akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

تجمیل الانف

راهی اثر گذار برای معالجه آفتاب سوختگی 
بسیاری از اشخاص که دارنده پوست حساسی میباشند مبتلا آفتاب سوختگی میشوند . روزهای گرم فصل تابستان شایسته ترین زمان برای رفتن به کنار دریا دریا است . ولی خیلی از اشخاص هم در‌این روزهای گرم عشق و علاقه متعددی به شنا در استخرهای روباز نشان می دهند . صراحت دارد که‌این تفریحات نشاط بخش است , 

البته شاید در اثر بی توجهی مشکلاتی هم به توشه بیاورد که مهمترین آن ها آفتاب سوختگی است . نوروفروغ خورشید سبب سوختگی , قرمزی و التهاب پوست می‌شود . ما درین مقاله , یکسری روش بی آلایش و ارگانیک را برای تقابل با این اختلال و کاهش سوزش و التهاب آن داریم . خنک کردن پوست اولی کاری است 

که با مشاهده آفتاب سوختگی بایستی انجام دهید . پیشنهاد ما این است که در ساعاتی که نور و روشنایی خورشید شدید است , یعنی ساعت 12 تا 4 عصر از قرار به چنگ آوردن در معرض نور و روشنایی آفتاب بپرهیزید . حتما کرم ضدآفتاب بزنید . از سایه بان , کلاه و عینک آفتابی مطلوب استفاده نمایید . وقتی که حس کردید پوستتان سوخت , 

فورا وارد فعالیت درمانی گردید . یک گاز یا این که دستمال پاک برداشته و در آب سرد تر نمایید . آن گاه آن را به مقطع یک ربع روی مناطقی که در گیر آفتاب سوختگی است بگذارید . در صورتیکه محل آفتاب سوختگی پهناور بود , آب سرد روی آن بریزید یا این که دوش آب سرد بگیرید . 

راهی موءثر برای معالجه آفتاب سوختگی 

یک دستمال پاک یا این که گاز استریل را درون یک پیاله سرکه تر فرمائید و آن را به طور بدون واسطه روی پوست قرار دهید . وقتی که دستمال کم آب شد , آن را از روی پوستتان بردارید . این کار را چندبار طی روز انجام دهید . در صورتی‌که به پماد و غیره دسترسی ندارید , خیلی زود به سراغ خمیردندان بروید . خمیردندان برای التیام آفتاب سوختگی های جزئی معالجه قابل قبولی است , 

زیرا منجر التیام سوزش پوست و جلوگیری از تاول زدن میگردد . یک لایه نازک خمیردندان روی پوست سوخته بمالید و اذن دهید به بازه آبادی دقیقه بماند . بعد پوست را شستشو دهید . این کار را هنگامی که متوجه قرمزی پوست و آفتاب سوختگی شدید بزنید و نیازی به تکرار آن نیست . 
گهگاه آفتاب سوختگی از یک قرمزی معمولی پوست پیشین و خبر از سوختگی بدون شوخی خیس میدهد . در‌حالتی که سوختگی از رتبه یک و دو بیشتر باشد , می‌توانید به سراغ آلوئه ورا بروید . این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارااست , ضدعفونی کننده و مرهم است . ژلی که از این گیاه حاصل میشود , برای بهبود سوختگی های جزئی فوق العاده کار می نماید . 

ژل ( شیرابه ) باطن برگ گیاه آلوئه ورا را درآورید و آن را روی نصیب هایی که در گیر سوختگی شده‌است بمالید . گیاه آلوئه ورا عطاری ها به فروش می‌رسد . میتوانید تا برطرف شدن سوختگی از این ژل استفاده نمائید . یادتان باشد که نصیب سبز گیاه را به پوست نزنید , زیرا منجر سوزش بیشتر میشود . 

راهی موءثر برای معالجه آفتاب سوختگی 

تنها از ژل خالص درون آن استفاده فرمایید . چنانچه یکسری ساعتی در معرض روشنایی آفتاب قرار بگیرید , احتمال آفتاب سوختگی موجود است . شایسته ترین کار این است که به محض وصال به خانه , تن تان را با محلول جوش شیرین شستشو دهید . وان گرمابه را با آب ولرم مالامال نمایید و به آن 4 تا 5 قاشق غذاخوری جوش شیرین بیشتر فرمائید . 

به برهه زمانی 20 دقیقه باطن وان خزینه دراز بکشید . در‌حالتی که وان ندارید , یک گاز استریل یا این که دستمال منزه را به محلول جوش شیرین آغشته کرده و آن را روی مناطقی که مبتلا آفتاب سوختگی شده‌است قرار دهید و یکسری توشه این کار را تکرار فرمایید . عصاره روغنی اسطوخودوس آوازه متعددی در التیام و احیای سلول های پوستی دارااست . 

ادغام آن با روغن درخت چای امداد متعددی به التیام سوزش کرده و از ساخت تاول پیشگیری می نماید . این ادغام می تواند در پهنا تعدادی روز آفتاب سوختگی را برطرف نماید . 5 میلی لیتر عصاره روغنی اسطوخودوس را با 5 میلی لیتر روغن درخت چای مخلوط نمایید و به بازه زمانی چهار روز , 2 تا 3 قطره از این مخلوط روغنی را روی پوست بزنید . دقت داشته باشید که استفاده از این روغن ها برای کودک ها زیر شش سال و خانم های حامله ممنوع است . علاوه بر این , روغن درخت چای برای اشخاصی که پوستی روشن دارا‌هستند سفارش نمی‌شود . 

در حالتی که آفتاب سوختگی تان بدون شوخی است به پزشک معالج مراجعه‌کنید تا موعظه تان نماید . میتوانید از ادغام عصاره های روغنی که خاصیت ضدالتهابی دارا هستند هم امداد بگیرید . 9 قطره عصاره روغنی اسطوخودوس , 2 قطره عصاره روغنی نعنا فلفلی و 1 قطره عصاره روغنی نعنای سبز را با نیز مخلوط نمائید . آن را باطن اسپری کوچکی بریزید و به آرامی روی نواحی سوخته اسپری فرمایید . این کار را تا‌زمانیکه آفتاب سوختگی برطرف شود تکرار نمائید .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.