akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

مزایا و معایب فود کورت های کوچک و بزرگ

در این مقاله سعی داریم در مورد امروزه مزایا و معایب فود کورت های کوچک و بزرگ صحبت نماییم.

تجهیزات فست فود فود کورت ها جایگاه خود را در مراکز خرید و مناطق پر رفت و آمد دیگر پیدا کرده اند. مردم نیز دوست دارند تا برای صرف یک وعده غذایی به فود کورت ها بروند و از تنوع غذاهایی که در آن جا در اختیار آنان قرار می گیرد لذت می برند. مردم به دنبال مکان هایی هستند تا به همراه دوستان و اعضای خانواده خود در آن جا غذا بخورند و با یکدیگر به گفتگو بپردازند. چرا که در دنیای پرمشغله امروزی غذا خوردن از نظر مردم یک فعالیت اجتماعی محسوب می شود که میخ واهند تا حد امکان از آن لذت ببرند. فود کورت ها نیز با ارائه خدمات خوب و عرضه غذاهای متنوع به نوبه خود تلاش می کنند تا در این حوزه بهتر فعالیت کنند و بتوانند مشتریان بیش تری را جذب نمایند. در میان تمام خصوصیات یک فود کورت خوب، مکان قرار گیری یک فود کورت، غذاهای موجود در آن و مکانی که برای نشستن مشتریان در نظر گرفته می شود، سه عاملی هستند که می توانند تاثیرات عمده ای بر تعداد مشتریان و در نتیجه میزان درآمد فود کورت داشته باشند. در ادامه به طور اجمالی به بررسی رابطه مکان قرار گیری، اندازه فود کورت و تنوع غذایی آن خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب فودکورت

به طور کلی فود کورت ها را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

  • فود کورت هایی که محل و مکان نشستن مناسبی برای مشتریان دارند، ولی تنوع غذایی آن ها کم است. (فود کورت های بزرگ)
  • فود کورت هایی که تنوع غذایی خوبی دارند ولی مکان نشستن کافی برای مشتریان در نظر نگرفته اند. (فود کورت های کوچک)

موضوع اصلی این است که دریابیم این دو گونه از فود کورت ها چه معایب و مزایایی دارند و چگونه می توانیم با برطرف کردن این معایب و استفاده از مزایای هر کدام، فود کورتی داشته باشیم که از لحاظ مورد پسند مشتریان باشد و دست اندرکاران فود کورت بتوانند به سود دلخواه خود برسند.

در این مطلب سعی می کنیم به بیان این موضوعات بپردازیم.

مزایا و معایب فود کورت های کوچک

  • فود کورت های کوچک معمولا فضا و مکان کافی برای نشستن مشتریان در اختیار ندارند ولی در مقابل تنوع غذایی آن ها زیاد است. این موضوع بستگی به این دارد که فود کورت در چه منطقه ای واقع شده است. اگر فود کورت در منطقه مرفه نشین شهر باشد، مردم آن منطقه اهمیتی به تنوع غذایی موجود نمی دهند، چراکه راحتی و آسایش هنگام صرف غذا برای آن ها در اولویت است. در نتیجه آن مردم به فود کورت نخواهند آمد و فود کورت تعداد مشتری مطلوب را نخواهد داشت.

اما اگر فود کورت در منطقه ای از شهر باشد که مردم آن منطقه جزء قشر متوسط یا حتی پایین تر از متوسط شناخته شوند، مردم به آن فود کورت خواهند آمد. چرا که آن دسته از مزدم میخ واهند برای امتحان کردن تنوع غذایی موجود در فود کورت به آن جا بروند وعذاهای جدید را امتحان کنند و راحتی در هنگام صرف غذا برای آنان اهمیت چندانی ندارد.

مزایا و معایب فود کورت های بزرگ

  • فود کورت های بزرگ از طرف دیگر بسیار بزرگ هستند و فضای زیادی برای نشستن مشتریان فراهم نموده اند و مشتریان می توانند به راحتی در هنگام صرف غذا در مکان دلخواه خود بنشینند و از غذای خود لذت ببرند. اما در این گونه فود کورت ها معمولا تنوع غذایی محدود است. تعداد غذاهایی که در این گونه فود کورت ها در اختیار مشتریان قرار می گیرد کم و محدود است و در نتیجه تعداد مشتریان این گونه فود کورت ها نیز بستگی به موقعیت و مکان این فود کورت ها دارد.

اگر این فود کورت های بزرگ در منطقه ای از شهر واقع شوند که مردم آن منطقه از اقشار مرفه و پولدار شهر باشند، این احتمال وجود دارد که مردم با وجود آن که می دانند تنوع غذایی آن فود کورت زیاد نیست ولی برای صرف غذا به آن جا بروند. چرا که همان طور که قبلا هم گفتیم برای آن دسته از مشتریان راحتی و آسایش و آرامش در هنگام غذا خوردن مهم است و نه چیز دیگر. پس آن ها به فود کورت خواهند رفت و آن فود کورت می تواند درآمد خوبی داشته باشد.

اما در مقابل اگر یک فود کورت بزرگ با مکانی وسیع برای نشستن مشتریان در مناطق متوسط و پایین شهر قرار داشته باشد، احتمال موفقیت آن پایین است. چرا که مردم در این گونه مناطق بیش تر به دنبال تنوع غذاها هستند و اهمیت چندانی به مکان نشستن و وسعت آن نمی دهند. در نتیجه آن ها ممکن است به چنین فود کورتی نیایند و این گونه فود کورت ها نیز در چنین مناطقی به موفقیت مطلوب نخواهند رسید.

پس اگر قصد دارید سرمایه خود را در فود کورت ها هزینه کنید، بهتر است تمامی نکات مربوط به موفقیت یک فود کورت خوب را بررسی کنید. در قسمت های دیگر سایت شما می توانید مقالات بسیاری در رابطه با فود کورت ها بیابید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.