akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

زیبایی گیسو برای تمامی سنین


سن که افزایش می‌یابد تغییراتی در ساختار موها به وجود می‌آید , این تغییرات بالاتر از سفیدشدن موهاست ; تغییرات عمیقی در بافت , درخشش , رطوبت , موقعیت بخشی موها تا حدی که هیچ نشانی از موهای قبل شما باقی نمی‌ماند و شما بسیاری زمان ها گیج می‌شوید که چرا موهای زیبای گذشته‌تان این‌قدر تغییر کرده و دیگر به راحتی وضعیت نمی‌گیرند ولی خوشبختانه این روز ها محققان و آرایشگران در ادامه راه‌حل‌هایی میباشند که موها را مجدد به روزهای جوانی بازگردانند . در اینجا جدیدترین راه‌حل‌ها را برای این مشکل جدی تیتر می‌کنیم ; راه‌حل‌هایی معمولی که خیر هزینه‌ای برای شما خواهند داشت و خیر زحمتی . 



با موهای نازک چه کار کنید؟ 


هرچقدر موها بیشتر کشیده شوند و هرچقدر موها محکم‌تر بسته شوند , با بالا رفتن سن پوست کف رمز زودتر خویش را نشان خواهد اعطا کرد . دکتر توماس می‌گوید : «20 سالگی آغاز کاهش تعداد تارهای موی است تا جایی که 30 تا 35 درصد آنها تا پیشین 60 سالگی از بین می‌روند , علاوه بر این موها استارت به نازک شدن نیز می‌کنند , تحقیقاتی که اخیرا انجام شده‌ است نشان می‌دهد , استارت کاهش قطر موها ازاوایل ده سال 40 زندگی است و این کاهش قطر ناشی از تغییرات هورمونی داخل تن است که در نزدیکی دوران یائسگی بوجود می‌آید . برای نزاع با این نازکی موها اولیه از کلیه باید در امر شامپو و نرم‌کننده مصرفی‌تان تجدید لحاظ کنید , شامپوهای معمولی بیشتر چربی‌های محافظت‌کننده ساقه موها را از بین می‌برند و در نتیجه موهای نازک شکننده‌تر می‌شوند . » 



چه‌طور با موهای خشک بجنگید؟ 


حتی در شرایطی که بخشی از کسانی باشید که همیشه از موهای‌تان محافظت می‌کنید گشوده نیز ممکن است یک دفعه متوجه شوید که موهای‌تان به‌شدت خشک شده‌است . 


دکتر جسی توماس , دانشمند ارشد تولیدها مرتبط با گیسو می‌گوید‌ : «وقتی سن افزایش می‌یابد میزان تولید سبیوم ( چربی ) کاهش می‌یابد , این مشکل به‌خصوص با نزدیک‌شدن به سن یائسگی افزایش می‌یابد زیرا پوست رمز شما تنها نصف میزان دوران جوانی چربی ترشح می‌کند و وقتی سبیوم و چربی کاهش می‌یابد موها زمخت و کدر و حالت‌ناپذیر می‌شوند . » اسکار بلاندی , مالک تالار معروفی در نیویورک می‌گوید : «با موهای خشک باید همانند پوست خشک خلق و خوی کرد . نخستین کار برای نگهداری از این مدل موها , استفاده از شامپو منحصر موهای خشک است . شامپوی اختصاصی موهای خشک موها را تمیز می‌کند و به پوست کف راز نیرو می‌دهد همچنین باید بدانید که شستن زیاد چربی طبیعی موها را از بین می‌برد . بعداز شستن موها از یک سرم آبرسان گیسو استفاده کنید , هفته‌ای یک‌بار نیز از ماسک‌های مرطوب‌کننده منحصر به فرد گیسو استفاده کنید . اما در صورتیکه موهایی فر دارید باید هفته‌ای چندبار از این ماسک‌ها استفاده کنید زیرا به خاطر فر بودن موها چربی کف رمز خیلی دیرتر به ساقه تمام موها می‌رسد . 



چه طور موهای نازک را آرایش دهید؟ 


خوبتر است در نوع آرایش موهای‌تان تجدید لحاظ کنید . در حین قدمت موهای ضخیم به موهایی ظریف و نازک تبدیل می‌شوند و در هر سطح از قدمت حالت‌پذیری آنها نیز تغییر می‌کند برای نمونه موهای نازک خیلی سخت‌تر وضعیت خاصی را مراقبت می‌کنند , بنابراین وقتی سن بالا می‌رود نمی‌توان همچون پیشین به موها وضعیت بخشید . به هیچ وجه موهای‌تان را محکم برس نزنید و تا حد امکان از استفاده از وسایل گرم نظیر اتو , سشوار گرم و . . . خودداری کنید . در صورتی‌که می‌خواهید کمی با سشوار به موهای‌تان وضعیت دهید , خوب تر است نخستین موهای‌تان را با حوله تقریبا خشک کنید و بعد از آن تنها نم موها را با سشوار بگیرید . 


برای کوتاه کردن موها نیز بهترین نوع این است که در حوالی صورت و بالای راز موها را خرد و لایه‌لایه بزنید تا حجم‌شان بیشتر به‌نظر بیاید البته پایین موها را لایه‌لایه نزنید زیرا موهای نازک شما ظاهری کم‌پشت پیدا می‌کنند . حتی درصورتی که موهای‌تان را با این گونه کوتاه کردید ولی گشوده نیز نازکی‌ آنها آزارتان دادبهتر است به یک کارشناس پوست و گیسو مراجعه کنید تا وی داروهای تقویت‌کننده رویش موی تجویز کند . همچنین در حالتی‌که شم کردید به‌طور تکه تکه درکف سرتان ریزش گیسو دارید یا در شرایطی که نازکی موها با مشکلاتی زیرا تورم , التهاب , خارش شدید و آسیب همراه شد حتما باید به پزشک مراجعه کنید . 

تجمیل الانف

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.