گوگل بهینه کنید. شما بایدتحت یک سری استاندارد ها وب سایت جذابی برای کاربرای خودتان بسازید. پس هدف اول اینکار جذب کاربر برای خود شما خواهند بود.

2- دلیل اصلی اینکه وب سایت ما نیاز به بهینه سازی و سئو دارد چیست؟

تقریبا اکثر ترافیک وب سایت ها توسط موتور های جستجوگر گوگل و بینگ و یاهو ایجاد میشود. درسته که رسانه های اجتماعی.و بقیه ی ترافیک ها در جذب بازدید کننده به سایت شما تاثیر بسزایی دارد اما موتور های جستجوگر بهترین و اصلی ترین راه هدایت کاربران اینترنتی میباشند. موتورهای جستجوگر با توجه به محتوایی که وب سایت.شما ارائه میدهد.ترافیک مناسب هدف کاربران را در اختیارش قرار میدهد.و اگر شما نتوانید.وب سایت خودتون و به این موتورهای جستجو بشناسید.و آن ها نتوانند در پایگاه داده شما را پیدا کنند.شک نکنید.که فرصت های غیر قابل باوری را از دست میدهید. اینکه کاربران چه کلماتی را تایپ میکنند.از اهمیت بالایی برخوردار است. تجربه ثابت کرده که ترافیک موتورهای.جستجو میتواند.یک شرکت یا کسب و کار را به اوج پیشرفت خود برساند.و یا باعث شکست آن شود. ترافیک هدفمند یک وب سایت میتواند.موجب تبلیغات و درآمد بی نظیر و بدون رقیب شود. پس سرمایه گذاری در بهینه سازی و سئو سایت برای موتور های جست و جو میتواند.باعث نرخ استثنایی از بازگشت سرمایه نسبت به سایر روش های بازاریابی شود.

3- چرا ما نمیتوانیم بدون بهینه سازی و سئو سایت، موتور های جستجو را به سمت وب سایت خود بفرستیم؟

درسته که موتور های جستجوگر هوشمند هستند اما باز هم نیازمند کمک ما هستند. موتور های جستجو همیشه.در پی بهبود فناوری خود برای جهت رسیدن به عمق وب سایت ها و ارسال نتایج بهتر و دقیق تر به کاربران هستند.و این مهم در نحوه ی عملکرد موتور های جستجوگر وجود دارد. شما اگر بتوانید سایت خود را به صورت درست و صحیح بهینه و سئو سازی کنید میتوانید شاهد هزاران بازدید کننده و افزایش توجه خالص، شوید. اما حتی یک حرکت اشتباه از سمت شما میتواند باعث پایین آمدن سایت در اعماق نتایج گوگل (که در دید حداقل افراد میباشد) و باعث شکست شما شود. جدا از تولید محتوا، برای موتور های جستجو سئو سایت هم میتواند باعث بالابردن رتبه ی محتوای شما شود که موتور های جستجوگر میتوانند آن را به راحتی در سیستم های پایگاه داده ی خود بیابند. با توجه به پیشرفت فضای مجازی و تبدیل شدن سریع آن ها به یک فضای رقابتی، شرکت هایی که در وب سایت خود از سئو استفاده میکنند، در جذب بازدید کننده خیلی موفق تر هستند.

4- چگونه خودمان میتوانیم سایتمان را سئو کنیم؟

سئو سایت خیلی پیچیده اما در عین حال ساده است؛ ولی اکثرا میتوانند اصول اولیه ی آن را درک کنند. حتی با اندک اطلاعات درباره ی سئو سایت می توانید تفاوت قابل توجهی در تعداد بازدید کننده های شما داشته باشد. شما میتوانید.با اندکی مطالعه در زمینه ی سئو سایت وردپرسی و کمی تمرین.میتوانید به یک متخصص در این حوزه تبدیل شوید. بسته به محدودیت زمانی هر شرکت برای سئو سایت، عملکردشان متفاوت است. برخی به صورت تخصصی کار میکنند.و برخی فقط به کلیت آن رسیدگی میکنند. در هر حال شما میتوانید.با همین نکاتی که من به شما آموزش میدهم به یک کارشناس سئو تبدیل شوید.

5- آموزش تصویری به همراه نکات سئو

تمام این راه هایی که در اینجا خواهیم گفت کاملا توسط خودتان قابل اجراست.و با پیاده سازی این نکات میتوانید قدم اول را در جهت بهبود رتبه ی وب سایت خود بردارید.

5-1- بهترین روش آدرس گذاری برای وب سایت از دید سئو در گوگل

  • ساختار Permalink یا پیوندهای یکتا
اولین چیزی که شما باید تغییر بدین، تغییر ساختار پیوندهای یکتا وب سایت است. برای اینکار باید به قسمت پنل کاربری وردرس وارد شوید. در حالت پیش فرض تنظیمات پیوند های.یکتا با id پست ذخیره شده اند (?p=<postid>) اما ترجیحا آن را روی نام پست یا داخل یک پوشه داخلی مثل وبلاگ نوشته.ها ذخیره کنید (/post-name/). [caption id="attachment_24128" align="aligncenter" width="610"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد ساختار Permalink یا پیوندهای یکتا[/caption]   در اخرین گزینه شما میتوانید ساختار سفارشی ایجاد کنید.و اگر خواستید نوشته های شما به طور پیش فرض.در یک فولدر مثل وبلاگ ذخیره شوند از کد /%blog/%postname/ استفاده کنید.
  • استفاده از www
در صورت تمایل میتوانید به تنظیمات عمومی سایت.بروید و حالت نمایش را تنظیم کنید که سایت شما را با www نمایش دهد.یا بدون آن مثلا www.example.com یا example.com. علاوه بر این اگر خواستید میتوانید تنظیمات را در گوگل وبمستر تولز هم انجام بدهید. که فقط باید وارد سایتش شوید دامنه ی ترجیحی(preferred domain) را تنظیم کنید. برای پیدا کردن آن میتوانید آن را در زیر قسمت تنظیمات بیابید.   [caption id="attachment_23247" align="aligncenter" width="368"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد استفاده از www[/caption]   این تنظیمات را میتوانید به روش زیر تغییر دهید   [caption id="attachment_23246" align="aligncenter" width="445"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد تنظیمات سایت[/caption]  
  •  کلمات توقف
کاری که شما برای بهبود سئو سایتتان برای پیوند های یکتا باید انجام بدهید، حذف کلمات توقفی از ادرس سایت است. کلماتی مثل "از" یا "و" و در زبان اینگلیسی مثل "and" و "A" و ... در نسخه های 6.1.1 و بالاتر افزونه Yoast seo به طور خودکار این کار انجام میشه و آدرس سایت شما را زیبا سازی میکند. البته دقت کنید که اگر آدرس های قبلی شما با کلمات زاید تنظیم شده است و شما با ان ادرس لینک گرفته اید بهتر است که با استفاده از ریدایرکت ان ها را به ادرس اصلی هدایت کنید.  

5-2- بهینه سازی عناوین شما برای سئو سایت

تگ عنوان از جمله مهم ترین عوامل بالا بردن رتبه ی وب سایت شما و قرار گرفتن آن در صفححه ی اول گوگل است که توسط موتور های جستجو مورد توجه قرار می گیرد و به انها می گوید که سایت شما یا هر صفحه ای که مورد نظرش است درباره ی چه مطلبی است. در ورژن های قدیمی تر وردپرس به طور پیش فرض به عنوان "نام وبلاگ" یا "عنوان پست" نمایش داده میشود ولی اگه دنبال رتبه ی بهتری هستین بهتر است که آن را تغییر بدهید تا وب سایت شما بتواند وارد رقابت شود و در صفحه اول گوگل قرار گیرد ولی توجه کنید که برای هر صفحه بیشتر از یک بار ان را بکار نبرید. برای تغییر دادن تگ عنوان پیشنهاد میکنم از بهترین افزونه سئو وردپرس Yoast seo برای آنالیز سئو سایت خود استفاده کنید.

دو نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که:

  • موتور های جستجو به کلمه هایی که در اول عنوان شما قرار میگیرند وزن بیشتری میدهند. به طوری که اگر کلمه های کلیدی خودتان را نزدیک شروع عنوان صفحه استفاده کنید، رتبه ی بهتری خواهید گرفت.
  • کاربران هنگام مواجه شدن با صفحه نتایج گوگل وقتی برای اولین بار به مطالعه ی نتایج می پردازند، اگر کلمات کلیدی شما را در اول عنوان ببینند احتمال اینکه وارد سایت شما شوند بالا میرود.
 
  • چگونه عنوان سایتمان را با افزونه ی Yoast seo چک کنیم؟
این افزونه دو بخش برای کنترل عنوان دارد. اول اینکه بعد از نصف و فعال سازی افزونه میتوانید در پنل وردپرس وارد قسمت سئو شوید و این تنظیمات را انجام دهید. از قسمت سئو به بخش عنوان و متا بروید و آنجا تنظیمات صفحه را خواهید دید. در این قسمت پست ها، الگو های عنوان را به طور پیش فرض به صورت زیر خواهید دید.   [caption id="attachment_23231" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد چگونه عنوان سایتمان را با افزونه ی Yoast seo چک کنیم؟[/caption]   که در قسمت الگو میتوانید ان را تغییر دهید. پیشنهاد من به شما این است که فقط دوقسمت اول را باقی بگذارید و بقیه را حذف کنید. (%%title%% %%page%%) %%%%sep علامت جدا کننده است که در برگه اول ان را می بینید و میتوانید آن را تغییر دهید.   [caption id="attachment_23226" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد جداکننده عنوان[/caption]  
  •  آموزش طراحی عنوان ها برای سئو کردن سایت
روش قبل حالت پیش فرض است. برای سئو سازی عنوان های هر برگه و یا نوشته سایت به شکل دلخواه هم میتوانیم کار کنیم. فقط باید به قسمت اخر هر نوشته بروید و آنالیز سئو پیج خودتان را با افزونه ی Yoast seo بررسی کنید.   [caption id="attachment_23244" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد آموزش طراحی عنوان ها برای سئو کردن سایت[/caption]   در قسمت ویرایش اسنیپت وارد قسمت تنظیمات سئو میشوید. و میتوانید الگو های پیش فرض را ویرایش کنید. اگر ویرایش اسنیپت را بزنید وارد قسمت تنظیمات سئوی عنوان سایت می شوید. در حالت پیش فرض شما همان چیزی را می بینید که در الگوها تنظیم شده بود که میتوانید ان را نادیده بگیرید و به دلخواه عنوان را دوباره بازنویسی کنید.   [caption id="attachment_23243" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد عنوان سئو[/caption]   نوار رنگی زیر هر عنوانتان نمایان گر تعداد کاراکتر هایی است که شما وارد کردید و اگر تعداد کاراکترها مناسب باشد رنگ آن سبز میشود و اگر کمتر و یا بیشتر از حد مجاز باشد به رنگ نارنجی یا قرمز تغییر رنگ می دهد توجه کنید که:
  • عنوان شما از 65 کاراکتر بیشتر نشود
  • برای بهینه سازی و سئو سایت در گوگل از کلمه ی کلیدی در عنوان استفاده کنید
  • عنوان را طوری بنویسید که کاربران را به سمت خود جذب کند
 

5-3- سئو متای توضیحات

بعد از تنظیم عنوان، متای توضیحات را بهینه کنید. متای توضیحات را موتور های جستجو استفاده میکنند تا به کاربران توضیحاتی درباره ی آن مطلب نمایش دهد. بعضی از افزونه ها اتوماتیک وار این قسمت را برای شما تکمیل میکنند (مثل پلاگین all in one seo که از بهترین پلاگین های سئو می باشد) و چند سطر اول را به عنوان متای توضیحات شما انتخاب میکند که البته بهتر است آن را ادیت کنین و جمله ای که مفهوم کار سایت شما را نشان میدهد را بجای آن تایپ کنید. پس در تکمیل این قسمت دقت ویژه ای داشته باشید تا حتما متن خوبی را انتخاب کنید. اگر به صورت خودکار آن را انتخاب کنید به این معنی است که به گوگل خودش هر متنی که خواست برای شما انتخاب کند، که حتما مورد دلخواه شما نخواهد بود خب پس با استفاده از این افزونه میتوانید تگ توضیحات خودتان را تکمیل کنید و دقت کنید که حتما از کلمه ی کلیدی هم در آن استفاده کنید و کاربران با خواندن آن برای ورود به سایتتان ترغیب شوند.

5-4- سئو تصاویر

یکی از بخش هایی که اکثرا نادیده گرفته میشود سئو تصاویر سایت است. که شما باید بخش متن جایگزین یا alt را تکمیل کنید تا موتور های جستجوگر ترافیک بیشتری به سمت سایت شما بفرستند. این کار باعث میشود تا کاربران با محتوای شما بیشتر آشنا شوند و آن را بیشتر بپسندند. yoast seo به شما یادآور میشود که تگ alt (متن جایگزین) را فراموش نکنید و تکمیلش کنید. برای متن جایگزین حتما از کلمه کلیدی هم استفاده کنید.  

5-5- نقشه سایت XML

اگر میخواهید گوگل و سایر موتور های جست و جو بدانند که سایت شما بروز است باید نقشه سایت XML را برای وب سایت وردپرسی خود تنظیم کنید. که افزونه ی Yoast این کار را برای شما انجام میدهد.

[caption id="attachment_23242" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد نقشه سایت XML[/caption]   وقتی شما این تنظیمات را ذخیره کنید نقشه ی سایت برای شما ساخته میشود. و شما میتوانید به طراحی بقیه ی گزینه ها بپردازید، نقشه ی سایت برای نوشته ها، صفحات، دسته ها و برچسب ها ساخته میشود. وقتی که شما یه پست جدید را منتشر میکنید نقشه سایت XML خودکار به گوگل و بینگ اطلاع میدهد که و اجازه میدهد که مطالب شما سریع تر شناسایی شود.

5-6- سئو نشانگر صفحات

لینک هایی که عموما بالای پست ها دیده میشوند. بطور مثال: صفحه اصلی > افزونه وردپرس > آموزش سئو و بهینه سازی سایت وردپرس

نشانگر صفحات به دو دلیل حائز اهمیت است:

  • به کاربران اجازه ی مسیریابی راحت میدهد و به راحتی میتوانند به سایر صفحات وردپرس حرکت کنند.
  • باعث میشود که موتور های جستجو برای تعیین ساختار سایت شما راحت تر کار کنند.
البته این نشانگر صفحات باید به صفحه ی اصلی شما لینک بازگشتی داشته باشد. دقت کنید که اگر این پست چند دسته بندی داشته باشد شما باید یکی از انها را انتخاب کنید. شما میتوانید این تنظیمات را در قسمت تنظیمات پیشرفته ی سئو پیدا کنید.

5-7- سئو تگ عنوان ها

بیشتر تم های وردپرس تنظیمات تگ های  h  را ساپورت میکند ولی بهر حال شما حتما مطمئن شوید که تگ  h1  را داشته باشید. نام وبلاگ شما باید تگ h1 باشد و در هر صفحه، پست یا دسته یندی باید فقط یکبار از تگ h1 استفاده شود و برای بقیه ی عنوان ها از تگ های h2 و h3 و ... بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید. برای ادیت این تگ ها به راحتی میتوانید وارد فایل های post.php و page.php قالب شوید.

5-8- سئو با افزایش سرعت

یکی از مهم ترین عوامل این که گوگل و بقیه موتور های جستجو چند بار در روز سایت شما حرکت میکنند و وارد صفحات شما میشوند به سرعت بارگزاری وب سایت شما بستگی دارد
فاکتور های افزایش سرعت:
  • بهینه سازی پایگاه داده که بسیار ضروری است.
  • استفاده از پلاگین wp fastet cache  سایتتان را کش کنید تا سرعتتان زیاد شود. سایر پلاگین های مشابه: wp super chache و یا w3 total cache
  • افزونه w3 total chache در کنار CDN به صورت عملکرد بی نظیری در میزان سئو سایت شما دارد
البته دقت کنید که انتخاب هاست مناسب، تصاویر و ... در سرعت وب سایت شما بی تاثیر نیستند

6- آموزش پشرفته ی سئو سایت وردپرسی و محتوای تکراری

بعد از تنظیمات عمومی وردپرس باید توجه کنید که محتوای تکراری نداشته باشید

نکته خیلی مهم:

وردپرس مطالب را بر اساس 3 خصوصیت دسته بندی میکند

  • تاریخ
  • دسته بندی
  • تگ ها
اگر شما به طور مثال در 5 صفحه محتوای یکسان داشته باشید از دید گوگل محتوای تکراری شناخته میشود که باعث میشود گوگل رتبه ی سایت شما را پایین بیاوردو پس به فکر یک راه حل بهتر باشید.

6-1- ایندکس نکردن، دنبال نکردن صفحه های آرشیو و غیر فعال کردن تعدادی از آرشیو ها

با این افزونه شما میتوانید صفحه های آرشیو را که برای سایت مناسب نیستند، ایندکس نشوند. برای این تنظیمات میتوانید وارد افزونه ی سئو، قسمت عنوان ها و متا ها شوید و وارد تب آرشیو یا بایگانی شوید.

[caption id="attachment_23223" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد ایندکس نکردن، دنبال نکردن صفحه های آرشیو و غیر فعال کردن تعدادی از آرشیو ها[/caption]   میتوانید تنظیمات آرشیو تاریخ را غیر فعال کرده.و به این ترتیب هر لینکی که بر اساس تاریخ استفاده شود.به صفحه ی اصلی سایت ریدایرکت شود. اگر درحال اجرا برگه نویسنده باشید، آرشیو نویسنده کاملا شبیه صفحه اصلی شما میشود و این مشکل یعنی همان محتوای تکراری. اگر این حالت سایت شماست میتوانید آن را غیر فعال کنید.تا به صفحه ی اصلی ریدایرکت شوید. یا یک noindex ,follow اضافه کنید تا در نتیجه جستجو دیده نشود. توجه داشته باشید.که لینک به آرشیو ممکن است هنوز هم توسط قالب ورپرس خروجی داشته باشد بنابراین باید جداگانه حذفشان کنید. خطای "محتوای تکراری" در بایگانی زمانی هم ممکن است اتفاق بیفتد. شما می توانید برای جلوگیری از این خطا، دقیقا مثل آرشیو نویسنده عمل کنید. در شکل می بینید که ما بایگانی نویسنده را فعال.و آن را noindex کرده ایم. اگر به تب (دیگر) در همان قسمت عنوان ها و متاها بروید.و در قسمت زیر صفحات بایگانی گزینه noindex را فعال نمایید، از نمایش دوم به بعد هر پیج مثلا مربوط به دسته بندی, تگ ها و … در نتایج جستجو جلوگیری میکنید. پس اگر میخواهید فقط صفحه اول به نمایش دربیاید گزینه ایندکس را بزنید.   [caption id="attachment_23233" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد تنظیمات متا کلی سایت[/caption]  

6-2- غیر فعال کردن آرشیو غیر ضروری

اگر وبلاگتان تنها یک نویسنده دارد، دیگر به آرشیو نویسنده نیازی ندارید، پس میتوانید با استفاده از افزونه ی سئو.آرشیو نویسنده را غیر فعال کنید. هچنین اگر نیاز به آرشیو بر اساس تاریخ ندارید، آن را هم غیر فعال کنید.

6-3- کنونیکال

تگ “rel=”canonical یکی دیگر از ابزار های مبارز با محتوای تکراری است.که اگر نسخه ی پریمویم Yoast seo را دارید. اتوماتیک وار لینک کانونیکال را برای پیج های وردپرس دریافت میکنید.  

7- معرفی 3 ابزار فوق العاده برای چک کردن سئو سایت

  [caption id="attachment_23232" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد WooRank[/caption]  
  • WooRank
یک ابزار فوق العاده برای چک کردن سئو سایت است.که رایگان یک سایت را کاملا بررسی میکند. البته نسخه ی پریمیوم معمولا امکانات بیشتری نسبت به نسخه ی رایگان آن دارد. کار سئو و بهینه سازی این سایت ۷ روز است و در نسخه پریمیوم باید ۴۹ دلار در ماه پرداخت کنید. یک نمونه گزارش خلاصه از این سایت:   [caption id="attachment_23241" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد گزارش ساده از سایت[/caption]  

این گزارش 8 بند دارد:

  • فهرست بازاریابی: مهم ترین آیتم هایی که باید برای سایت انجام دهید را در این قسمت مشاهده میکنید.
  • سئو: سایت شما را از لحاظ سئو داخل یا خارج سایت چک میکند.

کلمات کلیدی، عنوان و متای توضیحات، تعداد لینک ها، وضعیت کانونیکال www و بدون www سایت، نقشه سایت و ...

  • موبایل: ورژن اندروید سایت شما را نشان میدهد.
  • کاربرد پذیری: این مورد تعیین میکند که سایت شما از نظر کاربر پسند بودن با ارزیابی قابلیت استفاده از شیوه های مختلف بررسی می‌کند.

مثلا: وجود یک صفحه سفارشی ۴۰۴، محتوای در دید کاربران در بالای سایت، ساختار نشانه گذاری.و ...

  • فناوری: این قسمت جنبه های دیگر سایت را بررسی میکند. (مثل: استانداردهای منطبق با W3C، سئو سرعت و ...) .
  • اجتماعی: بررسی میزان محبوبیت شما در فضای اجتماعی. (مثل: اطلاعات پروفایل فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، و غیره).
  • محلی: بررسی ارائه ی لیست سایتتان در دایرکتوری های محلی.
  • آخرین بازدید: بررسی میزان محبوبیت شما بر اساس تخمین های مختلف ترافیک.
 
  •  SEO Site Checkup

[caption id="attachment_23224" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد SEO Site Checkup[/caption]   این سایت یک ابزار رایگان برای بررسی سئو سایت می باشد.و سایت شما را در ۶ دسته بندی مختلف بررسی میکند. بر اساس آن تحلیل به صورت خلاصه نمره ای بر اساس موارد صحیح و یا دارای مشکل به شما میدهد.

گزارش تست سئو در این سایت:

  [caption id="attachment_23225" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد گزارش تست سئو در این سایت[/caption]    

سایت شما را از 45 ویژگی مورد بررسی قرار میدهد که من اینجا خلاصه ای از آن را بیان میکنم:

  • مسائل عمومی در سئو: بخش اطلاعات گسترده ای از سئو سایت چک میکند.

مثل استفاده از کلمه کلیدی را در مناطق مهم نشانه گذاری، وجود یک فایل robots.txt و نقشه سایت XML، رعایت استانداردهای HTML، سئو پسند بودن آدرس ها و …

  • سئو سرعت: آیتم های موثر در کاهش سرعت سایت را چک میکند (مثل اندازه ی صفحه، فشرده سازی، کش کردن، کوچک کردن و سرعت سرور و ...)
  • سرور و امنیت: شناسایی چندنکته مهم و امنیت ویژگی های سایت

مثلا: canonicalization مناسب، ظاهر شدن در لیست های سیاه، فراهم کردن دسترسی غیرضروری و نمایش اطلاعات حساس، و ...

  • رسپانسیو: قابلیت استفاده در موبایل
  • فضای مجازی
  • وب معنایی: بررسی وضعیت شما از نظر استفاده از میکرو داده ها و ساختار نشانه گذاری
 
  • Site Auditor
  [caption id="attachment_23227" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد Site Auditor[/caption]   و اما سایت Site Auditor هم سئو سایت شما را بررسی میکند. " بهینه سازی و سئو در تحلیل برای موتور های جستجو این سایت ۳۰روزه است و نسخه پولی آن ۹۹دلار در ماه است." نمونه گزارش تست شده:   [caption id="attachment_23238" align="aligncenter" width="500"]سئو سایت _ تیتر اول گوگل - چگونه سایتمان تیتر اول گوگل قرار گیرد نمونه گزارش شده Site Auditor[/caption]  

با 9 ویژگی سایت شما را از نظر سئو مورد بررسی قرار میدهد:

  • نمایش: نمایش خلاصه ی وضعیت سایت شما از نظر موتور های جستجو.

مثلا: کدام صفحه ها توسط robots.txt بلاک شدند؟.

متا تگ ها و روبات های کدام صفحات پیدا نمی شوند؟.

کدام صفحات تغییر مسیر پیدا کرده اند؟.

  • متا: مهمترین متا های سایت بررسی می شوند ( مثل عنوان های تکراری، متای توضیحات تکراری و ...).
  • محتوا: مهم ترین ویژگی های محتوای متنی سایت را ارائه میدهد (عناوین، تعداد لینک ها، تعداد کلمات، وجود یا عدم وجود محتوای تکراری و ...).
  • لینک ها: ارائه ی لیستی از لینک های داخلی و خارجی سایت ( مثل: لنگر متن، لینک های شکسته، لینکهای دنبال نشده و غیره).
  • تصاویر: تصویر شما را از نظر نام فایل، عنوان، alt، اندازه و ... بررسی میکند.
  • معنا شناسی: ارائه ی اطلاعات مربوط به عناوین سایت یعنی تگ های h1 , h2 , h3 و .... و میکرو داده ها.
  • سرعت: بررسی سرعت سایت در کامپیوتر.
  • رسپانسیو: بررسی سرعت سایت در موبایل.
  • مقایسه ی خریدن: مقایسه ای از وضعیت جستجو های متفاوت سایت.در تایم های مختلف برای بررسی مسائل و ایرادات سایت.و اینکه در طول زمان چگونه تغییر کرده است، بررسی میشود.
  منبع: قالب سایت فروشگاهی رایگان

افزونه وردپرس Creator یا (Addon Creator) رو میشه گفت یک انقلاب تو صفحه ساز WPBakery عه که مطمئنا همه منتظرش بودیم. این افزونه ی بشدت خاص بهتون اجازه میده تا در کمترین زمان افزونه ی دلخواهتون رو بسازین یا از هر کدوم از +700 افزونه ای که ما منحصرا برای شما ساختیم استفاده کنین. شک نکینن که به یکبار امتحانش می ارزه چطوره دیگه روند پر پیچ و خمِ دنبال افزونه گشتن تو بسته های افزونه یا افزونه های خود وردپرس رو تمومش کنیم؟؟؟ دیگه از حالا به بعد شما میتونین هر افزونه ای که دلتون خواست رو تو چند دقیقه طراحی کنین. میتونین از اول افزونه خودتونو بسازین یا از هر افزونه ی jQuery از وب، برای شروع کارتون استفاده کنین

حالا فک میکنین با Addon Creator چه کارایی میشه انجام داد؟

  • میتونین تو کمترین زمان ممکن یه افزونه به سلیقه ی خودتون طراحی کنین
  • ما یه کتابخونه داریم که بیشتر از 700 تا افزونه داره و شما میتونین ازش استفاده کنین.... ینی اووووووف دیگه ?
  • افزونه هایی که میسازینو با مشتری هاتون اشتراک بزارین
  • افزونه های پیچیده ای مثل گالری ها و اسلاید ها رو بسازین
  • از هر مهارتی که دارین میتونین استفاده کنین مثل CSS,HTML,JS (به php نیازییدا نمیکنین)
  • ابزار های ما رو ببینین و یاد بگیرین که چجوری ازشون استفاده کنید
واقعا دیگه چیزی مونده که نداشته باشه؟؟؟

یک کتابخونه با بیش از 700 افزونه

وااااااو.... فک کن چه چیز توپی میتونه باشه خب ما واسمون اینکه شما بتونین تو زمان انتخاب افزونتون صرفه جویی کنین، خیلی مهم بود. برای همین ما بیشتر از 700 افزونه تهیه کردیم تا شما بتونین ازش استفاده کنین
  • که همشون دسته بندی شدن
  • خیلی راحت میتونین ازشون استفاده کنین
  • Setup و نصب خیلی اسونی دارن
  • تازه شما میتونین از پای بست به سلیقه ی خودتون طراحیش کنین
  • مهم تر از همه اینکه مطمئن باشین که هر جایی میتونین ازش استفاده کنین ... PC یا لپ تاپ یا گوشی و هر صفحه ای که فکر میکنین

خب حالا یکم تعریف کنیم ببینیم چیا داره

یه نکته ی خوبش اینه که با صفحه ساز WPBakery خیلی خوب ادغام میشه
  • افزونه هایی که طراحی میکنین بلافاصله تو تب افزونه های صفحه ساز WPBakery، با همه ی اپشن ها و ایتم هاش دیده میشه.
  • جدا از این توضیح هایی که بهتون دادم شما میتونین با همه ی پنل هایی مثل کشیدن و رها کردن، مرتب سازی و ...، افزونه ی خودتون اضافه کنین?
  • HTML، CSS، Javascripts Editor: ما از ویرایشگر CodeMirror برای ویرایش اسکریپت استفاده می کنیم
  • شما میتونین تو ویرایشگر HTML، CSS، JS به عنوان متغیر، سلیقه ی خودتونو تو این افزودنی ها اضافه کنین
  • موارد مدیریتی: اینم بگم که میتونین چیزی به افزونتون اضافه کنین و از اونا تو Visual Composer استفاده کنین.
  • مدیریت Intuitive Media: تو Addon Creator یک مدیریت رسانه ای وجود داره که شما میتونین با کشیدن و رها کردن تصاویر، زمینه های تصویری رو بر اساس سلیقتون، تصاویر مجازی برای گالری تون و یا هرجای دیگه تنظیم کنین.
  • مدیر Intuitive Media: خب Addon Creator یک مدیر رسانه ای ساخته شده است که شما میتونین زمینه های تصویری بر اساس سلیقتون، با کشیدن و رها کردن، تصاویر بارگذاری مجازی برای گالری و ... سفارش بدین.
  • دارایی مدیریت (Assets Manager): Assets Manager افزونه اسونی داره (فایل های CSS، فایل های JS، تصاویر، پوشه ها) که تو مدیریت فایل ساخته شده.
  • ضمن اینکه ما تمام مستندات و اموزش های تصویری رو که شما نیاز دارین رو در اختیارتون قرار دادیم. چقد خوبیم ما ?

انواع افزونه ها

خب یه چنتا افزونه بهتون معرفی میکنم برین حالشو ببرین  
  • نظرات (Reviews)
  • مشتریان (Testimonials)
  • محصولات (Products)
  • آیتم های متحرک (Hover Effects)
  • اعضای تیم (Team Members)
  • اکاردئون (Accordion)
  • زبانه ها(Tabs)
  • اسلاید ها(Slider)
  • گالری (Gallery)
  • Carousel
  • دکمه ها (Buttons)
  • جدوا قیمت ()Price Table
  • بنر(Banner)
  • Bullets
  • پیشخوان(Counter)
  • شمارش معکوس(Countdown)
  منبع: قالب فروشگاهی فارسی

افزونه گروه بندی یا Groups for WooCommerce چه کاربردی دارد؟

افزونه گروه بندی یا Groups for WooCommerce چه کاربردی دارد؟

افزونه گروه بندی برای ووکامرس یا Groups for WooCommerce که یکی از بهترین فضاهای ذخیره سازی.برای سایت شماست. با توجه به اینکه این یک افزونه بی نظیری هست میخوایم آشنا بشیم افزونه گروه بندی یا Groups for WooCommerce چه کاربردی دارد؟ تو این مقاله میخوام براتون.صفر تا صد این افزونه و توضیح بدم.( پس شش دنگ حواسا پیش من). ولی قبل از هر شروعی باید بدونین که این افزونه همونجور که از اسمش مشخصه باید قالب وردپرس داشته باشیم.و افزونه ووکامرس روی قالب نصب و فعال شده باشه. حالا میریم سراغ اینکه افزونه " گروه هایی برای ووکامرس " چی هست؟

آشنایی با افزونه MemberShips

اگر افزونه گروه هایی برای ووکامرس Groups for WooCommerce رو بر روی قالب وردپرستون نصب و بعد فعال سازی کنین، شما میتونین محیطی رو در اختیار  کاربرانی بگذارید.که شمارو دنبال میکنن.و میخوان عضو سایت شما بشن. این افزونه میتونه به اون دسته از کاربران حق عضویت سایت و بفروشه. حالا یعنی چی؟

نکته:

میتونین مقاله من و در رابطه با افزونه چیست و طریقه نصب آن چگونه است و بخونین. برای اینکه این کار انجام بشه نیازی نیست.که چندین نفر که طراح سایت هستند حق عضویت و برای تک تک کاربران انجام بدن، همه مراحل حق عضویت.به صورت خودکار انجام میشه. ولی باید بدونیم ووکامرس بر اساس محصولاتش که چی هستند، حق عضویت و به کاربراش میفروشه. یعنی این حق عضویت برای همه محصولاتش نیست. ممکنه از بین 100 محصول فقط 20 محصول برای خریداری شدن نیاز به عضو بودن داشته باشه. مثلا اگر شما چندین محصول.و از فروشگاه خریداری کردین، سیستم ووکامرس بر اساس محصولاتی که خریدین، شما رو.در دسته بندی های مختلفی قرار میده. پس تا اینجا متوجه شدیم.این افزونه در اختیار ووکامرسه و وظیفه اش مدیریت افرادی هست.که میخوان عضو سایت بشن. منتظرین بدونین رایگان هست یا نه؟ بله این افزونه کاملا رایگان هست.  

جالبه که بدونین این افزونه و میشه مثل یک محصول به دو صورت بفروشیم:

  • اول:

کاربر بابت حق عضویت مبلغی و پرداخت میکنه.و با این کارش برای همیشه عضو سایت میشه و هم هروقت خواست محصولی که رایگان نیست و بخره، هزینه به صورت خودکار از حسابش کسر میشه.
  • دوم:

کاربر میتونه حق اشتراک بگیره.( مثل گرفتن اشتراک برای روزنامه یا مجله ) تا وقتی اشتراکش فعال هست.عضو سایت هم هست ولی وقتی اشتراکش تموم بشه باید مجدد عضو سایت بشه یا میزان حق اشتراک و افزایش بده. گاهی وقتا پیش میاد شما یه حق اشتراک 1ماهه میخرین. یعنی تا یک ماه میتونین از محصولاتی خریداری کنین که نیاز به عضو بودن شماست ولی بعد از 1 هفته میزان شارژاعتبار شما صفر میشه. حالا باید چیکار کرد ؟ برای اینکه شما بتونین حسابتون و شارژ کنین.باید یه افزونه جدیدی روی قالب وردپرس نصب کنین.که خود این افزونه یه اشتراک جدیدی بهتون میده، یعنی دیگه نیاز نیست شما مجدد اشتراک بگیرین.  

افزونه های لازم وردپرس

  [caption id="attachment_22910" align="aligncenter" width="600"]| افزونه گروه بندی یا Groups for WooCommerce | افزونه گروه بندی | Groups for WooCommerce تنظیمات افزونه گروه بندی یا Groups for WooCommerce[/caption]

برای اینکه شما بتونین حق عضویت وب سایت خودتونو بفروشین.حالا از هر روشی، چه از طریق گروه هایی که برای ووکامرس طراحی شدن چه از طریق خود ووکامرس.باید حداقل نسخه 3.3 وردپرس و داشته باشین.و به یکی از افزونه های زیر هم احتیاج دارین:
  • Groups: 
 این افزونه دو تا قابلیت.داره، یکی دسترسی به عضویت( که راحت عضو سایت بشیم) و یکی دیگه هم مدیریت کنیم.عضویت خودمونو.
  • Groups Integration for WooCommerce :
این افزونه به شما اجازه میده که از طریق گروه هایی که ووکامرس داره عضو سایت بشین.
  • WooCommerce Subscriptions:

با خریدن محصول و پرداخت های تکراری میتونین عضو سایت بشین.    


منبع: قالب رایگان وردپرس فروشگاهی

برتری قالب فروشگاهی Storefront Powerpack در چیست؟

برتری قالب فروشگاهی Storefront Powerpack در چیست؟

حتما خیلی از ماها برامون پیش اومده که میخواستیم ظاهر قالب فروشگاهی خودمن و عوض کنیم و چون دانش فنی نداشتیم از این کار صرف نظر کریدم. ولی شاید ندونیم قالب های فروشگاهی وجود داره که شما میتونین هر وقتی که خواستین ظاهر فروشگاه خودتون و عوض کنین. این قالب فروشگاهی به نام " قالب فروشگاهی Storefront " فقط به اراده شما بستگی داره و حس زیبایی شناسایتون. پس معطل نکنین. ولی سوال اینه، برتری قالب فروشگاهی Storefront Powerpack چی میتونه باشه؟ با تیم آنلاینر همراه باشین تا متوجه بشین.

قالب فروشگاهی Storefront Powerpack

قبل از هرچیز بگم این برنامه قالب فروشگاهی Storefront Powerpack به طور خاص قالب فروشگاهی است و با تم ووکامرس طراحی شده است.

چگونه بدون نوشتن هیچ کدی صفحه نمایش را شخصی سازی کنیم؟

برای همه ما که میخواستیم ظاهر فروشگاهمونو تغییر بدیم، عوض کردن تم قالب خیلی کار سخت و پرزحمتی بوده.چون باید یه سری کدهارو تغییر میدادیم. ولی من الان میخوام بهتون یک قالب فروشگاهی و معرفی کنم.که میتونید هر تغییری که بخواین و در صفحه فروشگاهتون انجام بدین ولی بدون تغییر دادن یا نوشتن حتی یک خط کد. قالبی که اینقدر ازش صحبت کردیم "Powerpack Storefront" هست.اگر شما قصد دارید فروشتونو به صورت آنلاین انجام بدین.این قالب فروشگاهی بینظیرترین قالب ممکنه.از سری کارهایی که میشه انجام داد:
  • طرح Header فروشگاه و عوض کنید
  • رنگ های صفحه نمایش و تنظیم کنید
  • فونت زیبایی انتخاب کنید
  • تغییر دادن متن
  • تغییر شیوه پرداخت هزینه برای خرید محصول
  • و تقریبا هر عنصری که در صفحه نمایش هست و میتونید تغییر بدین.( باز هم میگم بدون نوشتن یا تغییر حتی یک خط کد)
و مثل شاید هر قالب دیگه ای میتونین.بلافاصله تغییرات و در صفحه " پیش نمایش" ببینین و اگر نیاز بود مجددا تغییر بدین. شما میتونین تمام تغییرات و هم در یک صفحه از محصولاتتون بدین.هم در همه صفحات. در قالب Storefront Powerpack همه چی به شما بستگی داره. بعضی از قالب های فروشگاهی، بعد از نصب و فعال سازی با بعضی از تم های سایت سازگاری ندارند.و ممکنه که طراح یا فروشنده تصمیم بگیره این قالب و حذف کنه ولی من این خبر خوش و بهتون میدم.که قالب Storefront Powerpack با تمام تم های فروشگاهی شما سازگاره

ویژگی های Powerpack

  • تنظیم طراحی سربرگ
  [caption id="attachment_24068" align="aligncenter" width="600"]| قالب فروشگاهی | قالب فروشگاهی Storefront | برتری قالب فروشگاهی Storefront Powerpack | Storefront Powerpack تنظیم طراحی سربرگ[/caption]   همونطور که توی عکس مشخصه شما به راحتی میتونین اجزایی که در هدر هستند و حذف یا اضافه کنین. اجزایی مثل:آرم، سبد خرید وغیره. انجام این کار به راحتی drag&drop کردن است.
  • استایل و ظاهر فروشگاهتونو میتونین به سلیقه خودتون انجام بدین
 
[caption id="attachment_22930" align="aligncenter" width="600"]| قالب فروشگاهی | قالب فروشگاهی Storefront | برتری قالب فروشگاهی Storefront Powerpack | Storefront Powerpack تنظیم استایل و ظاهر فروشگاه[/caption]
شما میتونین با این ویژگی رنگ قالب فروشگاهیتونو با یک کلیک انتخاب کنین و علاوه بر اون فونت قالب، حاشیه ها، و تعداد صفحاتی که شامل محصولات هستند و تنظیم کنید.
  • انتخاب بین گزینه های پرداخت

 
[caption id="attachment_22940" align="aligncenter" width="600"]| قالب فروشگاهی | قالب فروشگاهی Storefront | برتری قالب فروشگاهی Storefront Powerpack | Storefront Powerpack انتخاب یکی از گزینه های پرداخت[/caption]
  این ویژگی برای همه ما که خرید اینترنتی داریم خیلی آشناست. اگر این قالب و به عنوان فروشگاه انتخاب کنید، میتونید از بین گذینه هایی که برای پرداخت وجود داره،گذینه "حواس پرتی" را غیرفعال کنید و بقیه گذینه هارو برای افزایش فروش سایت، فعال کنیم.
  • صفحه اصلی خودتونو به راحتی یک آب خوردن ویرایش کنین.

  [caption id="attachment_22941" align="aligncenter" width="600"]| قالب فروشگاهی | قالب فروشگاهی Storefront | برتری قالب فروشگاهی Storefront Powerpack | Storefront Powerpack ویرایش کرد صفحه پیشخوان[/caption]
  هر زمانی که متن، دکمه ها و طرح صفحه اصلی و عوض کنین میتونین از یه ویرایشگر ساده که برای قاب شما طراحی شده استفاده کنین.
  • تنظیمات یک صفحه از محصول یا تمام صفحات حاوی محصول

  [caption id="attachment_22942" align="aligncenter" width="600"]| قالب فروشگاهی | قالب فروشگاهی Storefront | برتری قالب فروشگاهی Storefront Powerpack | Storefront Powerpack تنظیمات صفحات محصولات یا یک محصول خاص[/caption]   شما میتونین ظاهر گالری که عکس محصولاتتون هست و عوض کنین، متن ها و باکس هایی که نمیخواین وقتی مشتری در حال دیدن سایتتون هست و ببینه،حذف کنین و هر عملی که به ظاهر سایت مربوط میشه.
  • استایل سایت

  [caption id="attachment_22943" align="aligncenter" width="600"]| قالب فروشگاهی | قالب فروشگاهی Storefront | برتری قالب فروشگاهی Storefront Powerpack | Storefront Powerpack تنظیم کردن استایل سایت برای انواع notification[/caption]   از ویژگی های ساختاری این قالب میتونیم اشاره کنیم به اینکه، تمامی محصولات صفحه نمایش، صفحه اصلی سایت، گذینه های مورد نیاز برای خرید محصول و تمامی ظاهر سایت تحت کنترل شماست.