akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی

معادن کوچک می بایست مورد حمایت قرار گیرند 

آزمون نظام مهندسی

نماینده مردمان ارومیه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد : معادن کوچک استان می بایست مورد حمایت قرار گیرند . 


به نقل از ایسنا حیطه آذربایجان غربی , نادر قاضی پور درمراسم تکریم روز مهندس که به عملکرد اداره نظام مهندسی آذربایجان غربی دراتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد ; با اشاره به نقش کلیدی بخش معدن در ایجاد شغل , محرومیت زدایی بخشها و تولید زیرساخت‌هایی زیرا جاده , آب , برق و گاز در بخشها محروم و روستایی افزود : می بایست مورد سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی در استان مهیا شود تا شاهد توسعه و گسترش بخش معدن و اشتغال استوار باشیم . 


او بوجود معادن مختلف در استان آذربایجان غربی اشاره نمود و بیان کرد : باتوجه به گنجایش بالای استان در این باره نباید مهندس بی کار در استان داشته باشیم به این ترتیب بایدتدابیری اندیشیده شود تا مسئله های بهره‌برداری از معادن و اشتغال جوان ها مهیا شود . 


نماینده مردمان ارومیه در مجلس شورای اسلامی همینطور بر لزوم دقت به بسط صنعت های ذیل دست و جلوگیری از ناپخته فروشی مواد معدنی دراستان تاکید کرد . 


همینطور مسعود عجمی , مدیر اداره نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی درین مراسم روز مهندسی را روز خودباوری٬خلاقیت , ابتکار عمل و ابداع تیتر کرد وگفت : مهندسی در واقع دانش و رشته انجام کارهایی است که ریشه در فکر و خلاقیت انسان دارااست لذا بسط یافتگی هر جامعه و کشوری مدیون سرویس ها و زحمات مهندسان آن مرزو بوم است . 


او بابیان این‌که اداره نظام مهندسی معدن به مراد بکارگیری شایسته ترین طرق علمی و رعایت اصول و قواید فنی و مهندسی جهت ارتقا فایده وری منابع معدنی تأسیس شده‌است افزود : این اداره ۲۲۲۲نفر عضو داراست که ۵۸۴نفر فارغ التحصیل فن معدن , ۱۴۶۳نفر زمین شناس , ۱۳۵نقشه برداری , ۱۶نفر متالوژی و بقیه حرفه های دارای ربط میباشند . 


او همینطور تعداد کل اعضای دارنده پروانه اشتغال در رسته های پی جوئی واکتشاف٬استخراج٬کانه آرائی , فرآوری و متالوژی استخراجی را ۶۵۹نفرعنوان کرد . 


به نقل از ایسنا ; مراسم گرامیداشت روز مهندس با حضور مسئولانی استانی در اتاق بازرگانی , صنعت های , معادن و کشاورزی ارومیه برگزار شد و طی این مراسم از16 پژوهشگر , اختراع کننده , مسئول فنی , پیشکسوت و فعال بخش معدن تجلیل به فعالیت آمد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.