akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

افسانه خودباوری

افسانه خودباوری

آیا خودباوری بیماری است؟ این به روشی بستگی دارد که شما آن را تعریف می‌کنید. خودباوری به شیوه‌ی معمول را مردم و روان‌شناسان تعریف کرده‌اند. من می‌گویم خودباوری شاید بزرگ‌ترین اختلال هیجانی باشد که برای مرد و زن آشکار شده است. حتی بزرگ‌تر از داشتن احساس تنفر نسبت به کسی ـ البته می‌دانیم که نفرت احساس خوشایندی نیست، هر چند از خودباوری اندکی بهتر است.

[caption id="attachment_1003" align="alignnone" width="300"]افسانه خودباوری افسانه خودباوری[/caption]

چرا احساس تنفر از مردم و محکوم کردن آنان بدتر از خودباوری است و همیشه منجر به خودبیزاری می‌شود؟ چون آشکار است که این امر منجر به نزاع، عمل متقابل، جنگ و نسل‌کشی می‌شود.

شگرف است! خودبیزاری مسبب نتایج بسیار مبهمی است؛ ولی مانند احساس تنفر و بیزاری از خودتان، منجر به خودکشی نمی‌شود. درواقع، زندگی با انتقاد و نکوهش سخت از خودتان سپری می‌شود.

الیس در کتاب افسانه خودباوری، توضیحی واقعی و خردمندانه از خود باوری و خویشتن پذیری ارائه می کند و به بررسی تفکر آموزگاران بزرگ مذهبی، فلاسفه و روانشناسان می پردازد. الیس توضیح می دهد که با استفاده از رفتاردرمانی منطقی – هیجانی می توان به خویشتن پذیری بی قید و شرط رسید و در این زمینه تمرین ها و ابزاری برای رسیدن به پذیرش بی قید و شرط خودمان، دیگران و زندگی پیشنهاد می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.