akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

کیف دوشی چرم : تاریخچه استفاده و نکاتی درباره خرید آن

حتما شنیده اید که نیاز، مادر اختراع است! تولید انواع کیف‌ چرم ، از کیف اداری تا کیف پول و کیف دوشی به خاطر کاربرد خاص و آسان آنها از این قاعده مستثنی نیست. با اینکه تاریخ دقیقی از تولید اولین کیفهای دوشی در دست نیست اما این کیفها از زمانهای قدیم مورد استفاده بوده است: کیف هایی که از پوست حیوانات دوخته می‌شدند، یکی از قدیمی ترین دست ساخته های بشر هستند که در نوع خود به عنوان یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شوند: بند این کیف ها باعث آزاد گذاشتن دست ها می شود و یک تکه از پارچه یا چرم روی قسمت جلویی آن را می‌پوشاند تا محتویات کیف در امان باشند. این یعنی در شکار و جنگ و سفر و کار، بهترین همراه است. می‌دانیم که چیزی شبیه به کیف‌های دوشی امروزی توسط سربازان رومی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و احتمالا کاربرد آن حمل کردن آذوقه و وسایل شخصی استفاده بوده است. هیچ کیف دوشی از آن زمان دور، جان سالم به در نبرده است و آنچه در مورد آنها میدانیم تنها شکل ظاهری و چرمی بودن آنهاست.

کیف دوشی چرم : تاریخچه استفاده و نکاتی درباره خرید آن

چرا بهترین کیف های دوشی از چرم دوخته می شوند؟

کیفیت دلیل اصلی استفاده از چرم طبیعی در دوخت کیف است. از زمان های دور، کیف ها از چرم طبیعی دوخته می شدند. پوست حیوان تنها نیاز به دوخت در دو طرف آن دارد تا یک کیف، با ابتدایی ترین ساختار به وجود بیاید. همچنین بافت چرم به اندازه کافی محکم است و می‌تواند بدون پاره شدن وزن وسایلی که در داخل آن است را تحمل کند. در ۳۰۰ سال بعد از میلاد مسیح از کیف های دوشی چرم برای حمل کردن وسایل با ارزش و انجیل های دست نوشته استفاده می کردند. امروزه نیز وقتی سخن از ماندگاری کیف به میان می آید، بهترین انتخاب چرم طبیعی است!

چرم شتر ، با کیفیت‌ترین عضو خانواده چرم‌ها طبیعی ست، این چرم همه ویژگی‌های متمایز چرم را یک‌جا دارد: مقاوم و ماندگار است، نقوش چرم طبیعی در آن به شکل مشخصی دیده می شود و پس از مدتی استفاده، کلاسیک و با اصالت جلوه می کند.
کیف دوشی چرم : تاریخچه استفاده و نکاتی درباره خرید آن

در تولید کیفهای دوشی مرسوم است که ار موادی مثل برزنت و یا پارچه استفاده شود. گاهی هم کیف های دوشی ارزان ممکن است با استفاده از چرم های ترکیبی ساخته شده باشند اما در طول زمان ترک می‌خورند و بافت آنها از هم جدا میشود.  پس برای اینکه این کیف بتواند یک عمر همراه شما باشد بهتر است یک کیف دوشی چرم طبیعی تهیه کنید. ویژگی جذاب دیگر چرم طبیعی این است که در کنار کیفیت، به زیبایی پا به سن می گذارد و کلاسیک جلوه می کند. این بخشی از لذت در اختیار داشتن یک کیف دوشی با کیفیت است که در طول زمان به یک دارایی باارزش برای شما تبدیل خواهد شد.


خرید کیف دوشی


 

اندازه کیف دوشی متناسب با نیاز شماست

لذت اصلی در استفاده از این کیف این است که مثل یک چمدان خیلی سبک است. اگر شما نیاز دارید تا تعداد زیادی از وسایل با وزن متعارف را با خود حمل کنید، کیف دوشی بهترین انتخاب درستی. اندازه کیف دوشی بستگی به وسایلی دارد که می‌خواهید در آن قرار دهید. ابعاد کوچکترین کیف های دوشی از ۱۵سانتی متر طول و ارتفاع و حد اقل ۶ سانتی متر پهنا شروع می شود. قبل از تولید کیف‌های کوله پشتی کوچک و سبک،‌ بیشترین استفاده مربوط به کیفهای دوشی بوده است. ابعاد یک کیف دوشی بستگی به استفاده شما دارد و لازم است بتوانید لوازم شخصی خود را در آن جای دهید، بدون اینکه بیش از اندازه سنگین سنگین شوند. از طرفی کیف های دوشی خیلی بزرگ علاوه بر اینکه استایل مناسبی ندارند، به مرور باعث آسیب به ستون فقرات شما می شوند.

اگر ایندیانا جونز مشکلی با استفاده از یکی از این کیف ها ندارد، پس حتما برای بقیه آقایان هم کاربردی‌ست! این کیف‌ها حسی از حرفه ای بودن را به شما انتقال می‌دهند. گفته میشود که مردها معمولا به دنبال کیف های دستی با بند هستند در حالی که زنان در هر سن و سالی عاشق کیفهای دوشی هستند.

دقت داشته باشید که برای دوخت کیف دوشی باید تمامی قسمتهای آن از بهترین مواد استفاده شود. استفاده از نخ در طراحی داخلی کیف که اجازه تنفس به چرم می‌دهد. کیفیت دوخت‌ها را بررسی کنید، یک کیف دوشی با کیفیت خوب باید تا سالها بدون نیاز به تعمیر کردن دوام داشته باشد. بخشی از دلیل شما برای خریدن یک کیف دوشی باید ظاهر و لذت استفاده از بندها بر روی دوش شما باشد. آیا این کیف برای حمل کردن لپ تاپ به اندازه کافی بزرگ است؟ آیا از بندهای محکمی برای راحتی بیشتر برخوردار است؟ آیا کیفی میخواهید که از دسته اضافی برای در دست گرفتن هم برخوردار باشد؟ آیا این کیف از زیپ های داخلی مخفی برای لوازم باارزش شما برخوردار است؟ و در نهایت آیا کیفی است که با استفاده از آن خوشحال می‌شوید؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.