akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

کدامیک بهترند؟ وردپرس , دروپال یا این که جوملا

کدامیک بهترند؟ وردپرس , دروپال یا این که جوملا

زمانی که کلام از گزینش سیستم رئیس محتوا <a href="https://www.on5.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/">طراحی سایت در مشهد</a>به در بین میاید سه مورد پیش روی خویش خواهید داشت : شما میتوانید از دربین سیستم های وردپرس , جوملا و دروپال یکی را به مطلوب تعیین فرمایید .


این سیستم‏ها , به‌راحتی قابل‌استفاده می‏باشند , و به نسبت , امنیت بالایی دارا‌هستند و با اعتنا به نیاز یوزرها می‏توانند سفارشی شوند ; و مهم‏تر از تمامی , هر سه به طور کامل بدون پول می‏باشند .


تعیین صرفا یکی آن‏ها , عمل رنج میباشد , چون هریک به‌تنهایی تمام ویژگی‏های یک CMS برتر و عالی را , دارا می باشند .


بعضا خصوصیت های مشترک :


هر سه سیستم مدیر محتوا ; ( وردپرس , جوملا و دروپال ) را بطور بدون پول میتوان دانلود و استفاده کرد .

هر سه مورد به یاری PHP تشکیل‌شده گردیده اند .

هر سه CMS از MySQL پشتیبانی می کنند .

و هر سه آنها به طور open source میباشند .




وردپرس


وردپرس محبوب‌ترین سیستم رئیس محتوا در دنیا است که عمل خویش را اختصاصا برای بلاگ نویسی آغاز کرد , البته طی تعدادی سال قبل ترقی قابل‌ملاحظه‌ای داشته و به معنای حقیقی کلمه و واژه , طوفانی برپا نموده است , بیش تر از ۶۰ میلیون وب‌سایت و هم‌چنین بیش تر از ۴۰ % از وب‌سایت‌هایی که دارنده سیستم رئیس محتوا میباشند , از وردپرس استفاده میکنند که نشان‌دهنده محبوبیت مضاعف آن است .


اکثری از شرکت‌های میزبانی اینترنت , قابلیت و امکان نصب خودکار سایت‌های وردپرس را دارا‌هستند . این بدان معناست که شما می توانید یک پباده سازی وب‌سایت تازه را در چندین دقیقه نصب نمایید .


وردپرس , به‌طور قابل‌توجهی , بیش تر از هر سیستم مدیر محتوای دیگری , دارنده افزونه , تم , قابلیت و امکان تهیه و تنظیم و سفارشی‌سازی , است . هم‌چنین با استفاده از ابزارهای نو آن می‏توانید یک وب‌سایت سفارشی پباده سازی فرمائید .


به دلیل سهولت استفاده , شایسته ترین تعیین برای مبتدیان می باشد و مورد نیکی به‌خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک و میانگین , وبلاگ‌ها و فروشگاه‌های تجارت الکترونیک است .


وردپرس تماما مجانی است و ده‌ها هزار نفر به‌راحتی می توانند از افزونه و تم‌های مو جود در آن استفاده نمایند . این CMS برای اکثری از مبتدیان که می‏خواهند برای نخستین دفعه پباده سازی وبسایت نمایند دلخواه است چون هزینه‌های محافظت مقداری داراست .


پلاگین ها به طور خود کار در سیستم وردپرس عرضه می گردند . فعلا بیش تر از ۳۶۰۰۰ پلاگین در مخزن وردپرس یافت میگردد . همینطور تعداد کثیری پلاگین ی پرمیوم در اینترنت وجود دارد که یوزرها میتوانند آن را تنظیم نمایند . شما بخش اعظمی از کار ها را با یاری پلاگین ها میتوانید انجام دهید مثلا تولید یک پنل کاربری در وردپرس , ساخت دکان آنلاین , ساخت انجمن و اکثری شغل های دیگر .


با یک کلیک می‌توانید پلاگین ی متبوع خویش را در وردپرس لود فرمایید .


در بخش پلاگین ها هم شما توانا به بازنویسی پلاگین ها خواهید بود و به راحتی می‌توانید سازه به میل خویش در کدهای آنها تغییراتی را تولید نمایید .


با وجود همگی مزایایی که در صدر به آن اشاره کردیم , وردپرس یک سیستم مدیر محتوای بی نقص نیست . این سیستم هم معایبی داراست :


وبسایت های پیچیده و بزرگ برای این‌که بتوانند ترافیک جان دار را تحمل نمایند به پلن های هاست توسعه یافته تری نیاز خواهند داشت .


API های آن تماما استفاده کننده پسند نیست . این قضیه به‌این معناست که هسته وردپرس را نمی‌توان به آسانی تغییر و تحول اعطا کرد .




دروپال


دروپال سخت‌ترین ولی قدرتمندترین CMS است که نیاز به یک فهم و شعور HTML , CSS و PHP دارااست .


دروپال دو‌مین CMS دوست داستنی در دنیا است و وبسایت هایی متعددی در وب موجود است که از این پلتفرم اقتدار گرفته اند . این پلتفرم زیاد کار کشته است . این مسئله به‌این مفهوم است که وبسایت های بزرگ و پیچیده میتوانند از آن استفاده نمایند .


بعضی از مزایای استفاده از دروپال :


انعطاف پذیری : دروپال به آسانی قابل سفارشی سازی است . شما می‌توانید پوشه هسته را به آسانی بازنویسی نمایید .


تلاش بهبود یافته : وب سایت هایی که با دروپال ساخته میگردند سرعت لود بالایی دارا هستند .


بدون پول بودن : این سیستم هم همانند وردپرس و جوملا بدون‌پول است .


دروپال , در میان این سه سیستم رئیس محتوا ازلحاظ فنی پیشرفته‌تر است و اکثرا , کاربرانی ترجیح میدهند از آن استفاده نمایند که بیشتر به قابلیت‌های تکنیکی نیاز دارا هستند .


صفحه ها دروپال معمولا به سرعت بار گذاری می گردند و زمان پاسخگویی آن , برای نمایش صفحه های اینترنت , به نسبت سریع‌تر از وردپرس و جوملا است . عامل آن‌هم این است که منابع فشرده کمتری و سرورهای ارزان تری دارا هستند .


دروپال به‌راحتی به وسیله افزونه‏های متعدد , تم‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی , قابل تهیه است . هم‏چنین اشخاصی که اشراف کافی بر کد نویسی ندارند , می‏توانند نیازهای خویش , از روش کد نویسی معمولی , به‌این سیستم مدیر محتوا بیش تر نمایند و آن‏ها را رفع نمایند .


دروپال سیستم دوچندان قدرتمندی است ولی هنوز معایبی دارااست :


برای استفاده از دروپال می بایست دست کم یک دانش‌پایه از HTML , PHP و دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی زیر اینترنت داشته باشید . اضطراری نیست که لزوما یک کارشناس باشید , ولی می بایست توانا به عیب‌یابی , فهم و شعور پیام‌های نادرست و شناسایی مشکلات کد نویسی باشید .


منحنی یادگیری عمیق در صورتی بیشتر از فعال سازی یک بلاگ یا این که تارنما کوچک به دروپال نیاز دارید می بایست زمان متعددی را برای یادگیری آن کنار بگذارید .




جوملا


جوملا برای پباده سازی سایت‌ های بزرگ تجارت الکترونیک و یا این که شبکه‌های اجتماعی , دلخواه است ; ولی نیاز به شعور پایه‌ای از مهارت‌های فنی دارااست .


جوملا حد واسط بین وردپرس و دروپال می باشد و به‌اندازه کافی قادر است به‌طوری‌که روی بخش اعظمی از وب‌سایت‌ها سوای هیچ مشکلی اجرا میشود و برخلاف دروپال به تجربه فنی نیاز ندارد .


جوملا بعداز وردپرس به همراه دروپال به‌عنوان دومی سیستم رئیس محتوای دوستداشتنی , مورداستفاده قرار می‏گیرد . هم‏چنین نظیر وردپرس و دروپال , پلاگین‏ها و تم‏های بخش اعظمی داراست ( نزدیک به ? ? ? ? یا این که بیشتر ) ; بدین ترتیب میتوانید با اعتنا به نیازتان آن را تهیه نمایید .


بعضی از خصوصیت های استفاده از جوملا :


کانال اجتماعی : جوملا قابلیت و امکان تولید کانال اجتماعی را فراوان معمولی خیس نموده است . این یک مورد کارکشته برای تارنما های متعدد به حساب آورده می شود .


تارنما های تجاری : فعال‌سازی یک وبسایت تجاری با استفاده از جوملا پرسرعت خیس و بی آلایش خیس خواهد بود . جوملا پشتیبانی خیر و خوبی برای چنین تارنما هایی داراست .


بسیار فنی نیست : هر چند استفاده از جوملا به علم فنی نیاز داراست و همانند وردپرس نیست ولی برای کاربرد آن به علم فنی متعددی نیاز نخواهید داشت . کسانی که در مرحله تازه کار توسعه و گسترش اینترنت می باشند می‌توانند از این سیستم استفاده نمایند .


پورتال امداد و پشتیبانی : جوملا پورتال پشتیبانی برای یوزرها خویش داراست .


مجانی است : همانند وردپرس , استفاده از جوملا هم بدون‌پول است .




چه‌طور یک CMS مطلوب برای خویش گزینش کنیم : وردپرس جوملا یا این که دروپال؟


شکی نیست که هر سه سیستمی که روز جاری معرفی کردیم مزایای زیاد متعددی در اختیار شما قرار می دهند . درصورتی که برای یافتن جواب این سوال محرمانه به وب بزنید متوجه خواهید شد که هرکدام از این پلتفرم ها هوا داران خاص خویش را دارا‌هستند . همین فرمان منجر میگردد تعیین شما دوچندان مشقت بار باشد . برای کسب وکار کوچک خویش از دربین وردپرس , جوملا یا این که دروپال کدام یک را تعیین می کنید؟ متاسفانه هیچ جواب مشترکی برای این سوال نیست . حقیقت این است که هر کسب وکار و سایتی حالت و وضعیت منحصر خویش را داراست . جوملا برای تارنما هایی با مقدار میانگین یا این که اشخاصی که در پی کانال اجتماعی میباشند موثر است . از سمت دیگر دروپال برای کسانی مطلوب است که تارنما پیچیده و بزرگی دارا هستند . کسانی که درپی فعال سازی یک وبسایت کوچک برای کسب وکار خویش می باشند می‌توانند از وردپرس استفاده نمایند . قضیه دیگری که بایستی مورد‌علاقه داشته باشید بضاعت های فنی تان است . در صورتی فراوان عشق و علاقه ای به مساله فنی ندارید خوب تر است از وردپرس استفاده نمائید . درصورتی که توان متعددی در حوزه مساله فنی دارید خوب تر است بر حسب نیاز خویش دروپال یا این که جوملا را تعیین فرمائید .


هنگامی که کلام از سیستم مدیر محتوا به دربین می‌آید , وردپرس , جوملا و دروپال از دوستداشتنی ترین چاره های جان دار خواهند بود . هر سه مورد مزایا و معایب خاص خویش را دارا هستند .


در شرایطی که پیرو پباده سازی وب سایت بی آلایش یا این که بلاگ فردی می‌باشید , وردپرس شایسته ترین مورد برای گزینش است .


برای افرادی که پیرو رویش قابل‌توجهی میباشند و نیاز به ویژگی‌های گسترده و سفارشی‌سازی نامحدود , دارا‌هستند دروپال آیتم دلخواه است .


جوملا نیز برای شبکه‌های اجتماعی و یا این که تارنما تجارت الکترونیک دلخواه است .


هر سه سیستم‌عامل مجانی هستند و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به تارنما شما بیشتر خواهند کرد . هم‏چنین پشتیبانی فنی با در دسترسی راحت در اختیارتان قرار می دهند .


هیچ چیزی بدتر از این نیست که یک CMS گزینش فرمایید و در وسط عمل بفهمید که انتخابتان خطا بوده است . در بیشتر مورد ها هجرت از یک CMS به سیستم دیگر اسان است ولی می بایست به خاطر داشته باشید که اینکار وقت گیر و اما هزینه بر خواهد بود .


گزینش از فی مابین این سه مورد عمل سادگی نیست . بدین ترتیب شما می بایست انگیزه خویش از فعال سازی تارنما را در لحاظ داشته باشید و میزان دارایی خویش را در لحاظ بگیرید . پس از این که همه جوانب عمل را سنجدید یکی‌از سیستم های معرفی شده را تعیین نمائید .<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3216.208415546944!2d59.594443715489156!3d36.28299260434094!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c913ae2988767%3A0x9bb53a655a55e550!2sOn5!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767608928" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>

اشتراک 

مقایسه دروپال و جوملا و وردپرس

مقایسه دروپال و جوملا و وردپرس

بسیاری از بلاگ های پارسی و غیر پارسی که روی CMS ها فعالیت می نمایند در مقایسه سیستم های گوناگون <a href="https://www.on5.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/">طراحی سایت در مشهد</a>

مدیر محتوای زیر اینترنت به سبک خویش مقاله ای متن و امتیاز بندی های مختلفی داشته اند و برخی ها نیز مقاله های شبیه را ترجمه کرده اند .


خب مسلما هر مورد از این وب لاگ ها مبتنی بر حوزه تخصص خویش و تسلطی که به هر مورد از این سیستم ها دارا هستند احتمال دارد که به آن سیستم امتیاز بیشتری داده باشند .

درحال حاضر میخاهیم به جای ترجمه و نوشتن , یک تجربه حقیقی را مکتوب و بررسی کنیم .


ولی حقیقت چیست؟ کدام سیستم رئیس محتوا قویتر و خوبتر هست؟ دروپال یا این که جوملا یا این که وردپرس؟

پاسخ این سوال مطلق نیست . در واقع این مورد و میزان پروژه است که انتخاب می نماید کدام سیستم قویتری برای آن پروژه است . قویترین سیستم مدیر محتوا سیستمی است که در جای خویش به صدق تعیین شده باشد .

تجربه می دانی :


نگارنده حدود ۹ سال است که با سیستم های متعدد رئیس محتوا عمل کرده و از هر مورد تجربیاتی داراست .


آن اوایل که خیلی دیرباز بود از PHPNuke و اشکال ورژن های آن مانند پلاتینیوم استفاده میبردیم و یکی دو عدد ماژول هم برای آن نوشتیم . بخش اعظمی از سایتهای مدنی هم روی به عبارتی سیستم بود . بعضا دوستان عزیز مشهدی هم پشتیبانی نیکی از آن داشتند و هنوز نیز وب سایت های متعددی روی به عبارتی سیستم عمل می نمایند .


رفته رفته فرآیند پروژه ها به سمتی پیش رفت که نیاز به سفارشی سازی و انعطاف بیشتر روی اپلیکیشن براساس نیازهای مشتری شم می شد و همچنین کنکاش ما برای کشف و استفاده از سیستم ها و کدهای اپن سورس جدیدتر و فن ای‌تر بیشتر می‌شد .

متناسب با پرورش بعد ها پروژه ها به سوی جوملا و ورد پرس آمدیم و پروژه های عالی و زیادی بر بستر آن ها پیاده شدند .


آن موقع جوملا ورژن ۱ . ۵ بود و وردپرس به ورژن ۲ رسیده بود . خب وردپرس و جوملا تجهیزات خیر و خوبی برای پباده سازی منعطف قالب مهیا میکردند . البته هنگامی به ماژول ها میرسیدیم قابلیت سفارشی سازی و انعطاف مخصوصا در بخش معماری و ارزیابی اطلاعات در‌حد تجهیزات مهیا شده در به عبارتی ماژول بود . ضمن این که در جوملا خیلی از ماژول ها تجاری و مبلغی بودند و اما تعدد ماژول های این دو سیستم نظیر روز جاری کمبود .


یادم می‌باشد که پروژه ای مطرح شد که می بایست در آن معماری سفارشی برای شیوه ذخیره اطلاعات و ارتباطات بین موجودیت های متعدد سیستم تعریف می‌شد . و همین پروژه و کنکاش های مرتبط با آن و محدودیت های سیستم های قبل سبب به شناخت با دروپال شوید . یعنی این «نیاز» بود که ما‌را در سمت دروپال موفقیت . خیر تعصب های غیر ماهر . و این «نیاز» می باشد که هنوز ما‌را به سیستم های گوناگون متمایل می‌نماید . دروپال آخرها ورژن ۶ بود و پس از چندین پروژه که با ورژن ۶ پیاده کردیم ورژن ۷ دروپال منتشر شوید .


این یک تجربه عیب گیری و حقیقی وواقعی از پروسه تکان بین این سیستم ها است . و هنوز نیز حقیقت این است که‌این سیستم ها در حالتی که در پروژه ها صحیح تعیین شوند هرمورد در پروژه خویش شایسته ترین است .


هم اکنون معرفی مختصری از هر کدام از این سه سیستم خوا هیم داشت .

( این تعریف ها مطلق نیست . شادمان میشویم از تجربه و انتقاد بقیه اساتید در بخش ایده ها سود ببریم ) :




دروپال

دروپال :


هنگامی دروپال ( برای مثال دروپال ۷ ) را ناپخته نصب می‌کنید , نسبتاً تجهیزات خاصی ندارد و در دیدگاه نخستین دل شمارا می زند . در مقایسه با وردپرس و جوملا که از به عبارتی بدو نصب می توانید به راحتی محتوا را ساخت منتشر و مدیر فرمایید و ظواهر زیبایی را در بخشهای گوناگون ملاحظه کنید .


ولی این هسته ناپخته دروپال که نصب نموده اید هسته ای توانمند است که می‌شود بستر سفارشی سازی نامحدود دروپال و تطابق بی نقص آن با نیازهای مشتری در آن پروژه . این سفارشی سازی های نامحدود با امداد ۳۲۲۸۰ ماژول ( درتاریخ ۸ آذر۹۴ , ۳۰ اکتبر۲۰۱۵ ) آزاد و مجانی انجام میگردد .


از این تعداد ماژول تعدادی ماژول ( حدود ۵۰ ) ماژول های شالوده ای می باشند که برمبنای آن‌ها هزاران قابلیت و امکان و خصوصیت را می توانید به طور داینامیک و فارغ از کد نویسی و ماژول نویسی بسازید . اکثری از ماژول های دیگر نیز که مندرج گردیده اند و می گردند بر مبنا تجهیزات همین ماژول های مبنا ای می باشند . یعنی این ماژول ها را تحت عنوان پیش نیاز استفاده می نمایند .


قویترین ماژول های اساس ماژول Views است که یک موتور توانمند ساخت کوئری و پرسش و جواب های گوناگون از دیتابیس و تعریف تم و استایل برای آنهاست .


یا این که ماژول های Token , Pathauto , Entity , Date , Webform , IMCI , Wysiwyg , Rules , Flag , Media , Panels , Local , VBO , Reference , Group , Devel , Calendar , Commerce و . . . .


مصرف منابع طاقت فرسا افزاری در دروپال بالا است . این بخاطر معماری فوق داینامیک در پباده سازی ساختار محتوایی پروژه است . در حالتی که طرز پیاده سازی و مخلوط ماژول ها ماهر نباشد از نگاه مصرف منابع اختلال خواهید داشت .


مصرف منابع در دروپال را میتوان به امداد ماژول های متعدد کشینگ و ادغام آن ها در دست گرفتن کرد . نظیر ماژول Filecache , Memcache یا این که ماژول کنترلی Authcache . از خدمت های کش سروری مانند Varnish که سفارش و گزینش وبسایت حساس دروپال است هم میتوان استفاده کرد .


در دروپال نسبتاً برای هر کاری ماژولی موجود هست . و برای اتصال آن به هر سیستم دیگری یک ماژول رابط مندرج شده‌است . به عنوان مثال برای اتصال به سیستم های گوناگون رئیس انجمن نظیر Vbulletin و PHPBB یا این که برای اتصال به سیستم های رئیس مشتریان نظیر Sugar . با این ماژول های رابط میتوان این سیستم هارا تحت عنوان یک زیر سیستم در بستر اپلیکیشن دارای اهمیت پروژه که دروپال است استفاده کرد .


چنانچه نیز برای موضوعی ماژول خاصی وجود نداشته باشد حدود ۱۰ تا ۵۰ ماژول شالوده به یاری میآیند تا به طور تماما داینامیک و از روش رابط کاربری قابلیت و امکان موردنیاز خویش را پباده سازی و ساخت نمایید .


خیلی از این ماژول های شالوده در دروپال ۷ و خیلی ها نیز در دروپال ۸ به هسته منتقل گردیده اند .


پباده سازی گردش شغل های گوناگون سازمانی و خبری و تعریف مقررات گوناگون برای آن ها از تخصص های دروپال است .


دروپال برای گسترش دهندگان و برنامه نویسان یک گزینش عالی است . و در صورتی ماهر پیاده شود برای استفاده کننده آخری هم شیرین و سهل و آسان خواهد بود .


دروپال به باعث قابلیت و امکان های اساس ای برای پروژه ها و ارگانهای بزرگ تعیین شماره ۱ است اما برای پروژه های کوچک برای مثال تارنما فردی و وب لاگ تعیین شماره ۱ نیست و برای آنان دردسرهایی خواهد داشت .


پشتیبانی دروپال ۷ به وسیله وبسایت با اهمیت Drupal . org انجام میگردد و از حمایت یک‌سری کمپانی بزرگ تجاری نظیر Acquia و lullabot استفاده می‌برد . این شرکتها بستر دارای اهمیت گسترش تولیدها قابل انعطاف افزاری خویش را دروپال قرارداده اند . از این جهت پایداری دروپال و فرآیند روبه پرورش آن دوچندان بالاست .


جامعه توسعه و گسترش دهندگان و برنامه نویسان دروپال قریه ها هزار نفر در مرحله دنیا است . ولی در کشور ایران گسترش دهندگان کمتری نسبت به وردپرس و جوملا دارااست . در یکسری سال اخیر شرکتها و برنامه نویسان دروپالی متعددی تولید وتربیت گردیده اند و آتی روشنی داراست .


سایتهای بزرگ و معتبری در مرحله دنیا و کشور‌ایران بر بستر دروپال گسترش پیدا کرده اند .


دروپال ۸ هم در مورخ نگارش این مقاله به ورژن RC رسیده است و در شرف نشر پایانی است .


در واقع به لحاظ نگارنده دروپال یک سیستم رئیس محتوا نیست . بلکه یک بستر پباده سازی و ساخت سیستم های مدیر محتوا دقیقا مطابقت برای نیازهای مشتری و پروژه است .




جوملا

جوملا :


جوملا یک سیستم مدیر محتوای تمامی پسند است . زمانی آن را نصب می‌کنید برای فراهم بکار شدن نیاز به نصب ماژولهای چندانی ندارید . به عبارتی ابتدا ظواهر قشنگ و مقبولی دارااست . و می‌توانید از صدها وب سایت پشتیبانی کننده آن اشکال تم ها و بسته های متفاوت آن را خریداری و به راحتی استفاده فرمایید .


البته خب اقتدار انعطاف شما فارغ از نصب ماژول های کمکی محدود است .


از نگاه کد جوملا از ساختار به طور کامل استاندارد و مبنی بر MVC و OOP ( شی گرایی ) سود می‌برد و به همین خاطر کدنویسی و ماژول نویسی برای آن شادی بخش است . اگر چه API آن مختصر و بی آلایش است .


تعدادی اختلال اصلی آن مانند تعریف سطح های دسترسی و سیستم جواز دهی در ورژن ۳ برطرف شدند .


جامعه توسعه و گسترش دهندگان آن دوچندان مضاعف است و شرکت ها خیر در جمهوری اسلامی ایران از آن پشتبیانی می‌کنند .


البته سیستم آن فارغ از کد نویسی امکان انعطاف متعددی ندارد . شما در دایره امکاناتی که کامپوننت ها , افزونه ها و ماژول ها دراختیارتان قرارمیدهند تحرک دارید .


بخش اعظمی از ماژول های آن مبلغی و تجاری می‌باشند . و از همین جهت یه خرده دلخوری به وجود می آورد .


پایداری آن به منجر حمایت قانونی Joomla . org از آن عالی است .


سایتهای بزرگی در تراز عالم بر بستر آن گسترش پیدا کرده اند . ولی کاربرد آن به لحاظ نگارنده برای سایتهایی که پایداری بالایی از لحاظ تجهیزات و بسط دارا‌هستند و تغییرات متعددی نمی‌خواهند مطلوب است .


از اساتیدی که از ویژگی ها فنی تازه در جوملا شناخت بیشتری دارا هستند میخوام که برای کامل شدن مقاله لحاظ بدهند . ممکن است داده ها نگارنده تازه نباشند .




وردپرس

وردپرس :


وردپرس به باعث سبکی و آسانی و ولی زیبایی و راحتی عمل در اولِ نصب آن , لبریز استفاده ترین سیستم رئیس محتوای عالم است .<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3216.208415546944!2d59.594443715489156!3d36.28299260434094!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c913ae2988767%3A0x9bb53a655a55e550!2sOn5!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767608928" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>


بیشتر از نصف سایتهای عالم وردپرس

از کجا آغاز کنم ؟


از کجا آغاز کنم ؟ از کجا استارت کنم ؟ این سوالیست که برای بخش اعظمی از اشخاص نو وارد پیش می‌آید . احتمال دارد شما تا به حالا تجربه ای در مسئله فعال‌ساز‌ی یا این که سازمان یک وب سایتطراحی سایت در مشهد یا این که دکان اینترنتی نداشته اید . برای خیلی از اشخاص در اولِ فعالیت این مسائل فراوان پیچیده به حیث میاید البته با تلاوت این مقاله متوجه خواهید شد که رئیس وب سایت فعالیت چندان مشقت نیست و روز آپ دیت با ترقی تکنولوژیهای اینترنت , این عمل راحت خیس نیز خواهد شد . ما در‌این مقاله به فعال‌سازی مغازه اینترنتی می پردازیم که جور خاصی از تارنما است که برای فروش اینترنتی تولیدات استفاده می گردد . برای فعال‌ساز‌ی مغازه اینترنتی , از قابل انعطاف افزارهای مختلفی میتوان استفاده نمود که پرستاشاپ یکی شایسته ترین قابل انعطاف افزارها دراین مورد است و ما به توضیحات آن خوا‌هیم پرداخت . شناخت با تعاریف به‌دنبال حتمی است که شما به صورت مختصر با چندین تعریف دراین باره آشنا گردید : دامنه : به ایمیل , دامنه می‌گویند . مثلا دامنه وبسایت ما ipresta . ir است که شما با تایپ این نشانی در مرورگر خویش می توانید به وب سایت پرستاشاپ پارسی دسترسی پیدا فرمائید . شما نیز برای این که بتوانید داده ها خویش را به مشتریان خویش ارائه نمائید بایستی یک نشانی اینترنتی داشته باشید . سایتهای متعددی در کشور‌ایران عمل دارا‌هستند که سرویس ها ثبت دامنه را انجام میدهند و با مراجعه به یکی آن ها می‌توانید برای خویش یک پست الکرونیکی خریداری فرمایید . نظیر شرکت ها جمهوری اسلامی ایران سرور , نت افراز و . . . هاست : پس از تنظیم ایمیل , شما نیاز به کامپیوتری دارید که به نشانی اینترنتی شما وصل باشد و داده ها اضطراری را در آن ذخیره کرده و به مشتریان خویش ارائه دهید که اصطلاحا به آن ( سرور ( می‌گویند . این سرور چه بسا می‌تواند کامپیوتر خانگی شما باشد البته این فعالیت خیر به صرفه است و خیر شما در خانه تجهیزات ضروری برای این فعالیت را دارید . ایده آل این است که‌این سرور مدام روشن باشد تا وبسایت شما از دسترس بیرون نشود , به وب پر سرعت متصل باشد , مشقت بار افزار حاذق و مطلوب برای این خواسته را داشته باشد , در محیط خنک و ایزوله حفظ شود , دارنده برق ضروری باشد و بخش اعظمی موردها دیگر . معلوم است که رعایت کلیه این مورد ها برای ما فراوان پرهزینه و چه بسا ناممکن است و همینطور ما داده ها حتمی برای فعال‌سازی و رئیس سرور را نداریم . به همین جهت شرکتهایی به‌وجود آمدند که‌این تجهیزات را به طور گسترده مهیا کرده و در اختیار یوزرها خویش قرار میدهند و شما با پرداخت هزینه ای به مراتب کمتر , می‌توانید اندازه حجم و تجهیزات ضروری برای فعال‌سازی مغازه اینترنتی خویش را تهیه و تنظیم نمایید . به‌این فضایی که شما خریداری می کنید , هاست ( صاحبخانه ) می گویند . هاست ها در جمهوری اسلامی ایران معمولا دارنده سیستم استدلال لینوکس یا این که ویندوز می‌باشند که برای فعال‌سازی مغازه اینترنتی با استفاده از پرستاشاپ , هاست لینوکس پیشنهاد میشود . در حالتی‌که تا به اکنون با لینوکس فعالیت نکرده اید , حتمی نیست نگران باشید به این دلیل‌که شما با محیط لینوکس رمز و فعالیت ندارید و صرفا از پنلی که برای رئیس هاست در اختیار شما نهاده می‌شود استفاده خواهید نمود . پنل های مختلفی بر روی هاست ها نصب می شوند که بها های مختلفی دارا هستند و محیط فعالیت بی آلایش ای را برای شما مهیا می‌نمایند تا بتوانید فایلها و دیتابیس خویش را در آن ساخت نموده و رئیس ضروری را انجام دهید . اعم از معروفترین این پنلها cPanel و directAdmin می باشند که مورد استفاده بخش اعظم شرکت ها اهل ایران نیز می باشند . برای تهیه و تنظیم هاست نیز در جمهوری اسلامی ایران شرکت ها متعددی وجود دارا‌هستند که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها , دور و اطراف وامکانات ما یحتاج خویش را تهیه و تنظیم فرمایید . هاستینگ : به شرکت ها ارائه دهنده هاست , ( هاستینگ ( می‌گویند . دیتابیس : به فضایی که برای احتکار کردن داده ها داینامیک ( متغیر ) استفاده می گردد , دیتابیس می‌گویند . دیتابیس یا این که مقر داده در واقع جزء فضای هارد شماست که بوسیله اپلیکیشن خاصی برای ذخیره داده ها داینامیک تولید و رئیس می شود . قابل انعطاف افزارهای مختلفی برای تولید مقر داده وجود دارا هستند که معروفترین آن ها در هاست های لینوکسی mySql و Oracle میباشند . این دو با روشهای متفاوتی داده ها را ذخیره می‌نمایند و ساختار و روش استفاده متفاوتی دارا هستند . با اعتنا به این که اوراکل قابل انعطاف افزاری تجاری و غیررایگان است , بیشتر وبسایتهای همگانی و قابل انعطاف افزارهای پباده سازی وبسایت از mySql استفاده می نمایند . سایتهای بزرگی همچون فیسبوک نیز از این موتور دیتابیس استفاده می‌کنند . پرستاشاپ نیز با اعتنا به این‌که یک اپلیکیشن نوشته گشوده و بدون‌پول است , بر اساس موتور دیتابیس mySql ساخته شده است . استفاده از mySql نیز مضاعف معمولی است و شما با ورود به بخش دیتابیس در هاست خویش می توانید به راحتی برای خویش یک بانک اطلاعاتی تولید کرده و آنرا رئیس فرمایید . درحال حاضر که با مورد ها بالا آشنا شدید به توضیح فرآیند فعالیت می‌پردازیم . فرایند فعال سازی مغازه اینترنتی او‌لین کاری که شما بایستی انجام دهید این است که جستجو گر ماهری باشید . گوگل دریایی از داده ها را در اختیار شما قرار خواهد بخشید پس در هر تراز ای که در گیر گونه های شدید بلافاصله از آن استفاده فرمایید تا مرحله داده ها خویش را بالا ببرید . گام‌بعدی گزینش دامنه مطلوب برای دکان اینترنتی است . دامنه در واقع نام و نشان دکان اینترنتی شماست و بایستی در گزینش آن توجه فرمایید : تلاش نمایید اسم دامنه کوتاه باشد . کوتاه بودن دامنه دو حسن حساس داراست , یکی این که مشتریان شما راحت خیس می‌توانند آنرا به خاطر بسپارند و دوم در موضوع باصرفه سازی وبسایت که بعدا با آن آشنا خواهید شد . خوب تر است اسم دامنه با موضوع کاری شما دارای ارتباط باشد . مثلا مغازه digikala به ارائه کالای دیجیتال می پردازد یا این که مغازه piltanshop ارائه کننده اسباب و اثاث بدنسازی و ورزشی است . ولی این یک الزام نیست و اکثری از فروشگاهها با اسامی غیرمرتبط نیز سرگرم کار می باشند اما این می تواند برای شما یک برگ غالب باشد . از دید نوشتن راحت باشد و دارنده یک سری شرایط نوشتاری نباشد . برای مثال دامنه مرسی دات کام احتمال دارد بدین حالات متن شود : mersi . commerci . commersy . com mercy . com merc . com mersee . com mer30 . com مشاهده نمودید که حالات مختلفی موجود است پس خوب تر است در گزینش اسم دامنه این قضیه را در حیث داشته باشید که کمترین حالات متفاوت نوشتاری را داشته باشد . در حالتی که مارک یا این که اسم تجاری دارید , خوبتر است از آن برای اسم دامنه خویش استفاده نمایید . کلمه ها دارنده مضمون ها راحتتر در ذهن سپرده می‌شوند پس تلاش فرمایید تا حد قابلیت از لغت ها دارنده مفهوم برای اسم دامنه خویش استفاده کنید . برای مغازه اینترنتی به غیر از در مورد ها خاص , خوبتر است تا حد قابلیت از پسوند های ir یا این که com استفاده نمایید . حال با در حیث داشتن موردها بالا به سایت یک کدام از شرکت ها ثبت دامنه رجوع‌نمایید و نامهای مورد علاقه خویش را بررسی فرمایید تا یک دامنه آزاد مطلوب برای فعالیت خویش پیدا نمایید . دقت داشته باشید که شرکت ها هاستینگ معمولا سرویس ها ثبت دامنه نیز عرضه میکنند , پس خوبتر است بعد از تعیین دامنه مطلوب , ابتدا هاست خویش را تعیین و خریداری نمایید و بعد از آن در به عبارتی کمپانی , دامنه خویش را هم ثبت فرمایید . قدم سوم خرید هاست است . پرستاشاپ با در لحاظ تصاحب کردن قابلیت افزایش و بکاپ تارنما به دست کم 500 مگابایت اطراف نیاز داراست اما ما زیر 1 گیگ را پیشنهاد نمی‌‌کنیم . فضای هاست رابطه بدون واسطه به تعداد محصول ها و تصاویر تولید ها شما داراست و به تناسب ارتقا آنان می بایست هاست بهتری تنظیم فرمائید . در شرایط کلی سه جور هاست اشتراکی , مجازی و مخصوص موجود است که برای آغاز فعالیت شما به عبارتی هاست اشتراکی کفایت می نماید . پس به وب سایت یک کدام از موسسه ها هاستینگ مراجعه کرده و هاست دلخواه خویش را گزینش نمایید . دو مثال از شرکتهایی که در دو سال قبلی سرویس ها و پشتیبانی نیکی ارائه داده اند , کشور ایران سرور و نت افراز میباشند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید هاست و دامنه خویش را تهیه و تنظیم فرمایید . در قدم چهارم پس از فعال شدن دامنه شما , می بایست به فعالیت با هاست خویش احاطه نسبی پیدا نمایید . درین حد که بتوانید دیتابیس ساخت فرمائید , فایلها را نسخه برداری و جابجا کرده و اسم آنان را تغییر تحول دهید . فعلا به مورد ها بیشتری نیاز ندارید . به خاطر داشته باشید که در همگی این فرایند , هر سوالی داشتید با کاوش در گوگل به راحتی به پاسخ آن خوهید رسید . درحال حاضر تمامی چیز برای قدم پنجم یعنی نصب پرستاشاپ فراهم است . ابتدا راهنمای نصب پرستاشاپ را از انجمن پرستاشاپ پارسی دانلود کرده و بعد فایلهای پرستاشاپ را به هاست منتقل فرمایید . یک دیتابیس ساخت نموده و مطابق با روند نصب پرستاشاپ , پیش روید تا مغازه شما فعال شود . شادباش !!! به همین راحتی شما مالک یک مغازه اینترنتی شدید . در پی به مدیر دکان خویش بپردازید , تولیدها و شاخه های خویش را وارد فرمائید و از دنیای تجارت الکترونیک لذت ببرید . بعداز این سطح هر جور سوالی در امر پرستاشاپ و طریق فعالیت و رئیس آن داشتید , در همین وبلاگ یا این که انجمن پشتیبانی کاوش فرمائید تا به پاسخ برسید .

مورد طرح ریزی برای پباده سازی سایت


مورد طرح ریزی برای پباده سازی سایت پروژه های غالب پباده سازی وب سایت طراحی سایت در مشهد با برنامه‌ریزی های ظریف شروع میشود . در واقع خیلی مهم نیست که چه دسته پروژه ای , کوچک و یا این که بزرگ باشد ; هر پروژه به تاءمل زیاد نیاز داشته تا عمل به صدق آغاز شود . این داستان برای توسعهء وبسایت هم کاملاً صحت می نماید . مهندسی راهکار برای پباده سازی وب سایت و یا این که توسعهء سایت , یک فاز کاملاً واجب برای خدمت دهنده و همینطور مشتری است . طرح ریزی ظریف برای پباده سازی وب سایت به بی آلایش خیس کردن این مراحل برای بسط دهندگان , یاری متعددی می نماید . همینطور برای وقتی که آن‌ها به مشتریان خویش امداد می نمایند تا روئت کرد خویش را برای شعور و فهم و شعور بیشتر پروسه انجام عمل , ارتقاء دهند . مورد طرح ریزی برای پباده سازی وبسایت تعداد سوال های بیان شده راجع‌به پروژه نشان دهندهء بررسی و رسیدگی بدون نقص به مورد , پیشین از استارت هر پروژه ای در پباده سازی وبسایت و یا این که توسعهء آن هست . در اینجا به تنی چند از مثال هایی از این سوالهای که می بایست در طرح ریزی خویش در حیث بگیرید اشاره میکنیم : ● به چه چیزهایی برای دستیابی به وبسایت نیاز است؟ ● چه اشخاصی مخاطب وب سایت و انگیزه شما می باشند؟ ● چه گونه “ احساسی ” با پباده سازی وب سایت می بایست برانگیخته شود؟ ● چه‌گونه بایستی نگرش های یک تارنما را ابلاغ کرد؟ این سوال ها صرفا برای آغاز فعالیت پروژه میباشد , و سوای نیاز به هیچ جور زیر الشعاع قراردادنی آن نیز گذشته از استارت – فعالیت درگیر کنندهء‌ پروژه شروع می شود : طرح ریزی برای یک تارنما قادر است مضاعف شادی بخش باشد و همینطور قادر است سبب گشوده شدن روئت کرد و ارتقاء تجربهء شما شود . ولی اگر که به همه راه‌حل های جانور تاءمل کرده تا اسم تجاری خویش را در فضای اینترنت به شایسته ترین نحو ارائه فرمائید . به صورت کلی دو نگرش برای نگهداری تعادل در مرحلهء طرح ریزی برای پباده سازی تارنما موجود هست : ۱ - اسم تجاری شما چه میباشد و چه گونه میخواهید خویش را در سرتاسر اینترنت برعلیه وبسایت های بزرگتر و دیگر اسم های تجاری جلوه دهید؟ ۲ - چه‌طور یوزرها وب سایت , تارنما شمارا تجربه می کنند؟ خوب تر است برای مراقبت هدف ها دارای اهمیت سایت در ذهنتان تحت عنوان یک استفاده کننده , چگونگی استفاده از وب سایت را در حیث بگیرید . اکثر زمان ها وقت ها وبسایت ها کاملا مبنی بر هدف ها مشتریان درست شده و نگرش های آن‌ها در لحاظ گرفته میشود . ولی چنانچه استفاده کننده به صورت جدا نداند و یا این که کاملاً مطمئن نباشد که چه‌گونه میتواند از وبسایت استفاده کند , اکثر وقت ها سبب ساز جدا رابطه خواهد شد . برای مثال , مالامال کردن مطالب وبسایت با اصطلاحات تخصصی هر صنف , میتواند امداد به ساخت اعتماد در بازدیدکنندهء تارنما شود . البته استفاده بیش تر از حد از این اصطلاحات منجر سردرگمی و گیجی استفاده کننده شده و در غایت سبب تولید رقابت در تارنما های دیگر شده و یوزرها به جهت سایتی کشیده میگردند که مطالب آن بیشتر قابل فهم باشد . هر کسی در مرحلهء طرح ریزی مدام می بایست در غایت یوزرها را در حیث بگیرند . زمانی که استفاده کننده به یک وب سایت میاید با یک سوال وارد و درپی جواب آن می گردد : ● آیا می‌توانم بدین این موسسه اعتماد کنم؟ ● آیا این موسسه به صدق فعالیت انجام می دهد؟ ● آیا تولیدات و سرویس ها این موسسه مقرون به صرفه است؟ ● آیا این مجموعه میتواند فعالیت مرا انجام دهد؟ ● نحوهء رزرو و یا این که خرید و همینطور نحوهء اخذ داده ها چه طور است؟ از روش طرح ریزی درست و پباده سازی تارنما مطلوب میتوانید کلیه این موردها را در تارنما خویش پوشش دهید . هر سایتی می بایست به آسانی پاسخگوی چنین سوالاتی باشد و اقدامات ضروری جهت خرید , پرکردن فرم رابطه با ما , نام نویسی در روزنامه و غیره کند . از آنجایی که گنجایش حوصله و دقت یوزرها معمولاً فراوان ذیل است , اعتنا به‌این فرایند تعادل می بایست به عینه انجام گرفته تا یوزرها برای حدس زدن مساله بدون چاره به ترک تارنما نباشند . استفاده از بعضی از حقه ها در وبسایت عالی است اما درصورتی که جزء روشهای شادی بخش تارنما و تجربهء وبسایت شما باشد . البته هیچ زمان یوزرها در وب سایت شما بیشتر از چندین دقیقه جلوگیری نمیکنند تا به جواب این سوال برسند که : ” اینجانب تنها می‌خواهم کارX را انجام دهم , البته نمی دانم چه‌طور و به کجای تارنما بروم ” در هنگامی که استفاده کننده این سوال را از خویش میپرسد , حتماً به جای دیگری نظیر تارنما های رقبای شما هم رمز می زند! با یک طرح ریزی عالی برای پباده سازی وبسایت می‌توانید نگاه و دقت اشخاص را در وبسایت خویش محافظت کنید . توسعه و گسترش دهندهء وب سایت شما هم تضمین کنندهء یک تجربهء مثبت برای یوزرها و خدمت گیرنده های وبسایت شما میباشند .

کم اینجانب الوقت سوف تورم الأنف تقع بعد از آن الجراحة؟

کم اینجانب الوقت سوف تورم الأنف تقع بعد از آن الجراحة؟ 

سیخضع أنفک لتغییرات کبیرة فی أول 2 إلى 14 أسبوعا اینجانب <a href="https://ar.drazarnoush.com">تجمیل الانف</a>

احة . سیتم استیعاب تورم الأنف تدریجیا خلال الأشهر القلیلة الأولى اینجانب جراحة الأنف , مما أدى إلى تغییر تدریجی فی مظهر الأنف . 


عندما یتم إزالة الجص الأنفی آنگاه أسبوع , یبدو أنفک منتفخة , وهو أمر طبیعی . 

عادة , فی الأسبوع الثانی سپس جراحة الأنف , تورم وکدمات الأنف سوف یخفف بما فیه الکفایة حتى أن الشخص مع نظرة لامعة قد لابه لا یدرک أن الجراحة قد أجریت على أنفک . 

قد یبدو أنفک منتفخا و منتفخا لبضعة أشهر . سپس 3 إلى 4 أشهر , سیتم امتصاص الأنف الخاص بک , ولکن قد یبدو أن منتفخ قلیلا فی الصورة . 

یستغرق حوالی عام لاستکمال الشکل النهائی اینجانب أنفک . 

یمکن أن یستمر تورم الأنف خلال هذه الفترة , وخاصة فی طرف الأنف وفی المنطقة التی یتم فیها إزالة عظم الأنف اینجانب الأنف . سپس إزالة الانتفاخ , فإن الانتفاخ فی اواسط المنطقة التی یتم فیها إزالة الانتفاخ یکون عادة أکبر , والتی عادة ما تتضخم أکثر اینجانب الأجزاء الأخرى وتبقى لبضعة أشهر , ومعظم المرضى یشعرون بالقلق اینجانب أن القیء سیبقى إلى الأبد . 


التصاق فی طرف الأنف والجسر الأنفی یمکن أن تقلل بشکل کبیر اینجانب تورم الأنف . 


الضغط على الإلتصاق على مخاط الأنف واثنین اینجانب الآثار الهامة : 


أولا , فإنه یساعد على امتصاص تورم الذی یسببه ابتلاع السوائل فی أنسجة الأنف . 


التأثیر الثانی الأکثر تأثیرا هو أن الضغط على الأنسجة یجعل ألیاف الکولاجین أکثر تنظیما فی أجزاء مخیط , والتی سوف تساعد بشکل کبیر على تقلیل حجم المنطقة تورم . 


المواد اللاصقة الأکثر فعالیة ستکون فی الأشهر الستة الأولى , لذلک حتى لو لم تکن قد استخدمت الغدد الأنفیة لأول شهرین , فإنه یمکن أن یکون مفیدا لک فی الأشهر التالیة کذلک . 


معظم المرضى آنگاه العملیة الجراحیة ( وخاصة خلال الأسابیع القلیلة الأولى بعد از آن الجراحة ) یشعرون بالضیق اینجانب أن الشفة العلیا تشدد ویصعب الضحک , والتی , لحسن الحظ , هو تعقید فی الأسابیع الأولى اینجانب الجراحة بعد از آن تورم الأنف یعود إلى وضعها الطبیعی . 


التحلی بالصبر , ستعود ابتسامتک إلى وضعها الطبیعی .

<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3215.807387193495!2d59.57782241480433!3d36.29272318005622!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c916e8c2f5d65%3A0x4b36b2ccd776a6c9!2z2KzYsdin2K0g2b7ZhNin2LPYqtuM2qkg2K_aqdiq2LEg2KfZhNmH2KfZhSDYotiw2LHZhtmI2LQ!5e0!3m2!1sen!2sfr!4v1504509134023" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>