هنگام انجام جستجو در Google (یا هر موتور جستجوی دیگر) ترتیبی که نتایج آن بازبینی شده نمایش داده می شود، بر اساس الگوریتم های پیچیده ای است.
این الگوریتم ها با استفاده از فاکتورهای تصمیم میگیرند که کدام صفحه وب باید در مکان اول، مکان دوم و غیره نمایش داده شود.
توجه داشته باشید که بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو، به شما مزیتی نسبت به سایت های غیر بهینه سازی می دهد و آن این است که شانس خود را برای رتبه بندی بالاتر افزایش می دهد.
مراحل اصلی روند بهینه سازی موتور جستجو چیست؟
SEO یک فرایند استاتیک نیست بلکه یک چارچوب با قوانین و فرآیندهای خاص است. برای سادگی بیشتر SEO می تواند به 2 مرحله اصلی شکسته شود:
SEO درون سایتی: قوانینی که در سایت شما اعمال می شود تا موتور جستجوگر آنها را بهتر شناسایی کند.
SEO برون سایت: چگونه از وب سایت یا وبلاگ خود تبلیغ کنید تا بتوانید در نتایج جستجو بهتر رتبه بندی شوید.
SEO درون سایتی
در اینجا چند قانون مهم برای SEO درون سایتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
عناوین صفحه یکی از مهم ترین نکات درSEO است و به همین دلیل اولین مورد در فهرست قرار گرفته است.
مهمترین ویژگی های عنوان صفحات عبارتند از:
عنوان صفحات دیگر نیز باید مرتبط با همان چیزی باشد که در صفحه وجود دارد.
محتوی صفحه نیز بسیار مهم است. گوگل ممکن است آنچه را که شما در توصیف به عنوان یک قطعه برای صفحه خود تایپ می کنید را انتخاب کند و از آن استفاده نماید. پس توصیفا شما از صفحه باید:
ساختار لینک یک اصطلاح است که برای توصیف قالب URLS ها برای صفحات (دسته ها / برچسب ها) و یا پست های خاص یک وب سایت استفاده می شود. به عنوان نشانی آن برایتان نمایش داده میشود. دستورالعمل های SEO برای انتخاب :URLS
یک مثال از Url بد : http://www.example.com/UK/123213/5005.html
و اما یک Url خوب: http://www.example.com/social-media-news
هنگامی که ما در مورد لینک های داخلی صحبت می کنیم، به معنای پیوندهای در یک صفحه است که به صفحات دیگر درون وبسایت اشاره می کند. قوانین پیگیری برای لینک های داخلی ساده هستند:
قبل از انتشار متن در سایت آن را قالب بندی کنید. دستورالعمل های عمومی برای قالب بندی پست یا صفحه در وب سایت شما:
با توجه به انچه که گفته شد ساختار یک وب سایت نیز برای اهداف SEO اهمیت دارد. اگر به طور جدی این عوامل را رعایت کنید ، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا به وب سایت شما اعتماد کنند.
SEO برون سایتی
علاوه بر تغییراتی که می توانید بر روی وب سایت خود (SEO) انجام دهید به طوری که در SERPs بالاترین رتبه را داشته باشد، راه دیگری برای بهبود موقعیت رتبه بندی وب سایت شما وجود دارد آن هم استفاده از تکنیک های جستجوگر خارج از سایت است.
به طور کلی، موتورهای جستجو در حال تلاش برای پیدا کردن مهم ترین صفحات وب هستند و آن ها را برای اولین بار زمانی نشان می دهد که کاربر عبارتی را جستجو می کند. یکی از عوامل تعیین کننده موقعیت یک صفحه را در نتایج، تعداد پیوندهای ورودی به آن صفحه است.
پیوندهای ورودی یک موجی از اعتماد هستند و بسته به اینکه این پیوندها از کجا آمده اند ، می توانند تا حد زیادی موقعیت رتبه بندی شما را تحت تاثیر قرار دهند (مثلا اگر لینک ها از سایت های شناخته شده و قابل اطمینان بیایند پیج شما معتبر و در غیر این صورت ممکن است رتبه پایینی به خود اختصاص دهد).
حا امید داریم توانسته باشیم ذهن شما را با SEO و نحوه انجام آن تا حدی آشنا کرده باشیم.