akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

منش های معالجه برفک نوک سینه

منش های معالجه برفک نوک سینه 

تجمیل الانف


در اینجا ابتدا با برفک نوک سینه آشنا می شویم و آنگاه رویه های معالجه آن را ذکر خوا هیم کرد . 


برفک نوک پستان معمولاً در ادامه معالجه عفونت سینه و سایر عفونت ها با آنتی بیوتیک به‌وجود می آید . این عفونت پوست نوک پستان را جراحت کرده و خارش ایجاد مى کند و نوک پستان کمی کم رنگ خیس می شود . گاهی تایم ها شیرخوار نیز در گیر به برفک دهن است که در این وضعیت نیز مامان و نیز شیرخوار باید معالجه شوند… . 


برفک دهن به دلیل کار بیش تر از حد قارچی به اسم “ کاندیدا آلبیکانس ” ( Candida Albicans ) رخداد می ‌افتد . همگی ی اشخاص به طور ارگانیک پاره ای از این قارچ را تحت عنوان جان دار همزیست با تن , در دهن , پوست و دستگاه گوارش خویش دارا هستند . شما این اندازه از قارچ ارگانیک تن را خیر می ‌بینید و خیر حس خواهید کرد , چون این قارچ در میزان کم خویش مشکلی ساخت نمی ‌کند و شما نشانه ای از وجود آن نخواهید روءیت کرد و تن میزان آن را آراسته کنترل می ‌کند . ولی در صورتی‌که به عاملی مانند بیماری‌ها یا این که داروها کاندیدا ( قارچ ) رویش بیش تر از حد پیدا کند , بیماری برفک دهانی در دهن و یا این که در‌حالتی که در منطقه ی تناسلی خانم‌ها رخداد بیفتد , قارچ واژینال ساخت می‌ شود . 


اگرچه برفک دهن ممکن است تمامی ی اشخاص را سرگرم کند , ولی بیشتر اشخاصی که مبتلا این بیماری‌ می ‌شوند نوزادان و بچه‌های کوچک , سالمندان و مخصوصا کسانی میباشند که سیستم ایمنی بدنی آنان به خیر کامل نشده است . 

مادرانی که در‌پی برفک دهن نوزادان , در گیر قارچ نوک پستان شوند , این علامت‌ها را تجربه می‌ کنند : 


- ‌ نوک پستان‌ها به صورت غیر عادی قرمز‌رنگ و حیاتی و پوست آن دقیق و درخشان خواهد شد . 


– پستان‌ها در هنگام شیردادن دردناک می باشند و حتی‌د‌ر وقتی که نوزاد , شیر نمی خورد , هم نوک پستان مامان دردناک است . 


– ممکن است دردهای عمیقی در پستان‌ها شم شود . 


برخى مادر‌ها آن را به طور حس سوزش و تیر کشیدن توصیف مى کنند . زمان معالجه مامان 14 روز و با محلول یا کرم نیستاتین است که روزی 4 توشه بعداز شیر دادن روی نوک و هاله پستان مالیده می شود . مامان باید گذشته از شیر دادن پستان خویش را شسته و خشک نماید . 


معالجه شیرخوار نیز 14 روز و صرفا با محلول نیستاتین می باشد که روزی 4 توشه و هر توشه 15 قطره از محلول را باید به آرامی در مرحله داخلی دهن شیرخوار یعنی باطن جور ها , لثه ها و روی گویش مالید . 


بهترین زمان فورا پس از تغذیه است که اثر آن تا نوبت بعدی تغذیه باقی می ماند . معالجه مامان و کودک باید تواماً ادامه یابد . 


سینه بند خویش را روزمره عوض کنید و با آب داغ و صابون بشویید . در صورت استفاده از گول زنک و سرشیشه , استفاده از آنها‌را متوقف کنید و یا روزمره 20 دقیقه بجوشانید و بطور هفتگی آنها را عوض کنید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.