akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

اصول نگهداری از موی سفید

اصول نگهداری از موی سفید 

ملانین دلیل اصلی رنگ موهاست و کاهش تولید این ماده رایج‌ترین تغییر ظاهری یعنی سفیدی را در موها به وجود می‌آورد , دکتر توماس می‌گوید : تا گذشته از50 سالگی , 50 درصد موها سفید می‌شود . 


وقتی تولید ملانین کاهش می‌یابد علاوه بر سفیدی موها اتفاقات دیگری نیز در موها می‌افتد , به این مفهوم که پیش از این ملانین بود که اشعه فرابنفش خورشید را جذب می‌کرد ولی وقتی این ماده حضور ندارد این پروتئین موی است که اشعه‌ها را جذب می‌کند و در نتیجه ساقه موها روز آپ دیت ضعیف‌تر می‌شوند . 


ملانین است که سبب ساز می‌شود موها براق به‌نظر برسند و در نتیجه کم شدن آن مساوی است با کدر شدن موها . 


بنابراین در حالتی‌که قسمتی از کسانی هستید که ترجیح می‌دهید موهای‌تان را رنگ نکنید و موهای سفید را بیشتر دوست دارید , اولیه از همگی باید به فکر یک شامپو درخشان‌کننده گیسو باشید تا رنگ سفید موها درسمت رنگ زرد نرود ورنگ نقره‌ای خویش را محافظت کند . 





چه رنگی برای موها مناسب‌تر است؟ 


باید بدانید موهای سفید در قبال اشعه فرابنفش خورشید آسیب پذیری بسیار بیشتری دارا‌هستند و آقایانی که موهای جوگندمی دارا‌هستند خوبتر است هنگام قرار به چنگ آوردن علیه آفتاب برای نگهداری از موهای خویش از یک کلاه یا اسپری uv استفاده کنند . خانم‌هایی نیز ترجیح می‌دهند موهای‌شان را رنگ کنند و سفیدی را به نوعی بپوشانند . ریتا هازن , آرایشگر معروفی در نیویورک در زمینه‌ی این خانم‌ها می‌گوید : «اول از کلیه باید در گزینش رنگ گیسو توجه کرد , وقتی سن بالا می‌رود رنگ‌های فانتزی و تند چندان دلخواه نیستند زیرا کوچک‌ترین نقص پوست را برجسته نشان می‌دهند , بنابراین خوبتر است به جای رنگ‌هایی با هاله شکلاتی موها را مشکی یا قهوه‌ای کنید , به جای بلوند طلایی خوبتر است رنگ بلوند پلاتینی کنید و از قرمز رنگ شرابی صرف‌نظر کنید . به‌طور کلی رنگ‌های گرمی که یک یا دو مرتبه با رنگ طبیعی موها تفاوت داشته‌باشد می‌توانند برای سنین بالا مطلوب باشند . » 



رژیم‌ و سفیدی موی ارتباطی دارند؟ 


تمام کسانی که رژیم‌های دشوار غذایی می‌گیرند به‌شدت از کاهش پرورش گیسو و ریزش موی شکایت دارا هستند . موی تندرست برای پرورش به گونه های ویتامین‌ها و موادتشکیل دهنده معدنی و املاح خونی احتیاج دارااست . زمانی که برخی اشخاص به‌منظور لاغر شدن رژیم مشقت بار می‌گیرند تن آنان مبتلا کمبود ویتامین و مواد معدنی به‌ویژه آهن می‌شود که استدلال موثری در کم‌پشت شدن گیسو است و وقتی فردی مبتلا ریزش گیسو شده و به پزشک مراجعه می‌کند , پزشک حتما از رژیم‌های غذایی وی سوال خواهد کرد تا درصورت وجود مشکلی در این حوزه آن را معالجه کند . کمبود ویتامین‌ها به‌ویژه تیم B که در سبزی‌ها , میوه‌ها و جگر یافت می‌شود می‌تواند به ریزش موی کمک کند البته تا به حالا ارتباطی بین سفیدشدن موها و رژیم دریافت کردن مشاهده نشده ‌است , ولی گاهی ارتباطات کوچکی بین کم‌خونی یا کم‌کاری یا پرکاری تیروئید با سفیدشدن موها تیتر می‌شود ولی هیچ کدام چندان رابطه قوی و محکمی نیستند و اصلی‌ترین علت سفیدی موی ژنتیک است . 





از چه شانه‌ای استفاده کنید؟ 


وقتی سن بالا می‌رود موها کم‌کم شرایط خویش را از دست می‌دهند و در شرایطی‌که روزگاری صاف بوده‌اند , در آن ها فر و وزی خیر چندان زیبایی به وجود می‌آید و حالت‌دهی آنها مشکل‌تر می‌شود و این چین و شکن‌ها آسیب پذیری موها را نیز افزایش می‌دهد ; برای شرایط دادن این موها باید نخستین از همگی از یک سرم تقویت‌کننده برای موهای شکننده استفاده کنید تا از آن ها علیه آفتاب نگهداری کند . همچنین خوب تر است شانه‌ای را گزینش کنید که دندانه‌های پهن داشته باشد تا هنگام کتف کردن موهای شما آسیب کمتری ببیند . 



چه‌طور مو‌ را رنگ کنید؟ 


برخی از موهای سفید به‌ویژه موهای زمخت و کلفت و خاکستری رنگی که در نزدیکی شقیقه‌ها می‌رویند , در قبال رنگ موی مقاوم میباشند یا در مقایسه با سایر موهای سفید تخت‌گاز رنگ خویش را از دست می‌دهند . 

برای رنگ شدن این گروه‌ از موها توصیه می‌شود در حین رنگ کردن , ابتدا رنگ را روی موهای سفید این ناحیه بگذارید تا زمان طولانی‌تری برای جذب رنگ داشته باشند . موهای سفید باید تا 45 دقیقه آغشته به رنگ باقی بمانند . رتبه رنگ موی انتخابی خویش را بالا ببرید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.