akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

عدم عمل بعضا اعضای اداره نظام مهندسی در حوزه ساختمان

نشست هم‌اندیشی هیئت رئیسه تیم تخصی مکانیک اداره نظام مهندسی استان‌های زنجان و قزوین با حضور مدیر اداره نظام مهندسی زنجان برگزار شد . 

عضو هیات مدیره اداره نظام مهندسی ضمن اشاره به‌وجود ۱۲۲ هزار عضو در واحد ایالت تهران این اداره , ذکر کرد : از این تعداد حدود ۵۰ هزار مهندس , پروانه اشتغال دارا هستند . 

به نقل از خبرها نظام مهندسی ( akhbarmohandesi . ir ) , بهنام عابدی در نشست خبری تکریم هفته مهندس , اظهار داشت : اداره نظام مهندسی ساختمان تهران , ۴ محور انجام اصلاحات ساختاری و فرآیندی , حفظ و ارتقاء سرویس ها مهندسی , ارتقای مرحله سرویس ها رسانی به اعضاء و توانمندسازی و دفاع از دستمزد مهندسان را در فرمان عمل قرار داده است . عدم عمل بعضا اعضای اداره نظام مهندسی در حوزه ساختمان 



عدم کار بعضا اعضای اداره نظام مهندسی در حوزه ساختمان 


عدم عمل بعضی اعضای اداره نظام مهندسی در حوزه ساختمان 

او ادامه بخشید : بیشتراز ۱۲۰ هزار نفر در اداره نظام مهندسی ایالت تهران عضو می باشند که از این تعداد , ۵۰ هزار نفر پروانه اشتغال داشته و ۴۵ هزار نفر از آنان , در سامانه ارجاع عمل عضو می باشند . 

به گفته این عضو هیأت مدیره اداره نظام مهندسی ایالت تهران , ۷۲ هزار نفری که پروانه اشتغال ندارند , در مسیر امتحان محل ورود قرار گرفته اند ; این در قوانینی است که بر طبق ضابطه بایستی , ۳ سال از پایان اخذ سند تحصیلی یک مهندس پیشین باشد تا شخص قابلیت حضور در امتحان اخذ پروانه اشتغال را داشته باشد . 

الهه رادمهر , نایب مدیریت نخستین اداره نظام مهندسی ایالت تهران نیز در‌این نشست با اشاره به برنامه های این اداره برای گرامیداشت هفته مهندس , اظهار‌کرد : این اداره , از روز نخستین اسفندماه تا ششم این ماه را برای گرامیداشت هفته مهندس اختصاص داده است . 

رادمهر افزود : روز اولیه اسفندماه روز مهندس , تمدن و هنر , روز دوم مهندس , تجربه های ماهر , روز سوم مهندس و تشکل ها , روز چهارم پای کوبی روز مهندس , روز پنجم مهندس , ورزش و طبیعت و ششم نیز روز نظام مهندسی و یادگرفتن نامگذاری شده‌است . 

مجتبی‌زاده با اشاره به اهمیت رعایت قانون ها ملی ساختمان و نقش آن در جلوگیری از پیدایش رویدادها در ساختمان‌ها اعلام کرد : در ضوابط ملی ساختمان آمده که‌این مقررات می بایست هر سه سال یک‌بار مورد بازنگری قرار گیرند اما متاسفانه این فرمان تا به امروز رخداد نیفتاده است . در شرایطی که ضوابط به‌درستی مورد باز‌بینی قرار گیرند , می توانند در کاهش اکثری از حادثه ها موءثر واقع شوند . 


او افزود : اگر‌چه ما در اداره نظام مهندسی ساختمان مکلف به رعایت هر آنچه به‌عنوان ضابطه تصویب شده شده‌است هستیم , اما بررسی بعضی از مقررات ملی ساختمان را خواستاریم . 


پیرو این گرد‌همایی گروه‌های تخصصی تاسیسات مکانیک استان‌های زنجان و قزوین به گفت‌وگو و تبادل حیث پیرامون موضوعات مربوط پرداختند . 

آزمون نظام مهندسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.