akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

آیا مصرف نمک از کاهش وزن جلوگیری می نماید ؟


بدن برای نگهداری تعادل مایعات تن , انقباض عضله ها و انتقال تکانه های عصبی به سدیم نیاز دارااست . این سهل است که نمک و سدیم را یکی بدانیم ولی چنین نیست . نمک غذا 40 درصد سدیم و 60 درصد کلرید است . با این وجود با تناول کردن بیشتراز حد نیاز نمک , تندرست آدم در گیر نقص‌ می گردد . 


چرا مصرف نمک کمتری پیشنهاد می شود ؟ 


سدیم , آب جان دار در تن را مراقبت می نماید . در فیض , سدیم بیش تر از حد در تن منجر احتباس مایعات و ارتقاء حجم خون میگردد و این کار سبب می گردد تا عمل قلب برای انتقال خون در عروق طاقت فرسا شود در فیض به فشار خون بالا باعث می‌شود . همینطور می تواند به بیماری های قلبی , سکته مغزی هم باعث شود . 


سدیم و ارتقاء وزن 


سدیم آب تن را مراقبت می نماید . وقتی که بیشتراز حد نمک مصرف میکنید , وزن شما بالا میرود , و بر عکس زمانی که مصرف نمک را کاهش می دهید وزن کم میشود چون تن میزان آبی رنگ که ذخیره کرده بود را دفع می نماید . با این وجود با وزنی که از دست می دهید , با مصرف نمک و طعام مجدد بدست میاورید . به همین علت شایسته ترین دسته نمک مصرفی , نمک دریا کم سدیم است . 


چه میزان نمک کافی است ؟ 


به صورت میانگین مردمان مجموعه کشورها ایالات متحده بیش تر از حد نیاز نمک مصرف می نمایند , حدود3436 میلی گرم طی روز . یک قاشق خوراک خوری نمک دربردارنده 2325 میلی گرم سدیم است . مصرف روزمره سدیم نباید بیشتر از 2300 میلی گرم باشد . روزمره 1500 میلی گرم سدیم برای اشخاصی که دارنده اندوه کلیوی , فشار خون بالا و یا این که میانسال می‌باشند کافی است . همینطور می‌توانید از نمک دریا کم سدیم استفاده فرمایید . 


اعتنا به میزان مصرف سدیم 


در صورتی‌که شما در‌پی کاهش وزن می‌باشید , از میل کردن غذاهای فرآوری شده و از پیش بسته بندی شده اجتناب فرمایید , چون دارنده نمک و سدیم بالایی میباشند . همینطور در مصرف چاشنی , فلفل , سس سویا , سس گوجه خارجی یا این که سس سالاد اعتنا فرمایید . به جای استفاده از نمک برای مزه دار کردن طعام از ادویجات گیاهی و یا این که از نمک دریا کم سدیم استفاده نمائید . مراقب جایگزین نمک باشید زیرا شاید بیشتراز حد استفاده فرمائید .

تجمیل الانف

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.