akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

زنگ نمایش جان گابریل برکمان به کارگردانی سعید کریمی را به صدا در آورد.

پایشگر-مهدی سلطانی سروستانی،زنگ  نمایش جان گابریل برکمان به کارگردانی سعید کریمی را به صدا در آورد.

پایگاه خبری تحلیلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،این نمایش  نوشته هنریک ایبسن با ترجمه بهزاد قادری  و تهیه‌کنندگی محمد حسین سرخو در تالار مولوی با حضور جمعی از هنرمندان ،توسط مهدی سلطانی سروستانی افتتاح شد .

مهدی سلطانی سروستانی ،پس از افتتاحیه و اجرای نمایش جان گابریل بورکمان گفت: این اثر ماحصل ماه‌ها تلاش و پشتکار بی‌نظیر یک گروه منسجم دانشجویی با تاکید بر محورهای پژوهشی و اصول آکادمیک دانشگاهی است، که منجر به اجرایی توانمند و درخور توجه شده است.

در نمایش مذکور، بورکمان معدن‌کار جوانی است که به ریاست بانک می‌رسد و زمانی که تصور می‌کند یکی از دوستان با نفوذش به زن مورد علاقه او دلبستگی دارد به طمع رسیدن به موقعیت‌های بهتر، عشقش را از خود می‌راند و با خواهر دوقلوی او ازدواج می‌کند.

بورکمان به اختلاس محکوم مى‌شود و به مدت هشت‌سال به زندان می‌رود و پس از آزادی مجبور می‌شود در خانه‌ای متعلق به خواهر همسرش زندگی خود را کنار همسر و فرزندش که حاضر به دیدن او نیستند در تنهایی و انزوا سپری کند.

شایان ذکر است «جان گابریل بورکمان» یکی از نمایشنامه‌های هنریک ایبسن نویسنده نروژی با بازی امیرحسین سرداریان، شادی شاه‌علی، فائزه امیری، ابوالفضل سلحشور، مبین سپاس‌زاده، مریم حاجی‌زاده، شهاب صالحی، معصومه دهقان، نگار نقش‌نژاد، محسن صادقی، سعید بیات، حسین جعفریان، علی رجایی، مجید کشاورز، پرهام عاروان، پویان مهربان، پولاد شعبانی است و از دهم آبان‌ماه همه روزه از ساعت ٢٠/٣٠ توسط گروه هنری مارکیز در تالار مولوی واقع در خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر روی صحنه می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.