akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

۱۰ واقعیتی که در مورد چرم نمی‌دانید

در این مطلب سعی داریم نکات مهم و کلیدی را در مورد چرم بیان نماییم  با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا شما را با این نکات و ویژگی های مهم آشنا سازیم.

۱- صنعت چرم سالانه بیش از ۵۳ میلیارد دلار درآمد دارد!

جالب است بدانید که صنعت چرم طبیعی به خاطر دوام و کیفیت بالای محصولاتش، سالیانه بیش از ۵۳ میلیارد دلار درآمد دارد. این مبلغ از مجموع درآمد صنایع قهوه، چای، برنج، لاستیک، کتان و شکر بالاتر است. در میان محصولات چرمی ، تولید کفش‌های چرم در صدر بوده و ۶۰ درصد از این درآمد را به خود اختصاص می دهد. کیف چرم در رتبه بعدی این محصولات قرار دارد.

۲- چرم شتر با کیفیت ترین نوع چرم است.

چرم شتر، با کیفیت‌ترین عضو خانواده چرم‌های طبیعی است، این چرم همه ویژگی‌های متمایز چرم طبیعی را یک‌جا دارد: مقاوم و ماندگار است، نقوش چرم در آن به شکل مشخصی دیده می شود و پس از مدتی استفاده، کلاسیک و با اصالت جلوه می کند.

10 واقعیتی که در مورد چرم نمی‌دانید

۳- زمانی چرم بعنوان کاغذدیواری استفاده می‌شده است.

در قرن هفدهم میلادی در شهرهایی مثل فلورانس و ونیز ایتالیا پوشاندن تمام دیوارهای خانه از چرم، لاکچری و معمول بوده است.

۴- در بیشتر کشورها، به طور میانگین افراد در یک روز عادی چهار تیکه چرم می‌پوشد.

این موارد می‌توانند کفش، کمربند، ژاکت، بند ساعت، کیف پول، کیف دستی و تکه‌های لباس باشد. وقتی در اولین نگاه این جمله را می‌خوانید ۴ تکه ممکن است زیاد به نظر برسد، ولی از اینکه بدانید همین الان چند تکه از لباس‌هایتان چرم است، ممکن است متعجب شوید.

10 واقعیتی که در مورد چرم نمی‌دانید

۵- چرم از پوست ماهی سالامون هم تهیه می شود.

ممکن است هیچ‌وقت در این مورد چیزی نشنیده باشید، ولی در واقع می‌توانید چرمی را خریداری کنید که از پوست ماهی سالمون گرفته شده باشد. این چرم همرنگ ماهی سالمون نیست، ولی بی‌نهایت بادوام و ظاهر بسیار جالب دارد، به همین خاطر در نروژ و ایسلند محبوبیت خاصی دارد، گرچه در آمریکا و انگلستان خیلی پرطرفدار نیست.

۶- چرم از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد متداول بوده است

استفاده از محصولات عامه‌پسند چرم به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد، وقتی که رومانی‌ها از چرم بعنوان بادبان برای قایق‌هایشان استفاده می‌کردند. چرم همچنین در مبلمان، چادر و انواع سلاح هم بکار برده می‌شد و از حدود ۱۰۰۰سال بعد، وقتی که توسط زنان مصری پوشیده شد، بیشتر برای مقاصد مد مورد استفاده قرار گرفت. امروزه انواع کیف دوشی ، کیف اداری ، کیف زنانه و کیف پول و مدارک از چرم طبیعی دوخته می شوند.

۷- تولید چرم سفید مشکل‌تر از سایر رنگهاست

رنگ سفید تنها در بهترین نوع چرم استفاده می‌شود. وقتی این رنگ در چرم‌های بی‌کیفیت مصرف شود، چرم خیلی خشک شده و امکان دارد ترک بردارد، که همین موضوع تولید چرم سفید را مشکل می‌کند.

۸- چرم بسته به محیط، بافت خود را تغییر می‌دهد

تغییر در بافت و ظاهر چرم به دلیل داشتن حفره، به محیطی بستگی دارد که در آن قرار می‌گیرد. در یک محیط مرطوب چرم نرم‌تر می‌شود، چون رطوبت موجود در هوا را جذب می‌کند، و به طبع یک محیط خشک چرم را سفت‌تر می‌کند. بنابراین، بهتر است وسایل چرم‌تان را در یک محیط مناسب نگه دارید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری از چرم می توانید مقالات زیر را نیز بخوانید:


بیشتر بخوانید:  مراقبت خانگی و ساده از کالای چرم طبیعی

بیشتر بخوانید: چند دقیقه تا یادگیری روش های مراقبت از چرم نبوک و جیر

بیشتر بخوانید: مراقبت از محصولات چرم طبیعی در مقابل رطوبت


۹- چرم ایتالیا در سراسر جهان مشهور است. اما کشورهای ایران، امارات و ترکیه نیز چرم هایی با کیفیت بالا تولید می کنند.

۱۰- پوست گاو رایج‌ترین گزینه برای تولید چرم است

بین پوست‌های موجود، پوست گاو به دلیل سادگی و فراوانی و قیمت مناسب در تولید چرم کاربرد بیشتری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.