akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

راهنمای 20 دقیقه ای گرامر آلمانی

قسمت دوم : راهنمای 20 دقیقه ای گرامر آلمانی

همه ما کلیشه های زبان آلمانی را می دانیم. به نظر می رسد سخت وحلقوی باشد. دستور زبان آن ضرورتا پیچیده است. این کلمات مضحک طولانی است.

این مقاله ادامه مقاله قبل راهنمای 20 دقیقه ای گرامر آلمانی است همان طور که در مقاله قبل مشاهده کردید آموزش زبان آلمانی واقعا بد نیست، اما فکر میکنم شما قبلا این را می دانید.

البته، هر زبانی دارای عناصری است که به نظر می رسد عجیب و غریب، دشوار و پیچیده است و زبان آلمانی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

اما من حدس می زنم که از آنجایی که شما در حال خواندن یک پست در مورد زبان آلمانی هستید، شما قبلا این واقعیت ها را قبول کرده اید و اکنون آماده هستید تا به یادگیری واقعی دست یابیم.

برخی چیزها باعث پیچیده تر شدن می شود.  با استفاده از این بخش، بهتر است با روش ذهنیت “آن چیزی که هست” به آن نزدیک شوید. جنبه های گرامری را فراموش نکنیم، احتمالا هرگز آن را دریافت نخواهیم کرد.  بنابراین حدس می زنم ما فقط باید با این چیزها روبرو شویم.

جنسیت اسم ها

اسم های آلمانی “جنسیت دارند” یا حداقل می توان گفت دارای جنس هستند . و در زبان آلمانی، سه جنس وجود دارد.

اگر شما با زبان اسپانیایی یا فرانسوی آشنا هستید، احتمالا می دانید که این زبان ها دارای اسم های “مردانه” و “زنانه” هستند. آلمانی هم این دو را دارد، اما “خنثی”  نیز به آن اضافه می شود.

به عنوان مثال، Mädchen (به معنای دختر)، خنثی است، با وجود اینکه آشکارا یک زن را توصیف می کند. اما در این مورد خاص، کلمه خنثی است ، کلماتی که به chen ختم می شوند معمولا خنثی هستند . (Mädchen عمدتا به “خدمتکار کوچولو” ترجمه می شود). بنابراین اگر شما این را بدانید زمانی که با چنین کلماتی برخورد می کنید به راحتی می توانید تشخیص دهید ولی یک سری مسائل دیگر هم هست.

مثلا اگر در زبان  اسپانیایی یک واژه به “o” ختم شود، معمولا مردانه است و اگر به “a” پایان یابد، معمولا زنانه است. اسم های آلمانی می تواند به هر حرفی ختم شود ، و این واقعا بر جنس تاثیر نمی گذارد. گاهی اوقات ممکن است برخی از ترکیبات حروف را در انتهای یک کلمه پیدا کنید که نشان می دهد آن کلمه  مردانه، زنانه یا خنثی است. متاسفانه، این به نظر می رسد که با کمتر از نصف اسم های خارج از کشور کار کند و چند استثنا نیز وجود دارد.

اگر اسم جدیدی را در آلمان یاد می گیرید، بلافاصله جنسیت آن را یاد بگیرید. مهم این است که، به ویژه آنکه بیشتر و بیشتر یاد می گیرید، حتی اگر فکر می کنید در ابتدا به نظر می رسد گنگ یا بی فایده است.

این 3 چیز را برای یادگیری دستور زبان آلمانی انجام دهید

من نمی خواهم این تصور را بپذیرم که یادگیری زبان آلمان به شدت سخت است.   اما نمی خواهم تصور کنید که یک تکه کیک است. مانند هر زبان، زمان و تلاش می خواهد . تمام موارد فوق  را باید در نظر گرفت.

  1. جنسیت هر اسم جدید یاد بگیرند

من این را در بخش قبلی ذکر کردم، اما دوباره آن را خواهم گفت زیرا بسیار مهم است. متاسفانه، اگر به این مفاهیم فکر نکنید، دشوار است. اما همان طور که احتمالا متوجه شدید، بیشتر ساختار گرامر آلمانی بر اساس این است که آیا یک کلمه خاص مردانه، زنانه یا خنثی است. این واقعیت بر صفت ها و عقل عمومی شما تاثیر می گذارد. پس از اینکه کلمات را یاد گرفتید، مطمئن شوید که جنس ها را ذکر کنید.

Definite and indefinite articles

Definite and indefinite articles

شما می توانید از رنگ های مختلف برای جنس های مختلف استفاده کنید، شما می توانید آنها را در نمودار قرار دهید.

  1. قسمت های اصلی سخن را بیاموزید

زمانی که شروع به یادگیری زبان آلمانی می کنید ، ایده های گرامر بسیار مهم تر می شود. هر چند لازم نیست همه چیز را بدانید. اگر شما در مورد تفاوت بین وابستگی تابع و یک پیوند هماهنگ کننده مطمئن نیستید , مشکلی نیست ، مگر اینکه یک معلم یا یک نویسنده کتاب درسی گرامر باشید.

اما حداقل باید بهترین ایده ها را برای کلمات زیر داشته باشید:

اسم

ضمایر

صفت

فعل

حرف اضافه

  1. ثابت قدم , هوشیار و به سوی جلو حرکت کنید

این در واقع به بسیاری از جنبه های یادگیری زبان مربوط می شود.

اگر میخواهید چیز جدیدی یاد بگیرید، مجبور خواهید بود زمان را برای آن اختصاص دهید. زمان بیشتری، بهتر است. اما اگر شما فقط می توانید 20 دقیقه در روز، چهار روز در هفته این کار را انجام دهید باز هم خوب معادل یک روز کلاس است. مغز شما نیاز به زمان دارد تا آنچه را یاد گرفته اید را جذب کند. یک منبع خوب برای یادگیری گرامر آلمانی و سرعت بخشیدن به خودتان، آموزش زبان آلمانی از زبانهای خارجی است. این به شما یک مرور کلی از زبان آلمانی، از جمله دستور زبان، با جملات نمونه، تصاویر زبان مادری می دهد تا به مفاهیم یاد شده خود در این زمینه بپردازید.

در همان زمان، واژگان جدید، سوالات جدید و افکار جدید را به نوعی ثبت کنید. اگر دوست دارید به موسیقی گوش کنید و یا فیلم های کلاسیک را تماشا کنید، ممکن است هنوز خوب یاد بگیرید، اما اکثر مردم آن را با نوشتن کلمات واژگان جدید پیدا می کنند، به عنوان مثال، آنها بسیاری از واژگان جدیدی را که یاد گرفته اند حفظ می کنند. همچنین به شما اجازه می دهد تا نظارت دقیقی روی آنها داشته باشید و زمینه های یادگیری آینده را مشخص کنید.

حدود 100 میلیون نفر زبان مادری آن ها آلمانی است ، بعلاوه 120 میلیون نفر دیگر نیز به عنوان زبان دوم یا سوم  این زبان را صحبت می کنند. و هیچ یک از آنها 100٪ نمی توانند درست صحبت کنند. بنابراین در حالی که یاد می گیرید نترسید که اشتباهات را انجام دهید.

اگر آنها بتوانند این کار را بکنند، بنابراین بقیه ما نیز می توانیم!


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.