akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

مزایای داشتن غرفه در فود کورت های مراکز تجاری

در این مقاله سعی داریم در مورد فود کورت های مراکز تجاری صحبت کنیم.با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

راه اندازی فست فود در میان یک فود کورت موفق، همواره گزینه ای عالی و پرسود برای رستوران ها و فست فودها محسوب می شود. در محیط هایی که فود کورت شناخته شده ای دارند یا تبلیغات خوبی برای جذب مشتریان فود کورت انجام می شود، داشتن یک غرفه در فود کورت می تواند بسیار سود آور باشد. هم چنین در محیط های اداری، تجاری و صنعتی پر رونق و پر رفت و آمد که معمولا فود کورت ها به دلیل وجود مشتری فراوان همیشه شلوغ هستند نیز داشتن یک غرفه در مجموعه فود کورت می تواند گزینه پرمنفعتی برای رستوران ها و فست فودها به شمار آید. برای فست فودها و رستوران ها اجاره یا خرید این غرفه ها به دلیل اندازه کوچک آن ها و داشتن فضاها و امکانات مشترک، بسیار مقرون به صرفه تر و بهتر از خرید یا اجاره یک مکان اختصاصی برای احداث رستوران یا فست فود است. بررسی ها و آمارهای موجود در زمینه خرید ملک برای رستوران و فست فود نشان می دهد که رستوران ها و فست فودها، مخصوصا فست فودهای زنجیرهای، تمایل دارند که غرفه ای را در فود کورت خریداری کنند. در بیش تر موارد همین غرفه های کوچک در فود کورت ها بسیار موفق عمل می کنند و سودآوری بالایی برای فست فود یا رستوران دارند. با این وجود در زمینه داشتن غرفه در فود کورت مزایای دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای خرید غرفه در یک مرکز خرید

همان طور که قبلا هم گفته شد، بر اساس آمار به دست آمده ازخرید املاک برای رستوران و فست فود، خرید غرفه در مراکز تجاری بزرگ و هم چنین مراکز خرید، بسیار مورد توجه مالکان رستوران ها و فست وفودهاست. در این گونه مراکز به دلیل رفت و آمد زیاد مردم، همواره مشتریانی برای رستوران و فست وفد وجود دارند و این به معنای سودآور بودن حضور در این گونه مکان هاست. معمولا مردمی که به یک مرکز خرید یا یک مرکز تجاری مراجعه می کنند برای خوردن یک وعده غذایی یا یک خوراکی سریع نیز وقت می گذارند. به همین دلیل  و برای پاسخ گویی به این نیاز مشتریان مسئولان مراکز خرید اقدام به راه اندازی فود کورت می نمایند تا با این کار بتوانند رضایت مشتریان خود را هر چه بیش تر کسب کنند. فود کورت ها معمولا با امکانات خوب و تجهیزات پیشرفته ساخته می شوند و همین موضوع رستوران ها و فست فودها را به خرید غرفه در آن فود کورت ها تشویق می کند.

حضور در فود کورت ها مزایای بسیاری دارد. با حضور در یک فود کورت می توان از امکانات مشترکی که توسط مسئولان فود کورت برای تمامی غرفه های مجموعه فراهم می شود استفاده نمود. تجهیزات ایمنی، تجهیزات برق و آب و گاز، تجهیزات امنیتی و بسیاری موارد مشابه دیگر به صورت مشترک برای تمامی غرفه ها فراهم می شود. هم چنین استفاده از فضای مشترک برای نشستن مشتریان، وجود سرویس های بهداشتی مشترک، پرداخت هزینه های نظافت و غیره به صورت مشترک با سایر غرفه و بسیاری موارد مشترک و مشابه  دیگر باعث می شود که در هزینه ها صرفه جویی انجام شود. برای یک رستوران یا فست فود، اداره یک غرفه در فود کورت بسیار با صرفه تر از داشتن مکانی جداگانه در خارج از مجموعه فود کورت است. از طرف دیگر فود کورت ها معمولا در مکان هایی راه اندازی می شوند که همواره شلوغ است و محل رفت و آمد مردم محسوب می شود. پس شما با حضور در یک فود کورت در واقع وجود مشتری را تضمین نموده اید.

یکی دیگر از مزایای عمده حضور در فود کورت و داشتن غرفه در آن این است که مشتریان شما می توانند در فضای گسترده فود کورت هر جایی را که دوست دارند برای نشستن انتخاب کنند. یک فود کورت معمولا فضای وسیعی دارد و می تواند گنجایش بیش از صد نفر را داشته باشد. همین فضای گسترده این امکان را در اختیار خانواده قرار می دهد که به راحتی در کنار هم غذای خود را میل کنند. هم چنین فضای بزرگ فود کورت دورهم نشستن گروه های بزرگ را در هنگام صرف غذا امکان پذیر می نماید. بنابراین با داشتن غرفه در فود کورت شما در واقع به تعداد بیش تری از مشتریان دسترسی دارید. به همین دلیل است که میزان درآمد و در نتیجه سود شما افزایش خواهد یافت.

مراکز خرید امروزه چند کاربردی هستند. یعنی یک مرکز خرید شامل بسیاری امکانات رفاهی تفریحی دیگر نیز می شود. امکاناتی مانند استخر، شهربازی، کلوپ های مختلف، سینما و غیره. تمامی این مراکز مشتریان خاص خود را دارند و تمامی این افراد معمولا به فود کورت هم خواهند آمد. بررسی ها نشان می دهد که افراد مختلفی که به این گونه مکان ها رفت و آمد می کنند تمایل بسیاری به صرف غذا در فود کورت مجموعه دارند. تمامی این ها بدان معناست که داشتن غرفه در فود کورت می تواند طیف گسترده و متنوعی از مشتریان را برای شما به همراه داشته باشد و شما با استفاده درست از این فرصت می توانید فروش خود را افزایش دهید.

به طور کلی ازتمامی مطالب گفته شده می توان این گونه نتیجه گرفت که داشتن غرفه در فود کورت یک مجموعه تجاری بسیار سودآور و مفید است. پس با انتخاب درست مجموعه تجاری دارای فود کورت و بررسی ظرفیت های فود کورت و طیف مشتریان مراجعه کننده به آن، می توانید سرمایه خود را برای داشتن یک غرفه در آن فود کورت هزینه کنید. نکته ای که در پایان می خواهیم به آن اشاره کنیم آن است که حتما در این مسیر از مشاوره موسسات فعال در این زمینه و افراد با تجربه در این کار بهره بگیرید تا بتوانید زودتر به نتایج دلخواه و موفقیت مورد نظر خود دست یابید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.