akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

انواع مختلف سوسیس در سراسر جهان (بخش دوم)

انواع مختلف سوسیس در سراسر جهان (بخش دوم)

در بخش اول با انواع مختلف سوسیس در اروپا و کشورهای مختلف آن آشنا شدیم. در ادامه میخواهیم ببینیم دردیگر نقاط جهان چه نوع سوسیس هایی وجود دارند که برای راه اندازی فست فود شما هم بتوانید از این سوسیس ها در رستوران خود سرو کنید.

انواع سوسیس در آمریکای مرکز و جنوبی
انواع سوسیس در آمریکای مرکز و جنوبی

انواع سوسیس در آمریکای مرکز و جنوبی

اگر شما حداقل یک بار سوسیس های اورپایی را تجربه کرده باشید، قطعا با دانستن این واقعیت که اساسا سوسیس ها ریشه در آمریکای جنوبی دارند، شگفت زده خواهید شد. اگر چه سوسیس هایی که در جنوب آمریکا تهیه می شوند از نظر محتویات تشکیل دهنده شباهت بسیاری به دیگر سوسیس هایی دارند که در سایر مناطق تهیه می گردد، اما واقعیت این است که طعم و مزه و عطرو بوی آن ها با سایر سوسیس ها تفاوت اساسی دارد.

  • Chorizo در کشور مکزیک

این نوع سوسیس مکزیکی مشابهت هایی با نوع اروپایی خود دارند، اما به طور کلی از نظر طعم و مزه در دسته ای جداگانه قرار می گیرند. این سوسیس ها از ترکیب گوشت با فلفل چیلی تهیه می شود.

برای تهیه این سوسیس ها گوشت را با فلفل چیلی و کمی چربی به خوبی مخلوط می کنند و به آن ادویه و گیاهان معطر می افزایند. این سوسیس ها را یک هفته پس از تهیه می توان مصرف نمود.

بر خلاف نوع مشابه اسپانیایی، این نوع از سوسیس مکزیکی باید قبل از مصرف پخته شود، چرا که از گوشت خام برای تهیه آن استفاده شده است نه گوشت دودی یا خشک شده.

ای نوع سوسیس را معمولا برای استفاده به قطعات کوچک تر تقسیم می کنند و سرخ می نمایند. این سوسیس ها را همراه با تخم مرغ نیمرو و خوراک لوبیا نیز می توان مصرف نمود.

  • Longanize در کشور آرژانتین

این نوع سوسیس در آرژانتین و اروگوئه بسیار محبوب و معروف است. این نوع سوسیس به صورت عجیبی دراز است و طی فرایند تولید خشک می شود. در حالی که در سوسیس های مکزیکی از پاپریکا برای داشتن طعم و بوی خوب استاده می شود، در این نوع سوسیس ها برای دادن عطر و بوی دلپذیر به سوسیس ها از دانه های رازیانه استفاده می گردد.

استفاده از دانه رازیانه در این نوع سوسیس ها باعث به وجود آمدن عطر و بویی بی نظیر در آن ها می شود. هم چنین طعم آن ها نیز ملایم است و گرایش چندانی به تندی ندارد.

امروزه این نوع سوسیس را کمتر به تنهایی استفاده می کنند. بیش ترین استفاده از این سوسیس در کنار غذاها به عنوان پیش غذا و یا برای تهیه ساندویچ گوشت است.

انواع سوسیس در آسیا

در آسیا نیز انواع محبوبی از سوسیس تولید می شوند. اگر از طرفداران سوسیس باشید حتما باید این نوع سوسیس ها را نیز امتحان کنید. در این جا چند نمونه از محبوب ترین و معروف ترین سوسیس های آسیایی را به شما معرفی می کنیم.

  • Sai Ua در کشور تایلند

این نوع سوسیس ریشه در شمال تایلند دارد. اسم این نوع سوسیس از دو کلمه sai به معنی روده و ua به محنی محتویات تشکیل شده است.

این نوع سوسیس تنوع زیادی دارد لی به طور کلی از ترکیب گوشت با زردچوبه و گیاهان معطر تهیه می شود.

این نوع سوسیس به عنوان پیش غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

  • Longganisa در کشور فیلیپین

این نوع سوسیس الز نظر اسمی مشابه همان سوسیس آرژانتینی است که پیش از این در مورد آن صحبت کردیم.

در فیلیپین این نوع سوسیس گستردگی فراوانی دارد واز ترکیب گوشت و ادویه های مختلف تهیه می شود. به دلیل همین ساده بودن طرز تهیه آن است که در همه جا و با طعم های مختلف تهیه می گردد.

انواع سوسیس در جزایر اقیانوس آرام

این قسمت از دنیا را از نظر تنوع غذایی ممکن است کمتر مورد توجه قرار بدهیم. اما در واقع تنوع غذایی آن ها زیاد است. در مورد سوسیس ها نیز در این مناطق سوسیس های مخصوص به خود را تهیه می کنند. همان طور که ممکن است انتظار داشته باشید، این سوسیس ها نسبت به اناوع دیگر اروپایی، آمریکایی و آسیایی، کمی متفاوت است.

Laulau در جزایر هاوایی

این نوع سوسیس ریشه و تاریخچه ای طولانی دارد. در قدیم و به صورت سنتی، مقداری گوشت را همراه با قطعاتی از ماهی در کنار هم قرار می دادند و دور آن ها برگ درخت لائو را می پیچیدند. سپس آ نرا در تنوری داخل زمین قرار می دادند. سنگ های داغ را روی ان قرار می دادندو برای چند ساعت آن ها را می پختند.

امروزه نیز اسین نوع سوسیس ها از ماهی، برگ درخت تارو و گوشت یا مرغ تهیه می شود و به همان خوش مزگی انواع سنتی و قدیمی آن است.

کسب اطلاعات لازم درباره ی راه اندازی فست فود و تجهیزات فست فود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.