akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

آزمایشات پزشکی لازم برای مهاجرت به کانادا



۱٫معاینات و مصاحبه ای که توسط پزشک هنگام مهاجرت به کانادا انجام می شود که راجع به سوابق بیماری و سلامت جسمی فرد می شود.

۲٫آزمایش ادرار و خون

۳٫عکس از قفسه سینه

پزشک مورد اعتماد اداره مهاجرت به کانادا این آزمایشات را انجام می دهد و قابل ذکر است که این پزشکان و موسسات در اغلب کشورها از جمله ایران حضور دارند.

معمولا کودکان زیر ۱۱ سال از انجام عکس قفسه سینه معاف می شوند ؛مگر به تشخیص پزشک .

آزمایشات خون هم شامل آزمایش ایدز و سفلیس و… می شود.که فهرست دقیق این آزمایشات توسط پزشک معتمد تعیین می شود اما این دو مورد همواره در لیست آزمایشات موجود است .

چه بیماری هایی سبب ممنوع الورود شدن افراد متقاضی می شود؟

دولت کانادا هزینه های درمانی وخدمات عمومی بابت هر کانادایی بالغ بر ۵۱۴۳ دلار در سال تقبل می کند ؛ بنابراین اگر افسر پزشکی به این نتیجه برسد که هزینه متقاضی و همراهان وی از میزان ذکر شده بیشتر است به افسر مهاجرت اعلام داشته تا شخص متقاضی افسر را متقاعد نماید در غیر این صورت پرونده متقاضی مردود و شخص ممنوع الورود اعلام می شود.

در دو مورد خاص به فرد اجازه ورود به کانادا داده می شود ولی لازم است پس از ورود تحت نظارت باشد. این دو مورد عبارتند از:

  • سل غیر فعال Inactive Tuberculosis
  • سیفلیس معالجه شده Treated Positive Syphilis

اگر با نظارت پزشکی بعد از مهاجرت Medical Surveillance مواجه بشوید وکیلتان در خصوص آنکه چه باید انجام دهید راهنمایی تان خواهد کرد. این قضیه جدی است و ممکن است منجر به اخراج شما از کانادا شود.

نکته آخر اینکه کسانی که به ویروس اچ آی وی HIV آغشته هستند نیز از سوی اداره مهاجرت راهکارهایی برای تحت نظر گرفتن بیماری در کانادا دریافت می کنند ولی به طور معمول وجود این ویروس نیازمند نظارت پزشکی بعد از مهاجرت و یا ممنوع الورود بودن به کانادا نیست.

بدیهی است که بحث آزمایشات پزشکی Medical Procedures آمیخته ای از مسایل پزشکی و حقوقی است. من در بخش اول کوچکترین تخصصی ندارم و مسأله را بیشتر از جنبه حقوقی آن بررسی کردم.

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.