akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

اهمیت پوست بینی در جراحی بینی ( نصیب دوم )

اهمیت پوست بینی در جراحی بینی ( نصیب دوم ) 

در نصیب اولیه این مقاله توضیحاتی در خصوص جور پوست بینی و تاثیر آن در جراحی بینی داده شد . به‌دنبال تاثیر پوست بینی در روش ی بهبود مریض بعداز جراحی بینی بررسی خواهد شد . 

تجمیل الانف

کشیدن پوست نوک بینی برای درست کردن برجستگی ها 


یک اسکلت بندی عالی و سفت برای بینی , علاوه بر مراقبت در قبال فروپاشی ساختاری , نقش حساس دیگری را هم در جراحی بینی برای بینی های دارنده پوست قطور ایفا می نماید . و آن نیز سهل و آسان شدن کشیدن پوست نوک بینی برای تصحیح برجستگی های سطحی است . کشیدن پوست بینی بر روی یک اسکلت بندی مطلوب , سفت و مقداری بزرگتر , صورت تراز بینی را توسط ی نازک کردن پوست کلفت , بهبود می‌دهد . اگر‌چه کشیدن پوست کلفت بینی بر روی غضروف های تقویت شده قادر است به صورت بالقوه برجستگی های سطحی را بهبود دهد ولی منافع زیبایی شناختی این عمل سوای وجود منافذ پوستی انعطاف پذیر ناممکن احتمال دارد . در واقع هنگامی پوست امکان ارتجاعی کافی را نداشته باشد , عملکرد های بیش تر از حد برای کشیدن پوست احتمال دارد باعث بوجود وارد شدن ایراد در جریان خون و چه بسا عارضه ها نامطلوب پوستی بشود . 


از طرفی در بینی هایی که پوست کلفت و امکان ارتجاعی بالایی دارا هستند کشش بیشتراز حد پوست در برخی مواقع قادر است بهبود چشمگیری در ظاهر پوست و ویژگی ها بینی تولید نماید . برای اطمینان بیشتر گذشته از فعالیت جراحی بایستی میزان انعطاف پذیری در تمامی ی گونه های پوست های قطور بررسی شود مخصوصا در بیمارانی که قصد جراحی ترمیمی را دارا هستند . 


اگر‌چه منافذ پوستیِ مسدود شده یک ابزار دلخواه در معالجه بینی هایی میباشند که پوست ضخیمی دارا‌هستند ولی نمیتوان بیان کرد که هیچ ریسکی را دربرگیرنده نمی‌شود . کشش بیش تر از حد پوست ممکن جریان خون را در پوست محدود نماید که سبب ساز به تلاش نامطلوب گردش خون یا این که خرابی و مردگی بخشی از بافت ها در اثر فشار بیش تر از حد بشود . با این وجود خرابی بافت ها در اثر فشار یک مورد دوچندان نادر است , ریسک های کشش بیش تر از حد پوست اعم از خرابی و مردگی بافت ها , بیشتر بوسیله عوامل پیش مورد ای ارتقاء می‌یابد که جریان مواد مفید را در خون مختل می نماید نظیر مصرف دخانیات , بیماری های مربوط به مویرگ ها ( مثل دیابت ) , خلل عروقی ناشی از مصرف کوکائین , یا این که آسیب های جراحی قبل . 


عوامل پیش قضیه ای دیگری که می‌تواند جریان خون را در پوست مختل نماید مشتمل بر استفاده ی بیش تر از حد الکتروکوتر ( کوتر دارنده یک سوزن می‌باشد که به طور الکتریکی گرم می‌شود و برای برداشتن بافت های زیان آور و زاید از آن استفاده میشود مثل بعضا از خال ها ) و کالبد شکافی بزرگ و گسترده هست . در بیمارانی که دارنده پوست , غیرقابل انعطاف و کلفت می باشند به ویژه افرادی که عوامل پیش قضیه ای را که در ابتدا ذکر شده شده‌است دارا‌هستند , برای جلوگیری از ایراد در گردش خون , از کشش تهاجمی پوست می بایست اجتناب شود . 


برای بیمارانی که بینی کوچکتر از حد نرمال دارا هستند , بزرگ کردن اسکلت بینی می‌تواند دلخواه و مناسب باشد ولی به خاطر فشاری که بر روی پوست وارد می گردد منع میشود . درین گونه از بیماران شاید نیاز باشد چهت نیل به سایز متبوع , جراحی تراز ای صورت بپذیرد . در‌این دسته جراحی به طور تدریجی بینی را تقویت می نمایند . اگرچه پوست سفت چسبیده و کشیده شده ی نوک بینی از نگاه زیبایی انکارناپذیر است , ضرورتا برای کشیدن پوست بینی به بزرگ کردن اسکلت بینی نیاز خوا‌هیم داشت . بخش اعظمی از بیماران دارنده پوست بینی قطور می‌توانند از یک نوک بینی خوش طرح خیس یا این که یک بینی اندکی کشیده خیس سود مند شوند , به عبارت دیگر می توان اظهار کرد بهبود صورت بینی بعضی وقتها نیازمند یک بینی بزرگ و در عین هم اکنون قشنگ هست . هر چند این احوال مشقت بار , چاره بی آلایش , هنرمندانه و تعریف شده ای ندارد , البته یک بینی بزرگ خیس نسبت به یک بینی کوچک و بد صورت ترجیح داده میشود . به عبارت دیگر می‌شود اظهار‌کرد یک بینی بزرگ و دیدنی نسبتاً مدام نسبت به یک بینی کوچک و بد صورت ترجیح داده می گردد . 


صورت بینی مدام اساسی خیس از سایز بینی است 


تورم و التهاب طولانی برهه زمانی برای بیمارانی با پوست بینی قطور 


پوست های خیلی قطور علاوه بر ضخامت و وزن مازاد , همینطور بیشتر در معرض تورم و التهاب پس از جراحی قرار دارا‌هستند . 


نسبتاً در همگی ی بیمارانی که پوست بینی ضخیمی دارا هستند , تورم بعد از آن جراحی به ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان برای بهبود بدون نقص نیاز داراست . به دلیل تورم و اعوجاج طولانی برهه زمانی , تاثیر حقیقی جراحی , دستکم تا 1 سال مشهود نمیباشد . این تاخیرها چه بسا برای بیمارانی که فعالیت جراحی ترمیمی انجام می دهند یا این که برای افرادی که سوابق ی االتهاب بینی ناشی از آکنه , جراحت قبل یا این که حساسیت داشته اند بیشتر هم خواهد بود . علاوه بر این بیشتر بیمارانی که پوست بینی ضخیمی دارا‌هستند مستعد ابتلا به تشکیل بافت های زاید در زیر پوست می باشند . دراین مجموعه از بیماران بحران برانگیز به دلیل ضخامت پوست و بافت های زیر پوستی که احتمال دارد ساخت شود ترقی های جراحی برای صورت دهی به بینی تاثیر خویش را از دست خواهد اعطا کرد . اما استروئید هایی که به طور موضعی تزریق می‌شوند میتواند این بافت های زاید را کمتر کرده یا این که چه بسا از ساخت آن جلوگیری نماید , معالجه می بایست تا وقتی که تمامی ی اثرات آسیب ها فروکش نماید ادامه پیدا نماید و گاهی اوقات به ماه ها یا این که سالها زمان نیاز دارااست . در مورد ها نادر البته شدید , ساخت غیر قابل در اختیار گرفتن اثر ها جراحت ها می‌تواند سبب ساز محو شدن شکاف های بینی شده و نتایج غیر قابل برگشتی را ساخت نماید در حالی که معالجه آن در دست بوده است . خوشبختانه اینگونه موردها زیاد نادر است . 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.