akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

اهمیت دکوراسیون داخلی فست فود در جذب مشتریان بیشتر برای شما

اهمیت دکوراسیون داخلی فست فود در جذب مشتریان بیشتر برای شما


 

همان طور که غذای خوب و سرویس دهی مناسب برای بازگشت مشتری و سرمایه فست فود اهمیت دارد، فضای فست فود نیز در این زمینه نقش مهمی در تجهیزات فست فود ایفا می کند. شما می خواهید که مشتریان احساس راحتی داشته باشند و از غذای خود لذت ببرند. طراحی محیط و چیدمان فست فود، این فضا را برای مشتریان در هنگام صرف غذا فراهم میکند.

موسیقی بلند، میزهایی با روکشی از جنس فرمیکا و لیوانهای پلاستیکی فضای کاملا متقاوتی را در مقایسه با موسیقی ملایم، میزهایی با رومیزی پارچه ای و لیوانهای شیشه ای فراهم می آورد.

 

 

ظرفیت متعادل صندلی و پذیرایی برای راه اندازی یک فست فود دوست داشتنی

ظرفیت متعادل صندلی و پذیرایی برای راه اندازی یک فست فود دوست داشتنی


 

در طراحی فست فود بایستی توازن میان استفاده حداکثر از فضای پذیرایی و فراهم آوردن محیطی راحت و صمیمانه رعایت شود. به عبارت دیگر، شما میخواهید تا جایی که ممکن است پذیرایی مشتریان بیشتری باشید و سود خود را افزایش دهید. ولی درعین حال تمایل دارید که مشتریان شما احساس راحتی و آرامش داشته باشند. برخی از فست فودها بیش از آن که به طراحی داخلی بپردازند، به میزان گنجایش مشتری اهمیت میدهند.

 

 

طراحی فست فود در چه قسمتهایی مشکل تر است؟


 

در یک فست فود عالی هم ممکن است چیزی به عنوان میز بد وجود داشته باشد. تنها تعداد کمی از فست فودها ممکن است با این مشکل در طراحی مواجه نشوند. از مناطقی که معمولا مشتریان تمایلی به نشستن در آن قسمتها را ندارند میتوان میزهای نزدیک به آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و ورودی فست فود را نام برد. میزهایی که در وسط سالن غذاخوری هستند هم چندان محبوبیتی میان مشتریان ندارند.

برای رهایی از این مناطق شما میتوانید با استفاده از پارتیشن های چوبی، گیاهان و یا گلدانهای بلند، فضا را تقسیم کنید. همچنین میتوانید بجای استفاده از میز غذاخوری، این فضاها را برای قسمت انتظار و یا سفارش درنظر بگیرید.

یکی از راههای شناسایی این گونه مناطق این است که قبل از روز بازگشایی، روی تک تک صندلی های سالن فست فود خود بشینید چشم انداز آنها را بررسی کنید. ممکن است به این نکته پی ببرید که چشم انداز یکی از صندلی های سالن ایستگاه اتوبوس است، در حالیکه چشم انداز یکی دیگر از صندلی ها ورودی فست فود شماست.

 

 

موسیقی چه نقشی را در دلچسب تر شدن تجربه مشتریان یک فست فود به عهده دارد ؟

موسیقی چه نقشی را در دلچسب تر شدن تجربه مشتریان یک فست فود به عهده دارد ؟


 

قطعاً سکوت در اکثر فست فودها قابل قبول نیست. به همان اندازه که سبک منو و طراحی فضا و دیوارها در محیط یک فست فود تاثیر دارد، موسیقی نیز نقش موثری در این زمینه ایفا میکند. به خاطر کارکنان خودتان هم که شده از آهنگهایی که مدام تکرار میشوند استفاده نکنید. زیرا آنها مجبور میشوند بارها و بارها آن را بشنوند.

برای برخی فست فودهای معمولی رادیو میتواند گزینه خوبی باشد، ولی از پخش کردن شبکه های تبلیغاتی اجتناب کنید. اجراهای زنده که البته ممکن است پرهزینه هم باشند، میتوانند محیط خوبی را فراهم کنند. یک نوازنده خوب یا یک گروه موسیقی عالی میتواند باعث جذب مشتری بیشتری شود. بسیاری از فست فودها در روزهای آخر هفته و یا شبهای خاصی در طول هفته از موسیقی زنده استفاده میکنند.

 

 

 

نقش گرمایش و تهویه مطبوع در حضور بیشتر مشتریان در فست فود

نقش گرمایش و تهویه مطبوع در حضور بیشتر مشتریان در فست فود


 

یکی از موضوعات مهم و البته پر هزینه برای هر فست فود تازه تأسیس یا قدیمی، موضوع گرمایش و سرمایش است. آشپزخانه فست فودها میزان زیادی گرما و بو و دود ایجاد میکنند. حتما از این موضوع مطمئن شوید که تهویه آشپزخانه شما به تجهیزات تهویه مناسب مجهز شده باشد.

تهویه مطبوع مناسب نیز در طراحی فست فود امری ضروری به شمار می آید. هیچ چیز سریعتر از نبودن تهویه مناسب در سالن غذاخوری فست فود هنگام گرمای تابستان، مشتریان را ناچار به ترک سالن نمیکند. ممکن است برای سود بیشتر، هزینه کمتری برای این موضوع درنظر بگیرید. ولی درنهایت این موضوع باعث کاهش چشمگیر سود شما خواهد شد.

 

 

 

طراحی فست فود در چه قسمتهایی مشکل تر است؟

سرویسهای بهداشتی مناسب و تمیز


 

طراحی شیک و زیبا و همچنین اختصاص دادن محیطی مناسب برای سرویسهای بهداشتی یک فست فود یکی از مهم ترین مواردیست که می بایست توجه ویژه ای به آن صورت گیرد . سرویسها باید حداقل یک بار در آغاز هر شیفت کاری کنترل شوند. یک کارمند میتواند مسئولیت تعویض اقلام بهداشتی و بردن زباله ها را به عهده داشته باشد. توجه داشته باشید که استاندارد سرویس های بهداشتی برای بانوان دو برابر آقایان است و به ازای هر سرویس مردانه می بایست دو سرویس زنانه قرار گیرد . در صورت لزوم برای افرادی که امکان استفاده از سرویس های اسلامی و ایرانی را ندارند حتما باید یک سرویس فرنگی در نظر گرفته شود . توجه به تمیزی و زیبایی این بخش از رستوران به گونه ای تبلور بهداشت در کل مجموعه شما خواهد بود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.