akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

وصلت زود هنگام خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را ارتقاء میدهد

وصلت زود هنگام خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را ارتقاء میدهد 
ساغر باتقوا پور در گفت‌و‌گو با خبر نگار اجتماعی عجم , افزود : به صورت کلی 3 درصد زنان در معرض ابتلا به بیماری سرطان دهانه رحم میباشند . سرطان دهانه رحم در روند اول اکثر وقت ها فارغ از نشانه است و در سنین باروری واقعه می‌ افتد البته با ترقی بیماری می‌توان علائمی را مشاهده کرد که شایعترین آن خون‌ریزی غیر عادی است . 
او اظهار‌کرد : خون ریزی بعد از مقاربت , خون ریزی غیر عادی قاعدگی و لکه بینی بین قاعدگی‌ها میتواند از نشانه‌های پیدایش این سرطان باشد . 
او افزود : مهم ترین عوامل خطرزا و اثر گذار در ساخت سرطان دهانه رحم , زیر بودن سن تزویج ( کمتر از 16 سالگی ) , داشتن شریک‌های جنسی مختلف , داشتن شریک جنسی‌ که خویش شرکای جنسی زیادی داشته باشد , ذیل بودن سن در هنگام او‌لین بارداری , بالا بودن تعداد زایمان‌ها و ابتلا به عفونت پاپیلومای ویروس انسانی است . 
صالح‌پور اعلام‌کرد : شناسایی شیوه های پیشگیری ابتلا به سرطان دهانه رحم و آموزش‌های حتمی به بیماران می تواند نقش موثری در کاهش میزان ابتلا به سرطان دهانه رحم داشته باشد و شایسته ترین روش تشخیص سرطان دهانه رحم انجام آزمایش پاپ اسمیر است . 
او بیان کرد : برای انجام آزمایش پاپ اسمیر پزشک یا این که ماما در طول انجام معاینه دستگاه تناسلی زنان کمی از سلول‌های مخاط دهانه رحم را سوای تولید درد و اندوه با وسیله مخصوصی برداشته و بر روی یک لام شیشه‌ای منتقل و بعد از ثبت برای بررسی به آزمایشگاه ارسال می‌کند . 
این کارشناس زنان و فلوشیپ نازایی افزود : لام پاپ اسمیر به وسیله پاتولوژیست در زیر میکروسکوپ از دید وجود سلول‌های پیش بدخیم و سرطانی سنجیده شود و در شرایطی‌که در پاسخ پاپ اسمیر سلول‌های پیش بدخیم و سرطانی گزارش شود واجب است از بافت دهانه رحم مثال برداری شود چون صرفا با یک مثال بافتی از دهانه رحم تشخیص قطعی سرطان دهانه رحم امکانپذیر است .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.